قرار دادن تشک تخت روی زمین درست یا غلط

قرار دادن تشک تخت روی زمین درست یا غلط

معمولا انواع تشک های فنری، طبی، طبی فنری و سوپر طبی فنری که برای تخت خواب ها هستند، به گونه ای طراحی شده اند که بر روی تخت خواب قرار گیرند ولی امکان دارد بعضی افراد به دلایلی تمایل به قرار دادن تشک روی زمین داشته باشند و همواره این سوال وجود دارد که قرار دادن تشک تخت روی زمین درست یا غلط ؟. در این مقاله مزایا و معایب قرار گیری تشک روی زمین را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که آیا این کار درست است یا خیر، پس پیشنهاد میشود با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

قرار دادن تشک تخت روی زمین درست یا غلط
قرار دادن تشک تخت روی زمین درست یا غلط

قرار دادن تشک روی زمین

در گذشته بیشتر مردم بر روی زمین میخوابیدند و به این منظور از تشک های قدیمی که پنبه ای و یا پشمی بودند استفاده میکردند اما امروزه با وجود مدل های مختلف تخت خواب، اکثر افراد عادت به خوابیدن روی تخت را دارند اما در این بین افرادی هم هستند که میخواهند از تشک ها جدید بر روی زمین استفاده کنند و بر روی تخت نخوابند.

در این زمینه جالب این بدانید که قرار دادن تشک بر روی زمین با توجه به فراهم شدن سطحی صاف و سفت منجر به ایجاد پشتیبانی خوبی برای تشک می‌شود. اما با توجه به عدم امکان گردش هوا در تشک ممکن است مشکلاتی در دراز مدت برای تشک ایجاد نماید که از این رو بسیاری از شرکت‌ها در صورت عدم استفاده از باکس و تخت، تشک را گارانتی نخواهند کرد.

مزایا و معایب قرار دادن تشک تخت روی زمین

استفاده از تشک های خوشخواب روی زمین مزایا و معایب مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت و در زیر تمامی مزایا و معایبی که قرار دادن تشک تخت روی زمین دارد را به صورت تیتر وار برایتان آورده ایم.

  • قرار دادن تشک به صورت مستقیم بر روی زمین منجر به انتقال سرما از زمین به تشک می ‌شود که منجر به خنک ماندن افراد در طول شب خواهد شد.
  • قرارگیری تشک بر روی زمین منجر به کاهش هزینه‌ها با توجه به عدم استفاده از باکس تخت خواهد شد.
  • استفاده از تشک بر روی زمین فاصله کمتری تا زمین ایجاد کرده و قرار گرفتن و برخاستن از روی تشک را (برای برخی از افراد) ساده تر می‌ کند.
  • استفاده از تشک خوشخواب روی زمین منجر به انتقال گرد و خاک از زمین به آن خواهد شد.
  • با توجه به کمتر شدن جریان هوا در تشک قرار گرفته روی زمین، امکان جذب رطوبت و گرما در تشک بیشتر شده و منجر به ایجاد آلرژی خواهد شد.
  • حشرات و مخصوصا ساس به راحتی می‌توانند به تشک دسترسی پیدا کنند که همین امر منجر به خرابی تشک می‌شود.
  • بسیاری از تولیدکنندگان تشک، در صورت قرارگیری تشک تخت بر روی زمین، تشک را گارانتی نمی کنند.
مزایا و معایب قرار دادن تشک تخت روی زمین
مزایا و معایب قرار دادن تشک تخت روی زمین

نکات قرار دادن تشک خوشخواب روی زمین

با وجود مزایا و معایبی که قرار دادن خوشخواب روی زمین دارد، برخی افراد هستند که تمایل به این کار دارند و رعایت نکات زیر به خواب راحت تر این افراد و همچنین افزایش طول عمر مفید تشک کمک میکند.

  • در هنگام خرید تشک، با فروشنده در ارتباط با قرار دادن تشک تخت بر روی زمین مشورت کنید.
  • از تمیز و خشک بودن زمین پیش از قرار دادن تشک بر روی آن اطمینان حاصل نمایید و با جارو نمودن زمین از ورود گردوخاک به تشک جلوگیری نمایید.
  • با بلند کردن تشک به صورت دوره ای و جابجا کردن آن اجازه دهید هوا در تشک جریان پیدا کند. این کار منجر به افزایش طول عمر تشک شده و از تجمع گردوخاک و رطوبت در تشک جلوگیری می‌کند.
  • با تمیز نگه داشتن تشک و محیط اطراف آن از ورود حشرات و ساس به تشک جلوگیری نمایید.
  • با قرار دادن لایه نازکی از فوم در زیر تشک از آن محافظت کنید.
  • با استفاده از پنکه در روزهای داغ سال از بالا رفتن درجه حرارت بدن و عرق کردن جلوگیری کنید.
  • شرایط گارانتی تشک را در نظر بگیرید و از آسیب دیدن تشک جلوگیری کنید.

خرید انواع تشک از آقای تشک

اگر قصد دارید یک تشک عالی خریداری کنید که بدون نیاز به خرید تخت خواب و یا باکس از آن استفاده کنید، میتوانید مدل های مختلف تشک را از آقای تشک به صورت اینترنتی خریداری نمایید و پیشنهاد ما شما خرید تشکی است که طبی فنری بوده و ارتفاع زیادی داشته باشد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و آن را روی زمین قرار دهید.

اگر برای خرید انواع تشک ها در سایز های مختلف نیاز به مشاوره دارید، میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با آقای تشک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *