نحوه تشخیص تشک طبی فنری | ویژگی های تشک طبی فنری

نحوه تشخیص تشک طبی فنری

تشک‌های طبی فنری که به تازگی وارد بازار شده و به سرعت جای خود را در بازار خرید تشک باز کرده است  به دلیل طراحی خاص خود، حمایت کاملی از ستون فقرات به ارمغان می‌آورد که منجر به سلامت هر چه بیشتر بدن در هنگام خواب می گردد. همچنین این تشک‌ ها نسبت به مدل ‌های ساده آن ، تشک طبی ، دارای عمر بالاتری هستند. اما انتخاب صحیح این نوع از تشک‌ها نیاز به داشتن آگاهی از ویژگی هایی است که یک تشک طبی استاندارد دارد.بهتر از قبل از خرید تشک این مقاله را تا انتها بخوانید و با نحوه تشخیص تشک طبی فنری آشنا شوید.

نحوه تشخیص تشک طبی فنری | ویژگی های تشک طبی فنری
نحوه تشخیص تشک طبی فنری | ویژگی های تشک طبی فنری

ویژگی های تشک‌ طبی فنری

در ساخت این نوع تشکها حالت ارگونومی بدن در نظر گرفته شده و متناسب با وضعیت ستون فقرات، مهره های گردن و سر افراد طراحی و تولید می شوند.

این نوع تشکها با توجه به نوع بافت و ساختار آن محافظت کاملی از ستون فقرات، کمر، گردن و سر افراد به عمل آورده و راحتی فوق العاده دارند.

تشک طبی فنری به هیچ عنوان سفت نبوده بلکه دارای یک نرمی توصیه شده ای برای سلامتی افراد است.

انواع تشک طبی فنری دارای یک لایه فوم یا پد بوده که دارای تراکم و چگالی متفاوتی در نقاط مختلف تشک است. بدین ترتیب متناسب با هر نقطه از بدن از نرمی و سفتی خاصی برخوردار است.

طراحی فنرهای بکار رفته در تشک از نوع فنر منفصل بوده و هر فنر مستقل از دیگری عمل می کند. بدین ترتیب در تشک های دو نفره تکان و لرزشهای ناشی از حرکت حین خواب که موجب بی خوابی نفر دوم می شود وجود نخواهد داشت.

ویژگی مهم دیگر تشک طبی فنری استفاده از مواد و الیاف طبیعی، فاقد حساسیت و سازگار با پوست و تنفس است. معمولا در ساخت این نوع تشکها پلی استر فشرده بکار می رود بیشترین سازگاری را با حالت بدن افراد از خود نشان می دهد.

ویژگی های تشک‌ طبی فنری
ویژگی های تشک‌ طبی فنری

4 راه تشخیص تشک طبی فنری

1- تشک طبی فنری خیلی سفت نیستند

این تشک‌ ها باید دوخت محکمی داشته باشند تا در طول زمان دچار شکافتگی نشوند. همچنین سطح این تشک‌ ها نه تنها نباید بیش از حد سفت باشند، بلکه داشتن مقداری نرمی و انعطاف برای آنها ضرویست. تشک‌های بیش از حد سفت باعث آسیب به ستون فقرات و انحراف در آن می‌شوند.

البته به این مورد هم دقت کنید که تشک‌های بیش از حد نرم هم باعث کمر درد شما می‌شوند. این موارد را می‌توانید با تست تشک به وسیله دراز کشیدن روی آن در مدت حداقل 15 دقیقه متوجه شوید.

2- استفاده از مموری فوم در تشک طبی فنری

از دیگر امکاناتی که برای این نوع از تشک‌ها ضروریست مموری فوم می‌باشد. مموری فوم ها به حمایت حداکثری تشک از ستون فقرات کمک می‌کنند.

مموری فوم‌ها از یک لایه فوم با چگالی متفاوت تشکیل شده‌اند. این فوم وقتی در معرض وزن و دما قرار بگیرد فرم بدن را به خود گرفته و آسایش بیشتری را برای فرد ارائه می‌کند.

همچنین باعث کمتر شدن ارتعاش در تشک های دو نفره می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل برهم خوردن خواب در طول شب همین تکان‌های ناشی از حرکت افراد در تخت دو نفره می‌باشد که به کمک مموری فوم برطرف می‌شود.

3- نوع فنر تشک طبی فنری

به فنرها دقت کنید. نباید ملاک خود را تعداد فنرها قرار دهید. در تشک‌ فنر منفصل دارند، هر فنر به صورت مجزا از ستون فقرات شما حمایت کرده که مناسب‌تر است.

دیگر مزیت تشک طبی فنری با فنر مستقل آرامش بیشتر در خواب است. زیرا با جابجا شدن دیگری روی تشک، شما کمتر متوجه آن می‌شوید، مخصوصا وقتی خوابتان سبک باشد.

همچنین باید به فنرهای تشک به صورت ویژه دقت کنید. فنرها باید از جنس آلیاژ آلومینیوم یا آهن باشند که هم عمر بالایی داشته باشند و هم در مواجه با وزن‌های بالا دچار گودی و تغییر شکل دایمی نشوند.

4 راه تشخیص تشک طبی فنری
4 راه تشخیص تشک طبی فنری

4- جنس الیاف تشک طبی فنری

جنس الیاف باید بگونه‌ای باشد که برای افراد حساسیت ایجاد نکند. در این جاست که تشک‌ های تقلبی می‌توانند خطرهای جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کنند. مشکلاتی از قبیل حساسیت‌های پوستی و تنفسی.

پس اگر پیش زمینه این بیماری‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم قبل از خرید تشک‌ طبی فنری با پزشک خود مشورت کنید. یکی از بهترین موادی که به عنوان الیاف در این نوع تشک‌ها به کار می‌رود پلی استر فشرده می‌باشد.

فروشگاه آقای تشک عرضه کننده انواع تشک های طبی و فنری از بهترین برند ها است که میتوانید تشک مورد نیاز خود را در سایزبندی های مختلف از فروشگاه به صورت آنلاین و حضوری خریداری نمایید.

بیشتر بدانید: آیا در تشک از یونولیت استفاده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *