تشک لاتکس یا مموری فوم کدام بهتر است؟

تشک لاتکس یا مموری فوم کدام بهتر است؟

حتما تا به‌ حال نام تشک لاتکس و یا مموری فوم به گوشتان خورده.است این دسته از تشک ‌ها با استفاده از فناوری ‌های نوینی تولید می.شوند بسیاری از افرادی که قصد خرید تشک و یا تعویض آن را دارند.برای انتخاب این دو نوع محصول بر سر دو راهی گیر می ‌کنند.

ما در این مقاله قصد داریم برای شما در رابطه با مزایا و معایب هر کدام از این تشک ‌ها صحبت کنیم و برای راحتی تصمیم‌ گیری شما آن‌ ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.در قدم اول باید به شما بگوییم که هر دو نوع این تشک ‌ها کف فومی دارند.به ‌همین دلیل است که اکثر مواقع این دو محصول با یکدیگر مقایسه می.شوند.

یکی از مواردی که بسیاری از افراد را ترغیب به خرید تشک مموری فوم می.کند قیمت پایین‌ تر آن نسبت ‌به تشک لاتکس است در مقابل باید بدانید که تشک ‌های لاتکس دوام بیشتری نسبت‌ به مدل معماری فوم دارند.

البته این دو مورد یکی از تفاوت ‌های عمده این دو محصول با یکدیگر می‌.باشد و در جزئیات تفاوت‌ های بیشتری وجود دارد پیشنهاد می.کنیم با خواندن این مقاله و اطلاع از ویژگی ‌های این دو محصول تشکی که برای شما بیشتر مناسب است را خریداری نمایید.

تشک لاتکس چیست؟

این دسته از تشک ‌ها به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که در صورت فرو رفتگی و یا نامیزان شدن سطح آن به‌ سرعت به حالت اولیه خود باز می ‌گردند این محصول از دو نوع مختلف تولید می ‌شود که مورد اول به‌ صورت طبیعی است و از درختان گرفته می ‌شود اما مورد دوم به ‌صورت لاستیکی است و با مواد مصنوعی ساخته می ‌شود

تفاوت این دو مدل با یکدیگر در میزان سرعت برگشت به حالت اولیه تشک می ‌باشند که در حالت مصنوعی زمان بیشتری می ‌برد  خرید این دسته از تشک ‌ها مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

  • دوستدار محیط ‌زیست
  • محکم و سفت بودن
  • ایجاد جریان هوا و خنک‌ کنندگی

در کنار همه این مزایا که می تواند باعث شود تشک لاتکس انتخاب شما باشد، معایبی نیز وجود دارد که باید آن ها را نیز در نظر گرفت.

این معایب عبارتند از:

  • قیمت بالا
  • بوی بسیار بد به‌ خصوص در چند هفته اول
  • حساسیت برخی از افراد به لاتکس

تشک مموری فوم چیست؟

تشک ‌های مموری فوم از پلی اورتان به همراه بسیاری از مواد شیمیایی تشکیل ‌شده ‌اند ترکیب مواد شیمیایی با پلی اورتان باعث شده ‌است تا این تشک ‌ها بسیار متراکم شوند

چیزی که باید بدانید این است که مموری فوم برعکس تشک لاتکس متناسب با شکل دقیق بدن شما تنظیم می شود. وقتی بدن خود را از روی تشک مموری فوم بردارید، فوم تشک به کندی به حالت اول خود باز می گردد. در واقع وقتی بدن خود را به مواد فشار دهید و آن را بالا ببرید، مواد خیلی سریع شکل اولیه خود را به دست نمی آورد.

معایب تشک مموری فوم عبارتند از:

  • نگه داشتن گرما در خود: اگر گرمایی هستید یا در هنگام خواب از گرم شدن بیزارید این تشک مناسب شما نیست.
  • افرادی که به روی شکم می خوابند: اگر روی شکم می خوابید ممکن است هنگام خوابیدن روی تشک مموری فوم احساس ناراحتی کنید.
  • بوی بسیار بد در ابتدای استفاده: بهتر است قبل از خوابیدن روی تشک خود اجازه دهید چند روز تشک هوا بخورد و بوی بد از آن خارج شود.

مزایای تشک های مموری فوم

یکی از مزایای فوق العاده تشک مموری فوم در مقابل تشک لاتکس برای افرادی است که از کمر درد یا درد مفصل رنج می برند تا بتوانند خواب راحتی را تجربه کنند. این تشک ها برای بسیاری از افراد انتخاب مناسبی می تواند باشد که به شرح زیر می باشد:

  • افرادی که به پشت می خوابند: تشک مموری فوم به شکل منحصر به فرد بدن شما در می آید و گردن و ستون فقرات را در حالت مطلوبی قرار می دهد.
  • تسکین فشار و درد های بدن: با ماندن مداوم بر روی تشک، روی بدن زخم هایی تحت عنوان زخم بستر یا زخم فشار ایجاد می شود. تشک های ساخته شده از این ماده به دلیل توانایی کانتور در تمام قسمت های بدن، توانایی منحصر به فردی در مقابله با این زخم های دردناک دارند.

افرادی که به پهلو می خوابند: تشک مموری فوم نسبت به تشک لاتکس برای خوابیدن به پهلو به تراز کردن ستون فقرات و گردن در هنگام خواب و ایجاد حمایت و راحتی برای استخوان های مفصل ران و شانه که در طول شب به داخل تخت فشار می آورند بهترین انتخاب هستند.

  • بهترین تشک برای مبتلایان به آلرژی: مموری فوم به عنوان یکی از کم آلرژی ترین گزینه های موجود در بازار امروزه شناخته می شود. هرکسی با آلرژی های مختلف مانند آلرژی به پشم یا الیاف دیگر روبرو شود، تشک مموری فوم تشک مناسبی برای اوست.
  • افرادی که در یک تشک شریک هستند: این تشک از دو جهت برای زوج ها انتخاب خوبی است. دلیل اول اینکه تشک مموری فوم بدن هر یک را به طور کامل کانتور می کند. دلیل دوم اینکه با حرکت هر یک از دو نفر در طول شب، دیگری این تکان خوردن را حس نخواهد کرد.

مقایسه تشک لاتکس با مموری فوم

وقتی می خواهید برای خرید بین این دو نوع تشک تصمیم بگیرید، همه چیز بستگی به نظر شخصی شما دارد. هر دوی این نوع تشک ها برای گروه خاصی از افراد توصیه می شوند. نمی توان بدون دانستن مزایا و معایب هر کدام از آن ها در مورد بهتر بودن و برتری یکی بر دیگری نظر داد.

در واقع نه تشک مموری فوم بهتر از تشک لاتکس است و نه این موضوع برعکس است. این مزایا و معایب هر کدام از تشک ها برای هر دسته افراد با شرایط خوابیدن، وضعیت سلامتی و سایر پارامتر ها است که بین این دو تشک تمایز ایجاد می کند.

بنابراین می توان گفت این شرایط جسمانی شما است که تعیین می کند کدام تشک بهتر است. پیشنهاد می کنیم برای خرید این تشک به نظر دوستان و اطرافیانتان و میزان رضایت و یا نا رضایتی آن ها توجه نکنید. بلکه در زمان خرید تنها بر روی شرایط جسمانی خودتان تمرکز داشته باشید.

کلام آخر

در نهایت در مورد اینکه تشک مموری فوم بهتر است یا تشک لاتکس باید بگوییم به طور کلی هر دو نوع تشک می.توانند برای افراد مختلف تشک مناسبی باشند. تصمیم گیری در مورد مناسب بودن تشک شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. آیا ترجیح می دهید روی تخت محکم بخوابید؟ آیا به طور مداوم به پشت یا پهلو می خوابید و نگران تراز بندی ستون فقرات و جلوگیری از درد مفصل هستید؟ بنابراین با خرید تشک مموری فوم امتیازات زیادی دریافت خواهید کرد.

آیا شما فردی هستید که نگران محیط هستید و می خواهید تختی طبیعی انتخاب کنید؟ آیا سعی می کنید تعادل بین یک خواب خنک، راحتی و پشتیبانی را پیدا کنید؟ اگر پاسخ تان به این سوالات مثبت است، قطعا تشک لاتکس همان چیزی است که شما نیاز دارید.

خوشحالیم که تا اینجا متوجه شدید که برای خرید تشک باید به همه ی ابعاد زندگی خود توجه کنید و صرفا با در نظر گرفتن یک پارامتر نباید برای خرید تشک مموری فوم یا لاتکس اقدام کنید. در این صورت قطعا پول خود را دور خواهید ریخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *