مزایای تشک طبی و ارتوپدیک | چرا باید تشک ارتوپدیک خرید؟

تشک طبی و ارتوپدیک برای چه افرادی مناسب است ؟

مزایای تشک طبی و ارتوپدیک برای افرادی که مشکلات ستون فقرات دارند و یا با کمر درد دست و پنجه نرم میکنند بسیار زیاد است، تشک های طبی و ارتوپدیک به صورت اختصاصی برای افرادی که از درد کمر و مفاصل رنج می برند طراحی شده اند و در این مقاله به یررسی و معرفی آنها خواهیم پرداخت و بعد از بررسی ویژگی های تشک های طبی، برترین مزایا آن را برای افراد دچار کمردردی که قصد خرید تشک دارند بازگو خواهیم کرد.

مزایای تشک طبی و ارتوپدیک | چرا باید تشک ارتوپدیک خرید ؟
مزایای تشک طبی و ارتوپدیک | چرا باید تشک ارتوپدیک خرید ؟

بررسی انواع تشک طبی و ارتوپدیک

ساختار ویژه ای که تشک های طبی و ارتوپدیک دارند آنها را از سایر تشک ها متمایز کرده و ویژگی های منحصر به فردی به آنها داده است که استفاده از آن را برای افرادی مختلف به ویژه افرادی که مشکلات کمر و ستون فقرات دارند بسیار ایده آل کرده است که از جمله ویژگی های منحصر به قرد تشک های ارتوپدیک و طبی میتوان به درجه سفتی مطلوب،نرمی و راحتی و تهویه مناسب در تشک های طبی و ارتوپدیک اشاره کرد.

درجه سفتی مطلوب در تشک های طبی و ارتوپدیک

درجه سفتی سطح این تشک ها به گونه ای است که ستون فقرات شما را به خوبی محافظت می کند اما اجازه نمی دهد که مانند تشک های خیلی نرم قسمت های میانی بدن در تشک فرو روند بر همین اساس استفاده از تشک های طبی و تشک های ارتوپدیک به صورت تخصصی و برای مقابله با دردهای شبانه مفاصل و ستون فقرات توصیه میشوند.

اگر تشک شما خیلی نرم باشد، قسمت میانی بدن شما در تشک فرو می رود و این امر منجر به خم شدن ستون فقرات و تغییر شکل به حالت غیر طبیعی و در نتیجه کمردرد می گردد. از آنجا که این تشک ها سطح سفت تری نسبت به تشک های معمولی دارند، نیاز افرادی که خوابیدن بر روی زمین ترجیح می دهند را تأمین می کند.

درجه سفتی مطلوب در تشک های طبی و ارتوپدیک
درجه سفتی مطلوب در تشک های طبی و ارتوپدیک

نرمی و راحتی مطلوب با تشک های ارتوپدیک

تشک های طبی کلاسیک که تنها از اسفنج در ساختارشان استفاده میشد به شدت سفت بودند و نمیتوانستند نرمی و راحتی را در حین خواب برای افراد فراهم کنند و یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث تولید تشک های ارتوپدیک و طبی شد، فراهم آوردن نرمی و راحتی خواب است که این مورد به خوبی در تشک های طبی و ارتوپدیک رعایت میشود به گونه ای که افراد میتوانند شبی آرام را در بستر خوبی راحت و با درجه نرمی مطلوب سپری کنند، بدون این که آسیبی به کمر، مهره های گردنی و یا ستون فقراتشان وارد شود.

تهویه مناسب در تشک های ارتوپدیک و طبی

در ساختار تشک های ارتوپدیک و طبی ار متریال با کhttps://www.freepik.com/free-vector/gradient-arabic-calligraphy-vector-illustration-muslim-celebrations_39600223.htm#page=2&query=stamp&position=42&from_view=search&track=sphیفتی استفاده شده است و همچنین این مدل تشک ها مجهز به سوپاپ هوا هستند که شرایط را برای گردش هوا در تشک فراهم میکند و افرادی که در هنگام خواب دچار تعریق میشوند و یا در فضول سرما احساس سرمای زیادی در هنگام خواب دارند، میتوانند از تشک های طبی و ارتوپدیک استاندارد که دارای تهویه مطلوب و سوپاپ هوا است، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت تشک طبی و معمولی

ساختار تشک های طبی و ارتوپدیک چگونه است

در گذشته تشک های طبی تنها با لایه ای ضخیم از فوم و یا اسفنج تولید میشدند اما امروزه و با به کارگیری تکنولوژی روز دنبا، تشک های ارتوپدیک و طبی بسیار متنوع شده اند و از متریال مختلف در ساخت آنها استفاده میشود که در ادامه چند مورد از مهمترین متریال به کار رفته در تشک های ارتوپدیک را مورد بررسی قرار خواهیم داد :

  • فنر میکرو
  • فنرهای پاکتی
  • مموری فوم
  • فوم ریلکس
  • فوم ژل
  • لاتکس

تراکم فوم از مهمترین ویژگی های تشک های طبی و ارتوپدیک است که این مدل فوم ها میتوانند از نحوه قرارگیری ستون فقرات و تعادل آن بهتر محافظت می کنند. فوم های با تراکم متوسط قابلیت کمتری در فرم گیری به شکل بدن دارند و فوم های با تراکم پایین تأثیر کمتری بر کاهش کمردرد دارند.

تشک طبی و ارتوپدیک برای چه افرادی مناسب است ؟

تشک های ارتوپدیک و طبی انتخاب مناسبی برای افرادی هستند که به شکم می خوابند یا وزنی بیش از 95 کیلوگرم دارند و یا دچار کمردرد هستند. این نوع تشک کمر و ستون فقرات را در وضعیتی ثابت و راحت قرار می دهد و از فرو رفتن بدن در تشک در حین خواب که منجر به بروز درد در بخش های پایینی کمر می شود، پیشگیری می کند.

زمانی که دراز می کشید باید بدن شما در یک راستا و صاف به گونه ای قرار گیرد که کاملاً با سطح تشک در تماس باشد و برای کاهش فشار بر ستون فقرات شما، وزن بدن شما را در تمامی نقاط پخش شود. در این حالت ستون فقرات شما در حالتی صاف قرار گرفته و گردن، شانه ها، و قسمت های مختلف کمر محافظت می شوند. اگر بین بدن و سطح تشک فاصله باشد، امکان محافظت کامل از اعضای بدن و مفاصل شما وجود نخواهد داشت و منجر به درد مفاصل خواهد شد.

بر اساس مطالبی که در بالا به آن اشاره شد تشک های طبی برای افرادی که دارای درد در ناحیه کمر هستند و نیاز به محافظت ویژه از نحوه قرارگیری ستون فقرات دارند بسیار مناسب است و کارشناسان آقای تشک همواره توصیه میکنند که افرادی که کمردرد دارند انواع تشک های طبی و ارتوپدیک را خریداری کنند.

تشک طبی و ارتوپدیک برای چه افرادی مناسب است ؟

تشک ارتوپدیک چیست؟

تشک های ارتوپدیک به منظور ایجاد تکیه گاه و محافظت از ستون فقرات، پشت مفاصل طراحی شده اند، به نوعی که وضعیت خواب راحت را بهبود بخشند و دردها را کاهش دهند. این تشک ها در بین افرادی که از کمردرد و گردن درد رنج می برند، سالمندان و آنهایی که در دوران نقاهت ناشی از صدمات هستند، محبوبیت دارد.

عبارت “ارتوپدیک” به شاخه ای از علم پزشکی اشاره می کند که تمرکز آن بر سیستم اسکلتی و ساختارهای مرتبط از قبیل تاندون ها و رباط ها می باشد.

اگرچه بسیاری از شرکت ها، تشک های خود را به عنوان تشک ارتوپدیک عرضه می کنند، اما خریداران باید بدانند که هیچ مقررات وضع شده و استانداردهای مشخصی برای توصیف یک تشک ارتوپدیک وجود ندارد. از این رو عبارت ارتوپدیک، صرف نظر از اینکه به طور اختصاصی به عنوان تکیه گاهی مطلوب طراحی شده است، غالبا اصطلاحی مربوط به بازاریابی است. اما این بدان معنا نیست که این تشک ها برای خواب افراد سودمند نمی باشد، بلکه گفته می شود خریداران باید در خرید خود دقت نمایند.

ویژگی های تشک ارتوپدیک

یک تشک ارتوپدیک استاندارد باید تلفیقی از کاهش فشار و محافظت را به صورت یکجا برای افراد فراهم کند. این تعادل می تواند برای تراز ستون فقرات، کاهش درد و هم چنین برای افرادی که تجربه خواب بر روی تشک های خیلی سفت را داشته اند، کمک کننده باشد.

مهم ترین مسئله ای که در هنگام جستجوی تشک باید در نظر داشت فرم بدن، مدل خوابیدن و ترجیحات شخصی می باشد. اگرچه برخی از شرکت های تشک سازی ممکن است برای توصیف ویژگی، ساختار، لمس و مواد تشکیل دهنده این تشک ها، از اصطلاحاتی نظیر “بهترین” یا “راحت ترین” استفاده می کنند، تنها کسی که تصمیم می گیرد چه چیزی برایتان مناسب تر است خود شما هستید اما با این حال میتوانید برای خرید تشک ارتوپدیک به صورت اینترنتی از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان آقای تشک در ارتباط باشید تا شما را اهنمایی کنند.

قیمت تشک ارتوپدیک

یک تشک ارتوپدیک واقعی می بایست از سایر مدل های موجود در بازار گران تر باشد. به این خاطرکه ایجاد تعادل مناسب در کاهش فشار و محافظت از ستون فقرات اغلب مستلزم استفاده از مواد با کیفیت بالاتر و طراحی های خاص می باشد.

درجه سفتی تشک های طبی و ارتوپدیک

یک تشک ارتوپدیک مناسب ترکیبی ایده آل از یک چهارچوب و تکیه گاه را ارائه می دهد. سفتی بیش از اندازه تشک می تواند بر ستون فقرات فشار بیاورد، حفظ تراز ستون فقرات را سخت کرده و به طور بالقوه باعث کشش عضلات شما شود. تشک بیش از حد نرم نیز به اندازه کافی از اندام ها محافظت نمی کند و می تواند فشار بیشتری به کمر شما وارد کند.

اگرچه تشک های ارتوپدیک اغلب کمی سفت تر هستند، درجه سفتی یک تشک ایده آل به فرم بدن و وضعیت بدن فرد در خواب بستگی دارد.

افرادی که وزن کم تری دارند معمولا برای اینکه از خواب خوب لذت بیشتری ببرند، نیازمند مدل های نرم تر هستند این در حالیست که افراد سنگین وزن معمولا به خاطر محافظت از کمر خود نیاز به انتخاب مدل های سفت تری دارند. به طور مشابه، افرادی که به پهلو می خوابند، برای کاهش نیروی فشار به اندام اغلب گزینه هایی که کمی نرمتر هستند را ترجیح می دهند. اما افرادی که رو به پشت یا رو به شکم می خوابند معمولا به مدل های سفت تر نیاز دارند. تا از افتادگی در قسمت میانی جلوگیری کند.

کاهش فشار روی ستون فقرات با تشک های طبی و ارتوپدیک

تسکین نقاط فشار زمانی اتفاق می افتد که تشک فرم بدن را گرفته، وزن را مجددا توزیع نماید و باعث کاهش فشار در قسمت های بزرگ تر و سنگین تر بدن گردد. این امر می تواند سبب کاهش ناراحتی های مفصلی و تراز ستون فقرات شود.

اگرچه رسیدن به کاهش فشار مطلوب نیز مستلزم انتخاب درجه سفتی مناسب برای فرم بدن و حالت خوابیدن می باشد.

استفاده از متریال مرغوب در تشک های ارتوپدیک

به منظور بهره برداری هرچه بیشتر از هزینه ای که می کنید، شاید نیاز داشته باشید مدلی را انتخاب کنید که از مواد بادوام ساخته شده باشد تا سال ها راحت باقی بماند.

این تشک ها، با استفاده از مواد با کیفیت به احتمال بالاتری از اندام محافظت لازم را به عمل می آورند. از جهت دیگر برای افتادگی علی الخصوص در افرادی که کمر درد دارند مفید بوده و از آن جلوگیری می کنند.

با این حال، تشک های ارتوپدیک نسبت به سایر مدل های موجود در بازار گران تر هستند. چرا که در تولید بسیاری از آنها از مواد باکیفیتی استفاده می شود که آن ها را در برابر اثرهای سایشی مقاوم نماید.

کاهش فشار روی ستون فقرات با تشک های طبی و ارتوپدیک
کاهش فشار روی ستون فقرات با تشک های طبی و ارتوپدیک

عدم انتقال نیرو در تشک های ارتوپدیک و طبی

جداسازی حرکت به چگونگی کاهش انتقال حرکت توسط تشک اشاره می کند. جلوگیری از انتشار لرزش در سراسر سطح تشک می تواند اختلالات خواب همسر یا حیوانات خانگی در طول شب کاهش دهد. به طور کلی، تشک هایی که فوم های لایه دار و محکم و راحتی دارند، در امر جداسازی حرکت بهتر عمل می کنند.

تهویه مناسب تشک های ارتوپدیک

تنظیم دما، بر توانایی تشک در حذف گرمای اضافی و متقابلا گرم نگه داشتن شما هنگامی که هوا سردتر است، اشاره دارد. مخصوصا افرادی که در طول شب با پوشش گرم تری می خوابند باید به این توجه داشته باشند، چرا که این تشک ها می توانند با ایجاد تفاوت قابل توجهی در طول شب شما را راحت و خنک نگه دارند.

به طور کلی تشک هرچه سفت تر باشد، جریان هوای بیشتری را در خود انتقال می دهد، در حالی که تشک های منطبق تر گرما را در خود حبس می کنند؛ به ویژه اگر در ساختار آن مموری فوم استفاده شده باشد و ویژگی های طرح ریزی شده و خنک کننده نداشته باشد.

مزایا و معایب تشک های ارتوپدیک

تشک های ارتوپدیک و طبی همانند بسیاری دیگر از تشک های موجود در بازار مزایا و معایب منحصر به فردی دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

مزایا تشک ارتوپدیک و طبی

  • افزایش حفاظت از ستون فقرات: تشک های ارتوپدیک به طور خاص به منظور افزایش تراز ستون فقرات طراحی شده اند.
  • کاهش ناراحتی: یک تشک ارتوپدیک مناسب باید هم زمان از ستون فقرات حفظت کرده و به طور بالقوه درد را در طول خواب شب محدود سازد.

معایب تشک ارتوپدیک و طبی

  • قیمت نسبتا بالا: تشک های ارتوپدیک نسبت به سایر تشک های موجود در بازار قیمت بالاتری دارند.
  • مشکل در خرید: با توجه به آنکه بسیاری از تولیدکنندگان تشک های خود را به عنوان تشک ارتوپدیک به فروش می رسانند، پیدا کردن یک مدل ارتوپدیک واقعی می تواند دشوار باشد.

خرید تشک ارتوپدیک و طبی

برای خرید تشک های ارتوپدیک و طبی میتوانیدب ه صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه آقای تشک محصول مورد نظر خود را خریداری کنید، تنوع مدل های ارائه شده در آقای تشک زیاد است و میتواند پاسخ گوش نیاز هر سلیقه ای باشد.

برای خرید تشک و دریافت مشاوره میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با آقای تشک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *