تشک خوب از کجا بخریم؟

تشک خوب از کجا بخریم؟

تشک خوب از کجا بخریم؟ خرید تشک نامناسب علت اصلی عدم خواب کافی در طول شب است. اگر در طول شب احساس راحتی ندارید یا پس از بیدار شدن حس می کنید کمر شما گرفته است، این امر می تواند به این دلیل باشد که تشک شما به اندازه کافی راحت نیست و یا پشتیبانی مناسبی را برای آرامش بخشیدن به بدن و ذهن شما در خواب فراهم نمی کند. هنگامی که بدن شما اجازه می یابد در موقعیت طبیعی خود استراحت کند، ماهیچه ها شل شده و خوابی با کیفیت بالا را تجربه خواهید کرد.

در کنار تغذیه و ورزش خوب، اکنون خواب به عنوان یک عامل مهم در سلامتی شناخته شده است. کمبود خواب و خواب بی کیفیت به افسردگی، تمرکز ضعیف، فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که از هر 3 استرالیایی 1 نفر از خواب بی کیفیت رنج می برد و یک عامل مهم در خواب خوب یک تشک مناسب است. با توجه به اینکه حدود یک سوم زندگی خود را در رختخواب می گذرانیم، ارزش دارد که در مورد خرید بهترین مارک تشک تحقیق کنیم.

برای خرید تشک از فروشگاه های اینترنتی، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بدن هر فرد منحصر به فرد است پس هر فردی با توجه به فیزیک بدن خود به یک تشک مناسب نیاز دارد. در جواب سوال مکرری که پرسیده می شود” تشک خوب چی بخرم؟” باید گفت تشک خوب،  باید راحت و در عین حال محکم باشد تا بتواند از وضعیت صحیح ستون فقرات پشتیبانی کند. طول تشک مناسب باید حداقل 15 سانتی متر بیشتر از قد فردی باشد که از تخت استفاده می کند.

تشک خوب از کجا بخریم؟
تشک خوب از کجا بخریم؟

اگر شما و همسرتان از تشک دو نفره استفاده می کنید، مهم است که هم شما و هم شریک زندگی تان از تشک تخت راضی باشید و تشک تخت خواب شما راحتی و پشتیبانی شما را فراهم کند. این ممکن است برای برخی از زوجین که از نظر وزنی تفاوت قابل توجهی دارند، مشکل ساز باشد. برخی از مدل های تشک دارای لایه های راحتی متفاوت در هر طرف تخت هستند و این یک گزینه مناسب برای چنین زوج هایی است.

برای خرید تشک خوب، نیاز های خود را در نظر داشته باشید. هم چنین از راهنمای خرید تشک خوب که در این مقاله به آن می پردازیم هم غافل نشوید.

تشک خوب از کجا بخریم؟

یک تشک مناسب می تواند تفاوت بین یک خواب آسوده و راحت و یک شب بی خوابی را ایجاد کند. یک تشک خوب تعادل کاملی از راحتی و پشتیبانی مورد نیاز را ایجاد می کند، چینش طبیعی ستون فقرات و وضعیت بدن را در محل خود حفظ می کند.

بنابراین کیفیت خواب را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. در نتیجه باید همه پارامترهای راحتی، درجه سفتی و نرمی، پشتیبانی کامل از ستون فقرات، جنس تشک، وزن خود و وضعیت خوابیدن را در نظر بگیرید و هنگام خرید تشک، با مشورت با افراد با تجربه و کارشناس برای خرید اقدام کنید.

در نتیجه پاسخ ما به این سوال که بهترین فروشگاه برای خرید تشک کجاست یا تشک خوب از کجا بخریم؟ این است که از فروشگاهی خرید کنید که علاوه بر ارائه تشک های باکیفیت، قبل از خرید مشاوره خوبی به شما ارائه دهد. فروشگاه های اینترنتی معتبر محل خوبی برای خرید تشک هستن. زیرا می توانید به صورت انلاین از مشورت کارشناسان استفاده کنید و تشک مناسب خود را اینترنتی سفارش دهید.

البته برای خرید تشک مناسب، باید به یک سری نکات توجه کنید و بدانید که چه سوالاتی را از فروشنده بپرسید. در ادامه با راهنمای خرید تشک خوب به این موضوع می پردازیم.

راهنمای خرید تشک خوب

راهنمای خرید تشک خوب

خرید تشک خوب، کار خیلی سختی نیست.  اما خرید بهترین های بازار گاهی اوقات بسیار سخت است. خوابیدن نه تنها بخش مهمی از سلامتی ما در تجدید قوای بدن است، بلکه خوابیدن روی تشک خوب نیز از اجزای مهم برای استراحت شبانه است. به همین ترتیب، حتما تشک مناسب با وضعیت بدنی خود را تهیه کنید.

توصیف یک تشک خوب، تشکی مناسب و راحت و در عین حال سفت و محکم است به طوری که بدن در حین خوابیدن به درستی پشتیبانی می شود. تشکی که نیازهای شما را برآورده می کند یک عامل حیاتی در لذت بردن از خواب راحت است. شاید وقت آن رسیده باشد که به سراغ برخی از تشک های بهتری برویم که امروز در دسترس خود قرار داده ایم.

  1. تشک لاتکس از شیره درختان لاستیک ساخته شده است. اگر از مشکلات کمر، اختلالات خواب رنج می برید و  می خواهید یک خواب خارق العاده داشته باشید، یک تشک مموری فوم یا یک تشک لاتکس ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. تشک های فوم لاتکس خاصیت یکسان سازی فشار را دارند که بدون ایجاد فشار در نقاط بدن، یک خواب خوب را به شما هدیه می دهد. با یک تشک لاتکس، شما این فرصت را دارید که سطح راحتی بالاتری را تجربه کنید که با یک تشک فنری پاکتی هم نمی توان به آن رسید. در کل برای خرید تشک مناسب از هر فروشگاهی، باید به وضعیت بدن خود در هنگام خواب توجه کنید.
  2. از طرفی تشک های فنری فضای قابل توجهی بین خود دارند و از این رو امکان تهویه در این نوع تشک ها وجود دارد.  لذا اگر در طول خواب احساس گرما می کنید، در نظر داشته باشید که تشک های فنری با امکان چرخش هوا از ایجاد گرما و تعریق در خواب جلوگیری می کنند.
  3. از این رو وقتی به دنبال تشک خوب و مناسب هستید، حتما گزینه ها را امتحان کنید. از پرسیدن سوالاتی از فروشنده، مانند مواد سازنده تشک و پشتیبانی که از بدن دارد  و از این دست سوالات نترسید. به یاد داشته باشید که تشک مناسب از ضروریات یک خواب شبانه آسوده است.

4. حتی خرید تشک مناسب، سرمایه گذاری روی سلامتی شماست. بنابراین باید هوشیار باشید و بیشتر از همه به کیفیت تشک و نیازهای خود توجه کنید. برخی مطالعات نشان می دهد که از هر پنج نفر،  چهار نفر از نوعی کمردرد شکایت دارند و اغلب این کمردرد با یک تشک نامناسب همراه است. هیچ چیز مثل یک خواب راحت شبانه  نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *