تشک تخت چگونه ساخته می شود؟ | مراحل ساخت تشک

تشک تخت چگونه ساخته می شود؟

تشک تخت چگونه ساخته می شود؟ نحوه ساخت تشک و به کارگیری مواد اولیه درجه یک، نقش مهمی در کیفیت و سلامت تشک دارد. در روند تولید تشک از فنرها، فوم ها و انواع پارچه استفاده می شود. برای تولید تشک تخت از دستگاه ها و چرخ های خیاطی برای اتصال رویه و پنل های جانبی استفاده می شود. برای خرید تشک توجه به مواد اولیه به کار رفته در تشک نقش مهمی در انتخاب مان دارد. خرید تشک تخت خواب اصول و قواعدی دارد که برای داشتن یک خرید مطمئن و درست بهتر است از آن ها اطلاع داشته باشید. موقعیت خوابیدن شما تعیین کننده درجه سفتی تشک شماست. همین طور وزن شما عامل مهمی در تعیین نرم یا سفت بودن تشک است. با توجه به بیماری های کمر یا گردن، تشکی را انتخاب کنید که دردهای شما را تسکین دهد یا حداقل از بروز درد در هنگام جابجایی در تخت جلوگیری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
چگونگی ساخت یک تشک، راحتی و آرامش در خواب را تعیین می کند. در ساخت تشک از ابزار و دستگاه های مختلف استفاده می شود. در ادامه درباره فرآیند تولید تشک تخت بخوانید.

تشک تخت چگونه ساخته می شود؟
تشک تخت چگونه ساخته می شود؟

مرحله اول: ساخت لایه های تشک

بیشتر تولید کنندگان تشک، تولید واحد داخلی را به یک شرکت خارجی که در ساخت فنر تخصص دارد برون سپاری می کنند. پس از دریافت و بازرسی واحد فنر تکمیل شده ، کارگران به طور دستی عایق را اعمال می کنند. بعد ، آنها لایه های بالشتکی را نصب می کنند که احساس راحتی محصول نهایی را تعیین می کند.
پوشش تزئینی که به عنوان قسمت بیرونی قسمت های بالا ، پایین و کناره ها متصل می شود، در جای دیگری ساخته می شود. معمولاً این پوشش بر روی دستگاه لحیم کاری ساخته می شود ، که با کمک تعداد زیادی سوزن، پوشش را به لایه ای از مواد پشتی می دوزند. دوخت انتخاب شده هم برای اهداف محکم کاری و هم برای تزئینات استفاده می شود ، زیرا باید علاوه بر ایجاد نمای بیرونی از نظر بصری ، از سر خوردن یا خزیدن تشک روی لایه های بالشتک جلوگیری کند.
پارچه پس از لحاف ، به صورت صفحه هایی بریده می شود که در بالا و پایین تشک قرار می گیرند. پنل های جانبی اغلب از همان ماده برش داده می شوند یا به طور جداگانه روی دستگاه حاشیه ساخته می شوند. اگر قرار باشد دستگیره های جانبی یا دریچه هایی به آن اضافه شود، آنها قبل از اینکه روی تشک قرار گیرند، به صفحات کناری متصل می شوند.

مرحله دوم: اتصال فلنج ها

برای اتصال فلنج به پنل های بالا و پایین از چرخ خیاطی خاصی استفاده می شود و حلقه های اتصال به فلنج ها منگنه می شوند. اکنون همه چیز برای عملیات بسته بندی آماده است.

مرحله سوم: بسته بندی تشک

عملیات بسته بندی یکی از ماهرانه ترین و مهمترین قسمت ها در کل فرآیند است. این کار با یک سر خیاطی متحرک که روی یک مسیر نصب شده انجام می شود. اپراتورهای لبه نوار هنگام حرکت در اطراف تشک ، صفحه های بالایی ، پایینی و کناری و یک نوار اتصال سنگین را به چرخ خیاطی متصل می کنند. اپراتورهای مرحله بسته بندی با مهارت و بهترین شکل، هر محصول را بسته بندی می کنند.
برای خرید تشک تخت به چه فاکتورهایی دقت کنیم؟
راهنمایی برای خرید تشک تخت، یک سوال ساده است، اما پاسخ آن ساده نیست. برای خرید تشک همه عوامل به شما بستگی دارد. تصمیم شما باید براساس ترجیحات خاص خواب شماست. مدل خوابیدن شما، وزن، شرایط پزشکی و… از عوامل تاثیرگذار در انتخاب تشک تخت هستند.

موقعیت خوابیدن

موقعیت های مختلف خوابیدن، نیاز به پشتیبانی متفاوتی دارد. بنابراین تشک ایده آل شما به مدل خوابیدن به پهلو، پشت ، شکم یا ترکیبی بستگی خواهد داشت. به طور کلی، کسانی که به شکم و کمر می خوابند تشک های سفت و محکم را ترجیح می دهند. در مقابل برای خوابیدن به پهلو، تشک های نرم تر مناسب هستند.

وزن

افراد سنگین وزن، روی تشک های نرم راحت نیستند و در تشک فرو می روند. اگر همراه با وزن سنگین بیماری کمردرد نیز دارید، تشکی که کمی نرم باشد برای شما مناسب است. در مقابل افراد سبک وزن، تشک های نرم تری را می پسندند. اگر برخلاف انچه در مورد وزن شما راهنمایی می شود، انتخاب دیگری دارید، مطمئن شوید که تشک شما پستیبانی کافی را ارائه بدهد. برای مثال یک فرد سنگین وزن ممکن است تشک لاتکس یا مموری فوم را انتخاب کند این انتخاب خوب است به شرطی که تشک از پشت شما پشتیبانی کند و جابجایی در آن خیلی سخت نباشد.

شرایط پزشکی و بدنی

در انتخاب تشک برای افرادی که کمردرد یا دیسک کمر، آرتروز و سایر مشکلات را دارند نیز باید این مسئله در نظر گرفته شود. برای حمایت از کمر و تسکین درد کمر برای افراد دچار این بیماری، توصیه می شود از تشک های سفت و محکم تر استفاده شود. اما انتخاب نهایی به شما برمی گردد که روی چه تشکی احساس راحتی می کنید. خرید تشک مناسب کمردرد شاید به درمان این بیماری کمک نکند اما راحتی را در خواب فراهم می آورد و بنابر نظرات کاربران، درد شما را تسکین می دهد. برای خرید تشک بهتر است از افرادی که در این حوزه دانش کافی دارند و با انواع تشک آشنایی دارند مشورت کنید، سپس از فروشگاه های معتبر و به نام خرید کنید.

تشک نرم یا سفت کدام بهتر است؟
تشک نرم یا سفت کدام بهتر است؟

تشک نرم یا سفت کدام بهتر است؟

تشک های نرم با فرو بردن بدن در خود، ستون فقرات را در موقعیت بدی قرار می دهد. با خوابیدن روی تشک های نرم، برای جابجایی آزادی کمتری دارید و همینطور بدن شما عرق خواهد کرد. با قرار گیری نادرست ستون فقرات، بعد از خواب شبانه احساس درد و ناراحتی در ستون فقرات خواهید داشت. تشک های سفت، به هیچ وجه راحتی را برای شما فراهم نمی کند. ستون فقرات در موقعیت نادرست قرار می گیرد. در این حالت تنها لگن و شانه روی تشک است و ستون فقرات به دلیل فرم s شکل، روی تشک نیست. همین عوامل موجب سفتی و درد در نواحی ستون فقرات خواهد شد. بنابراین تشکی با درجه سفتی متوسط انتخاب درستی است. تشک هایی با درجه سفتی مناسب، در انواع مموری فوم، لاتکس، فنری و … تولید می شوند. برای خرید تشک استاندارد، باید تشکی متناسب با شرایط بدنی و درجه سفتی مناسب خودتان پیدا کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با ما در مجموعه آقای تشک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *