نحوه تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودمان | تشک سفت بهتره یا نرم

نحوه تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودمان

نبود تشک مناسب خواب، یکی از دلایل اصلی بروز کمر درد است. یک فرد تقریباً یک سوم زندگی خود را در خواب می گذراند. جای تعجب نیست که در نتیجه وضعیت نادرست بدن روی تشک بر سلامت ستون فقرات تأثیر منفی بگذارد. بسیاری از مردم فکر می کنند برای حل مشکل کافی است یک تشک ارتوپدی سخت بخرند یا برعکس ، نرم ترین و راحت ترین ملافه را در تخت بگذارید. اما باید بدانید پارامترهای تشک خواب به طور قابل توجهی بر راحتی و سلامت خواب تأثیر می گذارد به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودمان بپردازیم.
محکم بودن تشک شما کاملاً یک تصمیم شخصی است که بر اساس نیازهای راحتی و پشتیبانی شما ساخته شده است. در مورد بهتر بودن درجه سفتی یا نرمی هیچ جواب درست یا غلطی وجود ندارد. با این حال ، با انتخاب زیاد ممکن است تصمیم گیری در مورد درجی سفتی برای شما هنگام خرید تشک مشکل باشد! برای کمک به شما در تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودتان ، در این مقاله به همین موضوع پرداختیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نحوه تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودمان | تشک سفت بهتره یا نرم
نحوه تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودمان | تشک سفت بهتره یا نرم

راهنمای تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودمان

یافتن درجه سفتی تشک موضوعی مشکل است. این به این دلیل است که سفتی فاکتوری نسبی است. درجه سفتی برای هر شخص متناسب با شرایط بدنی خود اوست. صحبت درباره درجه سختی برای همه یکسان نیست. از این گذشته ، “نرم” یا “محکم” بودن به چه معناست؟ هر فرد بر اساس درک و خواسته های خود دیدگاه و تعریف متفاوتی از معنای این کلمات دارد. به دلیل سردرگمی پیرامون این موضوع ، ما راهنمای تشخیص درجه سفتی تشک مناسب شما را تهیه کردیم، تا به شما در داشتن تشکی مناسب خود کمک کنیم.

هنگامی که برای اولین بار روی تشک دراز می کشید ، ممکن است بلافاصله با یک سطح خواب سفت مواجه شوید. شاید به نظر شما این تشک سفت یا بسیار محکم باشد. عواملی مانند سن ، جنسیت ، شرایط بدنی ، وزن و غیره در احساس راحتی روی تشک تأثیر می گذاردو درک شما از درجه سفتی را تغییر می دهد.

تشک نرم

تشک نرم بین 1 تا 2 درجه بدن را در خود فرو می برد. این مقدار، کمترین میزان در مقیاس سفتی تشک است. تشک های نرم کمترین میزان پشتیبانی را در بین تمام سطوح تشک فراهم می کنند. منظور از پشتیبانی کمتر به معنای پشتیبانی صفر نیست ، اما اگر روی آن بنشینید یا دراز بکشید قطعاً در یک تشک نرم فرو می روید. تشک های نرم هم از بدن پشتیبانی می کنند. تشک های نرم مناسب افرادی است که به پهلو می خوابند. این افراد قطعا تجربه خوابی راحت روی این تشک را دارند و هنگام خواب روی تشک محکم تر دچار درد در ناحیه شانه یا مفصل ران می شوند. قیمت تشک های نرم معمولا بالاست که علت آن مواد تشکیل دهنده تشک است. موادی مانند تشک مموری فوم باعث ایجاد لایه های راحتی فوق العاده نرم می شود. در حالی که خوابیدن به پهلو روی این تشک بهترین تجربه خواب را برای شما رقم خواهد زد اما باعث احساس گرما در برخی افراد نیز می شود.

راهنمای تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودمان
نحوه تشخیص درجه سفتی تشک مناسب خودمان

تشک نسبتا نرم

تشکی با درجه سفتی متوسط نرم برای افرادی مناسب است که علاوه بر تسکین دردهای بدن مثل کمردرد، نیاز به پشتیبانی هسته ای بیشتری نسبت به یک تشک نرم معمولی دارند. با این حال برای افرادی که نیاز به حمایت از ستون فقرات دارند ، ایده آل نیستند. درجه تشک نسبتا نرم بین 3 تا 4 قرار می گیرد. تشک های نسبتا نرم معمولاً از مموری فوم یا لاتکس محکم تری ساخته می شوند. وقتی روی یک تشک با درجه نرمی متوسط دراز می کشید به اندازه فرو رفتن در تشک نرم، فرو نمی روید. این ویژگی برای کسانی که نیاز به حمایت متوسط از عضلات پشت بدن دارند، مناسب است. در ساخت تشک های نسبتا نرم از مواد مقاوم تری استفاده می شود، بنابراین دوام آن ها نیز از تشک های نرم بیشتر است.

تشک هایی که در مقیاس نسبتا نرم قرار دارند، از نظر قیمت نیز در محدوده متوسط قرار می گیرند و مقرون به صرفه تر از تشک نرم هستند. اسن تشک ها معمولا گران تر از تشک های محکم هستند. موادی که برای ساخت تشک های نسبتا نرم استفاده می شود از چگالی و دوام بیشتری برخوردار هستند ، به همین دلیل طول عمر آنها از تشک نرم تر، بیشتر است.

تشک نسبتا سفت

تشکی با درجه سفتی متوسط یک گزینه عالی برای همه افراد با هر مدل خوابیدن است. درجه سفتی این تشک ها بین 5 تا 7 است. تشک های نسبتا سفت پشتیبانی خوبی از بدن دارند. تشک های نسبتا سفت برای طیف وسیعی از افراد با انواع شرایط بدنی و مدل خوابیدن مناسب هستند. از افرادی با وزن سنگین که به پشتیبانی زیاد تشک احتیاج دارند تا کسانی که در طول شب به طور مداوم مدل خوابیدن خود را تغییر می دهند. قیمت تشک نسبتا سفت مناسب تر از تشک های نسبتا نرم است. در عین حال به دلیل استفاده از مواد مقاوم و با دوام، طول عمر آن ها از تشک های نرم و نسبتا نرم بیشتر است.

تشک سفت

تشک های محکم که بین مقیاس سفتی بین 7 تا 10 قرار می گیرند ، بیشترین پشتیبانی را از بدن دارند. وقتی روی یک تشک سفت دراز می کشید، اصلاً در آن فرو نمی روید. لایه های راحتی و هسته پشتیبانی یک تشک سفت برای خواب کامل شما طراحی شده است. اب این وجود برخی افراد با دراز کشیدن روی تشک سفت احساس می کنند که خیلی بالاتر از سطح تخت خوابیده اند. یک تشک سفت و محکم ممکن است برای کسانی که به پهلو می خوابند ناخوشایند باشد. زیرا سطح سفت تشک، می تواند استخوان های ران و شانه آنها را فشرده کند. این موضوع باعث احساس بی حسی ، گزگز و حتی درد در بدن آن ها شود. سطح بالای حمایت از ستون فقرات در یک تشک سفت و محکم برای کسانی که وزن بالایی دارند و همچنین کسانی که از کمردرد رنج می برند ، بهترین خبر است. وجود جریان هوا در تشک، خنک شدن افراد در خواب را فراهم می کند..تشک های سفت به طور معمول قیمت کمتری نسبت به تشک هایی با سطح استحکام نرمتر دارند. قیمت پایین این تشک به معنای کاهش طول عمر نیست. طول عمر تشک های سفت هم بالاست زیرا از مواد مقاوم تولید می شوند.

تشک سفت بهتر است یا نرم ؟
تشک سفت بهتر است یا نرم ؟

تشک سفت بهتر است یا نرم ؟

در حالی که داشتن یک تشک سفت و محکم مقاومت و پشتیبانی بیشتری از بدن شما دارد ، یک تشک نرم می تواند شرایط را برای خواب راحت در طول شب برای شما فراهم کند. انتخاب بین این دو گزینه به شرایط بدنی، وزن و دیگر پارامتر های مدنظر شما بستگی دارد.

مطمئن باشید گزینه قطعی برای انتخاب درجه سفتی تشک مناسب شما وجود ندارد. هر چیزی که در اینجا بررسی کردیم به عنوان راهنماست. برای انتخاب تشک مناسب خودتان بیشتر به خود مراجعه کنید و با راهنمایی از افراد متخصص این حوزه، بهترین انتخاب را داشته باشید و همچنین میتوانید برای خرید انواع تشک با درجه نرمی مختلف به فروشگاه آقای تشک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *