چرا باید تشک خود را عوض کنید

چرا باید تشک خود را عوض کنید

با یک حساب سر انگشتی می‌توان دریافت که ما نزدیک به یک سوم از عمر خود را می‌خوابیم. پس به همان اندازه که در انتخاب مبلمان، لباس و کفش حساسیت داریم باید به فکر یک تشک مناسب و استاندارد برای یک خواب راحت باشیم.

 

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام خوگر، بسیاری از ما به دلیل اینکه تا به حال تجربه یا توجهی به خرید تشک نداشته‌ایم با ابهامات فراوانی روبه‌رو هستیم که ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا حد امکان پاسخی مناسب برای آنها پیدا کنیم.

چرا باید تشک خود را عوض کنید

بی‌شک پیش از خرید یک تشک جدید باید برای این سؤال یک پاسخ اساسی پیدا کنیم. در حقیقت ما اغلب هنگامی اقدام به خرید تشک جدید می‌کنیم که به امراض مختلفی نظیر دردهای مفصلی یا انحراف ستون مهره‌ها دچار شده باشیم.

اگرچه در این زمان نیز خرید تشک جدید و استاندارد لازم و ضروری است اما ممکن است به رفع دائمی مشکلات شما دیگر کمک نکند. از این رو بد نیست بدانید که چرا باید تشک خود را عوض کنید؟

تغییر شرایط فیزیکی بدن شما نخستین دلیل برای خرید تشک جدید است. در واقع بدن شما احتمالاً نسبت به زمانی که تشک خود را خریداری کرده‌اید تغییرات زیادی همچون چاقی، لاغری یا افزایش قد را به خود می‌بیند. این در حالی است که شما روز نخست با توجه شرایط فیزیکی متفاوتی اقدام به خرید تشک کرده‌اید. با این وصف، حتی اگر یک تشک باکیفیت خریداری کرده باشید پس گذشت چند سال، باز هم نیاز دارید تا تشک خود را تعویض کنید.

تغییرات در سبک زندگی نیز ممکن است شما را وادار به خرید تشک جدید کند. برای مثال ممکن است تشکی که امروز روی آن می‌خوابید پیش از این متعلق به همسر یا یکی دیگر از اعضای خانواده شما بوده باشد. در نتیجه این تشک نمی‌تواند به طور کامل از بدن شما و نیازهای آن پشتیبانی کند. همچنین اگر از یک تشک به طور مشترک استفاده می‌کنید، مهم است که تشکی انتخاب کنید که مناسب هر دو شما باشد.

تجمع عوامل ناشناخته متعدد همچون سلول‌های مرده پوست، مایعات بدن، گرد و غبار و موی حیوانات از دیگر دلایل خرید تشک محسوب می‌شوند. در واقع ممکن است تشک شما پس از گذشت ۱۰ سال در اثر تجمع این مواد، وزنی معادل دو برابر وزن اولیه خود پیدا کنند. با این وصف، حتی اگر خوش‌شانس باشید به انواع حساسیت و بیماری‌های پوستی دچار نشوید، بی‌شک تشک شما عملکردی همانند روز نخست نخواهد داشت.

دردهای عضلانی، بی‌حسی دست و پا، احساس خستگی حتی پس از خواب طولانی مدت یا بروز حساسیت‌های پوستی همگی نشانه‌هایی برای تعویض تشک هستند. به عنوان مثال ممکن است تشک شما به لحاظ فیزیکی نیازهای شما را تأمین کند اما به دلیل استفاده از مواد حساسیت‌زا در آن موجب تعرق بدن شما شود. با این وصف، شما نیاز به یک تشک ضد تعرق خواهید داشت. همچنین تشک‌های آنتی آلرژی، محافظ ضد آب، ارتوپودیک و طبی نیز از دیگر محصولات موجود در بازار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *