آیا در تشک از یونولیت استفاده می شود ؟ | ساختار داخلی تشک طبی

آیا در تشک از یونولیت استفاده می شود ؟

انواع تشک ها را در مقاله های قبلی از نظر درجه نرمی و سفتی مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که تشک های تمام طبی به دلیل عدم وجود فنر در ساختارشان بیشترین درجه سفتی را داشته و به عنوان سفت ترین تشک در بازار به فروش میرسد. اما سوال این جاست که مواد تشکیل دهنده تشک طبی چیست و آیا در تشک از یونولیت استفاده می شود یا خیر، در این مقاله قصد داریم ساختار تشک طبی را مورد بررسی قرار دهیم و به شما خواهیم گفت که کاربرد یونولیت در تشک چیست و چه مزایا و معایبی دارد، پس برای مناسب ترین خرید تشک ، با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

آیا در تشک از یونولیت استفاده می شود ؟ | ساختار داخلی تشک طبی
آیا در تشک از یونولیت استفاده می شود ؟ | ساختار داخلی تشک طبی

ساختار تشک های تمام طبی

در ساختار تشک های تمام طبی هیچگونه فنری به چشم نمیخورد و تنها از دو لایه داخلی و یک لایه روکش تشکیل شده اند و متریال مورد استفاده در لایه های درونی آن معمولا فوم، ابر فشرده صنعتی،اسفنج یا یونولیت میباشد که از بین آنها یونولیت قیمت کمتری دارد و برای تولید تشک های ارزان قیمت طبی مورد استفاده قرار میگیرد، وزن یونولیت بسیار کم است و باید توجه داشته باشید که یونولیت هیچگونه انعطافی ندارد و ممکن است در برابر ضربه و یا خم شدن تشک، دچار شکستگی شود.

رویه تشک های تمام طبی

فرازغ از این که نوع تشک طبی شما چیست و از چه متریالی در داخل آن استفاده شده است، تشک های طبی دارای یک لایه رویی هستند که معمولا شما این لایه را مشاهده خواهید کرد،برای لایه رویی یا روکش تشک های طبی از پارچه ژاکارد استفاده می کنند که به دلیل تماس مستقیم با بدن انسان باید از نوع پارچه های ژاکارد مرغوب باشد تا کوچکترین آسیب و یا حساسیتی برای پوست ایجاد نکند و همچنین با توجه به این که گرمای زیادی به خود جذب نمیکند معمولا انتخاب خوبی برای پارچه رویه در تشک های طبی می باشد.

لایه داخلی تشک طبی

برای لایه های داخلی تشک طبی باید از موادی استفاده شود که بتواند بستری نرم برای خواب افراد فراهم آورد به همین دلیل معمولا  از یونولیت یا اسفنجکه اصولا لایه سفت و محکمی می باشند برای تولید لایه های داخلی تشک استفاده میشود و ارتفاع یونولیت و یا اسفنج به کار رفته در مدل های مختلف تشک فنری متفاوت خواهد بود.

ارتفاع لایه های اسفنجی و یا یونولیتی که برای تشک های طبی استاندارد مورد استفاده قرار میگیرد بین 6 تا 8 سانتی متر است، با وجود این که یونولیت یکی از متریال ارزان و رایج در تشک های طبی است اما باید بدانید ککه استفاده از آن در ساختار تشک های طبی معایب زیادی دارد و موجب می شود تا اثرات قوس کمر روی این تشک بماند یا به عبارت بهتر، تشک گود می افتد و عملا طول عمر تشک کمتر میشود.

بر روی لایه داخلی تشک های طبی از فوم با ارتفاع های مختلف و دانسیته های متفاوت استفاده میشود که میتواند راحتی را در حین خواب برای افراد فراهم کند.

لایه داخلی تشک طبی
لایه داخلی تشک طبی

خلاصه مطالب

در این مقاله یکی از رایج ترین سوالات در مورد تشک های طبی را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که یونولیت یکی از رایج ترین متریال در ساختار داخلی تشک ها است و قیمت ارزانی دارد و همچنین میتواند به خوبی بستری سفت برای خوابیدن فراهم آورد اما در کنار آن معایبی هم دارد که میتوان به احتمال شکسته شدن یونولیت، نداشتن حالت ارتجاعی و گود رفتن آن و همچنین طول عمر آن اشاره کرد.

تشک های طبی که از یونولیت ساخته میشوند معمولا جزو تشک های طبی و ارزان قیمت هستند که میتوانید برای خرید آن و سایر مدل های تشک طبی، طبی فنری و تمام طبی به فروشگاه آقای تشک مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

بخوانید: تشک طبی پاکتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *