سالم ماندن تشک خواب و نکات مهم مربوط به آن

سالم ماندن تشک تخت خواب

سالم ماندن تشک تخت خواب می تواند یکی از دغدغه های افرادی باشد که در حال حاضر پول زیادی را بابت خرید تشک تخت خود هزینه کرده اند و حالا وقت آن رسیده است که روش های مراقبت کردن از تشک خود را بدانند و این نکات را به دقت رعایت کنند. در ادامه این مقاله که توسط تیم آقای تشک تهیه و تنظیم شده است، نکات مهمی که برای سالم ماندن تشک تخت خواب وجود دارد را به شما توضیح داده ایم و سعی کرده ایم تا این نکات را به شکلی دقیق و متناسب با شرایط هر خانه ای مطرح کنیم که بتوانید به سادگی و به راحتی از این نکات استفاده نمایید.

سالم ماندن تشک تخت خواب

نکته های مهم در سالم ماندن تشک تخت خواب

برای سالم ماندن تشک تخت خواب لازم است تا به این نکته ها توجه کنید و سعی کنید تا حتما آن ها را رعایت نمایید. این کار هم به شما از لحاظ مالی کمک می کند و هم سبب می شود تا راحت تر بتوانید از تشک خودتان استفاده کنید.

  • خشک کردن تشک برای سالم ماندن تشک تخت خواب

گاهی اوقات ریختن آب، غذا خوردن در تخت و یا شب ادراری کودکان و… می تواند سبب شود که تشک خیس شود. این نم و رطوبت در صورتی که خشک نشود و آن را به حال خودش واگذار کنید، باعث می شود که تشک از درون پوسیدگی پیدا کند و همین مسئله می تواند سبب بروز مشکلات زیادی شود. حال فرض کنید که این اتفاق افتاده است، به چه روشی می توانید تشک ها را خشک کنید؟ تشک را باید ابتدا با یک دستمال تمیز کرده که رنگ و موادی بر روی آن باقی نماند و سپس با باد ملایم سشوار آن را خشک کنید. در صورتی که سشوار در دسترس ندارید نیز می توانید آن را در معرض جریان هوای آزاد قرار دهید.

  • عدم شستشو با مواد شیمیایی

یکی دیگر از مواردی که به سالم ماندن تشک تخت خواب می تواند کمک کند مربوط به آن می شود که این تشک ها را با هیچگونه مواد شیمیایی شستشو ندهید. تشک های طبی و فنری تخت خواب ها دارای چندین لایه متفاوت از هم هستند و همین موضوع سبب می شود که اگر با مواد شوینده و یا مواد ضد عفونی کننده بخواهیم آن ها را شستشو دهیم این مواد به طور کامل از تشک پاک نشود.

  • نپریدن روی تشک

یکی از تفریحات و سرگرمی هایی که کودکان و یا حتی برخی از نوجوانان و بزرگسالان دارند، پریدن بر روی تخت خواب است. فرقی نمی کند که تشک تخت خواب شما از نوع طبی است و یا از نوع فنری باشد. در هر صورت این کار سبب می شود تا لایه های زیرین تشک دچار مشکل شده و از سوی دیگر نیز باعث می شود تا فنرهای تشک دچار آسیب گردد.

  • تمیز کردن تشک برای سالم ماندن تشک خواب

تشک ها نیز همچون مبل و دیگر لوازم خانه می توانند کثیف شوند. این کثیفی علاوه بر گرد و غبار می تواند شامل داست، خرده آشغال ها و… نیز شود. بهترین کار برای تمیز کردن تشک ها می تواند همان استفاده از جارو برقی باشد. جارو برقی می تواند آشغال ها را بدون آن که به درزهای تشک نفوذ پیدا کنند جمع آوری کند.

  • استفاده از محافظ تشک

محافظ و یا همان کاور تشک تخت خواب می تواند یکی از موارد بسیار مهمی باشد که در مراقبت از تشک و در سالم ماندن تشک تخت خواب تاثیر بسیار بزرگی دارد. به همین دلیل است که استفاده کردن از کاورها را معمولا بسیار توصیه می کنیم. فراموش نکنید که کاورهای تخت خواب مدل های مختلفی دارند. برخی از آن ها صرفا حالت ملحفه بوده و یک کاور نازک به حساب می آیند که می توانند با روتختی شما ست باشند. برخی دیگر نیز حالت برزنتی مانند داشته و خاصیت ضد آب نیز دارند. در هر صورت بهتر است که حتما از یک محافظ تشک استفاده کنید.

  • عدم خم کردن تشک

مورد بعدی در خصوص عدم خم کردن تشک است. زمانی که لازم است تا تشک را از روی تخت بلند کنید و یا نیاز به جابجایی آن دارید، به هیچ وجه تشک را خم نکنید. این کار سبب می شود تا ساختار درونی تشک به هم بریزد و همین مسئله در انتها می تواند باعث شود که دیگر تشک تخت شما کارایی اولیه را نداشته باشد.

  • عدم وارد کردن فشار و وزن زیاد به تشک

یکی دیگر از اصول مهم برای سالم ماندن تشک تخت خواب مربوط به آن است که وزن و فشار زیادی را به تخت وارد نکنید. این مسئله نشان می دهد که از خوابیدن چندین نفره بر روی تشک های یک نفره، قرار دادن اشیا سنگین بر روی تخت و… باید به طور کامل اجتناب کنید. در غیر این صورت این موضوع بروز پیدا می کند که تشک تخت خواب دچار مشکل شده و از فرم اصلی خودش خارج می شود.

  • برگرداندن تشک تخت خواب

تشک تخت خواب را باید  هر 3 ماه و یا هر 6 ماه یکبار برگردانید و از طرف دیگر بر روی تخت قرار دهید. این کار سبب می شود تا تشک حالت خودش را حفظ کند و به دلیل خوابیدن افراد بر روی آن و اختلاف فشاری که به تشک وارد می شود، دچار بد حالتی نشود.

  • استفاده از پد برای تمیز کردن تشک

مسلما کثیف شدن تشک اتفاقی است که قطعا رخ می دهد. این کثیفی می تواند خون، نوشیدنی و یا هر چیز دیگری باشد. برای آن که تشک خود را تمیز کنید باید حتما از پدهای الکی برای این کار استفاده نمایید. این موضوع می تواند سبب شود که نه ساختار تشک آسیبی ببیند و نه آلودگی در آن باقی بماند.

سالم ماندن تشک تخت خواب

جمع بندی

مواردی که در خصوص سالم ماندن تشک تخت خواب در طول این مطلب عنوان شد، همگی مواردی هستند که می توانستیم به شما توضیح دهیم و شما را نسبت به آن ها کاملا آگاه سازیم که بتوانید از تشک تخت خواب خودتان برای مدت زمان طولانی تری استفاده کرده و آن را در شرایط بهتری نگهداری کنید. در صورتی که دیگر تشک تختتان خراب شده است و نیاز دارید تا یک تشک مناسب را خریداری کنید، بهترین کار آن است که حتما به یک فروشگاه معتبر و مناسب همچون فروشگاه آقای تشک مراجعه کنید. در این فروشگاه هم قیمت مناسب و هم کیفیت خوبی را در محصولات مشاهده خواهید کرد و متوجه می شوید که بهترین خرید را داشته اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *