راهنمای خرید تشک زنان باردار | بهترین تشک برای خانم های باردار

راهنمای خرید تشک زنان باردار

دوره 9 ماهه بارداری برای خانم ها دوران سختی تلقی میشود و با توجه به تغییرات فیزیکی و جسمانی که تجربه میکنند، ممکن است بسیاری از امور روزمره از جمله خوابیدن، بیدار شدن، نشستن و بلند شدن برایشان دشوار باشد اما امروزه لوازم و ابزار های مختلفی را در بازار مشاهده میکنیم که برای راحت تر شدن کار ها به کمک خانم های باردار آمده است و تشک های بارداری یکی از آنها می باشند که به زنان باردار کمک میکند تا خوابی راحت و بهتر را تجربه کنند، در این مقاله که تحت عنوان راهنمای خرید تشک زنان باردار نوشته شده است به شما خواهیم گفت که چه نوع تشک هایی برای خانم های باردار مناسب می باشد، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

راهنمای خرید تشک زنان باردار | بهترین تشک برای خانم های باردار
راهنمای خرید تشک زنان باردار | بهترین تشک برای خانم های باردار

منظور از تشک بارداری چیست ؟

تشک های رایج موجود در بازار که در دسته تشک های تمام فنری، طبی، طبی فنری و سوپر طبی فنری قرار میگیرند با تشک های مخصوص بارداری فرق دارند و این تشک ها به گونه ای هستند که تمام بدن افراد باردار را در برمیگیرند و شخص میتواند به راحتی تمامی حرکات طبیعی خود را به راحتی و بدون کمک دیگران انجام دهد و همچنین از وارد آمدن فشار ناگهانی به جنین جلوگیری میکند و ضمن ایجاد راحتی برای مادر موجب آرامش بیشتر جنین در هنگام خواب و استراحت مادر هم میشود.

نکته ای که خانم های باردار باید به آن توجه داشته باشند این است که به هیچ عنوان نباید بر روی شکم و پشت بخوابند و در واقع این گونه خوابیدن برای خانم های باردار به ویژه در ماه های 8 و 9 بارداری غیر ممکن است و استفاده از تشک بارداری به شما کمک میکند تا در حالت خوابیدن به پهلو بهترین حالت را برای خود و جنین تان فراهم کنید.

از این تشک ها علاوه بر دوران بارداری می‌توان به عنوان بالش شیردهی هم استفاده کرد به گونه ای که با تکیه ‌دادن مادر به آن و قرار دادن قسمتی از آن زیر نوزاد ارتفاع تشک بالا آمده و مادر میتواند بدون نیاز به خم شدن به فرزند خود شیر دهد.

طراحی تشک های بارداری به طور کلی با تشک های معمولی متفاوت است و در واقع میتوان آن را برای خوابیدن روی زمین و یا خوابیدن روی تخت خواب های معمولی استفاده کرد، در واقع میتوان گفت که تشک های بارداری مکمل تشک های معمولی برای خانم های باردار هستند و با توجه به نوع طراحی شان میتوانند تغییر شکل و انحناهای بدن مادر در دوران بارداری را حفظ کنند و سلامت جسمانی را برای مادر و جنین او تضمین میکنند.
منظور از تشک بارداری چیست ؟
منظور از تشک بارداری چیست ؟

اهمیت تشک های بارداری

بر اساس بررسی های انجام شده 90 درصد از خانم ها بعد از دوران بارداری و حتی در دوران بارداری خود با مشکلات کمردرد و گردن درد دست و پنجه نرم میکنند و مشکلاتی مثل گودی کمر و ایجاد فاصله بین ستون فقرات از نتایج نحوه غلط خوابیدن در دوران بارداری است بر همین اساس استفاده از تشک های مخصوص برای خانم های باردار از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند ضمن فراهم آوردن راحتی و آرامش در هنگام خواب برای مادر و جنین، درد های کمر و گردن او را کاهش داد و از ایجاد فشار های اضافی بر روی ستون فقرات جلوگیری میکند.

خانم های باردار با توجه به افزایش وزن قابل توجهی که در دوران بارداری تجربه میکنند، بلند شدن و جابه جا شدن در هنگان خواب برایشان بسیار دشوار است به گونه ای که حتما باید از یک نفر برای این کار کمک بگیرند اما به کمک تشک های بارداری خوابیدن و بیدار شدن بسیار راحت تر خواهد بود .

اهمیت تشک های بارداری
اهمیت تشک های بارداری

انواع تشک های بارداری

تشک های بارداری با توجه به شکل ظاهری که دارند در 33 دسته تشک های مکعبی، تشک های C شکل و تشک های U شکل طبقه بندی میشوند و شما میتوانید هر کدام از انواع تشک های بارداری را با توجه به وضعیت جسمانی و شرایط خود در دوران بارداری خریداری کنید.

تشک های بارداری مکعبی شکل

تشک هایی که به صورت مربعی طراحی شده اند علاوه بر قرار گرفتن در زیر بدن مادر، زیر سر او هم قرار میگیرد و موجب میشود سر بالا بماند، این مدل تشک ها برای خانم هایی که در دوران بارداری دچار تنگی نفس میشوند بسیار ماشسب خواهد بود و با حفظ حالت سر مادر به او در تنفس راحت تر در هنگام خواب کمک میکند.

حمل و جابه جایی تشک های مکعبی بارداری بسیار راحت است و با توجه به وزن کمی که دارند میتوانید همیشه آن را همراه با خود داشته باشید و قابل استفاده بر روی تخت خواب و زمین است.

انواع تشک های بارداری
انواع تشک های بارداری

تشک بارداری C شکل

تشک های C شکل فقط قسمت میانی بدون و شکم مادر را پوشش میدهند و برای افرادی که عادت به خوابیدن بر روی بالشت خود را دارند، بهترین انتخاب است و با توجه به ابعاد بسیار کوچکی که دارند میتوانید آن را علاوه بر طمان خوابیدن، در زمانی که میخواهید استراحت کوتاهی داشته باشید هم استفاده کنید.

تشک های C شکل برای خوابیدن مادر ها به حالت پهلو بسیار مناسب است.

تشک بارداری U شکل

برای مادرانی که با مشکلات کمردرد دست و پنجه نرم میکنند، تشک های بارداری U شکل بهترین گزینه خواهد بود و میتواند با حمایت از قسمت کمر و شکم به صورت همزمان خوابی راحت و بدون کمر درد را برای خانم های بارداری فراهم کند، این تشک های بارداری از پر طرفدار ترین مدل های تشک موجود در بازار هستند و ابعاد نسبتا بزرگی دارند.

چرا باید از تشک بارداری استفاده کرد ؟

حفظ سلامت جنین

نحوه نشستن و خوابیدن مادر ارتباط مستقیمی با راحتی جنین در شکم مادر دارد و مهم است که مادر در تمامی حالات به ویژه در زمان خوابیدن در بهترین و راحت ترین پوزیشن باشد تا کوچکترین فشاری به جنین وارد نشود، بار ها پیش آمده که به دلیل فشار هایی که در هنگام خواب به مادر وارد میشود ، مشکلات زیادی برای جنین به وجود آمده و جنین به درستی داخل رحم حرکت نکرده و موجب صدمات جدی و زایمان زود رس شده است.
با استفاده از تشک های بارداری استاندارد، سلامت خواب مادر و جنین به خوبی تضمین خواهد شد.

کمک به خوابی راحت و عمیق برای مادر

خوابیدن در دوران بارداری به خصوص در 2 ماه آخر بارداری برای خانم ها بسیار مشکل است و بسیاری از افراد به دلیل فشار ها و درد هایی که تحمل میکنند در این دوران یک خواب راحت و عمیق را تجربه نمیکنند، تشک های بارداری با هدف ایجاد راحتی و خوابی سالم برای خانم های باردار طراحی شده است و توصیه میشود حتما در دوران بارداری خود از این تشک ها استفاده کنید.

کاهش فشار به ستون فقرات مادر

گودی کمر و دیسک کمر از رایج ترین مشکلات ستونن فقرات در خانم ها است که علت آن را میتوان به نحوه غلط خوابیدن و شیر دادن به نوزاد دانست که با استفاده از تشک های بارداری، فشار های وارده بر ستون فقرات به حداقل میرسد و مادر سلامت جسمانی خود را حفظ خواهد کرد.

چرا باید از تشک بارداری استفاده کرد ؟
چرا باید از تشک بارداری استفاده کرد ؟

نکات خرید تشک زنان باردار

توصیه میشود از اولین روز های بارداری از تشک های مخصوص استفاده کنید و خرید آن را به ماه های آخر بارداری موکول نکنید زیرا بدن شما راحت تر به این تشک ها عادت میکند و استفاده از آن برایتان ساده تر خواهد بود.
گردن، شکم، کمر و مفاصل ران از مهمترین قسمت های بدن هستند که در دروان بارداری ممکن است آسیب ببینند و بر همین اساس توصیه میشود از تشک های بارداری استفاده کنید که ابعاد بزرگی دارد و میتواند به خوبی تمامی قسمتهای بدن شما را ساپورت کنند که از بین انواع تشک های مربعی، C و U شکل، تشک های U شکل بهترین انتخاب خواهند بود.
در هنچان خرید تشک بارداری توجه داشته باشید که پارچه رویه آن از کیفیت خوبی برخوردار باشد و به اندازه کافی حالت ارتجاعی داشته باشد تا کمترین فشار را به شکم شما وارد کند.
قابل شستوشو بودن از دیگر ویژگی های یک تشک بارداری خوب است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

خلاصه مطالب راهنمای خرید تشک زنان باردار

در این مقاله تمامی نکاتی را که برای خرید تشک بارداری لازم بود بدانید را به شما گفتیم و در مورد اهمیت خرید و استفاده از تشک های بارداری در دوران بارداری و شیردهی برای مادران صحبت کردیم که امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد.

فروشگاه آقای تشک عرضه کننده انواع تشک های طبی، فنری، طبی فنری و سوپر طبی فنری است که میتوانید برای خرید به صورت حضوری و آنلاین سفارش خود را در فروشگاه آقای تشک ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *