نحوه تمیز کردن لکه خون از تشک | پاک کردن لکه خون از تشک

نحوه تمیز کردن لکه خون از تشک

لکه خون یکی از رایج ترین لکه هایست که ممکن است بر روی تشک دیده شود و آشنایی با نحوه تمیز کردن لکه خون از تشک، میتواند به شما در نظافت منزل و اتاق خواب کمک زیادی کند، لکه خون علاوه بر آن که میتواند موجب کثیف شدن تشک شما شود از طرفی غیر بهداشتی بود و در صورتی که به خوبی از روی تشک پاک نشود میتواند موجب ایجاد بوی نامطبوعی در تشک شود به همین دلیل در صورتی که یک لکه خونی بر روی تشک خود مشاهده کردین باید سریعا برای پاک کردن آن اقدام نمایید.

شاید تصور کنید که پاک کردن لکه خون از روی تشک غیر ممکن است و این لکه برای همیشه روی تشک شما باقی خواهد ماند اما باید بدانید که این جور لکه ها در صورتی که به موقع و با روش های اصولی پاک شوند، کوچکترین رده ای ازشان باقی نخواهند ماند و تشک شما مثل روز اول تمیر و عاری از لکه خواهد شد.

روش های مختلفی برای پاک کردن لکه خون از روی تشک وجود دارد که در ادامه به بررسی تمامی آنها خواهیم پرداخت و از بین تمامی روش ها بهترین روش را برای از بین بردن لکه های خونی به شما معرفی خواهیم کرد .

فروشگاه آقای تشک در زمینه فروش انواع تشک ها و کالا خواب فعالیت دارد و در تمامی سالهای فعالیت خود تلاش کرده که بهترین محصولات را از تشک طبی ، طبی فنری و تمام فنری گرفته تا انواع تشک های. سوپر طبی فنری را با بهترین قیمت در اختیارتان قرار دهد ،جهت خرید انواع تشک ها میتوانید ،سفارش خود را به صورت آنلاین در فروشگاه آقای تشک ثبت نمایید.

نحوه تمیز کردن لکه خون از تشک | پاک کردن لکه خون از تشک
نحوه تمیز کردن لکه خون از تشک | پاک کردن لکه خون از تشک

بهترین روش پاک کردن تشک

5 روش کلی برای پاک کردن لکه خون از روی تشک وجود دارد که میتوانید از این روش ها برای پاک کردن لکه های خونی از روی پارچه و لباس هم استفاده کنید که این 5 روش همه جزو بهترین روش ها برای پاک کردن انواع لکه از جمله خون به شما میروند و شما میتوانید با توجه به شرایط خود و مواد و وسایلی که در اختیار دارید، یکی از این روش ها را برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های خونی از روی تشک و کالای خواب خود استفاده کنید.

پاک کردن لکه خون از روی تشک با آب سرد

ساده ترین کاری که میتوان برای پاک کردن لکه های خونی از روی تشک انجام داد این است که آن را باید آب سرد کمی خیس کرده و با یک دستمال بر روی آن بکشید تا لکه به طور کامل از روی تشک پاک شود، نکته ای برای پاک کردن لکه خونی از روی هر سطحی از جمله سطح تشک باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز برای پاک کردن لکه از آب گرم و یا آب جوش استفاده نکنید زیرا موجب افزایش ماندگاری بیشتر لکه روی تشک میشود و ممکن است پاک کردن آن غیر ممکن باشد.

پاک کردن لکه خون از روی تشک با آب سرد
پاک کردن لکه خون از روی تشک با آب سرد

نحوه پاکسازی لکه خون از روی تشک با کمک جوش شیرین

از جوش شیرین میتوانید به عنوان یک پاک کننده طبیعی و خانگی برای پاک کردن لکه های خون از روی تشک استفاده کنید و لکه های قدیمی و جدید را با استفاده از مقدار کمی جوش شیرین از روی تشک خود پاک کنید و همچنین تشک خود را ضد عفونی کنید.

برای پاک کردن لکه خون به کمک جوش شیرین، اگر لکه تازه است، باید مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید و اجازه دهید 30 دقیقه روی آن باقی بماند و بعد محل مورد نظر را به کمک یک دستمال نمدار و نخی بکشید تا لکه به صورت کامل از روی تشک محو شود.

اگر لکه خون ایجاد شده روی تشک شما قدیمی است و خشک شده، باید مقدار کمی آب به جوش شیرین اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند و بعد آن را روی لکه خون بریزید و تا زمانی که جوش شیرین خشک شود، صبر کنید و بعد آن را به کمک کاردک جمع کنید و در نهایت به کمک دستمل مرطوب و نخی، روی لکه را بکشید تا به خوبی تمیز شود.

استفاده از آب اکسیژنه، نمک و نشاسته ذرت برای پاک سازی لکه خون

نشاسته، هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه و نمک، هر سه به تنهایی می‌توانند لکه خون تازه را از روی لباس، ملحفه، تشک و پارچه پاک کنند، اما ترکیب این سه ماده بسیار قوی و تأثیرگذار است و میتوانید از آن برای پاک کردن لکه خون از روی تشک استفاده کنید و در زیر نحوه پاک کردن لکه خون از روی تشک به کمک ترکیب آب اکسیژنه، نمک و نشاسته ذزت آورده شده است.

برای این کار تنها کافیست مقداری نمک، نشاسته و چند قطره هیدروژن پراکسید را با یکدیگر مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت روی لکه خون قرار دهید تا کاملاً خشک شود و لکه خون را به خود جذب کند.

خمیر خشک شده را با کمک جاروبرقی یا کاردک از روی تشک پاک کنید. سپس با یک پارجه نخی تمیز و مرطوب، اثر خمیر و لکه خون را از روی تشک محو نمایید.

استفاده از آب اکسیژنه، نمک و نشاسته ذرت برای پاک سازی لکه خون
استفاده از آب اکسیژنه، نمک و نشاسته ذرت برای پاک سازی لکه خون

پاک کردن لکه خون از تشک به کمک سرکه و جوش شیرین

جالب استس بدانید که سرکه به‌عنوان یک سفیدکننده قوی و خانگی و جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده لکه خون مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما می‌توانید با ترکیب این دو به راحتی لکه های خونی را از روی تشک و سایر پارچه ها پاک کنید.

برای این کار تنها کافیست مقداری سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. خمیر سرکه و جوش شیرین را روی لکه خون تشک قرار دهید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کاملاً خشک شود. سپس خمیر را ابتدا با کاردک و یا جارو برقی از روی تشک بردارید و سپس آن را با یک حوله تمیز و مرطوب پاک کنید تا اثری از لکه خون و خمیر باقی نماند.

پاک کردن لکه خون تازه به کمک نمک

ساده ترین و دم دست ترین ماده برای پاکسازی لکه خون از روی تشک، نمک است که اگر لکه خون تازه باشد، میتوانید سریعا مقداری نمک روی آن بپاشید و صبر کنید تا خون روی تشک جذب نمک ها شود و در نهایت نمک ها را از روی تشک جمع کنید، همچنین برای پاکسازی بیشتر میتوانید از دستمال مرطوب و نخی هم کمک بگیرید و تمامی لکه ها به صورت کامل از روی تشک پاک نمایید.

پاک کردن لکه خون از تشک به کمک سرکه و جوش شیرین
پاک کردن لکه خون از تشک به کمک سرکه و جوش شیرین

محافظ تشک

استفاده از محافظ تشک که مدل های مختلف آن در بازار موجود است میتواند از نفوذ هر نوع لکه و کثیفی به درون تشک جلوگیری کند که ما همواره پیشنهاد میکنیم برای نظافت راحت تر و سریع تر تشک خود و عدم نیاز به خرید تشک جدید از انواع محافظ تشک ها استفاده نمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله 5 روش کاربردی برای پاکسازی تشک از لکه های خونی را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که میتوانید با استفاده از دم دستی ترین مواد که ممکن است در خانه شما هم وجود داشته باشد از جمله، نمک، هیدروژن پراکسید، جوش شیرین و سرکه به راحتی لکه های خونی قدیمی و جدید را از روی تشک پاک کنید که امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *