برای خرید تشک مناسب به پشت خوابیدن باید به چه نکاتی توجه داشت؟

برای خرید تشک مناسب به پشت خوابیدن باید به چه نکاتی توجه داشت؟

بسیاری از افراد عادت دارند که به پشت بخوابند، از این رو تشک مناسب به پشت خوابیدن برای این افراد می تواند خوابی راحت را فراهم کند. داشتن احساس راحتی و آرامش در زمان خواب یکی از اصلی ترین نیاز های بدن است. به خصوص در حال حاضر که زندگی اکثر افراد پر از دغدغه و شلوغی است.

اگر شما تشک مناسبی نداشته باشید، مطمئنا صبح روز بعد پس از بیدار شدن با بدن درد مواجه خواهید شد. به این صورت تمام روزتان درگیر این موضوع خواهید بود و خستگی شما در آن روز چندین برابر می شود. بنابراین بسیار مهم است که در زمان خرید تشک به عادات خوابیدن خود و همچنین شرایط خوابیدن، وضعیت سلامتی و سایر پارامتر ها توجه داشته باشید.

بسیاری از افراد در هنگام خرید به جای توجه به این موارد، به نظر اطرافیان و میزان رضایت آن ها از تشکشان توجه می کنند. این کار بسیار اشتباه و نا آگاهانه است. چرا که اگر برای مثال عادت به پشت خوابیدن دارید، تشک مناسب به پشت خوابیدن برای شما بهترین انتخاب است. به معنای دیگر هر تشک خوبی نمی تواند برای شما و شرایط خوابتان مناسب باشد. بنابراین بهتر است با توجه به مدل خوابیدن خود، برای خرید یک تشک مناسب اقدام کنید.

معمولا یافتن یک تشک مناسب در بین هزاران مارک تشک برای افرادی که عادت به خوابیدن به پشت دارند، کار بسیار سختی است. در زمان انتخاب تشک برای این افراد باید به وزن آن ها توجه داشت. به دلیل آن که تشک مناسب افراد سبک وزنی که به پشت می خوابند با افرادی که وزن بالایی دارد و به پشت می خوابند متفاوت است.

تشک مناسب به پشت خوابیدن

خوابیدن به پشت دومین وضعیت معمول خوابیدن بعد از خوابیدن به پهلو است. در انتخاب ایده آل ترین تشک برای این دسته از افراد باید به میزان استحکام آن توجه داشت. البته در این مورد باید فرم بدن این افراد را نیز در نظر گرفت.

کسانی که به پشت می خوابند و وزن متوسطی دارند، اغلب تشکی با احساس سفتی متوسط را ترجیح می دهند. افراد سبک وزن ممکن است گزینه نرم تری را ترجیح دهند، در حالی که افراد سنگین وزنی که به پشت می خوابند، اغلب از مدل محکم تری استقبال می کنند.

هنگام جستجو برای تشک مناسب به پشت خوابیدن تراز مناسب ستون فقرات مهم ترین عامل است. برای اطمینان از این موضوع باید در هنگام خرید تشکی که از باسن و شانه ها حمایت می کند و به آن ها فشار وارد نمی کند را انتخاب کرد. بنابراین، یک سطح یکنواخت برای تشک، که اندکی با بدن مطابقت پیدا کند بهترین انتخاب برای این دسته از افراد است.

با وجود انواع مختلف تشک در بازار، انتخاب بهترین تشک برای نیاز ها و ترجیحات خواب هر فرد دشوار به نظر می رسد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در زمان خرید با متخصصان و کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین گزینه برای خوابی راحت و تضمین کننده سلامتی خود را بیابید.

راهنمای خرید تشک خوب

برای خرید بهترین مدل تشک مناسب به پشت خوابیدن باید مواردی مانند جنس تشک، وضعیت خوابیدن خودتان و درجه سفتی و نرمی را در نظر داشته باشید. انتخاب درجه سفتی و نرمی تشک مهم ترین مورد در هنگام خرید است.

درجه سفتی و نرمی تا حدی به نظر شخصی خودتان وابسته است، به این معنی که آن چه برای یک فرد احساس راحتی را فراهم می آورد، ممکن است برای شخص دیگر خیلی نرم و یا خیلی محکم باشد. یافتن سطح استحکام مناسب با توجه به نیاز های شما نیاز به کمی آزمون و خطا دارد. با این وجود موارد دیگری هم هستند که باید به آن ها توجه داشت.

راحتی تشک: میزان راحتی تشک صد در صد به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

وزن بدن: اندازه و وزن جسمی هر فردی که از تشک استفاده می کند، بر انتخاب تشک مناسب به پشت خوابیدن تأثیر می گذارد. افراد با وزن بالا ممکن است در تشک های نرم فرو بروند و افراد سبک وزن ممکن است کمتر فرو بروند. تشک های سفت و سخت معمولا برای افراد سنگین وزن غیر قابل تحمل باشد، بنابراین آن ها تشک های نرم را ترجیح می دهند.

وضعیت خواب: موقعیت خوابی که هر شب در همان وضعیت می خوابید همچنین بر راحتی شما در انتخاب تشک با سطوح مختلف سفتی تأثیر می گذارد. افرادی که به پشت یا به شکم می خوابند معمولا تشک های سفت و سخت را ترجیح می دهند، در حالی که کسانی که به پهلو می خوابند، تشک های نرم تر را ترجیح می دهند.

ترجیحات شریک تشک: اگر تشک خود را با شریک زندگی یا فرزندتان به اشتراک می گذارید، باید موارد ترجیحی، وزن، وضعیت خواب و موارد دیگری که برای او مهم است را در نظر بگیرید.

تشک مناسب به پشت خوابیدن باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

تشک های مموری ‌فوم که درجه سفتی بالا تری نسبت به سایر تشک ها دارند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به طور کلی نوع تشک اعم از تشک فنری، تشک لاتکس و تشک مموری فوم می ‌تواند بر راحتی شما در زمان خواب تاثر گذار باشد.

افرادی که بیشتر به پشت می‌ خوابند نظیر افرادی که وضعیت خوابیدن به پهلو را ترجیح می ‌دهند می ‌بایست تشکی را انتخاب کنند که در زمان خواب ستون فقراتشان در یک راستا قرار بگیرد. درجه سفتی تشک یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر در انتخاب است.

بهترین انتخاب تشک مناسب به پشت خوابیدن تشک طبی با درجه سفتی متوسط است. بدین ترتیب حمایت از ستون فقرات، جلوگیری از نقاط فشار و عدم ایجاد درد در بدن به درستی اتفاق می ‌افتد. البته وزن افراد نیز بر انتخاب درجه سفتی موثر است.

افرادی با وزن سبک به علت این که زیاد در تشک فرو نخواهند رفت می ‌توانند از تشک ‌هایی با درجه سفتی متوسط رو به نرم استفاده کنند. افراد با وزن متوسط رو به بالا نیز با استفاده از تشک ‌های با درجه سفتی متوسط احساس راحتی بیشتری می ‌کنند.

تشک مناسب به پشت خوابیدن
تشک مناسب به پشت خوابیدن
حالت های مختلف خوابیدن به پشت
  • حالت سرباز

هر دو دست در کنار بدن کاملا صاف قرار می‌گیرد و یکی از پا ها یا هر دو از زانو خم می‌ شوند.

  • حالت ستاره دریایی

هر دو دست از آرنج خم شده و در بالای سر و موازی با سر قرار می‌ گیرند. یکی از پا ها یا هر دو پا از زانو خم می ‌شود.

  • حالت ساواسانا

دست ‌ها در راستای بدن و پاها کاملا صاف قرار می ‌گیرند.

مزایا و معایب خوبیدن به پشت

مزیت های تشک مناسب به پشت خوابیدن:

  • احتیاج نداشتن به بالش ‌های
  • عدم ایجاد چین و چروک بر روی صورت
  • نحوه قرارگیری ستون فقرات در یک راستا

معایب:

  • خروپف
  • گردن درد
  • بازگشت اسید معده
  • راحت نبودن زنان باردار

استراحت روی تشک مناسب می تواند در کیفیت خواب و همچنین روز بعد شما تاثیر گذار باشد. در قرن بیست و یکم، شما نباید زندگی خود را با درد و سایر مشکلات سلامتی ناشی از مناسب نبودن تشک بگذرانید.

برای خرید تشک مناسب به پشت خوابیدن انتخاب استحکام مناسب بسیار ضروری است زیرا محافظت و مراقبت از کمر و ستون فقرات امری حیاتی است. اگر تشک خیلی نرم باشد می تواند باعث ایجاد قوس، تغییر شکل در عضلات پشتی و درد در کل بدن شما شود. اما اگر تشک شما بیش از حد محکم باشد ممکن است به ستون فقرات شما فشار وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *