تشک چیست؟

تشک طبی

تشک همان بستری است که در زمان خواب بدن شما را به طور کامل پوشش می دهد. همچنین از موادی نظیر پشم و پنبه تهیه می شود. در گذشته برای تولید این محصول به طور جدی از استانداردهای پزشکی پیروی نمی کردند. همین موضوع نیز باعث می شد تا خیلی از افراد، پس از یک مدت طولانی استفاده از این تشک ها، دچار مشکلاتی نظیر کمر درد شوند.

پس به مروز زمان و در اثر استفاده مداوم، نرمی خود را از دست می دادند. رو به سفتی می رفتند و شروع به آسیب رساندن به کمر، گردن و ستون فقرات می کردند. از همین رو مردم مجبور بودند هر چند وقت یکبار برای تعویض پنبه و پشم داخل آن اقدام کنند تا شاید جلوی آسیب رساندن بیشتر را بگیرد.

امروزه اما دیگر این مدل از تشکها جای خود را به تشکهای فنری، آبی، طبی داده اند که هم از نظر کیفیت حرفی برای گفتن داشتند و هم از آسیب رساندن به بدن جلوگیری می کردند.

 

ویژگی تشک مناسب

به طور کلی مردم همیشه به دنبال این بودند تشکی انتخاب کنند که در درجه اول کیفیت بالایی داشته باشد و سپس در مرحله بعد  طول عمر بالای آن را در نظر می گرفتند. البته این کار مشکلی ندارد و یکی از روش هایی است که می توان کالای با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص داد.

همچنین تشکی را انتخاب کرد که بر اساس نیاز و شرایط جسمی آن ها طراحی شده باشد. از جمله مواردی که باید آن ها را مدنظر داشت عبارت اند از:

  • کیفیت محصول

شما باید بتوانید تشکی را انتخاب کنید که از نظر مواد به کار رفته در آن دارای کیفیت بالایی باشد و پس از مدت کوتاهی که از آن استفاده کردید، کیفیت خود را از دست ندهد. برای مثال باید تحمل وزن شما را داشته باشد.

پس اگر وزن بالایی دارید، تشکهای فنری برای شما مناسب نیستند و علاوه بر مشکلاتی که برای ستون فقرات شما ایجاد می کنند، به مرور این خاصیت فنری خود را از دست داده و بر روی تخت می خوابند.

  • طول عمر

حداکثر طول عمر تشکها در حدود هشت سال است و شما پس از این مدت باید اقدام به خرید تشک مجدد کنید. زیرا استفاده از تشک قبلی میتواند باعث بروز مشکلات ریوی، قلبی در بدن شما شود.

  • نیاز

شما می توانید برای خرید تشکها بر اساس نیازتان اقدام کنید. ولی برای این کار در نظر داشته باشید که تشکهای طبی ممکن است برای شما سفت باشند و پس از اندک زمانی که از آن ها استفاده کردید، باعث بروز درد در ناحیه کمر و گردن شما گردند. اما تشک طبی فنری در مقایسه با تشک طبی بسیار نرم تر است.

تشک با کیفیت
تشک با کیفیت

 

انواع تشک

همانطور که می دانید تشکها دارای انواع متفاوتی هستند که شما می توانید آن ها را بر اساس نیازو شرایط جسمانی خودتان مورد بررسی قرار داده و سپس برای خرید آن ها اقدام کنید. از جمله انواع تشکها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشک های فنری

تشکهای فنری معمولا برای افراد زیر 60 کیلو مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از ارزانترین مدل تشکهای موجود در بازار است. تشکهای فنری به دو دسته فنری متصل و فنری منفصل تقسیم می شوند.

در تشک فنری متصل انعطاف بیشتری وجود دارد و شما می توانید بدون نگرانی از آسیب رسیدن به کمرتان از آن ها استفاده کنید. این مدل از تشکها در دسته تشکهای طبی قرار می گیرد و برای افرادی که  دارای مشکلات مفصلی نیستند بسیار مناسب اند.

در تشکهای فنری منفصل به دلیل جدا بودن فنرها از یکدیگر، شما هیچگونه سرو صدایی را احساس نمی کنید. از دیگر ویژگی های این مدل از تشکها عبور هوا در بین لایه های آن است که همین موضوع از ایجاد حساسیت های پوستی و برای فرد جلوگیری میکند.

  • تشکهای لاتکس

تشکهای لاتکس یکی از با دوام ترین تشکهای موجود در بازار هستند. کسانی که دچار مشکلاتی نظیر کمر درد های مزمن و همینطور درد در ناحیه استخوان های خود دارند، می توانند از این محصول به راحتی استفاده کنند زیرا باعث کاهش درد در مفاصلشان می شود.

  • تشک آبی

تشک آبی یکی از بهترین تشکها برای افرادیست که دچار کمر درد هستند. استفاده از این تشکها باعث افزایش جریان خون می شود. همچنین شما می توانید دمای آب داخل آن را بر اساس نیازتان تنظیم کنید. این تشک ها به دلیل منافذی که دارند جریان هوا را به خوبی از خود عبور می دهند و در نتیجه باعث تعریق شما نمی شوند.

 

نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید

شما در هنگام خرید تشک علاوه بر کیفیت محصول باید نکات دیگری را هم مدنظر قرار دهید تا بتوانید یک خرید خوب را تجربه کنید. از جمله این نکات عبارت اند از:

  • وزن

شما باید این را در نظر داشته باشید که تشکی که می خواهید خریداری کنید باید تحمل وزن شما را داشته باشد. به این جهت که بتواند به راحتی جریان هوا را رد و بدل کرده و مانع از عرق کردن شما شود.

  • طول عمر تشک

حداکثر طول عمر مفید تشکها در حدود هشت سال است و شما باید بعد از طی این زمان نسبت به تعویض تشک خود اقدام کنید. زیرا به مرور خاصیت و نرمی خود را از دست می دهد و به تدریج شروع به ایجاد حساسیت های ریوی و هچنین مشکلات مفصلی در بدن شما می کند.

  • نوع تشک

شما باید بدانید که چه مدل تشکی برای استفاده شما مناسب است و اگر دچار مشکلاتی نظیر کمر درد و یا درد در ناحیه ستون فقرات هستید، می توانید از آنها استفاده کنید.

تشکهای نرم
تشکهای نرم

 

اهمیت استفاده از تشک با کیفیت

همانطوری که در ابتدای متن گفته شد، تشکها جزئه جدایی ناپذیر زندگی ما انسان ها به مشار می رود. همه ما در زمان استراحت خودمان نیاز داریم که در محل مناسبی استراحت کنیم و تشکی که بر روی آن می خوابیم باید بتواند خستگی را از تن ما بدر کند.

پس به همین منظور انتخاب درست و با دقت تشکها می تواند به ما در سالم ماندن بیشتر و جلوگیری از بروز مشکلات جسمی و انواع بیماری ها یاری رساند. قیمت تشکها بر اساس نوع آن ها با یکدیگر متفاوت است. جهت اطلاع و یا مشورت برای خرید تشک با کیفیت می توانید با مجموعه ما یعنی آقای تشک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *