ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

تشک مناسب برای کمردرد

تشک مناسب برای کمردرد
جدول محتوا
استفاده از تشک نامناسب می تواند باعث ایجاد کمردرد شود و یا آن را تشدید کند. تشک غیراستاندارد زمینه را برای ایجاد عوامل کمردرد از جمله قرار گرفتن بدن در حالات نامناسب، هم راستا نبودن مهره های ستون فقرات، خستگی عضلانی و … را فراهم می کند و آسیب های زیادی را به دنبال می آورد.

در صورتی که تشک متناسب با شرایط شما و ابعاد و ویژگی های تخت خوابتان نباشد، خواب راحتی نخواهید داشت و به مرور زمان دچار ناهنجاری های بدنی، درد کمر، احساس خستگی در طول روز و … خواهید شد؛ این درحالی است که یک تشک مناسب و استاندارد از تمامی موارد گفته شده جلوگیری می کند و به بهبود ساختار قامتی شما نیز کمک می کند.

انتخاب تشک مناسب

در بازار تنوع تشک بسیار بالا است و همین امر باعث می شود انتخاب تشک مناسب کار آسانی نباشد. دستورالعمل های زیر به شما در انتخاب یک تشک مناسب کمک خواهند کرد:
  • سلیقه شخصی
  • شناخت اجزایی فیزیکی تشک
  • توجه به ساختار بدن در خرید تشک
  • معیارهای طبی از معیارهای سلیقه ای مهمتر هستند

سلیقه در خرید تشک

سلیقه شخصی عاملی بسیار مهم و تعیین کننده در خرید است؛ شاید تعداد زیادی از مشتریان دارای کمردرد و علائم اولیه آن باشند، اما نمی توان یک محصول را به همه آنها توصیه نمود، زیرا سلایق متفاوت هستند.

یک تشک مناسب باید به فرد کمک کند که بدون درد و سفت شدن عضلات بخوابد. افراد دارای کمردرد باید تشکی را انتخاب کنند که به هنگام خواب ستون فقرات آنها را در استانداردترین حالت ممکن قرار دهد و فشار وزن را به درستی توزیع کند.

تشک مناسب کمردرد

بخش های مختلف تشک

درمورد اجزا فیزیکی تشک اطلاعات کسب کنید. سیم پیچ ها و فنرها برا یک تشک محافظت ایجاد می کنند، از این رو تعداد و جنس آنها در تشک را بررسی کنید. بالشتک های تشک دارای ضخامت های مختلف هستند. عمق تشک ها از 18 تا 43 سانتی متر متغیر است. هر فرد باید تعداد فنر ها، سیم پیچ ها , و همچنین عمق تشک خود را با توجه به بدن خود و سلیقه خود تعیین کند.

توجه به ساختار بدنی

تشکی را انتخاب کنید که از کمر محافظت کامل را داشته باشد. تشک مناسب می تواند قوس های طبیعی بدن و ستون فقرات را حفظ کند و بدین شکل از کمر حمایت نماید. نتایج تحقیقات نشان می دهد که تشک هایی با سفتی متوسط در کاهش درد کمر موثرتر هستند.

اصل تعادل

بین راحتی و حفاظت از کمر تعادل ایجاد کنید.  راحتی و حفاظت از کمر هر دو مهم هستند. تشک هایی که تقریبا سفت هستند باعث عدم راحتی مصرف کننده می شوند. تشک های با سفتی متوسط برای افراد مبتلا به کمردرد مناسب تر هستند، زیرا باعث می شوند پهلوها شانه و کمر به مقدار محدود شده ای در آنها فرو بروند و حالت طبیعی خود را داشته باشند.

زمان تعویض تشک

زمان مناسب برای تعویض تشک و خرید محصول جدید را بشناسید. مشاهده برآمدگی و فرورفتگی ها در تشک یکی از نشانه های از بین رفتن کارایی آن است؛ در این زمان باید به فکر خرید تشک مناسب برای کمردرد و جایگزین کردن آن با محصول قبلی باشید.

نکاتی در رابطه با خرید تشک جدید

در هنگام خرید تشک باید به ارزش خرید و کیفیت محصول توجه داشته باشید. در صورتی که دارای علائم کمردرد هستید. تشک هایی که فنر بیشتری داشته باشند و بالشتک های ضحیم تری داشته باشند راحتتر و طبیعتا گرانتر هم هستند. با این حال قیمت بالا تضمین کننده کیفیت و راحتی تشک و میزان محافظت آن نیست. پیشنهاد میشود پس از پیدا کردن تشک مناسب خود قیمت فروشگاه های مختلف را با هم مقایسه کنید.
دلایل کمردرد در خواب

خدماتی را که توسط فروشگاه ارائه می شود در نظر بگیرید؛ گزینه های تحویل، ضمانت و تعویض تشک های قدیمی و سیاست عودت کالا به فروشگاه برخی از اصلی ترین خدمات فروشگاه های معتبر هستند.

انواع تشک برای کمردرد

تشک طبی اسفنجی

تشک های طبی اسفنجی که دارای انعطاف و خاصیت ارتجاعی هستند برای کمردرد توصیه می شوند. این تشک ها نه آنقدر سفت هستند که باعث خشکی بدن شوند و نه آنقدر نرم هستند که منحنی های بدن را از حالت طبیعی خارج کنند.

تشک مموری فوم حافظه دار

این نوع از تشک ها وزن بدن را بر روی سطح تشک تقسیم می کنند و انحنای طبیعی بدن را نگه می دارند. فوم های حافظه دار از رایج ترین تشک هایی هستند که به منظور پیشگری و درمان کمردرد مورد استفاده قرار می گیرند.

تشک با هسته لاتکس

در ساخت این تشک لایه های لاتکس و هسته پلی استر به کار رفته است. تشک با هسته لاتکس جذب حرکت فوق العاده ای دارد و معمولا دارای سوراخ های کوچکی برای گردش هوا است ، بدین شکل تهویه ایده آلی را نیز به وجود می آورد و گزینه مناسبی برای دارای کمردرد محسوب می شود.

تشک های فنری منفصل پاکتی

این نوع از تشک ها دارای فنر پاکتی هستند و قابلیت جداسازی دارند. فنرهای منفصل مستقل از یکدیگر هستند و به صورت مجزایی به فشارهای وارد شده پاسخ می دهند، از این رو توزیع وزن بدن را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. تعداد فنرها در این نوع می تواند از 600 تا 5000 متغیر باشد. هر چه تعداد فنرها بیشتر باشد، فرد راحتی بیشتر و خواب باکیفیت تری خواهد داشت.

تشک طبی کمردرد

برای کمک به حفظ کیفیت یک تشک جدید، باید هر ۶ ماه یک بار آن را برگردانید تا دو طرف تشک به یک اندازه فرسوده گردد. یعنی تشک را از طول، ۱۸۰ درجه چرخانده و مجددا در جای خود قرار دهید.

بهترین تشک مناسب برای کمردرد

حین خرید می بایست به ویژگی ها و مشخصات زیادی توجه داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید؛ انتخاب تشکی اشتباه هم موجب هدر رفتن سرمایه می شود و هم مضرات بسیاری را برای سلامت شما به دنبال می آورد.

مواد استفاده شده در ساخت تشک

تشک ها می توانند از مواد طبیعی و یا مصنوعی ساخته شوند، اما چیزی که مهم است کیفیت و راحتی و رضایت شما از تشک ها است. بر این اساس سلایق شخصی خود را در انتخاب محصول دخیل کنید و صرفا به واسطه مواد اولیه کالایی را تهیه نکنید.

خرید تشک حمایت کننده

یک تشک خوب باید منحنی S شکل بدن را حفظ کرده و از فرو رفتن بیش از اندازه لگن و سایر نقاط بدن در تشک جلوگیری کند تا هم دردها را تسکین دهد و هم از بروز بیماری و عارضه های دیگر ممانعت به عمل آورد.

تشک های مموری فوم جایگزین طبیعی تشک های لاتکس هستند. هردو این محصولات برای کمردرد توصیه می شوند. این نوع از تشک ها تمام منحنی های بدن را به طور کامل حفظ می کنند و درد را در کمر و پشت کاهش می دهند.
نحوه ارزیابی محصولات
  • اطلاعات خود را در رابطه با تنوع تشک ها بالا ببرید
  • با مواد اولیه ساخت تشک و ویژگی های آنها آشنا شوید
  • خرید خود را از طریق مراکز و فروشندگانی انجام دهید که مهلت تست را در اختیار شما قرار می دهند
  • از ضمانت دار بودن محصول اطمینان حاصل نمایید
  • خدمات پیش از خرید مانند مشاوره و خرید شرایطی را در نظر داشته باشید

انتخاب تشک مناسب کمردرد

بخش های مختلف تشک

فنرها و سیم پیچ های تشک از کمر حفاظت می کنند؛ سیم پیچ های داخل تشک ضخامت های مختلفی دارند و هر چه درجه پایین تری داشته باشند، تشک سخت تر، ضخیم تر و محکم تر خواهد بود. تعداد فنرهای استیل نشان دهنده کیفیت تشک است ولی لزوما هر تشکی که فنر بیشتری داشته باشد، مناسب نیست، بلکه باید به نوع فنر و استحکام آنها نیز توجه داشت.

علاوه بر سیم پیچ فنری، بالشتک تشک هم عامل مهمی در دسته بندی کیفی آنهاست. بالشتک، معمولاً از موادی مانند فوم پلی اورتان، پلی استر متورم یا پنبه حلاجی شده ساخته می شود. بالشتک های بزرگ، اغلب گرانتر هستند، اما به نظر بسیاری از مصرف کنندگان راحت ترند و ارزش خرید بیشتری نیز دارند.

بالشتک های میانی قسمت دیگری از تشک هستند که معمولا با فوم ساخته شده و در زیر لایه لحافی بالایی قرار می گیرند. هنگام مشاهده سطح مقطع تشک، فوم های نرم تر در هنگام لمس، تقریباً حس مرطوب بودن را القا می کنند؛ در حالی که فوم های محکم تر به سرعت به حالت اولیه بر نمی گردند. لایه بعدی تشک از پنبه حلاجی شده ساخته شده است و ضخامت آن در تشک ها متفاوت است.
بهترین تشک برای کمردرد

بالشتک عایق نیز نوع دیگری از بالشتک های تشک هستند که روی سیم پیچ ها قرار می گیرند و باعث می شوند سیم پیچ ها به لایه بالایی صدمه نزنند.

دوخت و لحاف تشک مناسب برای کمردرد

دوخت قسمت های رویه تشک نکته ای بسیار مهم است که بر روی طول عمر آن تاثیر می گذارد؛ نوع دوخت و پارچه استفاده شده در جنبه ظاهری محصول نیز موثر است و می تواند مشتریان را به خرید کالا ترغیب کند.

برخی از تشک ها امروزه به طور کامل از فوم و لاتکس ساخته می شوند. دسته ای از تشک های فومی، از چند لایه فوم چسبیده ساخته شده اند، در حالی که بعضی دیگر از آن ها، یک هسته فومی دارند. تشک های فومی دارای درجه های استحکام مختلفی هستند تا گزینه های انتخابی بیشتری از حفاظت کمر و راحتی را برای خریداران فراهم کنند. انتخاب بین تشک فومی و تشک سنتی، به سلیقه شخصی افراد مرتبط است.

مقالات پیشنهادی

نکات مهم خرید تشک

آنچه باید درباره تشک فنری و بدون فنر بدانیم

تشک مناسب گودی کمر

تشک مناسب دیسک کمر

تشک مهمان

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account