چه تشکی برای خوابیدن روی شکم مناسب است ؟

تعدادی از افراد هستند که تمایل دارند برای خوابیدن، حالت خوابیدن روی شکم را انتخاب کنند، خوابیدن روی شکم به این صورت است که معمولا دو دست از ناحیه آرنج خم شده و زیربالش فرد قرار می‌گیرد و پاها کاملا صاف و یا کمی خمیده می‌باشند. با این که ممکن است افرادی این طرز خوابیدن را به موقعیت‌های دیگر ترجیح دهند، ولی این موقعیت به طور معمول توصیه نمی‌شود.

بیشتر افراد درد و فشار در ناحیه کمر و شانه‌ها، لگن و گردن احساس می‌کنند. ممکن است تشک انتخاب شده به افراد در هنگام خوابیدن در این موقعیت کمک بسیاری کند، اما با این حال باز هم اکثر متخصصان این موقعیت را برای خواب پیشنهاد نمی‌کنند،افرادی که معمولا در این وضعیت می‌خوابند، افراد نگران‌تری هستند و نسبت به آینده و زندگی خود استرس بیشتری دارند.

انتخاب یک تشک مناسب که برای خوابیدن روی شکم طراحی شده باشد میتواند به سلامت و کیفیت خواب شما کمک کند و از ایجاد فشار روی قسمت های مختلف بدن به ویژه شکم ستون فقرات و گودی کمر جلوگیری میکند، در ادامه با بررسی معایب و فشار هایی که خوابیدن روی شکم میتواند به افراد تحمیل کند، چند مدل از بهترین تشک های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد که اگر شما هم علاقه مند به خوابیدن روی شکم هستید، میتوانید این مدل تشک ها را برای داشتن خوابی آرام و راحت انتخاب کنید.

معایب خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم از خروپف و اسید معده جلوگیری می‌کند، اما منجر به موارد زیر می‌شود:

 درد در قسمت کمر، لگن و شانه

اکثر افراد بالغ با توجه به توزیع وزنی خود ممکن است دردهایی در شانه‌ها و لگن و کمر احساس کنند. با خوابیدن بر روی شکم توزیع وزنی در هنگام خواب نیز رعایت نمی شود و درد این نواحی را بیشتر خواهد کرد.

درد گردن

اکثر افرادی که به شکم می‌خوابند ترجیح می‌دهند سر خود را مستقیم بر روی باش قرار ندهند و با گرداندن سر به چپ یا راست منجر به درد گردن در روز بعد خواهند شد. با قرارگیری گردن در وضعیت 90 درجه بیشترین فشار به گردن و ستون فقرات وارد می‌شود. ممکن است با انتخاب بالش مناسب از این درد بکاهید.

چه تشکی برای خوابیدن روی شکم مناسب است ؟
چه تشکی برای خوابیدن روی شکم مناسب است ؟

تغییر موقعیت و چرخش در هنگام خواب

حتی افرادی که این موقعیت را به سایر موقعیت‌ها ترجیح می‌دهند، در میانه‌ شب به علت عدم راحتی، موقعیت خود را تغییر می‌دهند. این موضوع منجر به عدم استراحت کافی و عدم رفع خستگی خواهد شد.

راحت نبودن در هنگام بارداری

بسیاری از متخصصین توصیه می‌کنند در هنگام بارداری به شکم خوابیده نشود چرا که علاوه بر عدم راحتی مادر، کودک نیز ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد.

ویژگی های تشک مناسب جهت خوابیدن روی شکم

انواع مختلفی تشک با برند ها و درجه نرمی های مختلف در بازار موجود است که از جمله آنها میتوان به تشک فنری، تشک لاتکس و تشک مموری فوم اشاره کرد که از بین آنها تشکی مناسب برای خوابیدن روی شکم است که بتواند فشار های وارده بر ستون فقرات را دفع کرده و بستری نرم و راحت برای خوابیدن فراهم کند، از بین مدل های فوق که برای تشک معرفی شد، تشک طبی که مموری فوم بیشتری دارند برای افرادی که بر روی شکم می‌خوابند می‌تواند مناسب باشد که علت آن این است که تشک های مموری فوم به خوبی میتوانند حالت بدن را به خود بگیرد و بسیاری از فشار های وارده به بدن و به خصوص ستون فقرات و گودی کمر را دفع میکند.

ویژگی های تشک مناسب جهت خوابیدن روی شکم
ویژگی های تشک مناسب جهت خوابیدن روی شکم

خرید بهترین تشک برای خوابیدن روی شکم

درجه سفتی تشک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر انتخاب تشک است به خصوص افرادی که روی شکم میخوابند باید به این مورد توجه ویژه ای داشته باشند. برای بیشتر افرادی که به پهلو می‌خوابند تشک طبی با درجه سفتی متوسط بهترین انتخاب و راحت‌ترین آنها می‌باشد.

بدین ترتیب حمایت ستون فقرات و جلوگیری از نقاط فشار و عدم ایجاد درد در بدن فرد به درستی اتفاق می‌افتد. البته وزن افراد نیز بر انتخاب درجه سفتی موثر می‌باشد. افرادی با وزن سبک (کمتر از 60 کیلوگرم) به علت این که زیاد در تشک فرو نخواهند رفت می‌توانند از تشک‌هایی با درجه سفتی متوسط رو به نرم یا نرم تر استفاده کنند. در صورتی که این افراد از تشک‌های سفت استفاده کنند احساس راحتی نخواهند کرد.

افراد با وزن متوسط (60 تا 100 کیلوگرم) نیز با استفاده از تشک‌های با درجه سفتی متوسط (و متوسط رو به سفت) احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

افراد با وزن بیشتر ممکن است در تشک‌های نرم و متوسط فرو روند که منجر به ایجاد مشکل در نحوه قرارگیری ستون فقراتشان می‌شود که از این رو تشک‌های با درجه سفتی متوسط رو به سفت و سفت تر برای آنها مناسب‌تر است.

برای خوابیدن روی شکم بهترین تشک، مدل های مموری فوم است که میتوانید آن را با قیمت مناسب و در سایز های مختلف از جمله 2 و یک نفره از فروشگاه آقای تشک خریداری نمایید.

خرید بهترین تشک برای خوابیدن روی شکم
خرید بهترین تشک برای خوابیدن روی شکم

تشک های مموری فوم در کوتاه ترین زمان ممکن به حالت اولیه خود برمیگردند و با توجه به ارتجاعی بودن ساختارشان میتوانند حالت های مختلف بدن را به خوبی قالب گیری کرده و بهترین بستر خواب را برای خوابیدن روی شکم فراهم میکنند و این درحالیست که کمترین میزان فشار را به ستون فقرات منتقل میکند و میتواند تاثیر زیادی در کاهش درد های عضلانی و احساس درد در ناحیه گودی کمر داشته باشد.

برای دریافت مشاوره جهت خرید تشک بر اساس حالت خوابیدن خود میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان فروش آقای تشک به شما کمک کنند و بهترین خرید را برای تشک تجربه کنید.