نحوه تمیز کردن تشک | بهترین روش برای پاک کردن لکه های تشک

حوه تمیز کردن تشک

نحوه تمیز کردن تشک از جمله مهمترین مواردیست که برای افزایش طول عمر تشک باید با آن آشنا شوید و با توجه به اینکه جنس پارچه رویه تشک ها با سایر پارچه ها متفاوت است نحوه تمیز کردن آنها نیازمند مهارت ها و ترفند هایست که در این مقاله به صورت مفصل آنها را بررسی خواهیم کرد.

نحوه تمیز کردن تشک | بهترین روش برای پاک کردن لکه های تشک
نحوه تمیز کردن تشک | بهترین روش برای پاک کردن لکه های تشک

بررسی نوع پارچه تشک

گفتیم که به دلیل متفاوت بودن پارچه رویه تشک ها، تمیز کردن آنها با پارچه های دیگر فرق دارد، اما سوال اینجاست که نوع پارچه های به کار رفته در تشک ها به چه صورت است.

باید بدانید که پارچه های که برای رویه تشک استفاده میشوند دارای یک لایه پنبه در قسمت زیرین خود هستند و اصطلاحا به آنها تشک های پنبه دوزی شده گفته میشود.

در صورتی که بخواهید با شوینده های معمولی و آب ،تشک خود را تمیز کنید، ممکن است لکه های تشک پاک شوند اما در عوض یک لکه زرد رنگ روی تشک باقی خواهد ماند که پاک کردن آن تقریبا غیر ممکن است.

اما جای نگرانی نیست چرا که راهکار های زیادی برای پاک کردن تشک وجود دارد که ما در ادامه بهتربن آنها را به شما خواهیم گفت.

بهترین راه تمیز کردن تشک

بهترین راه برای تمیز کردن لکه های تشک استفاده از جوش شیرین ، وایتکس و شامپو فرش است .

جهت تمیزکاری باید یک محلول رقیق از مواد فوق تهیه کنید و با یک دستمال که به محلول آغشته است،روی لکه بکشید تا محو شود .

دقت داشته باشید که میزان محلول بر روی پارچه باید کم باشد تا تشک بیش از حد خیس نشود .

بعد از لکه گیری با محلول باید سریعا محل را با یک دستمال حوله ای تمیز خوب خشک کنید تا کمترین میزان رطوبت در تشک باقی نماند زیاد موجب زرد شدن پارچه می‌شود.

استفاده از سشوار برای خشک کردن پارچه ایده خوبیست و با خشک کردن سریع و حذف رطوبت از تشک،مانع از بو گرفتن و زرد شدن تشک می‌شود.

بهترین راه تمیز کردن تشک
بهترین راه تمیز کردن تشک

اهمیت تمیز کردن تشک

از آنجایی که که هر فرد یک سوم از شبانه روز را بر روی تشک در حال خوابیدن است، تمیز بودن تشک از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند احتمال بروز حساسیت و مشکلات پوستی را کمتر کند .

با تمیز بودن تشک طول عمر مفید تشک بیشتر میشود و شما میتوانید تا حداکثر زمانی که تشک گارانتی شده است آن را با خیال راحت استفاده کنید.

اما همیشه بهتر است با نگهداری درست از تشک ها، جلوی کثیف شدن آنها را بگیرید و بهترین پیشنهاد از استفاده از محافظ تشک ها می باشد که انواع مختلف آن از جمله محافظ تشک های ضد آب و ضد نم در بازار موجود هستند که میتوانید با خیال راحت آنها را خریداری کرده و روی تشک خود نصب کنید و هر زمان که لکه و یا کثیفی روی آن ایجاد شد، محافظ تشک را جدا کرده و در ماشین لباسشویی بشویید.

خلاصه مطالب

در این مقاله بهترین راهکار برای تمیز کردت تشک را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که با استفاده از سه محلول شامپو فرش، جوش شیرین و وایتکس میتوانید به راحتی لکه های تشک را تمیز کنید، فقط باید توجه داشته باشید که بعد از اتمام کار تشک را کاملا خشک کنید.

آقای تشک ارائه دهنده انواع تشک های طبی، طبی-فنری، فنری و سوپر طبی فنری از برند های مختلف در کشور است که جهت خرید تشک با سایز مورد نظر خود میتوانید به فروشگاه آقای تشک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *