مزایا و معایب تشک آبی

مزایا و معایب تشک آبی

تشک های آبی با ایده ای جدید می توانند جایگزینی برای تشک های سنتی باشند. تشک های آبی از آب پر شده اند و فرم خود را در طول استفاده از دست نمی دهند. از مزیت های تشک های آبی طول عمر و ماندگاری بالای آن هاست. تشک های آبی معمولاً از مواد پلی وینیل ساخته می شوند اما برای راحتی بیشتر آنها دارای یک لایه فوقانی قابل کشش هستند. سطح تشک های آبی نرم تر از تشک های معمولی است. یکی از اصلی ترین مزایای بستر آبی میزان راحتی آن است. از آنجا که تشک پر از آب است، متناسب با بدن شما فرم می گیرد. تشک پر از آب نیز مقاومتی ندارد، بنابراین فشار بر روی مفاصل کاهش می یابد. در بسیاری از موارد ، بسترهای آبی همچنین به شل شدن عضلات ستون فقرات کمک می کنند و باعث تسکین کمردرد در افراد می شوند.

در حالی که یک بستر آب می تواند با بدن شما مطابقت داشته باشد اما برای نگهداری از آن باید دقت کنید که اشیا تیز به آن برخورد نکند. هم چنین جا به جایی و تغییر دکوراسیون اتاق خوابی که تشک آبی دارد دشوار است.

در هر حال اگر قصد خرید تشک آبی برای اتاق خواب خود را دارید، قبل از انتخاب نهایی، مزایا و معایب تشک های آبی را در ادامه ی مقاله بخوانید.

مزایا و معایب تشک آبی
مزایا و معایب تشک آبی

مزایا و معایب تشک آبی

از مزیت های تشک آبی علاوه بر راحتی می توان به گرمایش آسان در تشک آبی، عدم جذب گرد و غبار، تمیز کردن آسان، ماندگاری طولانی و … اشاره کرد که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

راحتی تشک های آبی: هنگامی که روی تشک آبی دراز می کشید، تشک، بدن شما را احاطه می کند و آسودگی عالی در خواب را برای شما فراهم می کند. بنابراین، در طول شب نیاز به چرخش برای پیدا کردن یک موقعیت راحت برای خواب را ندارید.

گرمایش آسان در تشک آبی:  برای گرم شدن آسان آب درون تشک، بخاری داخلی تعبیه شده تا خواب راحت را حتی در سرمای زیاد تأمین کند. همچنین گرما باعث آرامش عضلات هنگام خواب می شود و گردش خون را بهبود می بخشد. این امر باعث ریلکس شدن عضلات سفت بدن می شود.

عدم جذب گرد و غبار:  تشک آبی گرد و غبار را جذب نمی کند. این مزیت آنها را به گزینه ای عالی برای کسانی که به گرد و غبار آلرژی دارند تبدیل کرده است.

تمیز کردن آسان: از آنجا که گرد و غبار و سلولهای مرده پوست نمی توانند به سطح تشک آبی نفوذ کنند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح تشک را با دستمالی مرطوب پاک کنید تا درخشش جدیدی داشته باشد.

ماندگاری طولانی: تشک های آبی 10 تا 20 سال دوام می آورد در حالی که تشک های سنتی باید هر 4-5 سال تعویض شوند.

از دست ندادن فرم: از آنجا که  تشک های آبی پر از آب شده است، با استفاده طولانی مدت تشک شما از حالت نرم خارج نمی شود. بنابراین، برای روی فرم آوردن آن نیازی به تلنگر یا چرخاندن آن نیست.

تشک های آبی به دلخواه شما قابل تنظیم است: برخی از طرح های مدرن شامل دو تشک مجزا هستند که در کنار هم در یک تخت قرار می گیرند و می توانند آب را به دلخواه شخصی خود گرم کنند.

معایب تشک های آبی

تشک های آبی در کنار مزیت هایی که دارد، معایبی نیز دارد. بنابراین هنگام خرید تشک هم مزیت و هم معایب آن را در نظر بگیرید.

هزینه های گرمایش: اگر در آب و هوای بسیار سرد زندگی می کنید، ممکن است بخاری برای گرم نگه داشتن آب مقدار زیادی انرژی مصرف کند و کل مصرف برق شما را افزایش دهد.

مراقبت و نگهداری: تشک های آبی نیاز به نگهداری خاص خود را دارند، مانند استفاده منظم از تهویه آب و روکش خارجی وینیل، ترمیم و تعویض دریچه ورود آب در صورت نشت. بنابراین، تخلیه آب از تشک خود، ترمیم قسمت های آسیب دیده و سپس دوباره تنظیم آن ممکن است تا حدی سخت باشد.

ملافه و لوازم جانبی ویژه: ملحفه و روتختی معمولی شما ممکن است با تشک آبی جدید شما جور در نیاید. زیرا هنگام خواب ممکن است بر اثر جابه جایی ملافه بلغزد و کاملا جمع شود. در کل سطح تشک های آبی از تشک های دیگر نرم تر است و قاب ندارد تا ملافه تشک جمع نشود. بنابراین، هنگامی که قصد استفاده از تشک آبی را دارید، باید ملافه جدیدی تهیه کنید.

جابجایی تشک آبی دشوار است: اگر از دکوراسیون اتاق خواب خود خسته شده اید و می خواهید برای تغییر دکور وسایل خود را جا به جا کنید، تکان دادن تشک آبی کمی سخت است. ابتدا باید تخت را جدا کنید، تشک را تخلیه کنید، قطعات را جابجا کنید و سپس دوباره آن را در مکان جدید خود مونتاژ کنید. تشک آبی مانند تشک معمولی نیست که با کشیدن بتوان آن را به راحتی جا به جا کرد.

نشت تصادفی: گاهی اوقات ممکن است تشک شما به طور تصادفی سوراخ شود و سوراخ آن خیلی کوچک باشد و در ابتدا متوجه آن نشوید. اما به تدریج آب نشت خواهد کرد، کف اتاق خواب تان را خیس می کند و به هر چیز دیگری که در نزدیکی آن قرار داشته باشد آسیب می رساند.

در آخر باید عنوان کرد که تشک های آبی برای زنان باردار و نوزادان توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده است که خطر سقط جنین در زنانی که در طول بارداری از تشک های آبی استفاده می کنند کمی بیشتر است. هم چنین حرکت روی تشک های آبی برای زنان باردار مشکل خواهد بود. همین طور پزشکان هرگز بسترهای آبی را برای نوزادان توصیه نمی کنند زیرا استفاده از تشک های آبی برای رشد نوزادان مناسب نیست و احتمال خفگی وجود دارد.

مزایا و معایب تشک آبی
مزایا و معایب تشک آبی

قیمت تشک آبی

قیمت تشک های آبی در اندازه و طرح های مختلف متنوع است. تشک های آبی در اندازه های یکنفره و دونفره موجود است. برای اطلاع از قیمت تشک آبی و خرید تشک در سایت آقای تشک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *