ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

مزایا و معایب تشک آبی

مزایا و معایب تشک آبی
جدول محتوا

تشک های آبی با ایده ای جدید می توانند جایگزینی برای تشک های سنتی باشند. مزایا و معایب تشک آبی یکی از چالش هایی است که هر فردی بعد از خرید با آن رو به رو می باشد. تشک های آبی از آب پر شده اند و فرم خود را در طول استفاده از دست نمی دهند. از مزیت های تشک های آبی طول عمر و ماندگاری بالای آن هاست. تشک های آبی معمولاً از مواد پلی وینیل ساخته می شوند اما برای راحتی بیشتر آنها دارای یک لایه فوقانی قابل کشش هستند. سطح تشک های آبی نرم تر از تشک های معمولی است. یکی از اصلی ترین مزایای بستر آبی میزان راحتی آن است. از آنجا که تشک پر از آب است، متناسب با بدن شما فرم می گیرد. تشک پر از آب نیز مقاومتی ندارد، بنابراین فشار بر روی مفاصل کاهش می یابد.

در حالی که یک بستر آب می تواند با بدن شما مطابقت داشته باشد اما برای نگهداری از آن باید دقت کنید که اشیا تیز به آن برخورد نکند. هم چنین جا به جایی و تغییر دکوراسیون اتاق خوابی که تشک آبی دارد دشوار است. در هر حال اگر قصد خرید تشک آبی برای اتاق خواب خود را دارید، قبل از انتخاب نهایی، مزایا و معایب تشک آبی را در ادامه مقاله بخوانید.

مزایا و معایب تشک آبی

مزایا و معایب تشک آبی

مزایا و معایب تشک آبی

از مزیت های تشک آبی علاوه بر راحتی می توان به گرمایش آسان در تشک آبی، عدم جذب گرد و غبار، تمیز کردن آسان، ماندگاری طولانی و … اشاره کرد که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

راحتی تشک های آبی: هنگامی که روی تشک آبی دراز می کشید، تشک، بدن شما را احاطه می کند و آسودگی عالی در خواب را برای شما فراهم می کند. بنابراین، در طول شب نیاز به چرخش برای پیدا کردن یک موقعیت راحت برای خواب را ندارید.

گرمایش آسان در تشک آبی:  برای گرم شدن آسان آب درون تشک، بخاری داخلی تعبیه شده تا خواب راحت را حتی در سرمای زیاد تأمین کند. همچنین گرما باعث آرامش عضلات هنگام خواب می شود و گردش خون را بهبود می بخشد. این امر باعث ریلکس شدن عضلات سفت بدن می شود.

عدم جذب گرد و غبار:  تشک آبی گرد و غبار را جذب نمی کند. این مزیت آنها را به گزینه ای عالی برای کسانی که به گرد و غبار آلرژی دارند تبدیل کرده است.

تمیز کردن آسان: از آنجا که گرد و غبار و سلولهای مرده پوست نمی توانند به سطح تشک آبی نفوذ کنند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح تشک را با دستمالی مرطوب پاک کنید تا درخشش جدیدی داشته باشد.

ماندگاری طولانی: تشک های آبی 10 تا 20 سال دوام می آورد در حالی که تشک های سنتی باید هر 4-5 سال تعویض شوند.

از دست ندادن فرم: از آنجا که  تشک های آبی پر از آب شده است، با استفاده طولانی مدت تشک شما از حالت نرم خارج نمی شود. بنابراین، برای روی فرم آوردن آن نیازی به تلنگر یا چرخاندن آن نیست.

تشک های آبی به دلخواه شما قابل تنظیم است: برخی از طرح های مدرن شامل دو تشک مجزا هستند که در کنار هم در یک تخت قرار می گیرند و می توانند آب را به دلخواه شخصی خود گرم کنند.

تشک آبی برای چه کسانی مناسب است؟

این نوع تشک‌ ها به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود، برای طیف وسیعی از افراد مناسب هستند. در ادامه، به بررسی برخی از گروه‌ هایی که می‌ توانند از مزایای تشک آبی بهره‌ مند شوند، می‌ پردازیم:

افراد دارای درد

اگر از کمردرد، آرتروز، فیبرومیالژیا یا سایر مشکلات دردناک رنج می‌ برید، تشک آبی می‌ تواند به شما کمک کند تا در طول شب خوابی راحت‌ تر داشته باشید. این تشک‌ ها با توزیع یکنواخت وزن بدن، فشار را از نقاط دردناک کمر، مفاصل و گردن می‌ کاهند و به تسکین درد و بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌ کنند. تصور کنید بعد از یک روز طولانی و پرمشغله، به رختخواب می‌ روید و به محض دراز کشیدن، احساس راحتی و آرامش تمام وجودتان را فرا می‌ گیرد. تشک آبی با انعطاف‌ پذیری و حمایتی که ارائه می‌ دهد، عضلات شما را رها می‌ کند و به شما کمک می‌ کند تا بدون احساس درد و ناراحتی به خواب عمیق فرو بروید.

افراد سنگین‌ وزن

اگر وزن شما بیشتر از حد متوسط است، پیدا کردن تشکی که بتواند به طور کامل از شما پشتیبانی کند، می‌ تواند چالش‌ برانگیز باشد. تشک‌ های آبی با ساختار محکم و بادوام خود، به راحتی وزن افراد سنگین‌ وزن را تحمل می‌ کنند و از فرورفتگی و گودالی شدن تشک جلوگیری می‌ کنند.

با استفاده از تشک آبی، دیگر نگران بیدار شدن در نیمه‌ های شب به دلیل احساس فرو رفتن در تشک و ناراحتی نخواهید بود. این نوع تشک‌ ها با توزیع یکنواخت وزن بدن، به شما کمک می‌ کنند تا در طول شب در یک موقعیت ایده‌ آل قرار بگیرید و از خوابی آرام و بدون درد لذت ببرید.

ورزشکاران

ورزشکاران به طور مداوم عضلات خود را در معرض فشار و تمرینات سنگین قرار می‌ دهند. به همین دلیل، به خوابی عمیق و ریکاوری کامل برای ترمیم عضلات و افزایش عملکرد خود نیاز دارند. تشک‌ های آبی با خاصیت خنک‌ کنندگی و حمایتی که ارائه می‌ دهند، می‌ توانند به ریکاوری سریع‌ تر عضلات، کاهش التهاب و درد و بهبود کیفیت خواب ورزشکاران کمک کنند.

بعد از انجام یک تمرین ورزشی سخت، تصور کنید که به روی تشک آبی خود دراز بکشید و احساس خنکی و آرامش تمام بدنتان را فرا بگیرد. این تشک‌ ها با گردش خون بهتر در بدن، به عضلات شما کمک می‌ کنند تا سریع‌ تر ریکاوری شوند و برای تمرینات بعدی آماده شوند.

افراد دارای مشکلات گردش خون

اگر از مشکلاتی مانند واریس یا سایر اختلالات گردش خون رنج می‌ برید، تشک آبی می‌ تواند به شما در بهبود گردش خون در بدن کمک کند. این نوع تشک‌ ها با کاهش فشار بر نقاطی که گردش خون را محدود می‌ کنند، به جریان بهتر خون در بدن و اکسیژن‌ رسانی بهتر به عضلات و اندام‌ ها کمک می‌ کنند.

با استفاده از تشک آبی، دیگر نگران احساس سنگینی و مور مور شدن پاها در هنگام خواب نخواهید بود. این تشک‌ ها با تسهیل گردش خون، به شما کمک می‌ کنند تا در طول شب خوابی راحت و بدون احساس ناراحتی داشته باشید.

زنان باردار

دوران بارداری با تغییرات فیزیکی و هورمونی متعددی همراه است که می‌ تواند خواب را برای زنان باردار دشوار کند. تشک‌ های آبی با ارائه حمایتی کامل از بدن، به زنان باردار کمک می‌ کنند تا در طول شب در موقعیتی راحت قرار بگیرند و از کمردرد، گرفتگی عضلات و سایر مشکلات خواب ناشی از بارداری رهایی یابند.

تصور کنید در ماه‌ های آخر بارداری هستید و به سختی می‌ توانید موقعیتی راحت برای خواب پیدا کنید. تشک آبی با انعطاف‌ پذیری و حمایتی که ارائه می‌ دهد، به شما کمک می‌ کند تا در طول شب در یک موقعیت ایده‌ آل قرار بگیرید و از خوابی آرام و بدون درد لذت ببرید.

معایب تشک های آبی

تشک های آبی در کنار مزیت هایی که دارد، معایبی نیز دارد. بنابراین هنگام خرید تشک هم مزیت و هم معایب آن را در نظر بگیرید.

هزینه های گرمایش: اگر در آب و هوای بسیار سرد زندگی می کنید، ممکن است بخاری برای گرم نگه داشتن آب مقدار زیادی انرژی مصرف کند و کل مصرف برق شما را افزایش دهد.

مراقبت و نگهداری: تشک های آبی نیاز به نگهداری خاص خود را دارند، مانند استفاده منظم از تهویه آب و روکش خارجی وینیل، ترمیم و تعویض دریچه ورود آب در صورت نشت. بنابراین، تخلیه آب از تشک خود، ترمیم قسمت های آسیب دیده و سپس دوباره تنظیم آن ممکن است تا حدی سخت باشد.

نشت تصادفی: گاهی اوقات ممکن است تشک شما به طور تصادفی سوراخ شود و سوراخ آن خیلی کوچک باشد و در ابتدا متوجه آن نشوید. اما به تدریج آب نشت خواهد کرد، کف اتاق خواب تان را خیس می کند و به هر چیز دیگری که در نزدیکی آن قرار داشته باشد آسیب می رساند.

مزایا و معایب تشک آبی چیست؟

مزایا و معایب تشک آبی چیست؟

قیمت تشک آبی

قیمت تشک های آبی در اندازه و طرح های مختلف متنوع است. تشک های آبی در اندازه های یکنفره و دونفره موجود است. برای اطلاع از قیمت تشک آبی و خرید تشک در سایت آقای تشک کلیک کنید.

سخن پایانی

تشک‌ های آبی با ارائه حمایتی نرم و در عین حال انعطاف‌ پذیر، می‌ توانند به شما در داشتن خوابی آرام و لذت‌ بخش در طول شب کمک کنند. امیدواریم مزایا و معایب تشک آبی را به خوبی متوجه شده باشید.

سوالات متداول

تشک آبی چگونه کار می‌ کند؟

با توجه به مزایا و معایب تشک آبی از یک کیسه پلاستیکی محکم و ضد آب ساخته شده‌ اند که با آب پر می‌ شود. این آب به طور یکنواخت در کل تشک توزیع می‌شود و از بدن شما در هر موقعیتی که بخوابید، پشتیبانی می‌ کند.

چگونه از تشک آبی مراقبت و نگهداری کنیم؟

برای حفظ طول عمر و عملکرد تشک آبی، باید به طور منظم از آن مراقبت و نگهداری کنید. همچنین باید نکات مزایا و معایب تشک آبی را نیز در این باره بدانید.

 

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account