تشک هیبریدی چیست | آشنایی با تشک هیبریدی

ویژگی های تشک هیبریدی

امروزه فرآیند تولید تشک با سال های گذشته تفاوت های بسیاری داشته به گونه ای که کارخانه های تولید کننده تشک برای رفاه هر چه بیشتر مشتریان خود از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا استفاده میکنند و مدل های مختلف از تشک های به روز که با دانش روز دنیا ساخته شده است را میتوانید در بازار پیدا کنید که از جمله آنها میتوان به تشک های هیبریدی اشاره کرد، در این مقاله بیشتر در مورد تشک های جدید صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که منظور از تشک هیبریدی چیست ؟

لازم به ذکر است که فروشگاه آقای تشک یک فروشگاه معتبر در زمینه تولید انواع ملزمات و کالای خواب است که میتواند بهترین و به روز ترین مدل های تشک را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار دهد و برای خرید از آقای تشک میتوانید از روش های متنوع جهت خرید حضوری و آنلاین استفاده کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از به روز ترین مدل های تشک در بازار آشنا کنیم.

تشک هیبریدی چیست | آشنایی با تشک هیبریدی
تشک هیبریدی چیست | آشنایی با تشک هیبریدی

منظور از تشک هیبریدی چیست ؟

تشک هیبریدی که به عنوان تشک ترکیبی هم شناخته میشود یک تشک تمام عیار است که در واقع ترکیبی از تشک های فنری و طبی است به گونه ای که تمامی مزایا این تشک ها را دارا بوده و معایب آن را به حداقل رسانده است، در تشک های هیبریدی پشتیبانی ، قدرت و امتیازات فوم را با نرمی و راحتی تشک فنری به صورت یک جا خواهیم داشت.

ترکیب فوم های لاتکس ، فوم ژل و دیگر انواع فوم و فنر نیز مزایای این فن آوری ها گوناگون را با یکدیگر ترکیب می کند. اغلب افرادی که از تشک های هیبریدی استفاده کرده اند اتفاق نظر دارند که تشک های ترکیبی از راحتی فوق العاده ای برخوردار بوده و توانسته انقلابی در تولید تشک ها ایجاد کند.

جالب است بدانید که در تشک هیبریدی از مموری فوم استفاده می کنند و اگر بخواهیم در مورد تاریخجه  ایده ساخت تشک های هیبریدی به شما بگوییم، لازم است بدانید که به دلیل شکایات مشتریان از عدم راحتی کافی در تشک های صد در صد مموری فوم و تشک های فنری رایج و ناکارآمدی این دو نوع تشک در حل مشکلات و اختلالات خواب ، سازندگان تشک ، این تکنولوژی جدید را توسعه دادند.

منظور از تشک هیبریدی چیست ؟
منظور از تشک هیبریدی چیست ؟

ویژگی های تشک هیبریدی

تشک هیبریدی تمامی مزایای تشک فنری و مموری فوم را به صورت یکجا دارد بتابراین میتواند بهترین بستر خواب را برای افراد فراهم کند زیرا میزان راحتی و پشتیبانی از ستون فقرات در تشک های مموری فوم شخصی سازی شده است را فراهم می کند. اما ترکیبات و تنظیمات تشک های ترکیبی که توسط تولید کنندگان مختلف عرضه می شود با هم متفاوت است که در ادامه در مورد جزییات و متریالی که برای تولید تشک های هیبریدی به کار میرود، صحبت خواهیم کرد .

استفاده از فنر در تشک های هیبریدی

با این حال اکثر تشک های ترکیبی از یک سیستم فنری فلزی شبیه به تشک های فنری قدیمی استفاده می کنند. البته امروزه استفاده از فنرهای منفصل محبوبیت بیشتری دارد چرا که فنرهای منفصل و جدا از هم بسته بندی شده در پاکت های جداگانه ، پشتیبانی بهتری برای بدن کسی که روی تشک می خوابد فراهم می کنند.

ضمن این که فنرهای منفصل صداهای آزار دهنده فنرهای متصل را نیز نداشته و مهمتر از همه فشار وارده را به قسمت های دیگر منتقل نمی کنند.

مساله انتقال فشار به سمت دیگر تشک برای خواب زوج ها اهمیت زیادی دارد که این مورد هم در تشک های فنر منفصل به صورت کامل برطرف شده و هیچگونه انتقال فشاری در تشک های فنر منفصل وجود ندارد.

استفاده از فوم در تشک های هیبریدی

همچنین تشک هیبریدی یک یا چند لایه از مموری فوم یا لاتکس یا فوم پلی یورتان دارد که به منظور برداشتن فشار از روی کمر ، گردن ، شانه ها و لگن ها به این تشک ها افزوده می شوند.

فنرهایی که در تشک های ترکیبی به کار می روند برای شخص حس جهشی و پشتیبانی تشک های فنری سنتی را در کنار شکل معین فوم های هوشمند یا ژلی فراهم می کند.

به علاوه در بازار تشک هایی وجود دارند که به آن ها نیمه هیبریدی می گویند. این تشک ها معمولا از ترکیب یک لایه پد اضافی از جنس فوم و یک تشک فنری معمولی ساخته می شوند. در این تشک ها سیستم فنری راحتی تشک های رایج را فراهم نموده و روتشکی پشتیبانی بیشتری فراهم کرده و از انتقال فشار جلوگیری می کند.

ویژگی های تشک هیبریدی
ویژگی های تشک هیبریدی

مزایا و معایب تشک هیبریدی

ویژگی های تشک هیبریدی بسته به نوع و تعداد فوم ها و فشردگی و تعداد فنرهایی که آن مدل مشخص از یک برند مشخص دارد ، تغییر می کند اما به طور کلی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

در ابتدا با توجه به این که تشک های هیبریدی مزایا بسیاری دارند، به بررسی مزایا و ویژگی های مثبت آنها خواهیم پرداخت:

القا حس راحتی و آرامش در افراد: لایه رویی تشک هیبریدی معمولا از فوم پلی اتیلن یا لاتکس و یا ژل ساخته می شود که بدن را در آغوش گرفته و راحتی فوق العاده ای فراهم می کند. این ترکیب باعث می شود که وزن فرد به شکل بهتری روی تشک توزیع شود و فشار کمتری بر بدن فرد وارد گردد.

پشتیبانی همه جانبه از بدن : تشک هایی که از فنر منفصل استفاده می کنند پشتیبانی خوبی از بدن هنگام خوابیدن به عمل می آورند و به افراد کمک می کنند که درد مفاصل و عضلاتشان کاهش پیدا کند.

دارا بودن تمامی مزیت های تشک فنری و مموری فوم : تشک هیبریدی در عین فراهم کردن راحتی و داشتن دوام بالا به لحاظ قیمت نیز از مشابه تمام فوم خود ارزان تر است.

انعطاف پذیری: تشک هیبریدی نیاز ضروری به استفاده از باکس ندارد و می تواند آن را روی تخت خواب های پلت فرمی هم استفاده کرد. در ضمن با رواج بیشتر تخت خواب های تنظیم شونده ، انعطاف پذیری این تشک ها برای استفاده در این نوع تخت خواب های جدید مزیت مهمی محسوب می شود.

بر اساس بررسی های انجام شده و بررسی های میدانی صورت گرفته در تشک های هیبریدی سه مورد وجود دارد که به عنوان معایب و نقاط منفی آن تلقی میشود:

وزن : تشک هیبریدی معمولا از تشک های فنری معمولی سنگین تر است و این موضوع می تواند جابجایی و گرداندن تشک را سخت تر کند.

بوی شیمیایی : بعضی از تشک های ترکیبی به دلیل موادی که برای فوم و لایه های مختلف آن استفاده می شوند ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند که البته طی چند روز استفاده این بو از بین خواهد رفت.

دیر نرم شدن تشک : همه تشک ها بلافاصله پس از تولید نرمی مناسبی ندارند و پس از چند بار خوابیدن روی آن ها به نرمی ایده آل خود می رسند. برای تشک هیبریدی این زمان کمی طولانی تر خواهد بود.

تشک های هیبریدی برای چه افرادی مناسب است ؟

حال که با تشک های هیبریدی به صورت کامل آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا تشک های هیبریدی برایتان مناسب است یا خیر؟

در پاسخ میتوان گفت که تشک های هیبریدی با توجه به ساختار داخلی که دارند و همچنین مزایای بیشمار این مدل تشک ها، همواره برای خرید یک تشک خوب به افراد پیشنهاد میشوند و میتوانید از آن به عنوان یک تشک ایده آل استفاده کنید، توجه داشته باشید که تنوع مدل های تشک های هیبریدی همانند سایر مدل ها زیاد است و میتوانید آنها را با درجه نرمی / سفتی های مختلف در بازار مشاهده کنید و بر اساس نیاز خود یکی از بهترین مدل های تشک هیبریدی را برای خود خریداری کنید.

استفاده از تشک های هیبریدی به خصوص برای افرادی که وزن بالایی داشته و یا مشکل کمردرد دارند توصیه میشود زیرا میتواند به خوبی از ستون فقرات و مهره های گردنی حمایت کند، در نتیجه تمامی فشار های وارده بر عضلات را دفع کرده و موجب راحتی افراد میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *