10 نکته که قبل از خرید تشک باید بدانید | راهنما خرید تشک

10 نکته که قبل از خرید تشک باید بدانید

خرید تشک خوب برای داشتن خوبی آرام و همچنین حفظ سلامت ستون فقرات از مهمترین اقداماتیست که افراد در طول زندگی خود انجام میدهند و بر همین اساس انتخاب تشک مناسب برای خواب از اهمیت بالایی برخوردار است و هر کسی باید نکات لازم قبل از خرید تشک را بداند و در کنار آن با انواع تشک های موجود در بازار و رنج قیمتی آنها آشنایی داشته باشد تا بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد و ضمن خرید یک تشک استاندارد و قیمت مناسب از مزایای تشک خریداری شده بهره مند شود،در این مقاله قصد داریم 10 نکته که قبل از خرید تشک باید بدانید  را به شما بگوییم تا به کمک آن بتوانید راحت تر تشک مناسب خود را خریداری کنید.

10 نکته که قبل از خرید تشک باید بدانید | راهنما خرید تشک
10 نکته که قبل از خرید تشک باید بدانید | راهنما خرید تشک

اهمیت انتخاب تشک مناسب

با توجه به این که کیفیت خواب ما مستقیما بر زندگی و همچنین سلامت جسمی و روحی ما اثرگذار است، باید در انتخاب تشک همواره دقت داشته باشید و برای خرید آن را به مراکز و فروشگاه های کالای خواب معتبر مراجعه کنید تا بتوانید با راهنمایی مشاوران با تجربه یک تشک خوب برای خود خریداری کنید.

با توجه به همین اهمیت نیز در این مقاله انواع تشک‌های مناسب برای افراد مختلف را معرفی و بررسی خواهیم کرد و 10 نکته مهم که قبل از خرید تشک باید بدانید را به شما خواهیم گفت تا بدانیم که هر مدل تشک تا چه حدی می‌تواند بدن‌هایی با اندازه‌‌های متنوع و عادات خواب مختلف را پشتیبانی کند. در کنار آن، میزان تحمل فشار و عدم فشردگی آن پس از چند سال استفاده، سفتی/نرمی، ارزش خرید و مزایای آن، نقش تشک در کیفیت خواب و موارد دیگر هم از جمله دیگر فاکتورهایی است که در این راهنمای خرید به آن اشاره می‌کنیم.

نکات مهم برای خرید تشک مناسب

تا به این جا در مورد انواع تشک ها و اهیمت انتخاب تشک خوب با شما صحبت کردیم و همانطور که گفته بودیم قصد داریم 10 نکته کاربردی که به شکا کمک میکند بهترین تشک را بر اساس شرایط فیزیکی و بدنی خود خریداری کنید را به شما خواهیم گفت، نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت، حاصل تجربه متخصصان و مشاوران فروش ما در آقای تشک است که میتوانید با رعایت آنها یک تشک ایده آل برای خود خریداری کنید.

نکته اول برای خرید تشک : تهویه مناسب تشک

یکی از مهمترین ویژگی های تشک خوب این است که تهویه مناسبی داشته باشد و گردش هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد و به این منظور برای ایجاد تهویه و خنکی در تشک از ژل خنک‌کننده و گردش هوای مناسب از فوم‌های سوراخ‌دار استفاده می‌کنند.

تشک های فنری و تشک هایی که مجهز به سوپاپ هوا هستند معمولا بهترین تهویه را داشته و به تسبت تشک های طبی که در ساختار آنها فنر به کار نرفته است، از نظر تهویه بهتر بوده و میتوانند یک بستر خواب خنک و با گردش هوای مطلوب برای شما ایجاد کنند.

نکات مهم برای خرید تشک مناسب
نکات مهم برای خرید تشک مناسب

دومین نکته برای خرید تشک : توجه به وزن تشک

وزن تشک یکی از مهمترین نکاتیست که برای خرید تشک باید به آن توجه داشته باشید، در یک قائده کلی بیان میشود هر چه تشک سنگین تر باشد، متریال بیشتری داخل آن به کار رفته و کیفیت و طول عمر بالا تری دارد و در کنار آن تشک های سبک تر ضعیف بوده و طول عمر پایین تری دارند اما در مورد وزن تشک باید به شرایط حمل و تقل و نگهداری خود هم توجه داشته باشید و در صورتی که مستاجر هستید و هر ساله جابه جا میشوید، باید بدانید که تشک های سبک برای شما بهتر بوده و باید از خرید تشک های سنگین مانند مدل های سوپر طبی فنری و تشک‌های فومی که از مموری فوم یا فوم لاتکس ساخته شده‌اند و وزن بالایی دارند، خودداری کنید.

بهترین تشک ها که وزن مناسبی هم دارند، تشک های طبی فنری هستند که با شرایط فیزیکی تمامی افراد سازگار بوده و وزن نسبتا مناسبی دارند به گونه ای که در حین جابه جایی آسیبی نخواهند دید.

نکته سوم خرید تشک : درجه نرمی و سفتی تشک

اولین موردی که افراد برای خرید تشک به آن توجه میکنند، میزان نرمی و یا سفتی تشک مورد نظر است که حقیقتا از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و باید در هنگام خرید به این مورد توجه ویژه ای شود.

تشک های نرم معمولا تشک های تمام فنری و یا تشک های طبی فنری با قطر کم هستند که برای افراد سبک وزن و رنج سنی کودک و نوجوان مناسب می باشند و با توجه به کم بودن لایه فوم در آنها و همچنین وجود فنر در ساختارش، درجه نرمی بالایی دارند و میتوانند به عنوات تشک های نرم خریداری شوند.

اما افرادی که به دنبال تشک های سفت هستند و عادت دارند بستر خواب آنها مشابه زمین باشد و به اصطلاح درجه نرمی کمی داشته باشد، بهتر است تشک های سوپر طبی فنری و یا تشک های تمام طبی که در ساختار آنها از لایه های فوم و اسفنج بیشتری استفاده شده است، را خریداری کنند.

 نکته چهارم خرید تشک : توجه به پارچه رویه تشک

پارچه های مختلفی برای رویه تشک ها در نظر گرفته میشود که از جمله آنها میتوان به پارچه های نخی، ژاکارد و …. اشاره کرد و در کنار آنها رویه های ضد رطوبت از اهمیت بالایی برخوردار هستند و برای افرادی که تعریق زیادی دارند، میتوانند از تشک هایی با رویه ضد تعریق استفاده کنند که موجب میشود همواره رویه تشک شما خشک باشد و در نتیجه به افزایش عمر تشک هم کمک خواهد کرد.

 نکته چهارم خرید تشک : توجه به پارچه رویه تشک
نکته چهارم خرید تشک : توجه به پارچه رویه تشک

نکته پنجم برای خرید تشک : تشک‌های ضدحساسیت یا کم حساسیت‌زا

وجود کپک‌، کنه‌های تشک و باکتری‌ها می‌تواند شما را بیمار کند و از طرفی عمر تشک را به شدت کاهش دهد. در این میان جالب است بدانید که مدل‌هایی با خاصیت حساسیت‌زایی کم (Hypoallergenic) در برابر این مهاجمان کاملا مصون هستند.

تشک های ضد حساسیت از بهترین تشک های موجود در بازار هستند که معمولا قیمت بالا تری هم دارند اما بهتر است در صورتی که پوست حساسی دارید از این مدل تشک ها برای داشتن بستر خوابی استاندارد و عاری از هرگونه میکروب، استفاده کنید.

نکته ششم برای خرید تشک : سایز تشک

از آنجایی که معمولا تشک ها برای قرارگیری روی تخت خواب خریداری میشوند، سایز تشک از مهمترین مواردیست که در هنگام خرید تشک باید مورد بررسی قرار گیرد و بهتر است قبل از آنکه برای خرید و ثبت سفارش تشک به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید، ابعاد تخت خواب خود را با متر اندازه گیری کنید.

سایز های مختلف تشک از نوزادی تا 2 نفر در آقای تشک موجود است که بر اساس سایز و ابعاد تخواب خواب خود میتوانید هر کدام را خریداری کنید.

نکته هفتم برای خرید تشک : هزینه حمل تشک

تشک شما چه دونفره باشد و چه یک نفره در هر صورت ابعاد بزرگی دارد و باید برای جابه جایی آن از مغازه تا منزل از وانت کمک بگیرید تا بدون آسیب به تشک بتوانید آن را جابه جا کنید، بنابراین فروشگاهی که از آن خرید میکنید باید نزدیک محل زندگی تان باشد و یا در صورتی که قصد دارید به صورت اینترنتی تشک بخرید، توجه داشته باشید که هزینه حمل آن تا محل زندگی شما چقدر خواهد بود.

نکته هشتم برای خرید تشک : برند تشک

برند های مختلفی از تشک ها در بازار کالای خواب ایران عرضه شده است که شاید شناخته ترین آنها خوشخواب، رویال، رویا و موارد دیگر باشد که باید بدانید، جهت خرید تشک، تنها موردی که باید به آن توجه داشته باشید، مدل تشک و راحتی است که برای خواب شما ایجاد میکند و نباید در بند، برند تشک باشید.

آقاس تشک یکی از برترین برند های تشک در کشور است که ضمن تولید تشک های متنوع، آنها را با قیمت مناسب و با استاندارد های جهانی به بازار عرضه کرده است و میتوانید برای خرید تشک از آقای تشک به صورت اینترنتی و حضوری اقدام نمایید.

نکته نه ام برای خرید تشک : سرمایی و گرمایی بودن افراد

این که شما سرمایی هستید و یا گرمایی میتواند نقض موثری در انتخاب مدل تشک تان داشته باشد و بر همین اساس از الیاف های گوناگون برای تولید تشک استفاده میشود که برخی از آنها میتوانند حرارت محیط و بدن افراد را در خود نگه دارند، که این تشک ها برای افرادی سرمایی و یا مناطق سردسیر مناسب هستند و در مقابل برخی تشک ها تهویه خوبی داشته و موجب خنک ماندن بستر خواب میشود که این تشک ها برای افراد گرمایی و مناطق گرمسیر مناسب است.

نوع دیگری از تشک ها هم در بازار موجود هستند که از فوم های مختلف در دو طرف آنها استفاده شده و به عنوان تشک های دو فصل می باشند که میتوانید در فصول مختلف از هر طرف آنها استفاده کنید.

نکته نه ام برای خرید تشک : سرمایی و گرمایی بودن افراد
نکته نه ام برای خرید تشک : سرمایی و گرمایی بودن افراد

نکته 10 ام برای خرید تشک : کاور و محافظ تشک

بهتر است در کنار خرید تشک خود انواع کاور ها و یا مخافظ تشک ها به خصوص محافظ های ضد آب را هم خریداری کنید که خوبی از تشک در برابر رطوبت و آلودگی ها مراقبت میکند و موجب افزایش طول عمر تشک میشود و زحمت شما را برا نظافت تشک کمتر میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *