تعداد فنر های تشک چقدر است ؟ | آشنایی با ساختار فنر در تشک

تعداد فنر های تشک

تشک های فنری از قدیمی ترین نوع تشک ها هستند و همچنان نیز به طور قابل توجهی مورد استقبال قرار می گیرد که امروزه تشک های فنری و طبی فنری، سوپر طبی فنری و تشک های فنر منفصل از مهمترین مدل های تشک در فنری در بازار هستند که در ساختار تمامی آنها از فنر استفاده شده است که نوع فنر ها و تعداد آنها با هم دیگر متفاوت است در این مقاله با بررسی ساختار تشک هاب فنری به این موضوع خواهیم پرداخت که تعداد فنر های تشک چقدر است ؟، اگر شما هم میخواهید در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید، با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

تعداد فنر های تشک چقدر است ؟ | آشنایی با ساختار فنر در تشک
تعداد فنر های تشک چقدر است ؟ | آشنایی با ساختار فنر در تشک

آشنایی با ساختار تشک های فنری

انواع مختلفی از فنر تشک وجود دارد که به طول کلی در 3 دسته فنر معمولی، فنر میکرو و فنر پاکتی قرار میگیرند. افزایش سطح کیفیت این تشک ها از لحاظ پشتیبانی، راحتی و دوام موجب رشد بیشتر این نوع تشک ها شده است. بهترین تشک های فنری تشک هایی هستند که بسیار با دوام هستند، پشتیبانی خوبی از ستون فقرات دارند و سال های زیادی را برای شما کار می کنند، برای خرید بهترین تشک فنری حتما باید با انواع فنر هایی که برای ساخت تشک مورد استفاده قرار میگیرد آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را بر اساس سلیقه و شرایط خود خریداری کنید.

آشنایی با ساختار تشک های فنری
آشنایی با ساختار تشک های فنری

انواع فنر تشک

تشک های فنر منفصل (فنر پاکتی)

نام دیگر تشک های فنر منفصل، تشک فنر پاکتی است. در این نوع تشک ها، فنرها بصورت جداگانه در پاکت های جدا از هم پیچیده می شوند. این پاکت های جداگانه در ادامه به یکدیگر وصل می شوند (بدون استفاده از سیم) و یک واحد به هم پیوسته را ایجاد می کنند.

بر خلاف فنرهای متصل، فنرهای پاکتی بصورت مستقل از یکدیگر عمل می کنند و به همین دلیل در تشک فنر منفصل پاکتی، میزان در آغوش کشیده شدن توسط تشک یا فرم گرفتن تشک به شکل بدن بیشتر است. همچنین به دلیل عملکرد مستقل فنرهای پاکتی، انتقال حرکت کمتری رخ می دهد و در استفاده ی دو نفره از یک تشک فنری منفصل، حرکات شبانه ی یک نفر باعث بیدار شدن نفر دوم نمی شود. قیمت انواع تشک فنر منفصل نسبت به قیمت تشک های بونل بالاتر است، زیرا فرآیند ساخت آنها هزینه بیشتری نیاز دارد.

تشک های فنر متصل (بونل)

در ساخت تشک فنری متصل تنها از یک تکه سیم استفاده می کنند. این سیم به صورت مارپیچی حلقوی پیچیده می شود و سپس چرخانده شده و سیم پیچ بعدی را ایجاد می کند. این سیم پیچ ها خاصیت فنری دارند.

از آنجایی که در این نوع تشک تنها از یک تکه سیم استفاده می شود اشکال آن در انتقال حرکت و جابجایی فرد می باشد که در تشک های دونفره ممکن است باعث ناراحتی نفر دوم شود.

این روش تولید معمولا روشی ارزان قیمت می باشد و ممکن است در آن از مواد کم کیفیت نیز استفاده شود.

فنر معمولی:

اگر قطر دایره حلقه فنر ۸ سانتیمتر باشد فنر تشک معمولی نامیده می شود. در این تشک ها قطر حلقه های فنر کمتر است به همین دلیل تحمل وزن و قابلیت تقسیم نیرو در بین حلقه های فنر نیز به صورت منوسط انجام خواهد شد.

بنابراین تشک هایی که از این فنر استفاده می کنند برای افرادی با وزن متوسط یعنی بین 40 تا 80 کیلوگرم مناسب می باشد. نوع خواب نیز بسته به سلیقه اقراد بین خواب نرم تا خواب مدیوم طبقه بندی خواهد شد.

فنر تشک بونل:

فنر بکار رفته در این نوع تشک ها اولین نوع فنر استفاده شده در تشک می باشد. قسمتی که شبیه به یک ساعت شنی است را ببینید، با افزایش یا کاهش فشار، این قسمت فشرده و یا باز می شود. فنرهای جداگانه در ردیف های مرتبی در سرتاسر تشک قرار دارند و همه ی ردیف ها با استفاده از یک تکنیک بند کردن مارپیچی بوسیله ی یک سیم بلند به یکدیگر بافته شده اند. این نوع بافتن باعث می شود که مجموعه ی فنرها مثل یک واحد به هم پیوسته عمل کنند.

در بیشتر تشک های ارزان قیمت فنری از این نوع فنرها استفاده می شود، چرا که ساخت آنها نسبتا” هزینه ی کمتری دارد،

ولی این بدان معنا نیست که نمی توان یک تشک با کیفیت بالا با استفاه از فنرهای بونل تهیه کرد. مجددا یادآوری می کنم

که به منظور ارزیابی تشک، به نوع سیم بکار رفته، تعداد فنرها و کیفیت محفظه فوم دقت کنید.فنرهای میکرو:

اگر قطر دایره حلقه فنر از ۸ سانتیمتر به ۵ سانتیمتر کاهش پیدا کند و از طرفی فاصله بین حلقه ها نیز کاهش پیدا کند تعداد فنرها نسبت به فنرهای معمولی تقریبا دو برابر شده و به همین تناسب قدرت تحمل وزن و انتقال و تقسیم نیرو در فنر نیز دو برابر خواهد شد. اصطحکام درونی حلقه چند برابر شده و این امر خواب تشک را به خواب فول طبی فنری یا خواب طبی فنری تبدیل خواهد کرد. این امر منجر به افزایش طول عمر فنر و همین طور کیفیت خواب تشک و تغییر مزاج خوابی خواهد شد. بسته به سلیقه خوابی افراد، خواب بین مدیوم تا سفت در این فنرها یافت خواهد شد.

تشک های تولید شده با فنر ترکیبی
تشک های تولید شده با فنر ترکیبی

تشک های تولید شده با فنر ترکیبی

صاحبان صنایع با بکارگیری هوش و ذکاوت نیروهای متخصص به نتایجی رسیدند تا هم شاخصه همبستگی و انسجام فنرهای میکرو ایجاد شود و هم آنتی استرس در تشک وجود داشته باشد.

در قسمت فوم و اسفنج اگر به یاد داشته باشید بعضی از فوم ها و اسفنج ها مخصوص قرارگیری بین حلقه های فنر بودند.

این فوم ها وقتی در بین حلقه های فنرهای میکرو قرار بگیرند ارتباط حلقه های فنر را محدود کرده و مقاومت آنها را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل فنر ترکیبی دو شاخصه از فنرهای نام برده (شاخصه مقاومتی فنر میکرو و شاخصه آنتی استرس فنر منفصل) را دارا خواهد بود.

بنابراین هم در انتخاب محصول، انتخاب درست و قابل ملاحظه ای برای مشتری ایجاد می کند و هم به رفع بخض مهم و قابل توجهی از نیاز مصرف کنندگان کالای خواب می پردازد.

تشهک ای فنر آفست

فنرهای آفست شباهت خیلی زیادی به فنرهای بونل دارند، اما به جای بالای گرد، این فنرها یک طرف راست دارند که باعث می شود شکلی شبیه به D بوجود آید. این شکل باعث می شود که کویل ها بهتر به هم بسته شوند و فاصله ی کمتری بین آنها بوجود آید.

تعداد فنر های تشک

تعداد فنر در تشک های مختلف چندتاست ؟

در تشک های فنری، تعداد فنرها و تراکم آنها نقش بزرگی در میزان پشتیبانی تشک از بدن و راحتی آن ایفا می کنند.

یک تشک با تعداد فنرهای کمتر سطح تماس کمتری با بدن ایجاد می کند و بنابراین نقاط تمرکز فشار بیشتری ایجاد می شود که موجب عدم راحتی می شود. برعکس، در یک تشک با تعداد فنرهای بیشتر، شکل گیری تشک به فرم بدن بیشتر است و تشک به میزان بیشتری بدن را در آغوش می کشد و عملکرد بهتری دارد. بعلاوه، تعداد بیشتر فنرها به معنای توزیع یکنواخت تر سفتی می باشد چرا که باعث ایجاد نقاط تماس بیشتری با بدن می شود.

خرید تشک فنری

ار این مقاله تشک های مختلف را بر اساس نوع فنری که در ساختارشان به کار رفته است مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که تشک های فنری معمولا به صورت فنر متصل و یا فنر منفصل هستند که از بین آنها تشک های فنر منفصل از تکنولوژی جدید تری در ساختشان استفاده شده است و به عنوان یک تشک کاربردی برای تمامی افراد پیشنهاد میشود.

اما اگر قصد خرید تشک فنری را دارید باید به شما بگوییم که تشک های فنری معمولا درجه نرمی بالایی دارند و عموما به افرادی که وزن کمتری دارند توصیه میشود از تشک های فنری استفاده کنند، البته امروزه با تولید فنر های میکرو و استفاده از آنها در ساختار تشک های فنری، این امکان فراهم شده است که افراد سنگین وزن هم از تشک های فنری استفاده کنند.

برای خرید مدل های مختلف تشک فنری میتوانید به فروشگاه آقای تشک مراجعه کرده و خرید خود را به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام دهید،همچنین میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش آقای تشک در ارتباط باشید تا شما را در خرید یک تشک حرفه ای فنری راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *