مواد اولیه تشکیل دهنده تشک | داخل تشک چه متریالی است ؟

مواد اولیه تشکیل دهنده تشک

تشک شما با توجه به این که کدام یک از انواع تشک های فنری، طبی، طبی فنری و یا سوپر طبی فنری است از مواد مختلفی تشکیل شده ، اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید مواد اولیه تشکیل دهنده تشک چیست و از چه متریالی برای شاخت تشک استفاده میشود با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

لازم است بدانید که هر تشک بدون در نظر گرفتن مدلی که دارد از 3 لایه کلی تحت عنوان لایه میانی، لایه فوقانی و کاور تشک تشکیل شده است که جنس و نوع ماده به کار رفته در ساخت هر کدام از لایه ها متفاوت است و علت اصلی تنوع در مدل های مختلف تشک همین تفاوت مواد تشکیل دهنده شان است، در ادامه بیشتر راجع به مواد و متریال تشکیل دهنده تشک صحبت خواهیم کرد.

مواد اولیه تشکیل دهنده تشک | داخل تشک چه متریالی است ؟
مواد اولیه تشکیل دهنده تشک | داخل تشک چه متریالی است ؟

مواد تشکیل دهنده لایه میانی تشک

لایه میانی تشک که معمولا برای شما قابل مشاهده نیست، اصلی ترین لایه تشکیل دهنده تشک است و بسیاری از خصوصیات و ویژگی ها و همچنین قیمت تشک وابسته به موادی است که در لایه میانی تشک به کار میرود و عموما از فنر و فوم در لایه میانی تشک استفاده میشود گاهی هر کدام از این مواد به صورت جداگانه و گاهی هم به صورت ترکیبی است.

فنر موجود در تشک

فنر ها در لایه میانی انواع تشک های فنری، طبی فنری و سوپر طبی فنری دیده میشوند و انواع مختلفی دارند که از مهمترین آنها میتوان به فنر های متصل(بونل)، فنر های منفصل (پاکتی)، فنرهای میکرو یا فنر ریز اشاره کرد.

فنر های به کار رفته در ساختار درونی تشک در واقع مفتول های فلزی هستند که به صورت مارپیچ می باشند و میتوانند فشار ناشی از وزن را تحمل کرده و همچنین با توجه به بدن شما حالت میگرد.

معمولا در 80 درصد از تشک های موحود در بازار یکی از انواع فنر های متصل، منفصل و یا میکرو را مشاهده خواهید کرد به همین دلیل میتوان گفت اصلی ترین متریال موجود در تشک ها، فنر ها هستند.

مواد تشکیل دهنده لایه میانی تشک
مواد تشکیل دهنده لایه میانی تشک

فوم موجود در تشک

فوم هایی که معمولا برای لایه میانی تشک مورد استفاده قرار میگیرند از جمله فوم های سرد با چگالی بالا هستند که از نظر قطر یا همان ارتفاع با هم دیگر فرق دارند، برخی از تشک ها مانند تشک های طبی فنری و سوپر طبی فنری هر دو ماده فنر و فوم را به صورت همزمان در ساختار خود دارند و معمولا در این تشک ها از فوم هایی استفاده میشود که ارتفاع کمی دارند اما برخی دیگر از تشک ها که تحت عنوان تشک های طبی شناخته میشوند و در ساختار آنها هیچگونه فنری یافت نمیشود، از فوم با ارتفاع بیشتر استفاده میکنند.

تشک هایی که فقط از فنر در ساختارشان استفاده شده درجه نرمی بالایی دارند و تنها برای سنین کم و افرادی که سبک وزن هستند مناسب است.

تشک هایی که فنر و فوم در ساختار آنها به کار رفته است از جمله محبوب ترین تشک های موجود در بازار هستند و تنوع بالایی در مدل ها و قیمت آنها را مشاهده میکنیم.

از مهمترین مزیت های تشک هایی که در ساختار آنها تنها از فوم استفاده شده است میتوان به سبک بودن و جابه جایی آسان تر تشک اشاره کرد و همچنین به دلیل خاصیت فشردگی بالای فوم، تشک‌هایی که از فقط از فوم تشکیل شده‌اند، اغلب ضد حساسیت هستند، چرا که گرد و غبار داخل تشک نفوذ نمی‌کند. به همین دلیل، تشک‌های فومی گزینه مناسبی برای افراد آلرژیک و حساس هستند.

علاوه بر آن جالب است بدانید که طول عمر تشک هایی که از فوم خالی در ساختار آنها استفاده شده استف معمولا طول عمر کمتری دارند و هر 3 الی 5 سال یکبار باید آنها را عوض کرد.

 

مواد تشکیل دهنده لایه فوقانی تشک

این لایه بالا ترین لایه تشک است که با توجه به نزدیک بودن آن به پوست انسان باید از مواد اولیه مرغوب و کاملا بهداشتی برای ساخت آن استفاده شود و معمولا از انواع پد و پارچه با ضخامت های گوناگون برای ساخت لایه فوقانی تشک استفاده میشود.

  • مموری فوم
  • لاتکس
  • فوم با ژل خنک کننده
  • پر شده از مواد طبیعی مانند پشم و کتان و حتی ابریشم.
  • الیاف سفید

موارد فوق از مهمترین متریال مورد استفاده در تشک ها هستند که یکی از محبوب ترین آنها لایه های مموری فوم  و لاتکس هستند .

مواد تشکیل دهنده لایه فوقانی تشک
مواد تشکیل دهنده لایه فوقانی تشک

انواع کاور برای تشک

کاور تشک ها که معمولا یک پارچه با کیفیت است به عنوان آخرین لایه تشکیل دهنده تشک و تنها لایه ای است که برای شما قابل رویت می باشد و دارای 2 نوع مختلف پارچه گل دار و پارچه گردبافت است.

کاور نهایی به 2 شکل مختلف روی تشک قرار میگیرد، یا به صورت جدا شونده است که با دکمه یا زیپ به تشک متصل میشود و میتوان به راحتی آن را از تشک جدا کرد و شستوشو داد و یا به صورت فیکس و چسبیده شده به تشک است که قابلیت جدا سازی و شستوشو ندارد.

انواع کاور برای تشک
انواع کاور برای تشک

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی تمامی متریالی که برای ساخت تشک در لایه های مختلف آن به کار رفته است پرداختیم و گفتیم که هر تشک از 4 عنصر اصلی تحت عنوان، فنر، فوم، پارچه و انواع پد ها تشکیل شده است و با توجه به این که مواد اولیه تشکیل دهنده تشک چیست، قیمت و مدل های آنها متفاوت خواهد بود، در فروشگاه آقای تشک تنوع بالایی از انواع تشک های طبی، طبی فنری، فنری و سوپر طبی فنری موجود است که همگی با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه تولید شده اند و برای خرید تشک میتوانید به صورت اینترنتی ثبت سفارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *