ریباند در تشک به چه معناست | تشک ریباند دار خوب است یا بد ؟

ریباند در تشک به چه معناست | تشک ریباند دار خوب است یا بد ؟

امروزه اگر برای خرید تشک اقدام کرده باشید حتما کلمه ریباند را از فروشندگان تشک شنیده اید ولی ممکن است معنای آن را ندانید، در این مقاله میخواهیم در مورد این سوال که ریباند در تشک به چه معناست ؟ با شما صحبت کنیم و به صورت مفصل این متریال کاربردی در تشک های جدید را به شما معرفی خواهیم کرد و در مورد مزایا و معایب آن توضیحاتی به شما خواهیم داد.

استفاده از متریال با کیفیت و استاندارد در ساختار تشک ها نقش بسزایی در کیفیت خواب و تسکین درد های عضلانی دارد و میتواند از ایجاد درد در ناحیه گردن و کمر جلوگیری کند بر همین اساس همواره باید برای خرید تشک به موادی که ساختار آن ها به کار میرود توجه داشته باشید، ریباند یکی از مهمترین متریال موجود در ساختار تشک است که وجود آن در تشک باعث راحتی و افزایش کیفیت خواب افراد میشود که در این مقاله به صورت مفصل این مواد موثر در تشک ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ریباند در تشک به چه معناست | تشک ریباند دار خوب است یا بد ؟
ریباند در تشک به چه معناست | تشک ریباند دار خوب است یا بد ؟

معرفی ریباند

ریباند همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از کاربری ترین و حیاتی ترین مواد در ساختار تشک است که در تمامی مدل های تشک به ویژه تشک های فنری، طبی فنری و سوپر فنری موجود هستند و میتوانند ضمن افزایش استحکام و دوام تشک، باعث افزایش حالت انعطاف پذیری آن هم شود.

در مورد جنس ریباند باید به شما بگوییم که ریباند از قطعات خرد شده و تکه تکه شده فوم و اسفنج تشکیل شده است و از از کنار هم قرار گرفتن این خرده‌ها و ترکیب آن با چسبی مخصوص ریباند تولید می‌شود که این ریباند ها شکلی شبیه به اسفنج دارند اما قیما آنها به نسبت اسفنج کمتر است و میتواند به خوبی از ستون فقرات افراد حمایت کند و کمترین میزان فشار را به بدن افراد وارد میکند به همین دلیل کارایی بسیاری در ساخت تشک دارد و به عنوان اصلی ترین لایه داخلی تشک ها به ویژه تشک هایی که در ساختارشان از فنر استفاده شده است، به کار میروند.

معرفی ریباند
معرفی ریباند

در ساختار ریباند ها قطعات فوم به هم چسبیده‌اند و از هم حمایت می‌کنند و به همین دلیل عملکردی مشابه پیچ‌های فنری دارند و سطح لایه زیرین تشک را برای قرارگیری بهتر اسفنج های رویی تر یکدست می‌کند که این باعث شده در تشک های فنری  بسیار کاربردی باشند، در کنار آن انواع ریباند ها با ضخامت های مختلف تولید میشوند که برای استفاده در مدل های مختلف تشک به کار میروند و معمولا با دانسیته (تراکم) ۸۰ کیلو در هر متر مکعب تولید میشوند که درجه نرمی و سفتی آن کاملا مطلوب و استاندارد است.

فوم و مواد PU موجود در این لایه از تشک تا حدا امکان فشرده شده است و نتیجه نهایی آن همانند اسفنج است که میتواند تاثیر فوق العاده ای در افزایش استحکام تشک داشته باشد و امروزه برای کاهش قیمت تمام شده تشک ها ، از ریباند به جای اسفنج استفاده میشود که قیمت مناسب تری دارد و تشک هایی که در ساختار آنها از ریباند استفاده میشود معمولا تشک های مستحکم و قیمت مناسب طول عمر بالا هستند.

 ریباند چیست
ریباند چیست

مشخصات انواع ریباند + کاربرد آنها

گفتیم که ریباند از ترکیب نوعی چسب خاص با تکه های فوم و اسفنج حاصل میشود که بر اساس فرآیند پخت و فشرده سازی تولید میشود و بر اساس سایز و نوع موادی که برای ساخت آن استفاده میشود، انواع مختلفی دارد که در زیر به صورت جزیی در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

  • میانگین ضریب تراکم اسفنجهای بکار رفته در تولید ریباند، کیفیت ریباند را تشکیل میدهد.
  • هرچه اجزای تشکیل دهنده ریباند ریزتر باشد کیفیت و همبستگی آن بیشتر خواهد بود.
  • همچنین میزان فشار دستگاه پرس، تراکم ریباند را ایجاد میکند.
  • معمولا تراکم ریباندهایی که در صنعت کالای خواب بکار میرود 60 کیلوگرم و 80 کیلوگرم و 100 کیلوگرم بر مقیاس متر مکعب است.

در تولید تشکهای طبی و طبی فنری کاربرد ریباند با تراکم کمتر از این 3 تراکمی که ذکر شد، از رده کیفیت خارج و بیشتر از آن ناکارآمد و غیر علمی است، هر شرکت تولید کننده تشک بسته به نوع و مدل تشک از ارتفاع‌ های مختلفی از این لایه استفاده میکند که بدیهیست هر چه ارتفاع ریباند بیشتر باشد، کیفیت تشک تولید شده هم بیشتر است و طول عمر آن بیشتر خواهد بود.

بدلیل ترکیبی بودن متریال ریباند، این لایه بسیار قوی تر از اسفنج ساده است و در حالتگیری از بدن سازگار تر و طبیعی تر عمل میکند اما در نهایت کیفیت نهایی ریباند به نوع مواد اولیه در ساخت آن بستگی دارد که این مواد عموما تکه های فوم، چسب و تکه های اسفنج است.

مشخصات انواع ریباند + کاربرد آنها
مشخصات انواع ریباند + کاربرد آنها

ویژگی های لایه ریباند در ساختار داخلی تشک:

  1. استحکام بسیار بالا نسبت به اسفنج
  2. شکلپذیری همسان با استخوان بندی بدن
  3. عدم گود شدن تشک و استقامت بیشتر
  4. قابلیت انعطاف و خم شدن برای تختهای بیمارستانی
  5. بهترین لایه برای زیرسازی انواع تشک
  6. قیمت مناسب نسبت به لایه‌های دیگر در مقیاس سختی
  7. در دسترس بودن برای تولیدکنندگان کالای خواب
  8. دوام بسیار بالا نسبت به سایر لایه‌ها
  9. کمک به محیط زیست
  10. عدم داشتن ارتعاش در تشک و انتقال حرکت از فردی به فرد دیگر در تشکهای دو نفره
  11. سنگین شدن وزن تشک نسبت به قطر لایه استفاده شده که البته توجیح پذیر است

قیمت تشک های ریباند دار

تشک هایی که در ساختار آنها از ریباند به جای اسفنج استفاده میشود، از قیمت مناسبی برخوردار بوده و به عنوان تشک های اقتصادی با درجه نرمی مطلوب و نسبتا سفت در بازار به فروش میرسند که هر کس میتواند بر اساس بودجه خود یکی از مدل های تشک های ریباند دار را خریداری نمایند، لازم به ذکر است که لایه های ریباند با ضخامت های مختلف تولید میشوند و در مدل های مختلف تشک از انواع ریباند با قطرهای مختلف استفاده میشود که هر چه قطر و یا ارتفاع ریباند در تشک بیشتر باشد، قیمت تمام شده آن بیشتر خواهد بود.

قیمت تشک های ریباند دار
قیمت تشک های ریباند دار

خرید تشک ریباند

برای خرید تشک ریباند در سایز های مختلف و همچنین سایز های سفارشی 2 راه پیش روی شما قرار دارد، میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه های تشک و کالا خواب در تهران و یا محل زندگی خود مراجعه کنید و بعد از مقایسه و بررسی انواع تشک های ریباند دار ،یکی از آنها را خریداری کنید.

اما راه دوم که سریع تر و هوشمندانه تر است، خرید تشک ریباند از فروشگاه اینترنتی آقای تشک است که تنوع بالایی از مدل ها و سایز های مختلف تشک ریبانددار را برایتان فراهم کرده است و شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت ما بهترین مدل تشک ریباند را خریداری کنید، همچنین میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش آقای تشک در ارتباط باشید تا شما را در خریدی هدفمند و با قیمت مناسب راهنمایی کنند.

برای خرید تشک ریباند در سایز های غیر استاندارد میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت مدل مورد نظر را بر اساس سایز سفارشی تخت شما، اعلام کنند.

خرید تشک ریباند
خرید تشک ریباند

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی و بررسی ریباند به عنوان یکی از مهمترین لایه های داخلی تشک های امروزی اشاره کردیم و گفتیم که ساختار این لایه مشابه ساختار اسفنج در تشک ها است به این تفاوت که از ترکیب و فشرده سازی چسب با تکه های ابر و اسفنج تولید میشود و استفاده از آنها در ساختار تشک به کاهش قیمت و هزینه های تولید تشک منجر میشود و از مهمترین مزایا آن میتوان به افزایش استحکام تشک های فنری اشاره کرد و به طبی تر شدن تشک کمک میکند برای خرید انواع تشک های ریباند دارد میتوانید از طریق فروشگاه آقای تشک اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز در وب سایت ما ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *