بهترین تشک یک نفره دارای چه ویژگی هایی است؟ | خرید تشک یک نفره

بهترین تشک یک نفره دارای چه ویژگی هایی است؟

بهترین تشک یک نفره دارای چه ویژگی هایی است؟ داشتن یک خواب خوب شبانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. راحتی، سطح استرس، دمای اتاق، نرمی یا سفتی تشک و سایر عوامل. تشک شما اولین عنصر سازنده خواب خوب برای شماست. اگر به دنبال تشک جدیدی هستید یا نمی توانید از میان انواع تشک با طرح ها و ویژگی های مختلف یکی را انتخاب کنید حق دارید که گیج شوید. اینکه بهترین تشک یکنفره دارای چه ویژگی هایی است؟ یا تشک خوب چی بخرم؟ یا بهترین مارک تشک کدام است؟ یا  ویژگی تشم خوب چیست؟ از سوالاتی است که در ذهن شماست و خرید تشک یکنفره استاندارد به چالشی برای شما تبدیل شده است. دکتر Arya Nick Shamie ، دانشیار جراحی ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب در مرکز پزشکی Santa Monica UCLA می گوید، تشک باید بدن شما را در یک موقعیت خنثی نگه دارد، جایی که ستون فقرات شما دارای انحنای خوب و شانه ها و سر در هماهنگی مناسب باشند. از این رو در این مقاله به ویژگی های بهترین تشک یک نفره پرداختیم.

بهترین تشک یک نفره دارای چه ویژگی هایی است؟
بهترین تشک یک نفره دارای چه ویژگی هایی است؟

بهترین تشک یک نفره دارای چه ویژگی هایی است؟

بهترین تشک یکنفره یک تشک واحد نیست. درواقع بهترین تشک یکنفره برای هر فرد پارامترهای خاصی را دارد. برای پاسخ به این سوال باید اندازه تشک، درجه سفتی و نرمی، موقعیت خواب و انواع تشک های موجود در بازار را بررسی کنیم.

اندازه استاندارد تشک های یکنفره 200*90 است که فضای کافی برای جابجایی و حرکت فرد در تشک فراهم است. سایز200*120 برای افرادی است که درشت هیکل هستند.

برای تعیین درجه سفتی و نرمی تشک به گفته های دیگران توجه نکنید. زیرا هر کسی طبق میل شخصی خود باید در این باره تصمیم بگیرد. درجه سفتی تشک را عواملی مانند کمردرد، گردن درد، گودی کمر، وضعیت خوابیدن و غیره مشخص می کند. در کل اگر تشک شما خیلی سفت باشد، فشار زیادی به نقاط اصلی بدن شما وارد می کند و موجب درد در گردن یا کمر خواهد شد. نرم بودن بی قاعده هم باعث عدم محافظت از باسن و شانه شما شده و پشتیبانی خوبی از بدن شما ارائه نمی دهد. هر دو این موارد می توانند منجر شوند که صبح با احساس درد در کمر یا کمر از خواب بیدار شوید. به طور کلی ، یک نوع یا مارک تشک بهتر از نوع دیگری نیست و بهترین مارک تشک وجود ندارد مگر اینکه با فاکتورهای تشک خوب برای شما همخوانی داشته باشد. برای خرید تشک یکنفره بهتر است با مشاوران ما در سایت آقای تشک صحبت کنید. قطعا پیشنهادات خوبی برای شما خواهند داشت.

انواع تشک یکنفره براساس متریال تشک
انواع تشک یکنفره براساس متریال تشک

انواع تشک یکنفره براساس متریال تشک

تشک مموری فوم : تشک های مموری فوم، با یک لایه از مواد ویسکوالاستیک حساس به دما (کف حافظه) هستند. متریال تشک مموری فوم باعث می شود شکل تشک متناسب با فرم بدن شما تغییر کند. همچنین باعث می شود تشک گرمتر شود و در طول خواب احساس گرما کنید. تشک های مموری فوم برای پشتیبانی از کمر برای کسانی که دچار کردرد هستند گزینه خوبی است.

تشک فنری پاکتی : تشک های فنری برای تضمین یک  خواب با کیفیت می توانندیک انتخاب عالی باشند. فنر های در تشک های پاکتی درون یک کیسه مجزا قرار می گیرد، از این رو حرکات شما در طی خواب کنترل می شود. بنابراین اگر از صدای تخت و جیر جیر فنر ها بیزارید این نوع تشک مخصوص شماست. البته با درنظر گرفتن سایر فاکتورهایی که برای تان اهمیت دارد.

تشک لاتکس : تشک های لاتکس مناسب کسانی است که از بیماری کمردرد رنج می برند. تشک های لاتکس پشتیبانی خوبی از کمر ارائه می دهد. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد انواع تشک ها احتیاج دارید می توانید با مطالعه مقاله انواع تشک تخت ، انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین تشک یکنفره برای هر مدل خوابیدن کدام است؟

تشک های تک نفره مانند تمام نمونه های مشابه خود در طیف وسیعی از استحکام، نرم تا سفت در دسترس هستند. برای کسانی که به پهلو می خوابند، نقاط فشار مانند شانه ها و پهلوها باید با تشک سفت تری پشتیبانی شوند تا در تشک فرو نروند و باعث آسیب به ستون فقرات نشوند.

برای کسانی که به پشت می خوابند، حفظ تراز و ستون فقرات مهم است. یک تشک بسیار محکم اطمینان حاصل می کند که بدن شما در وضعیت طبیعی خود نگه داشته می شود، اما اگر دوست دارید کمی بیشتر به آن فرو بروید، تشکی نسبتا محکم ​​نیز این کار را برای شما انجام می دهد! استفاده از تشک نرم برای خوابیدن به کمر، باعث فرورفتن در تشک و احساس درد در گودی کمر می شود.

برای کسانی که به شکم یا به اصطلاح دمر می خوابند استفاده از تشکی نرم توصیه نمی شود. خوابیدن روی تشک نرم باعث افزایش گودی کمر می شود. بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن سایر فاکتورها به خرید تشک مناسب خود اقدام کنید.

افرادی که به پهلو می خوابند باید حمایت بیشتری از شانه و باسن داشته باشند. در خوابیدن به پهلو باید تراز بدنی حفظ شود. خوابیدن این دسته از افراد روی تشک نرم باعث فرو رفتن در تشک و ایجاد گردن درد می شود. بنابراین گزینه هایی مانند تشک نسبتا سفت هم قابل بررسی هستند.

بهترین تشک یکنفره برای هر مدل خوابیدن کدام است؟
بهترین تشک یکنفره برای هر مدل خوابیدن کدام است؟

در آخر باز هم تاکید می کنیم بنابر نظر دیگران تشک تخت خود را انتخاب نکنید. اگر کسی بتواند در انتخاب بهترین تشک به شما کمک کند کسی نیست جز کارشناس این حوزه.

خرید تشک شاید راه درمان کمر درد و گودی کمر نباشد اما در کنار درمان دارویی و ورزش، در کاهش درد و گودی کمر تاثیر خواهند داشت.

در انتخاب بهترین تشک یکنفره در نظر گرفتن وزن افراد نیز مهم است. وزن در انتخاب سفتی و نرمی تشک تاثیر بزرگی دارد. اگر وزن زیادی ندارید استفاده از تشک سفت و محکم به شما توصیه نمی شود. زیرا تشک سفت باعث وارد شدن فشار به  جثه شما خواهد شد. در مقابل اگر وزن بالایی دارید، تشکی سفت انتخاب بهتری برای شماست تا در طول خواب شب در تشک فرو نروید و به درستی از اعضای بدن شما حمایت شود. در صورت تمایل به راهنمایی بیشتر ، با یکی از مشاوران ما در سایت آقای تشک صحبت کنید تا در انتخاب بهترین تشک یک نفره یا دو نفره به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *