تشک سفری چیست ؟ | آشنایی با انواع تشک مهمان و مسافرتی

تشک سفری چیست

خرید تشک همواره یکی از مهمترین مواردیست که برای داشتن جسم و روح سالم باید به آن توجه داشه باشید و لازم است بدانید که تشک ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کاربری های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و از بین آنها میتوان به تشک های سفری و یا تشک های مهمان اشاره کرد که میتوانید در خانه هر کس چندتایی از این تشک ها را مشاهده کنید، در این مقاله به شما خواهیم گفت که تشک سفری چیست و چه کاربرد هایی دارد.

فروشگاه آقای تشک عرضه کننده انواع تشک ها در کشور است و تمامی محصولات خود را با به کارگیری دانش روز دنیا تولید کرده است ، برای خرید انواع تشک از جمله تشک مهمان، تشک سفری و یا تشک مسافرتی میتوانید به صورت حضوری و یا اینترنتی از آقای تشک ، تشک مورد نظر خود را خریداری کنید.

تشک سفری چیست ؟ | آشنایی با انواع تشک مهمان و مسافرتی
تشک سفری چیست ؟ | آشنایی با انواع تشک مهمان و مسافرتی

منظور از تشک سفری چیست ؟

تشک های سفری که به عنوان تشک مهمان یا تشک مسافرتی هم شناخته میشوند، نسل جدید تشک های موجود در بازار هستند که با الهام گرفتن از تشک های کلاسیک و قدیمی تولید شده اند، این تشک ها قابل حمل بوده و جهت استفاده بر روی زمین مورد استفاده قرار میگیرند که شباهت بسیاری به تشک های سنتی دارند اما از نظر ساختار و متریالی که برای تولید آنها استفاده میشود با تشک های قدیمی تفاوت های بسیاری دارند.

تشک های سفری امروزی از جنس الیاف و اسفنج هستند، در واقع الیاف نام برده شده، امروزه جایگزین پنبه شده است که وزن تشک های سفری را تا حد زیادی کاهش داده و همچنین باعث شده که تشک ها جای کمتری اشغال کنند و به همین دلیل میتوان آن ها را به راحتی جابه جا کرد و در سفر با خود به همراه داشت.

نشک های سفری بیشتر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار میگیرد و با توجه به ابعاد کوچکی که دارند به راحتی درون کمد جا میشوند و در مواقعی که نیاز به آنها داشته باشید میتوانید با کمترین زحمت از آنها استفاده کنید زیرا ورن کمی دارند و میتوان به راحتی آن ها را روی زمین پهن کرد، علاوه بر آن معمولا تشک های سفری همراه با کاور های مخصوص و دسته دار به بازار عرضه میشوند که حمل و جابه جایی آنها را راحت تر کرده است و کاربر میتواند به راحتی آن را همراه با خود به سفر ببرد.

از دیگر کاربرد های تشک های مهمان و سفری میتوان به استفاده از آنها در اقامت گاه های بومی و برخی از هتل ها اشاره کرد که با توجه به فضای کمی که اشغال میکنند برای انواع سوییت ها و مهمان پذیر ها مناسب هستند و میتوانند جایگزین خوبی برای تخت و تشک های معمولی باشد.

منظور از تشک سفری چیست ؟
منظور از تشک سفری چیست ؟

متریال استفاده شده در تشک های سفری چیست ؟

تشک های سفری باید قطر کمی داشته باشند و همچنین وزن کمی داشته باشند که نگهداری و جابه جایی آنها ساده باشد بر همین اساس باید متریالی که برای ساخت تشک های سفری مورد استفاده قرار میگیرد، کم حجم باشد و در عین حال نرمی و راحتی را برای افراد فراهم کند، اکثر این تشک ها حاوی پلی فوم هستند، اما برخی از این تشک ها نیز از لایه های فوم ساخته می شوند. تشک های طبی مسافرتی قابل شستشو هستند.

پارچه ای که برای تشک های مسافرتی مورد استفاده قرار میگیرد از الیاف با کیفیت هستند که هنگام شستشو مستمر آسیبی نبینند.

تشک های مهمان صنعتی نسبت به تشک های سنتی سبک تر و کم جا تر هستند و به طور معمول دارای کیف تشک هستند که با قرار دادن تشک در آن می توان آن را در هر جایی قرار داد.

انواع تشک سفری

تشک های سفری بر اساس ابعادی که دارند در 2 دسته بندی کلی قرار میگیرند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت و همچنین تشک های سفری هوشمند هم اخیرا وارد بازار شده اند که میتوانید هر کدام را بر اساس نیاز خود خریداری کنید.

1 – تشک های سفری در ابعاد مختلف

به طور کلی تشک های سفری در نوع یک نفره تولید و عرضه می گردد. البته تشک های مسافرتی به صورت دو نفره نیز در بازار وجود دارند. این تشک ها به دلیل فضای زیادی که اشغال می کنند نسبت به تشک های تک نفره از محبوبیت کمتری برخوردار هستند.

ابعاد استاندارد تشک های سفری 90*200 سانتی متر است که به عنوان تشک یک نفره شناخته میشود.

2 – تشک های سفری هوشمند

بعضی از برندهای معروف به تازگی اقدام به تولید تشک های هوشمند کرده اند. در این تشک ها قابلیت تنظیم دما وجود دارد به گونه ای که شما می توانید این تشک ها را به برق وصل کنید و دمای آن را تنظیم کنید.

برخی دیگر از تشک های مسافرتی دارای ماساژور هستند. وجود ماساژور در این تشک ها باعث می شود تا از دردهای عضلانی ناشی از خستگی زیاد جلوگیری شود. همچنین در بیمارانی که قدرت حرکتی چندانی ندارند از ابتلا به زخم بستر جلوگیری می شود.

متریال استفاده شده در تشک های سفری چیست ؟
متریال استفاده شده در تشک های سفری چیست ؟

تفاوت تشک های مهمان امروزی و کلاسیک

  • در تشک های سفری امروزی به جای الیاف پنبه، از الیاف های سبک تر نظیر اسفنج استفاده می شود که علاوه بر کاهش وزن، از ایجاد حساسیت نیز جلوگیری می کند.
  • تشک های سفری قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف را دارد و دچار نم زدگی و پوسیدگی نمی شود، بنابراین در شرایط آب و هوایی مرطوب یک گزینه مناسب برای استفاده به شمار می رود.
  • الیاف و مواد اولیه به کار رفته در تشک های سفری به گونه ای است که جریان هوا را به خوبی درون آنها صورت می گیرد، در نتیجه از نظر بهداشتی نیز یک انتخاب مناسب به شمار می روند.
  • در برخی از طراحی های تشک مهمان به جنبه های سلامتی انسان نیز توجه خاص شده است و تشک ها به صورت طبی طراحی شده اند و در نتیجه به کمر و ستون فقرات انسان آسیبی وارد نمی کنند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های تشک های سفری قابلیت شست و شوی آسان آنها می باشد. روکش تشک معمولا به صورت زیپی از قسمت های داخلی آن جدا شده و در درون ماشین لباسشویی شسته می شود.
  • این نوع از تشک ها دارای قیمت مناسبی هستند و در مراکز توریستی و هتل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این تشک ها دارای تنوع در مدل و طراحی می باشند و در سایزهای دو نفره و تک نفره تولید می گردند.
  • این تشک ها به دلیل این که از الیاف مصنوعی و پارچه های ضد آلرژی تولید می شوند، برای کسانی که در هنگام سفر دچار آلرژی و حساسیت می شوند، بسیار مناسب است.
  • برخی از مدل های تشک های مهمان دارای طراحی هوشمندی دارند و توانایی ایجاد گرما با استفاده از جریان برق را دارند. در برخی دیگر از این مدل های هوشمند، تشک به صورت ماساژور نیز عرضه شده است و با ایجاد گرما دردهای عضلانی و … را تسکین می بخشد.
  • این تشک ها برای افراد بیماری که روی تخت بستری هستند و تحرک خاصی ندارند نیز بسیار مفید می باشد و از مبتلا شدن بیماران به زخم بستر جلوگیری می کند.
  • تش های سفری، تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند؛ به طوری که تمام سلیقه ها را پوشش می دهد.

مزایا تشک سفری

تا به این جا که به معرفی و بررسی ویژگی های تشک های سفری پرداخته شده، حتما متوجه شده اید که این مدل تشک ها مزایا بسیاری دارند و به عنوان یک گزینه اقتصادی برای استفاده شخصی، سفر و همچنین پذیرایی از مهمان است، در زیر تمامی مزیت های تشم مهمان و سفری را آورده ایم .

تشک های سفری با استفاده از ابر مخصوص طبی تولیدشده و به همین علت بسیار سبک هستند. این تشک ها برای مسافرت ها یا استفاده میهمان مناسب می باشد.

اکثراً ابعاد تشک مسافرتی 200 سانتی متر در 90 سانتی متر است که از ضخامت آن ها از کم شروع شده و بعضی از آن ها تا 10 سانتی متر هم ضخامت دارند. یکی از دلایل محبوبیت آن ها در مسافرت سبک بودن این تشک ها است.

وزن تشک مسافرتی تقریباً 2 کیلوگرم بوده و به راحتی جمع می شوند همچنین جای زیادی را هم اشغال نمی کنند.

تشک های مسافرتی از انواع تشک های طبی هستند. آن ها در هنگام استراحت از ستون فقرات شما محافظت می کنند و در جلوگیری از ابتلا به کمردرد نیز نقش دارند.

اغلب تشک های مسافرتی از پارچه های ضد حساسیت درست شده اند و دارای خاصیت ضد رطوبت نیز می باشند. این تشک ها را به راحتی می توان شست و در معرض آفتاب قرار داد. پارچه تشک های مسافرتی از الیاف باکیفیت و قابل شستشو تهیه شده و بسیار با دوام هستند.

این تشک ها همگی به همراه کاور یا روپوش مخصوص خود تحویل داده می شود و شما می توانید از نظامت و تمیزی آن اطمینان خاطر داشته باشید.

تشک سفری چه کاربرد هایی دارد

 

  • استفاده شخصی: این تشکها در منازل، خصوصاً برای کسانی که روی زمین می خوابند، بسیار مناسب است. از آنجایی که وزن این تشک ها بسیار کم است جمع کردن و دوباره پهن کردن آن بسیار ساده بوده و فضای کمی را در خانه اشغال می کند.
  • استفاده برای مهمان: از آنجایی که در خانه های ایرانی وجود چند دست رختخواب اضافی همیشه لازم می شود، این تشک ها بسیار کاربردی هستند؛ زیرا این تشک ها ضمن وزن کمی که دارند و فضای کمی که اشغال می کنند قابل شستشو نیز هستند.
  • استفاده در سفر: این تشک ها به دلیل کم حجم و سبک بودن، در ماشین به راحتی جا می شوند و می توانید آنها با خود به سفر ببرید.
  • استفاده در کمپینگ: سبک ترین و کوچک ترین نوع این تشک ها، در کمپینگ بسیار مناسب است. زیرا وزن زیادی ندارد، حجم آن کم است، راحت است و همچنین از آنجایی که در کمپینگ امکان دارد تشک کثیف شود، این تشک ها قابل شستشو هستند و هنگام شستشو مشکلی برای الیاف آن به وجود نمی آید.
  • استفاده برای افراد حساس: برخی از افراد نسبت به برخی مواد طبیعی حساسیت دارند. الیاف مصنوعی و پارچه های ضد حساسیت استفاده شده در این تشکها، از بروز هر نوع آلرژی جلوگیری می کند.
  • استفاده برای افرادی که بدن درد دارند: بعضی از افراد به دلیل سفت بودن تشکشان بدن درد می شوند. برای رفع این مشکل، می توانند این تشک ها را تهیه و روی تشک قبلی خود بیندازند و استفاده کنند که ضمن کم حجم بودن، نرم و راحت نیز هستند.

ابعاد تشک مهمان تک نفره و دونفره

ابعاد مورد استفاده در تولید تشک مهمان بر اساس نوع استفاده و کاربری آن از جمله یک نفره و دونفره بدون آن است به صورتی که برای تشک های مسافرتی یک نفره از ابعاد ۹۰*۲۰۰ سانتی متر و جهت تشک های مهمان دونفره از سایز ۱۶۰*۱۸۰ بهره گرفته می شود. البته ابعاد تولیدی برند های مختلف ممکن است تا حدودی متغیر باشد اما ابعاد و سایز استاندارد همانی بود که بدان اشاره شد.

نکات مهم درباره نگهداری از تشک مسافرتی

  • سعی کنید از پریدن کودکان بر روی تشک جلوگیری نمایید، زیرا باعث خراب شدن و سست شدن لایه های تشک می شود.
  • در انتخاب رنگ و مدل تشک مسافرتی دقت کنید، در اغلب موارد پس از خرید این نوع از تشک ها پس گرفته نمی شوند.
  • بعد از استفاده میهمان حتماً آن ها را بشویید و در معرض آفتاب قرار دهید.
  • برای مراقبت بیشتر از این نوع تشک ها بعد از استفاده آن ها را جمع نموده و در کاور خود قرار دهید.
  • سعی کنید پس از چند بار استفاده از تشک مسافرتی آن را در فضای باز قرار دهید تا منافذ آن از هوای تازه پر شود.

قیمت تشک سفری

تشک های سفری از جمله تشک های ارزان هستند که میتواند آن را به هر تعداد که نیاز دارید برای مهمانان و یا سفر خریداری کنید و از بین تشک های سفری، مدل های هوشمند با توجه به تکنولوژی که در ساختشان استفاده شده است از قیمت بالا تری برخوردار هستند.

خرید تشک مهمان

برای خرید تشک سفری در مدل های مختلف ساده و هوشمند 2 راه پیش روی شما قرار دارد، میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه های تشک و کالا خواب در تهران و یا محل زندگی خود مراجعه کنید و بعد از مقایسه و بررسی انواع تشک های سفری،یکی از آنها را خریداری کنید.

اما راه دوم که سریع تر و هوشمندانه تر است، خرید تشک های سفری از فروشگاه اینترنتی آقای تشک است که تنوع بالایی از مدل ها و سایز های مختلف تشک مهمان را برایتان فراهم کرده است و شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت ما بهترین مدل تشک سفری را خریداری کنید، همچنین میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش آقای تشک در ارتباط باشید تا شما را در خریدی هدفمند و با قیمت مناسب راهنمایی کنند.

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی و بررسی تشک های سفری، مهمان یا همان تشک های مسافرتی پرداختیم و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دادیم، برای خرید انواع تشک های مهمان در سایز های مختلف میتوانید با فروشگاه آقای تشک در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *