نحوه شستن تشک در خانه | شستوشو تشک در خانه

نحوه شستن تشک در خانه

اگر مدت زمان زیادیست که ار تشک خود استفاده میکنید و متوجه این شده اید که تشک شما نیاز به شستوشو دارد با ما تا انتها این مقاله همره باشید تا شما را با نحوه شستن تشک در خانه آشنا کنیم و به شما خواهیم گفت ک چگونه میتوانید به سادگی و تنها با چند مواد ساده تشک خود را بشویید .

نکنه ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر تشکی قابل شستشو نیست و برخی از تشک ها ممکن است بعد از شستوشو خراب شوند و دیگر نتوانید از آنها استفاده کنید که در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چه تشک هایی قابلیت شستوشو دارند و چه تشک هایی نیاید شسته شوند.

نحوه شستن تشک در خانه | شستوشو تشک در خانه
نحوه شستن تشک در خانه | شستوشو تشک در خانه

چرا باید تشک را بشوییم ؟

یک سوال اساسی این است که اصلا چرا باید تشک را شست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هدف از شستوشو تشک تنها رفع لکه ها و تیرگی های تشک نیست بلکه برای گندزدایی و از بین بردن باکتری ها و میکروب های احتمالی درون تشک آنها را میشوییم.

در مقاله های قبلی در مورد چگونگی لکه برداری از رویه تشک صحبت کردیم و راهکار های خوبی برای آن ارائه دادیم  اما شستوشو تشک فراتر از لکه برداری آن است برای اینکه تشک و ساختار داخلی آن تمیر شود و میکروب ها و باکتری های داخلی آن از بین برود باید آن را بشوییم .

با لکه گیری از تشک ممکن است طاهر تشک شما تمیز به نطر برسد اما داخل آن تمیز نخواهد شد و این احتمال که تشک شما بو بدهد و یا حشرات ریز مانند ساس و کنه درون آن فعالیت داشته باشد بسیار زیاد است.

روش های مختلفی برای شستوشو تشک وجود دارد که خشک شویی رایج ترین آن است و معمولا توصیه میشود برای شستوشو تشک آن را به خشک شویی ها بدهید تا بدون دردسر و به صورت اصولی این کار را برایتان انجام دهند اما اگر قصد دارید خودتان در منزل تشک را بشوییدبا کا همراه باشید تا شما را با نحوه شستن تشک در خانه آشنا کنیم و نکات لازم را در این زمینه به شما بگوییم.

چرا باید تشک را بشوییم ؟
چرا باید تشک را بشوییم ؟

چه تشک هایی را میتوان شست؟

قبل از این که بخواهید تشک را بشویید باید بررسی کنید که آیا تشک شما قابل شستوشو است یا خیر ؟

برای اینکه متوجه شوید میتوان تشک را در منطل شست یا خیر باید توجه داشته باشید که نوع تشک شما چیست، به طور کلی اگر در ساختار داخلی تشک شما فنر و قطعات فلزی به کار رفته باشد نمیتوانید آن را در منزل بشویید چرا که رطوبت موجب زنگ زدن و آسیب دیدن فنر های تشک میشود و در نتیجه عمر مفید تشک کاهش پیدا میکند.

اما اگر تشک شما تمام طبی است و در ساختار آن هیچگونه فنری به کار نرفته میتوانید با خیال راحت آن را در منزل بشویید.

برای تشک های فنری هم باید به یک نکته توجه داشته باشید و آن هم استفاده از روکش های ضد آب است که به عنوان محافظ تشک هم شناخته میشوند و با خوبی از تشک مراقبت میکنند به گونه ای که دیگر نیازی به شستوشو تشک نخواهید داشت، تنها کافیست روکش را از تشک جدا کنید و برای شستوشو درون ماشین لباس شویی بیاندازید و بعد از خشک شدن مجددا آن را نصب کنید.

در صورتی که بخواهید تشک های فنری را بشورید حتما باید آن را به خشکشویی های تخصصی بدهید و از شستوشو آن در منزل خودداری کنید.

چه تشک هایی را میتوان شست؟
چه تشک هایی را میتوان شست؟

روش های شستوشو تشک در منزل

بعد از بررسی قابلیت شستوشو تشک میتوانید با استفاده از راهکاری که در زیر آورده شده است، تشک خود را شسته و ضد عفونی کنید.

قدم اول : شستوشو روکش و یا رویه تشک

معمولا تشک ها یا دارای یک رویه اضافی هستند و با خودتان برای آن یک روکش تهیه میکنید که برای شستوشو تشک در قدم اول باید روکش را برداشته و به صورت جداگانه داخل لباسشویی بیندازید و بر روی دمای بالا آن را بشورید تا تمامی میکروب ها نابود شوند، توصیه میشود برای سشتوشو رویه تشک از مواد نرم کننده لباس هم استفاده کنید.

قدم دوم : از بین بردن میکروب ها و گندزدایی تشک

برای گندزدایی تشک توصیه میشود از جوش شیرین استفاده کنید و قبل از آن حتما تشک را جارو برقی بکشید.

جوش شیرین را به صورت یکنواخت بر روی سطح تشک بپاشید و اجازه دهید 30 دقیقه روی آن بماند و بعد مجددا جارو بکشید تا تمام جوش شیرین ها از روی تشک جمع شوند.

مرحله سوم : شستن تشک

برای  شستشن تشک کافیست آن را با آب داغ خیس کرده و بالا فاصله از مواد شوینده آنزیم دار استفاده کنید و به کمک یک اسفنج نسبتا زبر تمام آلودگی ها و کثیفی ها را پاک کنید و مجددا تشک را با آب داغ بشورید تا تمام مواد شوینده از روی تشک برود.

این کار را میتوانید 2 بار تکرار کنید اما بیشتر از آن توصیه نمیشود.

مرحله چهارم : خشک کردن تشک

برای خشک کردن تشک باید آن را روی 2 چهارپایه قرار دهید به گونه ای که هوا در قسمت زیری آن جریان داشته باشد و اجازه دهید آب تشک کم شود و در نهایت آن را با حوله خشک کنید.

اجازه دهید تشک شما به مدت 24 ساعت در هوای آزاد بماند تا تمامی رطوبت آن از بین برود.

روش های شستوشو تشک در منزل
روش های شستوشو تشک در منزل

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی چگونگی شستوشو تشک در منزل پرداختیم و گفتیم که برای این کار باید از مواد شوینده و جوش شیرین استفاده کرد و همچنین گفتیم که باید برررسی شود که در ساختار داخلی تشک شما از فنر استفاده نشده باشد.

امیدواریم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد، اگر در زمینه خرید تشک سوالی دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان آقای تشک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *