تشک ایرانی یا خارجی | تشک ایرانی بخریم یا خارجی ؟

تشک ایرانی یا خارجی

معیار های مختلفی برای خرید انواع تشک وجود دارد که یکی از آنها کشور سازنده محصول است و از این نظر تشک های موجود در بازار در دو دسته بندی کلی ایرانی و خارجی قرار میگیرند که در هنگام خرید تشک همواره این سوال وجود دارد که تشک ایرانی یا خارجی بخریم، در این مقاله قصد داریم با بررسی ویژگی های انواع تشک های تولید شده در ایران و تشک های وارداتی شما را در خرید یک تشک عالی و با کیفیت راهنمایی کنیم پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به بررسی تشک های ایرانی و خارجی بپردازیم لازم است بدانید که معیار های مهمتری برای خرید تشک وجود دارد که بهتر است به آنها توجه بیشتری داشته باشید از جمله وزن خود و یا شخصی که قصد خرید تشک برای آن را دارید، نوع تشک، جنس رویه تشک و گارانتی تشک، برند های تولید کننده تشک ایرانی و خارجی مدل های مختلفی از تشک ها را تولید میکنند که میتوانید برای خرید تشک آنها را با یک دیگر مقایسه کنید.

تشک ایرانی یا خارجی | تشک ایرانی بخریم یا خارجی ؟
تشک ایرانی یا خارجی | تشک ایرانی بخریم یا خارجی ؟

ویژگی های تشک ایرانی و خارجی

انواع تشک ها فارغ از اینکه ایرانی هستند و یا خارجی داری ویژگی هایی هستند که از جمله آنها میتوان به نوع تشک ، سایز تشک، گارانتی تشک و قطر تشک اشاره نمود .

نوع تشک های ایرانی و خارجی : تشک های تولید شده در ایران معمولا در سه دسته بندی کلی طبقه بندی میشوند که عبارتند از تشک های طبی، تشک های طبی فنری و تشک های فنری که معمولا عموم مردم تمایل به خرید تشک های طبی فنری دارند چرا که قیمت مناسب تری داشته و با فیزیک بدنی افراد سازگاری بیشتری دارند.

اخیرا برخی از تولید کننده های تشک ایرانی اقدام به تولید تشک هایی با تکنولوژی پیشرفته تری کرده اند که از جمله آنها میتوان به تشک های مموری فوم و تشک های سوپر طبی فنری اشاره کرد.

تشک های مموری فوم دارای یک لایه خاص از فوم تخت عنوان مموری فوم هستند که این مموری فوم ها توانایی این را دارند که حالت بدن و ستون فقرات را به بهترین شکل ممکن نگه دارند و به همین دلیل افرادی که مشکلات کمردرد دارند میتوانند از این نوع تشک ها یعنی تشک های مموری فوم استفاده کنند.

تشک های سوپر طبی فنری هم از جمله جدید ترین تشک های تولید شده توسط تولید کننده های ایرانی است که همانند تشک های طبی فنری هستند با این تفاوت که فنر های به کار رفته در ساختار این تشک های از نوع میکرو یا فنر ریز است و علاوه بر این که احساس راحتی بیشتری به شما میدهند،طول عمر بیشری هم دارند .

تشک های خارجی هم همانند تشک های ایرانی دارای مدل های طبی فنری ، فنری، طبی، سوپر طبی فنری و همچنین تشک های مموری فوم هستند و علاوه بر آن میتوانید 2 مدل از تشک های حرفه ای که بر اساس دانش روز دنیا ساخت شده است را در بین تشک های خارجی پیدا کنید که یکی از آنها تشک های لاتکس و دیگری تشک های فنری منفصل است.

تشک های لاتکس از جمله تشک های طبی هستند که با مواد اولیه کاملا ارگانیک ساخته شده است.

تشک های فنری منفصل از جمله حرفه ای ترین تشک های بازار هستند که در ساختار آنها از فنر هایی استفاده شده است است که جدا از هم هستند به همین دلیل انتقال نیرو در این تشک ها بسیار کم است و در صورتی که یک سمت از تشک جسمی قرار داده شود، قسمت های دیگر صاف باقی خواهند ماند.

تشک های ایرانی در نظر نوع تشک بر اساس نیاز بازار و فیزیک بدنی ایرانی ها ساخته میشود به همین دلیل دارای محدودیت در نوع و مدل است اما در تشک های خارجی دانش روز دنیا حرف اول را میزند و مدل های ارگونومیک و جدیدتری را شامل میشود.

سایز تشک های ایرانی و خارجی :

بیشتر تشک های خارجی که به صورت وارداتی در بازار ایران موجود هستند دارای ابعاد استاندارد هستند که این ابعاد به شرح زیر هستند:

ابعاد استاندارد تشک نوزادی : 100*70 سانتی متر

ابعاد استاندارد تشک یک نفره : 200*90 سانتی متر

ابعاد استاندارد تشک 2 نفره : 200*160 سانتی متر

تشک های تولید شده در کشور از نظر ابعاد تنوع بالا تری را شامل میشوند و علاوه بر ابعاد فوق میتوانید ابعاد سفارشی را هم براساس ابعاد سرویس خواب خود از برند های ایرانی خریداری کنید.

گارانتی تشک های ایرانی و خارجی :

منظور از گارانتی در تشک ها مدت زمانی است که تولید کننده تشک برای استفاده آن در نظر مییگرد و از 2 تا 10 سال در تشک های ایرانی متغیر است و در صورتی که از برند های معتبر ایرانی تشک خود را خریداری کرده باشید اگر در مدت زمانی که گارانتی تشک تمام نشده است، مشکلی برای آن ایجاد میتوانید از تولید کننده بخواهید که آن را برایتان تعمیر و تعویض کند و با توجه به این که در تشک های ایرانی به صورت مستقیم با تولید کننده در ارتباط هستید امکان استفاده از گارانتی تشک بیشتر برایتان فراهم است .

در تشک های خارجی هم بحث گارانتی مطرح است اما با توجه به وارداتی بودن تشک ها ممکن است نتوانید به راحتی از گارانتی آن استفاده کنید.

برخی از برند های ایرانی از پشتیبانی بسیار خوبی برخوردار هستند و بعد از پایان مدت زمان گارانتی آن را با دریافت مبلغ کمتر برایتان تعویض میکنند.

قیمت تشک ایرانی و خارجی

اگر برای خرید تشک به دنبال قیمت مناسب هستید به شما توصیه میکنیم که تشک های ایرانی را خریداری کنید چرا که در مورد تشک های ایرانی واسطه های خرید کمتری دخیل هستند به همین دلیل محصول نهایی با قیمت کمتر و مناسب تری به دست مشتری میرسد اما در تشک های خارجی با توجه به بیشتر بودن هزینه های حمل و نقل و مالیات هایی که وجود دارد، قیمت نهایی تشک بیشتر میشود.

قیمت تشک ایرانی و خارجی
قیمت تشک ایرانی و خارجی

تشک ایرانی بخریم یا خارجی ؟

در بالا تمامی ویژگی های تشک های ایرانی و خارجی را بررسی کردیم و معایب و مزایا هر کدام را به شما گفتیم اما اگر هنوز هم بین دوراهی خرید تشک ایرانی و یا خارجی هستید باید به نکات زیر توچه داشته باشید:

نکته اول : تشک های ایرانی با فیزیک بدنی افراد سازگاری بیشتری دارد اما اگر به دنبال تشک های به روز و بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا هستید، تشک های خارجی انتخاب بهتری خواند بود.

نکته دوم : در تشک های خارجی تنوع سایزبندی کمتر است و فقط سایز های استاندارد را خواهید داشت اما در مورد تشک های ایرانی تنوع بالایی در زمینه سایزبندی وجود دارد و میتوانید بر اساس سایز سرویس خواب خود ، بهترین سایز تشک را خریداری کنید.

نکته سوم : آخرین نکته ای که برای خرید تشک ایرانی و خارجی باید به آن توجه داشته باشید قیمت تشک است که به دلایلی که در بالا به آن اشاره شد، تشک های ایرانی از قیمت مناسب تری نسبت به تشک های خارجی برخوردار هستند و خرید تشک ایرانی برای افرادی که قیمت برایشان مهم است، توصیه میشود.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی ویژگی های تشک ایرانی و خارجی پرداختیم و در کنار آن قیمت هر کدام را مورد بررسی قرار دادیم تا اگر قصد خرید هر کدام از تشک های ایرانی و یا خارجی را دارید بهتر و راحت تر تصمیم بگیرید.

آقای تشک یکی از بهترین تولیدکننده های تشک در کشور است که محصولات خود را بر اساس استاندارد های روز دنیا تولید میکند، برای خرید تشک ایرانی با کیفیت در مدل های مختلف از آقای تشک میتوانید سفارش خود را در وب سایت ما ثبت کنید و در صورتی که نیاز به مشاوره دارید با ما از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *