فرآیند تولید تشک چگونه است؟

فرآیند تولید تشک چگونه است؟

فرآیند تولید تشک چگونه است؟ تختخواب مهمترین مبلمان در خانه محسوب می شود. تشک قسمت اصلی تختخواب است. برای داشتن یک خواب خوب ، ضروری ترین قسمت، داشتن تشک با کیفیت و خوب است. مواد اولیه تولید تشک بسته به ماهیت و ویژگی آن انواع متنوعی دارد. کویل ، فنر ، لاتکس ، کف ، فوتون ( تشک ضخیم ژاپنی حاوی پنبه ) ، آب ، هوا و … انواع تشک ها هستند و هر یک از این انواع مختلفی دارند. در واقع ، تکامل تشک به کندی پیش رفته است. در طول قرن ها ، تشک ها بسیار سخت و ناخوشایند بودند. تشک ها تا قرن بیستم پر از پر ، پنبه و ابر بودند که گاهی از نظر تمیز بودن کیفیت خوبی نداشتند. این تشک ها از پر و موی حیوانات تولید می شدند که ممکن بود خاک و حشرات در آن ها وجود داشته باشد. با این حال ، آنها یک مزیت خوب داشتند و آن هم تولید تشک ارزان بود. حتی در اواخر قرن نوزدهم که تولید کنندگان کوچک شروع به تولید تشک کردند ، قیمت تشک ارزان باقی مانده بود زیرا تولیدکنندگان تشک اولیه همچنان به مواد اولیه ارزان قیمت اعتماد داشتند.

فرآیند تولید تشک چگونه است؟
فرآیند تولید تشک چگونه است؟

روش تولید تشک چگونه است؟

تولید لایه های تشک

هسته تشک با ساخت یک واحد داخلی تولید می شود. که شامل یک سری فنر است که با سیم اضافی به یکدیگر متصل می شوند. چهار نوع فنر توسط تولید کنندگان تشک استفاده می شود . بونل، افست، مداوم و سیستم پاکتی. فنرهای بونلی به شکل ساعت شنی در دو انتهای آن گره خورده اند. فنر افست نیز به شکل یک ساعت شنی است اما قسمت بالا و پایین آن صاف شده است تا عمل مهار بین سیم پیچ ها را تسهیل کند. جریان داخلی پیوسته یک رشته سیم طولانی است که در واحدهای S شکل پیکربندی شده است. سیم پیچ پاکتی در پارچه ای محصور شده است که همچنین آن را به واحدهای پوشش فنر مجاور متصل می کند. یک تشک می تواند بین 250 تا 1000 فنر داشته باشد. در تشک هایی که سیم پیچ کمتری دارند باید از سیم سنگین تری استفاده شود. سیم پیچ های جداگانه را می توان به روش های مختلفی متصل کرد. یک روش کلی استفاده از مارپیچ سیم های چوب پنبه ای است که در امتداد بالا و پایین فنرها کار می کنند. در بیشتر موارد ، یک تولید کننده تشک، واحدهای داخلی را تولید نمی کند. در عوض ، تولید واحد داخلی را به یک شرکت خارجی که در ساخت فنرها تخصص دارد ، با قرارداد واگذار می کند.

اتصال فلنج ها و فنر های به یکدیگر

به محض دریافت این واحدهای داخلی تکمیل شده ، کار در کارخانه تولید تشک آغاز می شود. در اینجا لایه های بالشتکی را روی قالب سوار می کنند که احساس راحتی محصول نهایی را تعیین می کند. لایه های مبلمان منسوجات به صورت دستی بر روی داخلی قرار می گیرند.در اصل دو لایه لوازم داخلی عایق و لایه های بالشتک وجود دارند. عایق مستقیماً روی جدار داخلی چسبانده می شود و از قالب گیری لایه بعدی ، بالشتک ، به سیم پیچ جلوگیری می کند. تعداد لایه های بالشتکی از نظر تعداد بسیار متفاوت است. این لایه های بالشتک نرمی و انعطاف پذیری محصول نهایی را تضمین می کنند.

کامل کردن تشک

زمانی که این فرآیند انجام می شود ، پوشش تزئینی خارجی در قسمت دیگری از تشک دوخته می شود و پوشش را به مواد پشتی آن متصل می کنند. این دوخت در واقع یک هدف دوگانه دارد از این جهت که مانع از جابجایی روکش تشک می شود و نمای بیرونی زینتی زیبایی ایجاد می کند. پارچه تشک سپس به صفحه های بالایی ، زیرین و کناری تشک دوخته می شود. لوازم جانبی یا دریچه ها ( سوپاپ هوا ) نیز در این زمان به کناره ها چسبانده می شوند.

اتصال فلنج ها و فنر های به یکدیگر
اتصال فلنج ها و فنر های به یکدیگر

بازرسی و کنترل کیفیت و بسته بندی تشک

سپس ، برای اطمینان از کنترل کیفیت ، بازرسی های مهم در نقاط مختلف فرآیند تولید انجام می شود. این بازرسی ها در سه نوبت، تولیدقسمت داخلی ، قبل از بسته شدن واحد داخلی و قبل از بسته بندی انجام می شود. پارچه لحافی به صورت پانل هایی بریده می شود که به بالا و پایین تشک متصل می شوند. پانل های کناری اغلب از همان پارچه لحافی برش خورده اند اما گاهی اوقات جداگانه روی دستگاه حاشیه ساخته می شوند. سوپاپ هوا ، اگر باید روی پانل های جانبی نصب شوند ، قبل از اینکه این پانل های جانبی روی تشک قرار گیرند ، متصل می شوند. عملیات بسته شدن بسیار حیاتی است که نیاز به اجرای بسیار ماهرانه دارد. تشک های پایه دار یا فنرهای جعبه ای مستقیماً در زیر تشک و روی قاب تخت قرار می گیرند. انواع مختلف پاکت فنری وجود دارد. در برخی از آنها ، از پیکربندی سیم پیچ در جایی که سیستم فنر وجود دارد استفاده می شود در حالی که در برخی دیگر ، میله های پیچشی برای پشتیبانی استفاده می شود.

در نوع دیگری ازپاکت های فنری، از هیچ فنری استفاده نمی شود و از یک قاب چوبی ساخته شده تشکیل شده است. از بین این موارد ، پاکت های فنری، دارای طرح فنری معمول ترین آنها هستند. درصورتی که پاکت فنری مورد نظر فاقد فنر باشد ، از یك قاب چوبی تشكیل شده است كه ممكن است لایه ای به روكش متصل باشد یا نباشد. این قاب معمولاً بدون توجه به ترکیب داخلی ، درون یک پوشش از قبل دوخته شده قرار می گیرد که قسمت بالایی و کناری واحد را محاصره می کند. و یک پوشش گرد و غبار نیز به آن اضافه می شود. در آخر تشک تولید شده در یک بسته بندی وکیوم شده قرار می گیرد.

خرید تشک استاندارد

برای خرید تشک اغلب به جنس رویه و طرح های روی آن توجه می کنند اما توجه به مواد تشکیل دهنده داخلی تشک از اولویت است. در تولید تشک ها از فنر، فوم، اسفنج و .. استفاده می شود که هر کدام تاثیری در کیفیت محصول نهایی خواهند داشت. برای خرید تشک استاندارد هم باید به شرایط فیزیکی و پزشکی بدن و وزن و غیره توجه کرد. ممکن است در یک خانواده هر فرد یک نوع تشک را بپسندند. بنابراین کاملا مشخص است که تشک استاندارد برای هر فردی معیار های خودش را دارد. تنها کاری که در خرید تشک باید به آن تکیه کنید، مشورت با افراد آگاه در این زمینه است. آقای تشک با در نظر گرفتن معیارهای شما و بودجه تان بهترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

در سالهای اخیر تحقیقات زیادی در مورد رابطه بین خواب موثر و تشک مناسب انجام شده است. از این رو روش های تولید تشک تکامل یافته است و در حال حاضر استفاده از تشک های طبی و استاندارد در حال رشد است. با این حال ، بسیاری از شرکتهای بزرگ همچنان مبلغ قابل توجهی را صرف تحقیقات ، به ویژه در زمینه طراحی محصولات داخلی می کنند. در این مطالعات کیفیت و راحتی از ملاحظات اصلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *