تشک مهمان

تشک مهمان

امروزه به دلایل مختلف فرهنگی و اجتماعی، فضای خانه ها بسیار کمتر از خانه های قدیمی است و افراد با محدودیت هایی روبرو هستند. در کمتر خانه ای اتاق مخصوص مهمان وجود دارد، از این فراهم کردن شرایط خوب برای پذیرایی از مهمانان اندکی سخت شده است. خرید تشک مهمان راه حلی بسیار کارآمد و کم هزینه است که می تواند آسایش کاملی را برای مهمانان به همراه داشته باشد.

تشک مهمان چیست؟

تشک مهمان، وسیله ای بسیار سبک، تاشو و قابل حمل است که جای بسیار کمی را نیز اشغال می کند. در ساخت این تشک ها عموما از اسفنج، الیاف مصنوعی، الیاف طبیعی و برخی از فوم ها استفاده می شود به همین خاطر از نرمی و انعطاف پذیری قابل قبولی برخوردار هستند. در گذشته این تشک ها از جنس پنبه تولید می شدند و نرمی بسیار زیادی داشتند، این موضوع مضراتی برا برای مبتلایان به عارضه های اسکلتی در پی داشت، از طرفی جمع و حمل کردن تشک پنبه ای سخت و زمانی بود و در صورت آلودگی با زحمت بسیار زیادی تمیز می شد.

این مسائل باعث تولید محصولات جدیدی شد که هم قابلیت استفاده بر روی زمین و هم بر روی تخت را دارا می باشند.

تشک مهمان را می‌توان روی زمین یا روی تخت استفاده نمود. تولید کنندگان برای سهولت کار مصرف کنندگان، محل هایی را برای تا زدن تشک مشخص کرده اند، بدین ترتیب جمع کردن و نگهداری از تشک بسیار ساده تر می شود و کیفیت پذیرایی از مهمانان را ارتقاء می دهد.

استفاده از تشک مهمان در مسافرت

وزن کم و سهولت در جابجایی باعث شده است که تشک مهمان در سفرها نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ این محصول جای بسیار کمی را اشغال می کند، در نتیجه حمل کردن آن هیچ دشواری ندارد و نیاز شما به کالای خواب را به بهترین نحوه پاسخ می دهد. در صورتی که به زیراندازهای نرم نیاز دارید، باز هم می توانید از تشک مهمان استفاده کنید.

انواع تشک مهمان

دسته بندی کلی تشک های مهمان در دو عنوان تشک های معمولی و طبی معرفی می شوند. تشک های طبی به واسطه ویژگی های بخصوصی که در درمان و پیشگیری از بیماری ها دارند، با قیمت های بیشتری نسبت به تشک های معمولی خرید و فروش می شوند.

در صورتی که مهمانان برای مدت زمان طولانی ساکن خانه شما هستند، بهتر است از تشک های طبی استفاده کنید تا بدین طریق از دردهای استخوانی و گرفتگی های عضلانی جلوگیری شود؛ اگر مهمانان برای یک الی دو روز در خانه شما هستند می توانند از تشک های معمولی استفاده کنند و خوابیدن بر روی این تشک ها برای مدت زمان کوتاه مشکلی را در پی نخواهد داشت.

راهنمای خرید تشک مهمان

یکی از مهمترین ویژگی های تشک طبی این است که با میزان سفتی استاندارد از بخش های مختلف بدن حمایت می کند، در نتیجه از درد و عارضه های استخوانی جلوگیری می نماید. تشک طبی مهمان از اسفنج یا فوم درست شده است، البته در نظر داشته باشید که لایه های این مواد در تشک مهمان کمتر است تا وزن پایین و انعطاف پذیری خوب نیز در تشک ایجاد شود.

ابعاد تشک استاندارد

ابعاد تشک مهمان اندکی متفاوت از دیگر تشک ها است. می دانیم که تشک مهمان نیاز به ابعاد کمی دارد، تا بتوان آن را به سادگی جمع آوردی و نگهداری نمود؛ تولید کنندگان این موارد را در نظر گرفته اند و کالاهایی دقیقا مطابق با نیازهای مشتریان را به بازار عرضه داشته اند. ارتفاع یا همان ضخامت تشک های مهمان کم است، این یعنی لایه های کمتری از الیاف در آنها بکار رفته است.

مصرف کنندگان از نظر قد شرایط یکسانی ندارند، به همین خاطر لازم است تشک ها نیز با قد متفاوتی تولید شوند؛ قد تشک مهمان از ۱۵۰ سانتی متر آغاز و تا ۱۹۰ سانتی متر است. تشک هایی با قد ۲ متر نیز وجود دارند اما در دسته بندی تشک های مهمان قرار نمی گیرند. از نظر ابعاد دیگر نیز تشک ها مهمان به‌ طور معمول بین ۸۵ تا ۹۰ سانتی‌ متر عرض و ۴ الی ۱۰ سانتی‌ متر ارتفاع دارند.انواع تشک مهمان

بهتر است تشک های با ارتفاع کم را انتخاب کنید، زیرا در صورتی که مهمان بچرخد و از روی تشک بیافتد با آسیبی مواجه نخواهد شد.

نکات مهم در خرید تشک مهمان

در ادامه نکاتی بیان شده اند که در انتخاب تشک مناسب مهمان تاثیر بسیار زیادی دارند؛ در صورتی که این موارد در خرید تشک لحاظ نشود، می تواند هدر رفت سرمایه و نارضایتی مهمان را به دنبال آورد.

  • اندازه کلی تشک

همانطور که قبل از این نیز گفته شد ابعاد تشک مبحث مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اولین مرحله این است که فضای استفاده و نگهداری از تشک را در خانه خود تعیین کنید و منزلتان را از این بابت بررسی نمایید، همچنین باید متوسط قد فرد یا افراد استفاده‌ کننده از تشک را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید یک تشک مناسب برای اغلب مهمانان را خریداری کنید. اگر طول تشک زیاد باشد سختی بیشتری برای جمع آوری و نگهداری دارد، اما تناسب بیشتری نیز دارد و اغلب افراد حتی مهمانان قد بلند نیز می تانند بر روی آن به استراحت بپردازند.

ویژگی های تشک مهمان
  • وزن تشک

یکی از مهم‌ ترین نکات برای خرید تشک مهمان، وزن است؛ بطور کلی تشک مهمان را با وزن کم آن می شناسیم، پس نباید نسبت به خرید تشک های سنگین اقدام نمایید. تشک‌ های مهمان معمولا بین ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن دارند و این حد برای آنها استاندارد است. این ویژگی وزنی همان عاملی است که باعث می شود حمل و نقل تشک در سفر و استفاده سیار از آن نیز ممکن شود.

  • الیاف استفاده شده در ساخت تشک

الیاف و لایه های استفاده شده در تشک مهمان نیز بسیار مهم هستند، زیرا در ارتباط با بدن فرد مصرف کننده قرار می گیرند و اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشند، دردسرساز می شوند. وجود الیاف حساسیت زا نکته ای است که باید بدان دقت شود، زیرا می تواند حساسیت، بیماری ها و زخم های پوستی را به دنبال داشته باشد. در هنگام خرید تشک به جنس الیاف، رویه و همینطور شرایط تهویه آن دقت داشته باشید و این موارد را نیز مورد بررسی قرار دهید.

  • جنس و کیفیت دوخت

هر یک از برندهای تولید کننده محصولات خاصی را به بازار عرضه می کنند، در نتیجه ممکن است این کالاها از نظر دوخت و کیفیت اختلاف زیادی داشته باشند؛ سعی کنید خرید خود را از برندهای معتبر و شناخته شده انجام دهید تا از این طریق خدمات بهتری را نیز دریافت کنید.

بهترین تشک ها با بهترین الیاف نیز به دوخت یکدست و باکیفیتی نیاز دارند، پس علاوه بر تمامی موارد گفته شده، نوع و استحکام دوخت را نیز در نظر بگیرید.

تشک مهمان وارداتی

  • قابلیت شستشو

تجمع آلودگی ها، تعریق و بسیاری از عوامل همه و همه می توانند محیطی خطرناک را به وجود آورند تهدیدی برای سلامت مصرف کننده محسوب شوند؛ بر این اساس لازم است رخت خواب هر از چندگاهی مورد شستشو و پاکسازی قرار گیرد، اما این پاکسازی باید به گونه ای باشد که به بافت تشک و کارایی آن لطمه ای وارد نکند.

امروزه اغلب تشک های مهمان زیپی هستند و لایه های مختلفی دارند، بدین ترتیب می توان رویه های آنها را جدا کرده و مورد شستشو قرار داد؛ در صورتی که با خیس شدن تشک روبرو شدید، توصیه می شود از دستمال و یا سشوار برای رفع آن اقدام نمایید. برخی از کاورهای مخصوص نیز تولید و به بازار عرضه می شوند که می توانند از پیشگیری از آلودگی تشک نقش داشته باشند؛ خرید و استفاده کردن از این کاورها تا حد بسیار زیادی بهداشت و ایمنی را برای مصرف کننده به وجود می آورد و فرایند نگهداری از تشک را نیز ساده تر می کند.

  • برند تولیدکننده

برندهای داخلی و خارجی زیادی در بازار وجود دارند، اما همه آنها معتبر و درجه 1 نیستند؛ برندهایی را انتخاب کنید که کالاهای باکیفیت و متنوعی را عرضه می دارند. علاوه بر حنس و کیفیت محصول، خدمات ارائه شده توسط برند را نیز در نظر داشته باشید. آقای تشک به عنوان یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده و فروشنده تشک های مهمان، کالاهای خود را با تضمین کیفیت عرضه می نماید.

قیمت تشک مهمان
  • قیمت تشک مهمان

بدون شک قیمت عاملی بسیار موثر در قدرت و تمایل به خرید مشتریان است؛ در صورتی که محصولات بسیار کاربری و باکیفیت باشند اما از نظر قیمت در شرایط خوبی نباشند، توسط خریداران انتخاب نخواهند شد. خوشبختانه در آقای تشک محصولات را به شکل مستقیم و بی واسطه به خریداران عرضه می نماییم، از این طریق ارزش افزوده و حاشیه سود کمتری بر روی آنها اعمال می شود و قیمت های کاهش پیدا می کنند. در صورتی که مشتری خرید خود را در تعداد بیشتری انجام دهد، از تخفیف بیشتری نیز برخوردار می شود و می تواند صرفه جویی های بسیاری را در هزینه های خود ایجاد کند.

خرید تشک مهمان

برای خرید انواع تشک مهمان و دیگر کالاهای خواب می توانید به شکل حضوری به فروشگاه آقای تشک مراجعه نمایید؛ برای اطلاع از آدرس فروشگاه و ساعات کاری اینجا کلیک کنید.

اگر شرایط حضور در مراکز آقای تشک را ندارید، می توانید سفارشات خود را به شکل غیرحضوری و آنلاین به ثبت برسانید؛ با خرید غیرحضوری صرفه جویی بسیاری در زمان و هزینه های شما به وجود می آید. تمامی خدمات آقای تشک اعم از مشاوره های پیش از فروش، تضمین کیفیت، گارانتی و… در صورت خرید آنلاین نیز شامل حال خریداران می شود و کالاها در اسرع وقت به اقصی نقاط ایران ارسال می شوند.

بالشت مهمان

مقالات مرتبط پیشنهادی…

آنچه باید درباره تشک فنری و بدون فنری بدانیم

تشک مناسب گودی کمر

قیمت تشک دونفره

چه مواردی در قیمت تشک موثرند

نکات مهم خرید تشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *