منظور از تشک دوبل چیست؟

خصوصیات تشک های طبی

بسیاری از افراد معنی تشک دوبل را نمی دانند و اطلاعی از کارایی های آن ندارند. ما در این مقاله اطلاعات کاملی درباره این مدل تشک ها در اختیارتان خواهیم گذاشت. همان طور که می دانید دنیای ما هر لحظه در حال پیشرفت است و این موضوع در رابطه با کالای خواب هم صدق می کند.

هدف از پیشرفت در این موضوع فراهم کردن آسایش و راحتی در زمان خواب می باشد. از آن جایی که امروزه اکثر مردم در سر تا سر دنیا بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه و برای کار کردن صرف می کنند، داشتن نهایت آرامش و راحتی در زمان خواب بسیار مهم می باشد.

این موضوع می تواند باعث شود تا شما روز بعد خود را با بدن درد و ناراحتی های ناشی از تشک نامناسب شروع نکنید. همچنین در زمان خواب اذیت نشوید و بتوانید خواب عمیقی داشته باشید.

در برخی از برند ها همراه تشک، تشکچه هایی با نام تشک دوبل قرار دارد که معمولا این تشکچه ها از تشک اصلی جدا هستند. هدف از وجود چنین تشکچه هایی جلوگیری از تو رفتگی تشک اصلی می باشد. با وجود چنین تشکچه هایی هزینه های خرید تشک نو را می توانید کاهش دهید و برای مدت زمان زیادی می توانید از تشک خود استفاده کنید.

تشک دوبل چیست؟

این تشک ها در اصل تشکچه هایی هستند که می توانند روی تشک شما قرار بگیرند. این تشکچه ها هم به صورت متصل به تشک اصلی و هم به صورت جدا از آن وجود دارند. در واقع آستر روی آن ها این امکان را دارند که از تشک اصلی جدا شوند و رویه آن را به راحتی تعویض کرده یا بشوریم.

خوب است بدانید که معمولا لایه داخلی تشک دوبل از لاتکس یا مموری فوم می باشد و دارای خاصیت طبی هستند. از این رو شم می توانید برای فصول سرد سال از حالت مموری فوم که باعث می شود گرمای بدن شما در آن بماند استفاده کنید. همچنین در فصول گرم سال می توانید از تشک های لاتکس که خاصیت خنک کنندگی و ایجاد جریان هوا را دارند استفاده نمایید.

با وجود چنین تشکچه هایی تشک ها دارای دو سطح نرم و سفت خواهند بود. این تشکچه ها به نوعی به عنوان محافظ اسفنج تشک های اصلی عمل می کنند. به این صورت زمانی که احساس تو رفتگی و یا گودی کردید، با تعویض این تشکچه، بدون نیاز به خرید تشک جدید و هزینه بیشتر، تشک تخت خود نو کنید.

تشک
تشک

ویژگی های این تشکچه ها

  • تشک دوبل می تواند به صورت متصل به تشک اصلی و یا جدا از آن باشد.
  • آستر روی این تشمچه ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی از بدنه اصلی جدا می شوند و به این صورت امکان شستشو را برای شما فراهم می کنند.
  • با وجود چنین تشکچه هایی شما دارای دو سطح متفاوت سفت و نرم بر روی تشکتان هستید.
  • وجود لایه های مموری فوم و لاتکس در تشک دوبل شما خاصیت طبی بودن به آن می دهد. علاوه بر این شما می توانید برای فصول گرم و سرد سال از ایت تشکچه ها به راحتی برای گرم نگه داشتن و یا خنک کردن بدنتان در زمان خواب استفاده کنید.
  • یکی از ویژگی های این تشکچه ها محافظت از اسفنج تشک اصلی شما می باشد. به این صورت در زمان گود شدن تشکتان می توانید با هزینه بسیار کمتری آن را تعویض نمایید.
  • حالت مموری فوم این تشکچه ها فرم پذیری بالایی دارند. از این رو بدن شما در زمان خواب کمتر احساس خواهد کرد و همچنین به گردش مناسب خون در بدنتان کمک می کند.

تشک خوب چی بخرم؟

علاوه بر تشک دوبل مهم است که بدانید چه تشکی برای شما و فرم بدنتان مناسب است.تعریف تشک خوب برای هر کسی معنای متفاوتی دارد اما به طور کلی می توان گفت یک تشک خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • باید فنرهای قوی داشته باشد.
  • اندازه آن باید با قد و وزن شما متناسب باشد.
  • خواب راحتی را در طول شب برای شما فراهم کند.
  • از کمردرد و احساس کسالت پس از خواب جلوگیری کند.

با توجه به اینکه یک خواب شبانه خوب، کیفیت فعالیت های روزانه شما را تضمین می کند، باید به کیفیت تشک اصلی و تشک دوبل خودتان توجه کافی داشته باشید. این موضوع به قدری اهمیت دارد که توصیه می کنیم برای خرید تشک حتما با متخصصان ما قبل از خرید مشورت کنید.

برای خرید یک تشک خوب باید به چندین مورد دقت کنید. اندازه تشک از ابتدایی ترین موارد است. تقریبا طول همه تشک ها 2 متر است و تنها عرض آن ها متغیر است. بنابراین اگر بالای 2 متر قد دارید، باید به صورت سفارشی برای خرید تشک اقدام نمایید.

تشک دو نفره و تشک دوبل

تشکهای دو نفره با طول یکسان 2 متر در عرض های 140، 160 و 180 سانتی متر موجود هستند. تشک های با عرض 140 برای دو انسان بالغ یا یک فرد درشت هیکل مناسب است. لازم به ذکر است که فضای روی این تشک محدود است و اگر در طول خواب زیاد در جای خود جا به جا می شوید، این تشک با این اندازه مناسب شما نیست.

استانداردترین تشک دو نفره، تشک هایی با عرض 160 سانتی متر است. این سایز تشک برای دو انسان بالغ مناسب است.در  مراکز اقامتی معمولا از تشک های دو نفره با  سایز 140 و 160 سانتی متر استفاده می شود. بزرگ ترین سایز تشک دو نفره، عرض 180 سانتی متر است. این تشک دو نفره برای خواب دو فرد درشت هیکل بسیار مناسب است.

تشک یک نفره

تشک های یک نفره یا تشک دوبل دارای دو سایز متفاوت در عرض خود هستند. همان طور که گفته شد طول همه تشک ها 2 متر است و تنها عرض آن ها متفاوت است. تشک های یک نفره با عرض 90 و 120 سانتی متر در بازار وجود دارد. از اندازه 90 سانت آن معمولا در هتل ها، پانسیون، خوابگاه های دانشجویی و برای کودکان و افرادی با اندام متوسط استفاده می شود.

عرض 120 سانتی برای تشک تخت مادران به همراه فرزندان کوچکشان یا افرادی که هیکل درشت تری دارند مناسب می باشد. قیمت تشک های یک نفره و دو نفره در هر سایزی متفاوت است. در واقع قیمت هر تشک با ویژگی های منحصر به فرد خود با سایر تشک های موجود نیز تفاوت دارد.

قیمت تشک دوبل

قیمت این تشکچه ها معمولا به جنس تشک، اندازه تشک و سایر مزیت های مورد نظر شما بستگی دارد و نمی توان قیمت واحدی را به عنوان قیمت آن ها عنوان کرد. برای خرید تشک بهتر است در کنار ویژگی هایی که در نظر دارید، قیمت آن را نیز مد نظر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

اما در هنگام خرید تشک خساست به خرج ندهید و به هزینه ای که قرار است پرداخت کنید به چشم سرمایه گذاری نگاه کنید، در کوتاه مدت نیازی به تعویض تشک ندارید. همچنین از مشکلاتی که در اثر استفاده از تشک نامناسب برای بدنتان به وجود خواهد آمد جلوگیری می کنید.

خرید تشک دوبل ارزان در هر شرایطی مناسب نیست زیرا هر ارزانی بی دلیل نیست و قطعا تشک ارزان، ارزش پایین تری نسبت به سایر تشک ها دارد. برای خرید تشک برای تخت خواب شخصی خود باید همه فاکتور های سلامتی، وضعیت جسمانی مانند کمردرد و گودی کمر، مدل خوابیدن به پشت، پهلو یا دمر خوابیدن، وزن و نظرات شخصی خود را در نظر بگیرید و سپس برای خرید تشک اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *