چه زمانی باید تشک را تعویض کنیم | بهترین زمان تعویض تشک

چه زمانی باید تشک را تعویض کنیم

تشک از جمله اقلام مصرفی در سرویس خواب محسوب میشوند و به همین دلیل معمولا توصیه میشود آن را به صورت دوره ای عوض کنید تا با مشکلاتی از جمله خرابی فنر های تشک، صدا دادن تشک و یا مشکلات کمردرد مراجهه نشوید، همواره یکی از پر تکرار ترین سوالات این است که چه زمانی باید تشک را عوض کنیم، در جواب این سوال باید بگوییم که زمان دقیق تعویض و خرید تشک به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله آنها باید به مدل تشک، وزن فرد، نوع تشک و گارانتی آن اشاره نمود، در ادامه بیشتر راجع به این موضوع که بهترین زمان تعویض تشک کی است با شما صحبت خواهیم کرد، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

آقای تشک انواع تشک ها را در مدل ها و طرح های گوناگون تولید کرده است و بر اساس بررسی های انجام شده، مدت زمان گارانتی هر کدام از محصولاتش را مشخص کرده که معمولا بین 2 تا 10 سال را شامل میشود، برای خرید تشک به صورت مستقیم و بدون واسطه از آقای تشک میتوانید سفارش خود را در وب سایت آقای تشک ثبت نمایید و با کیفیت ترین تشک ها را از ما خریداری کنید.

چه زمانی باید تشک را تعویض کنیم | بهترین زمان تعویض تشک
چه زمانی باید تشک را تعویض کنیم | بهترین زمان تعویض تشک

عمر مفید تشک چقدر است ؟

عمر مفید تشک به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید بر اساس آن در مورد بهترین زمان تعویض تشک تصمیم گیری شود که از جمله مهمترین این موارد باید به نوع تشک، وزن افراد و شرایط نگهداری از تشک اشاره نمود.

بهترین زمان عوض کردن تشک بر اساس نوع تشک : اگر بخواهید بر اساس نوع تشک برای تعویض آن اقدام کنیدف باید بدانید که بهترین زمان برای عوض کردن تشک در مدل های مختلف فنری، طبی فنری و تمام طبی فنری با هم دیگر فرق دارد و در مورد تشک های تمام طبی این مدت زمان کمتر بوده و در تشک های طبی فنری و سوپر طبی فنری طول عمر بیشتری دارند.

در زیر بهترین زمان برای عمر مفید انواع تشک ها آورده شده است؛ البته توجه داشته باشید که این مدت ها به صورت تقریبی هستند و عمر مفید تشک به سایر فاکتور ها هم بستگی دارد.

حداکثر عمر مفید تشک تمام طبی : 2 سال

حداکثر عمر مفید تشک تشک فنری : 3 سال

حداکثر عمر مفید تشک طبی فنری : 7 سال

حداکثر عمر مفید تشک سوپر طبی فنری : 10 سال

وزن افراد از دیگر فاکتور هایی هستند که برای تعویض تشک باید به آن توجه داشته باشید، هرچه وزن بیشتر باید، میزان فشار وارد شده بر سطح بیشتر خواهد بود و در نتیجه طول عمر تشک کمتر میشود و باید در مدت زمان کوتاه تری آن را عوض کرد و در برخی موارد توصیه میشود افراد سنگین وزن به هیچ عنوان از تشک های تمام فنری و یا تمام طبی که طول عمر کمتری دارند استفاده نکنند.

نگهداری تشک هم یکی از عوامل تاثیر گذار در طول عمر تشک است و در صورتی که اصول بهداشتی و در کنار آن اصول نگهداری از تشک به درستی رعایت شود، مدت زمان بیشتری میتوان از تشک استفاده کرد و همواره یکی از توصیه هایی که برای نگهداری از تشک به مشتری های خود داریم این است که به صورت دورهای هر 6 ماه یکبار تشک خود را پشت و رو کنید تا احتمال گود رفتن آن کمتر شود.

عمر مفید تشک چقدر است ؟
عمر مفید تشک چقدر است ؟

منظور از گارانتی تشک چیست ؟

منظور از گارانتی تشک همان عمر مفید تشک است که از طرف شرکت تولید کننده آن تخمین زده میشود.

منظور از گارانتی تشک چیست ؟ 
منظور از گارانتی تشک چیست ؟

چه زمانی باید تشک را عوض کنیم

برای اینکه بدانید بهترین زمان برای عوض کردن تشک کی است باید به 2 نکته توجه داشته باشید:

نکته اول : شکل ظاهری تشک را بررسی کنید و اگر متوجه گود رفتگی و در رفتن فنر های تشک شدید باید بدانید که وقت تعویض تشک شما فرارسیده است.

گارانتی تشک : همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شرکتها با در نظر گرفتن فاکتور های مختلف عمر مفید تشک های خود را تخمین میزنند و به عنوان گارانتی به مشتریان خود اعلام میکنند، بنابراین در صورتی که مدت زمان کارانتی تشک شما به پاسان رسیده است باید برای خرید یک تشک جدید اقدام کنید.

چه زمانی باید تشک را عوض کنیم 
چه زمانی باید تشک را عوض کنیم

خلاصه مطالب

سلامت خواب افراد رابطه مستقیم با نوع تشک و همچنین وضعیت تشک دارد، یک تشک فرسوده و گود رفته علاوه بر آنکه از خستگی شما چیزی کم نمیکند بلکه ممکن است مشکلات ستون فقرات و کمردرد را هم برایتان به وجود آورد، بنابراین احتیاج خواهید داشت هرچند وقت یکبار تشک خود را عوض کنید، برای خرید تشک با کیفیت و قیمت مناسب میتوانید خرید خود را در فروشگاه آقای تشک به صورت اینترنتی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *