کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک

کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک

در ساخت تشک از متریال مختلف استفاده میشود که شاید برخی از آنها که عبارتند از فنر ،فوم ، نمد و … را بشناسید، اما امروزه مموری فوم هم به عنوان یکی از بهترین متریال برای ساخت تشک ها مورد استفاده قرار میگیرد به همین دلیل ممکن است بارها در مورد تشک های مموری فوم شنیده باشید اما ندانید که دقیقا منظور از این تشک هر چیست و چه مزیت های دارند در این مقاله بعد از بررسی تشک های مموری فوم به بررسی کاربرد مموری فوم در تشک خواهیم پرداخت و تمامی ویژگی های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است که آقای تشک برترین مدل های تشک مموری فوم را با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است و شما میتوانید همین حالا به صورت اینترنی تشک خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک
کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک

مموری فوم چیست ؟

مموری فوم یک لایه کاربردی و مشابه به فوم است که براساس جدید ترین تکنولوژی روز دنیا ساخته میشود و برای مصارف مختلف از جمله تشک مورد استفاده قرار میگیرد.

یا توجه به حالت ارتجاعی که مواد مموری فوم دارند و همچنین حمایت صد درصدی آنها از ستون فقرات،استفاده از آنها در صنایع مختلف از جمله ساخت تشک و کالای خواب بسیار رایج شده است .

جالب است بدانید که اولین بار از مموری فوم برای تولید لباس های فضانوردان استفاده شد و بعد ها از آنها در ساخت تشک های لوکس و ارزشمند هم استفاده کردند.

تشک های مموری فوم از زمان وجود خود به بازار محبوبیت بسیاری پیدا کردند و به عنوان برترین مدل های تشک که در دسته تشک های طبی هم قرار میگیرند، قرار گرفتند، در ادامه کاربرد های مموری فوم را در ساختار تشک ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مموری فوم چیست ؟
مموری فوم چیست ؟

کاربرد مموری فوم در تشک

مموری فوم ها دارای تکنولوژی ساخت پیشرفته و روش  تولید متفاوت با دانسیته و فاصله سلولی خاص هستند که ویژگی متمایز کننده ای در آنها ایجاد می کند. این خاصیت هم از لحاظ برندینگ در محصول موثر است و هم از لحاظ اصول بهداشت خواب و هم موثر در انتخاب افراد با توجه به آناتومی و وزن آن ها.

مموری فوم ها جایگزین اسفنج ها در تشک هستند و با ویژگی های منحصر به فردی که دارند میتوانند راحتی و آرامش را در حین خواب برای کاربر فراهم کنند.

جالب است بدانید که مموری فوم نوعی از اسفنج است که بر اساس وزنی که روی آن اعمال می شود خاصیت فرورفتگی یا برآمدگی دارد یعنی می تواند قالب یا فرمی از کالبدی که روی آن قرار گرفته است به خود بگیرد و به طور حلاصه میتوان گفت خاصیت ارتجاعی دارد زیرا به سرعت به حالت اولیه خود بازمیگردد.

وقتی یک فرد روی تشک مموری فوم می خوابد عضلاتی مانند عضلات قسمت بالای بدن مانند شانه ها فشار بیشتری وارد کرده و قسمت هایی از بدن که دارای فرورفتگی هستند مثل گودی کمر، فشار کمتری وارد می کند. بنابراین قسمت سنگین تر بیشتر در اسفنج فرو رفته و قسمت گودی کمر توسط اسفنج پر می شود که این شاخصه کمک می کند عضلات حالت ریلکس داشته باشند و در هنگام خواب دچار گرفتگی نشوند. در مورد این موضوع در قسمت انواع کالای خواب و تشک بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاربرد تشک در لایه های رویه تشک است و از آنجایی که باید تحت تاثیر مستقیم بدن باشد و تاثیر مستقیم روی بدن دارد، می بایست در بالاترین سطح تشک قرار بگیرد به طوری که روی مموری فوم تنها یک لایه پارچه تشک دوخته می شود.

قطر مموری فوم در تشک به عوامل بسیاری نظیر وزن فرد استفاده کننده، نوع بیماری کمر و ستون فقرات و سفتی یا نرمی که از تشک توقع می رود متفاوت می باشد. این نوع اسفنج در بالش نیز کاربرد بسیاری دارد، بنابراین از مهمترین فاکتور هایی که موجب تفاوت مدل های مختلف تشک مموری فوم با یک دیگر میشود، قطر لایه مموری فوم به کار رفته در تولید تشک است.

کاربرد مموری فوم در تشک
کاربرد مموری فوم در تشک

تفاوت تشک مموری فوم با سایر تشک ها

با گرم شدن تشک های مموری فوم ،کف نرم ترشده و غرق میشود .تشک فنری جریان هوا را فراهم میکند و سطح خنک تری برای خوابیدن فراهم میکند.

مموری فوم به تدریج قالب بدن شخصی که روی تشک خوابیده را به خود میگیرد .فوم حافظه سنتی از یک ماده پلی اورتان استفاده میکند که انعطاف پذیر اما محکم است.

تشک مموری فوم میتواندحاوی لایه های دیگری از فوم نیز باشندکه از پشتیبانی بیشتری نیز برخوردار هستند.

فوم پلی اورتان به گرمای بدن پاسخ میدهد. با گرم شدن تشک ،فوم نرم شده و غرق میشود.این اجازه میدهد تشک به شکل بدنه دربیاید.

برخی از تشک های مموری فوم از تشک های لاتکس لاستیکی طبیعی برای جایگزین پایدارتر در برابر مواد مصنوعی استفاده میکند.

تفاوت تشک مموری فوم با سایر تشک ها
تفاوت تشک مموری فوم با سایر تشک ها

مزایا و معایب تشک مموری فوم

  • پشتیبانی از ستون فقرات
  • با پاسخ فوم به اشکال جداگانه بدن و وزن ،نقاط فشار را از بین میبرد
  • انتفال حرکت را کاهش میدهد،که به جلوگیری از ایجاد اختلال در شخصی که در تخت حرکت میکند کمگ میکند.
  • با دوام است و به دلیل عدم افتادگی طول عمر طولانی دارد .
  • مناسب برای افرادی که به پهلو میخوابند
  • گزینه های طبیعی لاتکس لاستیک گزینه ای دوستدار محیط زیست را ارائه میدهند.
  • لابه های فوم میتواند جریان هوا را محدود کرده و گرمای زیادی را در خود حفظ کند و باعث میشود که خوابیدن آنها از سایر تشک ها گرم باشد.
  • سنگین به دلیل لایه های متراکم فوم
  • انتقال نیرو،که ممکن است برای هرکسی که به طور منظم در طول شب تغییر موقعیت میدهد،یک نقطه ضعف باشد.
  • افرادی که وزن بیشتری دارند ممکن است عمیق در تشک فرو روند.

کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک

خرید تشک مموری فوم

فروشگاه اقای تشک تولید کننده انواع تشک و ارائه دهنده تشک با بهترین کیفیت در کشور است و با تولید و عرضه انواع تشک ها از جمله تشک های مموری فوم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای خرید تشک های مموری فوم میتوانید به صورت حضوری و اینترنتی کالا مورد نظر خود را تهیه کنید.

مشاوران فروش آقای تشک به شما کمک میکنند که بهترین مدل تشک مموری فوم را بر اساس وزن خود خریداری کنید و برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با ما از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *