تشک دو فصل مزایا و معایب | تشک 2 فصل چیست ؟

تشک دو فصل مزایا و معایب

نسل جدید تشک های موجود در بازار تحت عنوان تشک های دو فصل می باشند که طرفداران زیادی دارند و برای افرادی که به دنبال خرید یک تشک حرفه ای و مطابق با جدید ترین تکنولوزی روز دنیا هستند، خرید تشک های دو فصل پیشنهاد میشود، تشک دو فصل مزایا و معایب بسیاری دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تشک های دو فصل را ممکن است تحت عنوان تشک های فصلی و تشک های دو طرفه هم بشناسید که در ساختار آنها از مواد و پارچه هایی استفاده شده است که در زمستان خاصیت گرمایی و در تابستان خاصیت خنک کنندگی ایجاد می کند که بسیار مطلوب بوده و میتواند خوابی آرام را برایتان به ارمغان آورد.

هر کدام از پارچه های فوق در یک طرف تشک استفاده شده است و به همین دلیل این تشک ها را به عنوان تشک دو طرفه میشناسند که یک سمت آن برای فصل زمستان و سمت دیگر برای استفاده در فصل تابستان مناسب است.

تشک های دو طرفه علاوه بر آن که میتوانند دمای محیط خواب شما را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنند، میتوانند پشتیبانی و حمایت خوبی از ستون فقرات داشته باشند که در نتیجه به کاهش نقاط فشار در آن میشود و یک بستر خواب با کیفیت و استاندارد برایتان به ارمغان می آورد.

در این مقاله قصد داریم تشک های دو فصل و ویژگی ها و ساختار آن را با هم دیگر بررسی کرده و در مورد مزایا و معایب این نوع از تشک ها با شما صحبت خواهیم کرد، لازم به ذکر است که اگر قصد خرید تشک های طبی، فنری، طبی فنری، سوپر طبی فنری و همچنن تشک های دو فصل را دارید، میتوانید به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه آقای تشک خرید کنید، آقای تشک از جمله بهترین تولید کنندگان و فروشندگان تشک در سراسر کشور است و میتواند بهترین مدل های تشک 2 فصل را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار دهد.

تشک دو فصل مزایا و معایب | تشک 2 فصل چیست ؟
تشک دو فصل مزایا و معایب | تشک 2 فصل چیست ؟

منظور از تشک دو فصل چیست ؟

تشک های دو فصل تشک هایی هستند که برای استفاده در تمامی فصول سرد و گرم سال مناسب می باشند و طراحی آنها به گونه ایست که بهترین شرایط دمایی برای خواب افراد گرمایی و سرمایی در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان فراهم میکند، هدف از تولید تشک های دوفصل فراهم آوردن راحتی و آرامش بیشتر در هنگام خواب است و برای این منظور در هر دو طرف تشک از متریال مخصوصی استفاده شده است که برای فصول و گرم سال و یا فصول سرد سال به صورت اختصاصی و مهندسی شده انتخاب و طراحی شده اند و بر اساس همین انتخب هوشمندانه میتوانند بهترین بستر خواب را بر اساس دمای محیط برایتان به ارمغان آوردند.

مهمترین و ابتدایی ترین تعریفی که برای تشک های 2 فصل ارائه میشود این است که این مدل تشک ها در فصول گرم سال مانند تابستان، رویه تابستانی این تشک ها خنک می ماند و به شما این امکان را می دهد که خوابی آرام و خنک داشته باشید بدون اینکه تشک گرما تولید کند. در فصول سرد سال مانند زمستان نیز رویه زمستانی تشک گرما را فراهم می کند تا شما احساس راحتی و گرما کنید و راحت بخوابید و از هوای سرد زمستان در امان باشید.

منظور از تشک دو فصل چیست ؟
منظور از تشک دو فصل چیست ؟

جنس متریال به کار رفته در تشک های دو طرفه چیست ؟

تشک های دو طرفه در نگاه اول شباهت زیادی به تشک های معمولی و تشک های طبی فنری ساده دارد اما نوع متریالی که در ساختار و رویه آنها به کار رفته است، این نوع تشک ها را از سایر تشک ها متمایز میکند.

به طور کلی در ساخت تشک های دو طرفه از انواع لاتکس، فوم پلی اورتان و فوم های معمولی استفاده میشود که میتوانند دمای تشک را به صورت هوشمندانه و با توجه به ویژگی های الیاف به صورت کاملا بهینه و مطلوب تنظیم کنند و برای افرادی که تنظیم بودن دمای بستر خوابشان از اهمیت بالایی برخوردار است، خرید تشک های دو فصل میتواند بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب باشد.

به عنوان مثال لاتکس از جمله مهمترین الیافی است که برای قسمت زمستانی تشک های دو طرفه به کار میرود که ممکن است با سوراخ های بسیار ریزی نیز همراه باشد چرا که لاتکس ها معمولا خاصیت ارتجاعی، دوام بالا ، خاصیت ارتوپدی داشته و همچنین میتوانند رطوبت سطحی تشک را از بین ببرند.

برای خرید انواع تشک های لاتکس و تشک های دو طرفه با قیمت مناسب و در سایز های استاندارد و سفارشی میتوانید به فروشگاه آقای تشک مراجعه نمایید و همچنین با دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان، امکان خرید یک تشک مناسب و ارزان قیمت در فروشگاه آقای تشک برایتان فراهم شده است.

علاوه بر الیافی که در ساختار داخلی تشک های دو طرفه به کار رفته است، نوع پارچه رویه آنها هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و میتواند به تنظیم دمای بستر خواب افراد در فصول گرم و سرد سال کمک کند.

پارچه ای که برای سطح تشک های دو طرفه در رویه زمستانی به کار میرود از  ۶۰ درصد کتان ، ۲۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد پشم تشکیل شده است. اما سمت تابستانی و خنک تشک متشکل از الیاف طبیعی مانند پنبه می باشد. این الیاف ‌هادی حرارت هستند و حرارت بدن را به بیرون منتقل می‌کنند در نتیجه خنک می باشند و برای استفاده در فصول گرم و دمای بالا مناسب تر هستند.

جنس متریال به کار رفته در تشک های دو طرفه چیست ؟
جنس متریال به کار رفته در تشک های دو طرفه چیست ؟

نحوه استفاده از تشک های دوطرفه

روش استفاده از تشک های دوطرفه بسیار ساده است و باید بر اساس برچسب هایی که روی تشک تعبیه شده است رویه مناسب با فصلی که در آن قرار دارید را انتخاب کنید، معمولا شرکت های تولید کننده تشک های دو فصل با به کارگیری برچسب های قرمز و آبی به کاربر میگویند که کدام رویه برای فصول سرد و کدام رویه برای فصول گرم مناسب است.

اگر به تازگی تشک دو طرفه خریداری کرده اید باید بدانید که این تشک باید هر 6 ماه یک بار و بر اساس فصل سرما یا گرما، سطح رویه شان عوض شود تا بهترین شرایط دمایی را برای خواب شما فراهم کند.

نحوه استفاده از تشک های دوطرفه
نحوه استفاده از تشک های دوطرفه

مزایا و معایب تشک های دو فصل

مزایا بسیاری برای تشک های دو فصل وجود دارد که هرکسی را راغب به خرید این مدل تشک ها میکند و بر اساس همین ویژگی ها است که این نوع تشک ها اخیرا از محبوبیت زیادی نزد مشتریان برخوردار شده است، در ادامه برخی از مهمترین مزیت های تشک های دو فصل آورده شده است :

  • استفاده راحت در هر زمان از سال
  • خرید یک محصول به جای دو محصول ، که باعث می شود در هزینه ها صرفه جویی شود.
  • عمر طولانی به دلیل تغییر متناوب سطح آن. به عبارت دیگر امکان استفاده از دو طرف تشک طول عمر تشک را افزایش می دهد.

اگر به دنبال معایب و نقطه ضعف در تشک های دو فصل هستید باید به شما بگوییم که تقریبا این تشک ها هیچ نقطه ضعفی ندارد و تنها ممکن است گران قیمت بودن آن در مدل های لاتکس و یا مموری فوم به عنوان معایب آنها محسوب شود.

مزایا و معایب تشک های دو فصل
مزایا و معایب تشک های دو فصل

قیمت تشک های دو طرفه

تشک های دو طرفه با توجه به جدید بودن تکنولوژی ساختشان از قیمت مناسبی برخوردار بوده و به عنوات تشک های لوکس در بازار به فروش میرسند که از بین آنها تشک های دو طرفه لاتکس و مموری فوم از قیمت بالا تری برخوردار هستند ولی مدل های ارزان قیمت تر این تشک ها که در ساختارشان از انواع فوم استفاده شده است هم موجود است که هرکس میتواند بر اساس بودجه ای که برای خرید تشک خود در نظر گرفته است، یکی از مدل های آن را خریدرای کند اما باید در نظر داشته باشید که کیفیت مواد و متریال و پارچه به کار رفته در تشک، ارتباط مستقیمی با قیمت تمام شده آن دارد و هرچه این مواد مرغوب تر باشند، تشک شما قیمت بالا تری خواهد داشت.

خرید تشک مناسب برای تمامی فصول

برای خرید تشک دو فصل که برای تمامی فصول سرد و گرم سال مناسب است در سایز های مختلف و همچنین سایز های سفارشی 2 راه پیش روی شما قرار دارد، میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه های تشک و کالا خواب در تهران و یا محل زندگی خود مراجعه کنید و بعد از مقایسه و بررسی انواع تشک های دو فصل ،یکی از آنها را خریداری کنید.

اما راه دوم که سریع تر و هوشمندانه تر است، خرید تشک دو طرفه از فروشگاه اینترنتی آقای تشک است که تنوع بالایی از مدل ها و سایز های مختلف تشک دو طرفه را برایتان فراهم کرده است و شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت ما بهترین مدل تشک دو فصل را خریداری کنید، همچنین میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش آقای تشک در ارتباط باشید تا شما را در خریدی هدفمند و با قیمت مناسب راهنمایی کنند.

برای خرید تشک دو طرفه در سایز های غیر استاندارد میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت مدل مورد نظر را بر اساس سایز سفارشی تخت شما، اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *