تاثیر تشک بر خواب

تاثیر تشک بر خواب

تاثیر تشک بر خواب شما چقدر است؟ قبل از بررسی تاثیر تشک در خواب راحت، به اهمیت خواب در زندگی فکر کنید. با خواب شبانه خوب، صبحی پر انرژی را شروع خواهید کرد و با انرژی مثبت به همه ی فعالیت های خود ادامه خواهید داد. هم چنین از تاثیر تشک بر سلامتی می توان از بروز کمردرد، درد گردن و اثر بد در ستون فقرات نام برد. از طرفی کیفیت خواب شما ارتباط مستقیمی با تشک تخت شما دارد.تشک مناسب برای خواب نه تنها از بروز بیماری های مفاصل جلوگیری می کند، بلکه دردهای کمر، گردن و مفاصل را کاهش می دهد. برای خرید تشک مناسب برای خواب، می توانید از راهنمای خرید تشک در سایت آقای تشک استفاده کنید.
تاثیر تشک بر خواب
تاثیر تشک در خواب راحت، امری انکار ناپذیر است. در اینجا پنج تاثیر تعجب آور که تشک شما روی خواب و سلامتی شما می گذارد را بررسی می کنیم!

تاثیر تشک بر خواب
تاثیر تشک بر خواب

تاثیر تشک بر خواب

1. خواب آرام، استرس و اضطراب را برطرف می کند

تشک مناسب برای خواب، کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد و باعث می شود پس از خواب، پر انرژی و سرحال باشید. خوابیدن روی تشک قدیمی و ناراحت کننده با اثر منفی روی کیفیت خواب شما، می تواند منجر به تجمع استرس شود.

اگر به خواب ناکافی ادامه دهید، می تواند عواقب جدی داشته باشد. با خوابیدن روی تشک نامناسب، استرس و اضطراب شما افزایش می یابد زیرا خوابی راحت و آسوده را تجربه نخواهید کرد. استرس طولانی مدت و اختلالات خواب ممکن است منجر به افسردگی یا سایر مشکلات روانی شود.

با انتخاب تشک مناسب برای خواب می توانید به راحتی از همه اضطراب ها جلوگیری کنید. یک تشک مناسب، خواب آرام فراهم می کند و استرس را کاهش می دهد. روحیه شما را بالا می برد و باعث احساس آرامش و آرامش خاطر می شود.

2. تشک مناسب درد را تسکین می دهد

زمانی که روی تشک نامناسب استراحت کنید، باعث ایجاد فشار و درد در نقاط حساس مانند گردن، کمر و مفاصل بدن می شود. در نتیجه پس از بلند شدن از روی تشک، احساس درد می کنید و هنگام فعالیت های روزانه، مفاصل شما آسیب می بیند.

یک تشک خوب برای خواب، از بدن شما پشتیبانی مناسب و وضعیت خواب سالم را تضمین می کند. هم چنین از انحنای ستون فقرات در تمام موقعیت های خوابیدن پشتیبانی می کند. با خرید تشک مناسب، از به وجود آمدن درد های مفاصل در طول خواب جلوگیری می کنید.

حتی با گذشت زمان، یک تشک خوب می تواند کمردرد، دردگردن و آسیب های ستون فقرات را نیز تسکین داده یا به میزان قابل توجهی به حداقل برساند.

 تشک مناسب درد را تسکین می دهد
تشک مناسب درد را تسکین می دهد

3. تشک فرسوده خطر آلرژی را افزایش می دهد

تشک نامناسب و فرسوده روی تخت خواب، به افزایش آلرژی کمک می کند. روی تشک های فرسوده صدها ریزگرد، ذرات گرد و غبار، سلول های مرده پوست و روغن بدن شما وجود دارد. حال که این مسئله را فهمیدید، درک می کنید که خوابیدن روی تشک نامناسب و قدیمی چه تاثیر بدی روی سلامتی پوست صورت و بدن شما دارد؟

تشک های فرسوده معدن گرد و غبار هستند. از طرفی ریزگردها علت اصلی آسم و بسیاری از حساسیت های پوستی هستند. چند مورد از علائم رایج حساسیت به گرد و غبار، جوش، خشکی پوست، گرفتگی بینی و آبریزش بینی است.

آلرژی تهدیدی واقعی برای افرادی است که پوست حساس دارند یا در معرض خطر آسم هستند. افراد مسن، بچه ها یا هر کسی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی است بیشتر در معرض خطر است و باید از تشک های تازه و نو استفاده کنند.

خرید تشک مقاوم در برابر میکروب بهترین راه برای جلوگیری از آلرژی است. البته می توانید از محافظ تشک برای جلوگیری از گرد و غبار استفاده کنید.

4. تشک ها عامل ایجاد کمردرد هستند

تشک های نامناسب برای خواب یا تشک هایی که عمرشان به پایان رسیده است، اثر بدی روی سلامتی شما خواهند داشت. تشک غیراستاندارد حمایت ضعیفی از اندام پشتی و ستون فقرات ارائه می دهند و اغلب منجر به کمردرد و گودی کمر می شوند.

وقتی فنرها قادر به تحمل وزن شما به درستی نیستند، چینش طبیعی ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می دهند. در نتیجه، موجب بروز درد در ناحیه کمر و گردن شما خواهد شد. در صورت ادامه استفاده از تشک های نامناسب با شرایط بدنی یا تشک های زوار در رفته، ممکن است دردهای وحشتناکی ایجاد شده و ادامه یابد.

افراد مبتلا به کمردرد معمولاً سابقه اختلال در خواب و خستگی دارند. علاوه بر این، در تشک های فنری فرسوده، با حرکت روی تشک عجیب و غریب ایجاد می شود که ممکن است باعث ناراحتی شما در طول خواب شود. تشک نامناسب عمیقاً بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد و شما خسته و بدون انرژی از خواب بیدار می شوید. فقط با خرید تشک برای کمر درد مناسب خودتان می توانید علائم مزمن کمردرد را بهبود بخشید.

5. تشک مناسب کیفیت زندگی را بهبود می بخشد

از اهمیت خواب در زندگی نمی توان چشم پوشی کرد. یک خواب شب با کیفیت می تواند بدون شک بر سلامتی و زندگی شما اثر مثبتی بگذارد! تشک مناسب سلامتی، حافظه، عملکرد و بهره وری شما را بهبود می بخشد و در نتیجه کیفیت زندگی شما را بالا می برد.

به عنوان مثال، خروپف عامل اصلی بسیاری از مشاجرات خانگی است و گاهی اوقات ازدواج در معرض خطر است. خروپف می تواند به دلایل بی شماری باشد که تشک نامناسب با قراردادن بدن در وضعیت نامناسب خواب، باعث بروز آن خواهد شد. این موضوع کیفیت خواب شما و همسرتان را مختل می کند.

با این وجود می توانید با خرید تشک خوب، خروپف را کاهش داده و حتی از آن جلوگیری کنید. کمبود خواب بر همه جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد. ریتم زندگی شبانه روزی ما را بهم می ریزد و متابولیسم بدن ما را ضعیف می کند که اغلب منجر به افزایش وزن و چاقی می شود.

تشک مناسب کیفیت زندگی را بهبود می بخشد
تشک مناسب کیفیت زندگی را بهبود می بخشد

تاثیر تشک بر سلامتی

در مورد تاثیر تشک بر سلامتی همین کافی است که تشک مناسب برای خواب از بروز دردهای مفاصل در بدن شما جلوگیری کند. یک تشک با کیفیت بالا می تواند سالها خواب راحت را برای شما رقم بزند. به طور معمول، تولید کنندگان توصیه می کنند تشک خود را هر هشت سال تعویض کنید.

برای تضمین سلامتی تشک اجاره ندهید بچه ها روی تخت بپرند. تشک خود را هر دو ماه بچرخانید. تشک های یک طرفه را از انتها به انتهای دیگر و تشک های دو طرفه را از طرفین بچرخانید. برای جلوگیری از افتادگی در وسط تشک، از تکیه گاه مرکزی استفاده کنید. البته حتی اگر با نهایت دقت و توجه از تشک خود استفاده کنید، در نهایت فرسوده می شود.

خرید تشک مناسب برای خواب می تواند کیفیت زندگی ما را بهبود ببخشد، احتمال پرخوری و افزایش وزن را کاهش دهد، از خروپف جلوگیری کند و از شما در ابتلا به آلرژی محافظت کند. برای خرید تشک مناسب خود بهترین راهنما بدن شماست. دقت به وضعیت خوابیدن، وزن، سن و شرایط پزشکی در خرید تشک مناسب دخیل هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *