خصوصیات تشک های طبی

خصوصیات تشک های طبی

خصوصیات تشک های طبی در چند بخش مهم می توانند خلاصه شوند. این مدل از تشک ها بیشتر برای افرادی که کمردرد دارند و یا نمی توانند بر روی تشک های کاملا فنری بخوابند، طراحی شده است. معمولا پزشکان توصیه می کنند که همه افراد از این مدل از تشک ها استفاده کنند. به همین دلیل است که این مقاله را برای توضیح هرچه بهتر و دقیق تر تشک های طبی تهیه و تنظیم کرده ایم.

تشک طبی چیست؟

اولین نکته مهم آن است که بدانید تشک طبی چیست؟ زمانی که این موضوع را متوجه شوید، می توانید در هنگام خرید، راحت تر انتخاب تشک خود را انجام دهید و نکات مهمی که بر روی انتخاب شما تاثیر می گذارند را هرچه بهتر در نظر داشته باشید. تشک های طبی معمولا دارای فوم های حافظه دار و یا مموری فوم هستند. این مموری فوم ها می توانند فرم بدن شما را به خود گرفته و به همین دلیل نیز در طول خواب، راحتی بیشتری را برای شما فراهم کنند.

برخی از افراد به غلط تصور می کنند که تمامی تشک های سفت موجود در بازار از نوع تشک های طبی هستند. این موضوع اشتباه است. تشک های طبی نه کاملا نرم و نه کاملا سفت هستند، بلکه چیزی مابین این دو مدل می باشند. تشک های بسیار سفت به بدن شما اجازه داشتن تحرک کافی در زمان خواب را نمی دهند؛ از سوی دیگر تشک های بسیار نرم نیز نمی توانند به بدن شکل مناسبی بدهند و این موضوع می تواند بر روی ستون فقرات تاثیرات مخرب و منفی داشته باشد.

خصوصیات تشک های طبی

خصوصیات تشک های طبی

خصوصیات تشک های طبی می توانند شامل ده ها مورد شوند. این موارد را برای آن که هرچه بهتر و کامل تر درک کنید، در ادامه این بخش توضیح داده ایم. سعی کنید زمانی که برای خرید تشک به فروشگاهی می روید، حتما به این نکات توجه داشته باشید. توجه کردن به این مسائل می تواند سبب شود تا شما تشک های بهتر و باکیفیت تری را خریداری کنید.

  • پارچه مناسب و نوع دوخت

یکی از چیزهایی که شاید در وهله آخر به آن توجه شود مربوط به نوع پارچه قرار گرفته بر روی تشک و همچنین نوع دوخت تشک می شود. نوع پارچه تشک و نوع دوختی که دارد، می تواند به ما نشان دهد که تشک مورد نظر ما تا چند سال می تواند عمر کند. این موضوع سبب می شود تا شما نیز در هنگام خرید بتواند عمر تخمینی تشک خودتان را حدس بزنید و بدانید که آیا قیمت ارائه شده برای آن درست است یا خیر.

  • فنریت متعادل تشک

مورد بعدی در خصوص فنر بندی هایی است که تشک مورد نظر ما دارد. فنر بندی تشک باید به گونه ای باشد که نه تنها قسمت های مختلف تشک دچار فرو رفتگی و برآمدگی نشوند؛ بلکه حتی باید برای خوابیدن و عدم ایجاد کمر درد نیز مهم باشند. به همین دلیل است که توصیه می شود تا فنر بندی تشک ها را به گونه ای انتخاب کنید که این موارد در آن ها رعایت شده باشد و از این بابت نگرانی نداشته باشید.

  • میزان انعطاف پذیری

مورد بعدی در خصوص میزان انعطاف پذیری است که تشک ها با قوس بدن دارند. میزان انعطاف پذیری یک تشک می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و لازم است افرادی که کمر درد و یا بیماری های مربوط به ستون فقرات و… را دارند، به این موضوع توجه بیشتری را نشان دهند. معمولا در مورد خصوصیات تشک های طبی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که انعطاف پذیری این تشک ها بسیار کمتر از تشک ها فنری است.

  • آنتی باکتریال

مورد بعدی در خصوص آنتی باکتریال بودن تشک های طبی است. تشک هایی که خاصیت های آنتی باکتریال و یا خاصیت های ضد آلرژیکی دارند، می توانند گزینه بسیار مهم و مناسبی در این زمینه باشند. این نوع از تشک های آنتی باکتریال و ضد آلرژی برای افرادی که پوست و ریه های حساسی دارند، می تواند بسیار مناسب باشد و به همین دلیل است که توصیه می شود تا از این نوع تشک ها نسبت به دیگر موارد بیشتر استفاده شود.

  • ارتفاع تشک

یکی از موارد مهمی که کمتر هم مورد توجه قرار می گیرد مربوط به ارتفاع تشک می شود. ارتفاع تشک ها در حقیقت می تواند موضوع مهمی باشد که برای افرادی که دچار دیسک کمر و یا کمردردهای سنگین و شدید هستند، می تواند حتی پر رنگ تر نیز باشد. در معرفی خصوصیات تشک های طبی می توانیم بگوییم که ارتفاع تشک ها باید به اندازه ای باشد که کمی از لبه های تخت بالاتر بیاید. تشک هایی که پایین تر از تخت هستند و یا تشک هایی که هم اندازه لبه های تخت باشند، گزینه های مناسبی به شمار نمی روند.

خصوصیات تشک های طبی

  • کیفیت مواد به کار رفته

کیفیت موادی که در تولید تشک های طبی استفاده می شود نیز می تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. کیفیت این مواد باید به گونه ای باشد که تشک های مورد نظر ما نه تنها در عرض مدت زمان کوتاهی دچار خرابی نشوند، بلکه باید به نوعی طراحی شده باشد که بتوانیم در طولانی مدت از بابت عدم ایجاد آلرژی و حساسیت و همچنین عدم خرابی آن ها مطمئن باشیم.

جمع بندی

همان طور که توضیح داده شد موارد مختلفی همچون اندازه و ارتفاع تشک، سفتی و نرمی تشک، نوع دوخت، پارچه روی تشک، میزان استحکام و دوامی که تشک از خودش نشان می دهد و چندین مورد دیگر، می توانند جزو خصوصیات تشک های طبی باشند. زمانی که به یک فروشگاه برای خرید تشک طبی مراجعه می کنید، متوجه می شوید که برخی از این ویژگی ها را می توانید خودتان بررسی کنید اما برخی دیگر را صرفا در طول مدت استفاده می توانید متوجه شوید. به همین خاطر است که پیدا کردن یک فروشگاه مناسب برای خرید که بتواند به درستی شما را راهنمایی کند، اهمیت زیادی دارد. فروشگاه آقای تشک یکی از بهترین فروشگاه ها در این زمینه بوده و می توانید به سادگی به آن ها در زمینه خرید انواع تشک طبی اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *