تشک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تشک خوب چه ویژگی هایی دارد

تشک خوب در مرحله اول باید راحتی را برای فردی که از آن استفاده می‌کند.به همراه داشته باشد. اصولا تشک‌ها دارای یک عمر محدود و مفید هستند.و پس از پایان عمر خود باید به سراغ تعویض آن‌ها رفت.

بسیاری از مردم بر این باورند که تشک باید نرم باشد.و فرد بر روی آن احساس راحتی کند. اما تنها راحتی نباید ملاک انتخاب ما برای استفاده از آن باشد. به همین جهت است که اغلب افراد پس از یک مدت کوتاه که از محصول تازه خریداری شده.خود استفاده کردند، دچار آزردگی خاطر می‌شوند.و دیگر برای استراحت به سراغ آن نمی‌روند.

این اتفاق نشئت گرفته از همان باور غلط است. باید بدانیم .که یک محصول با کیفیت باید علاوه بر راحتی که همراه خود دارد، ویژگی‌های دیگری هم باید داشته باشد.تا بتوان از آن با خیال راحت و بدون هیچگونه ناراحتی روحی و جسمی استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های یک تشک خوب دوام و مقاومت آن است. باز هم عموم مردم تصور می‌کنند پرداخت هزینه بالا برای خریداری یک تشک که تنها در مواقع استراحت می‌خواهند از آن استفاده کنند، کاری غلط است و می‌توان با صرف هزینه‌های بسیار پایین‌تر هم یک مورد خوب خریداری کرد.

جهت حل این باور غلط باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک تشک مرغوب، باید هزینه خوبی هم پرداخت کنید. زیرا شما تنها یک به استراحت خود می‌اندیشید اما تشک با تمام بدن شما در تماس است. تشک استاندارد باید به گونه‌ای باشد که سر و ستون فقرات شما را در یک سطح صاف نگه دارد و از آسیب رسیدن به این نواحی جلوگیری کند. پس در این مرحله سلامتی شما مطرح می‌شود.

ویژگی های تشک
ویژگی های تشک

 

ویژگی‌های یک تشک خوب

علاوه بر مواردی که در بالا به آن پرداختیم، یک تشک مرغوب ویژگی‌های دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. برای مثال می‌توان به مواردی نظیر:

 

اندازه

تحقیقات نشان می‌دهد که هر فرد عادی در زمان خواب نزدیک به 40 تا 50 باز غلط می زند و جای خود را تغییر می دهد. با این حساب تشک شما نباید خیلی کوچک باشد زیرا آزادی عمل در خواب را از شما می گیرد و شما را بد خواب می کند. شما برای آن که بتوانید یک خواب راحت را تجربه کنید باید ازز تشک های استانداردی که بر همین اساس طراحی شده اند استفاده کنید.

فنر

در یک تشک خوب نوع فنر به کار رفته در ان بسیار حائز اهمیت است. برای مثال تختی را در نظر بگیرید که در ساخت آن از فنرهای پاکتی استفاده کرده باشند. این فنر به دلیل قابلیتی که دارد، به صورت تک به تک داخل فنر خود فرو رفته و علاوه بر آن از یکدیگر جدا هستند. در این حالت شما اگر بر روی تخت تکانی بخورید، فرد دیگری که در آن‌سوی تخت خوابیده است، متوجه حرکت شما نمی‌شود. همین‌طور در طول گذر زمان به جیرجیر نیز نمی‌افتد.

جنس اسفنج

وزن و تراکم تشک در نوع اسفنج به کار رفته در آن دخالت دارد. هر چه اسفنج به کار رفته در تشک شما متراکم‌ تر باشد، تشک شما سفت‌تر می‌شود «تشک طبی» و هرچه غیر متراکم تر باشد، تشک شما نرم‌ تر می‌شود که در دراز مدت باعث آسیب به ستون فقرات و مهره‌های گردن شما می‌شود.

اشاره کرد. این موارد به شما در خرید بهتر تشک کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید در هنگام خرید تشک این نکات را مدنظرتان داشته باشید تا بتوانید یک خرید با کیفیت و ایده آل داشته باشید.

فواید استفاده از تشک خوب
فواید استفاده از تشک خوب

 انواع تشک‌ها

به طورکلی تشک‌ها را می‌توان بر اساس نوع موادی که در زمان ساختشان به کار رفته است به انواع مختلفی تقسیم کرد. شما می‌توانید برای داشتن یک تشک خوب، بر اساس نیازتان و مواردی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، هر کدام را که می‌خواهید انتخاب و خریداری کنید.

دقت داشته باشید که اگر مدل انتخابی شما فاقد کیفیت مطلوب باشد، ممکن است عوارضی را برای شما به ارمغان آورد که جبران آن تا مدت‌ها به طول بی انجامد. عوارضی نظیر مشکلات پوستی، آلرژی، کمردرد، گردن درد و غیره.

 

طبی

در تشک‌های طبی به هیچ عنوان از فنر استفاده نشده است. این مدل معمولا برای افرادی که دارای کمردرد هستند استفاده می‌شود زیرا به دلیل سفتی‌ای که دارند، ستون فقرات را به حالت ثابت نگه می‌دارند. اما عمر این تشک‌ها زیاد نیست و برای طولانی مدت نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. جنس این نوع تشک‌ها از یونولیت است. سبکی، قابل شستشو بودن از دیگر ویژگی‌های آن‌ها به حساب می‌آید.

طبی فنری

بر خلاف تشک‌های طبی، این تشک‌ها را می‌توان برای تمام سنین مورد استفاده قرار داد. فنر به کار رفته در این مدل از تشک‌ها از نوع پاکتی است. همچنین در ساخت آن‌ها از اسفنج با وزن بالا استفاده شده که همین امر موجب افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود. پس می توانید با خیال راحت یک مدل خوب طبی فنری خریداری کنید و تا مدت ها از آن استفاده لازم را ببرید.

بادی

این مدل بسیار سبک و قابل حمل هستند. همچنین میزان سفتی آن‌ها را می‌توانید به صورت دستی و از طریق پمپی که دارند بر اساس نیاز خودتان تنظیم کنید. این مدل را می‌توان در دسته طبی قرار داد. زیرا لایه‌های داخلی آن طوری طراحی شده‌اند که باد هر قسمت با قسمت دیگر آن تفاوت دارد.

 

استفاده از تشک خوب چه فوایدی دارد؟

همان قدر که یک محصول بی کیفیت می‌تواند.برای سلامتی شما مضر باشد، انتخاب یک محصول با کیفیت می‌تواند.به حفظ آن کمک بسیاری بکند. ممکن است برای خرید یک محصول مرغوب و با کیفیت نیاز به صرف هزینه بیشتری داشته باشید، اما این نکته را فراموش نکنید که شما این هزینه را برای حفظ سلامتی خودتان پرداخت می‌کنید. در صورتی که اگر دچار بیماری ای شوید، باید چندین برابر بیشتر از هزینه‌ای که برای تشک خودتان کرده‌اید را ناچار به پرداخت شوید.

تشک خوب باید اندازه‌ای استاندارد، ارتفاعی مناسب و غیره داشته باشد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم.این محصول از انواع مختلفی تشکیل شده‌.که شما بر اساس شرایط جسمانی خودتان می‌توانید.نسبت به انتخاب هرکدام از آنها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *