بهترین تشک برای هر سن کدام است ؟ | خرید تشک بر اساس سن

بهترین تشک برای هر سن کدام است

با توجه به تغییر سبک مردم ،تخت خواب جایگاه ویژه ای در بین خانواده ها پیدا کرده است به گونه ای که از بدو تولد کودک برای او سرویس خواب و تخت خواب خریداری میشود و همچنین در سنین بالا هم مشاهده میکنیم که اغلب افراد تریج میدهند که از تخت خواب برای خوابیدن استفاده کنند تا تشک های معمولی از این رو خوب است بدانید که بهترین تشک برای هر سن کدام است تا بتوانید در هنگام خرید تشک برای تخت خواب راحت تر تصمیم گیری کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد موضوع اصلی مقاله صحبت کنیم لازم است بدانید که اهمیت انتخاب تشک مناسب برا اساس سن و سال افراد بسیار زیاد است و میتواند نقض موثری در پیشگیری و یا کاهش درد های عضلانی و ستون فقرات شود، بنابراین درصورتی که یک تشک نامناسب خریداری کرده باشید این احتمال وجود دارد که صبح ها با کمردرد و یا احساس خستگی از خواب بیداری شوید، برای آشنایی با انواع تشک و انتخاب بهترین تشک بر اساس سن خود با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

بهترین تشک برای هر سن کدام است ؟ | خرید تشک بر اساس سن
بهترین تشک برای هر سن کدام است ؟ | خرید تشک بر اساس سن

معرفی انواع تشک

انواع تشک ها بر اساس مدل تشک و سایزی که دارند مورد بررسی قرار میگیرند که در ادامه به بررسی و معرفی هر کدام خواهیم پرداخت:

انواع تشک بر اساس سایز

تشک ها برای تخت با ابعاد مختلف تولید میشوند از این رو دارای سایز های مختلفی هستند که از جمله آنها میتوان به تشک نوزادی، تشک نوجوان، تشک، یک نفره، تشک یک و نیم نفره، تشک 2 نفره و تشک دو نفره اکسترا اشاره نمود.

هر سایز از تشک ها ممکن است دارای مدل های ممختلفی باشند و تفاوت آنها با هم دیگر در ابعادشان یعنی طول و عرض تشک هست که در زیر به صورت دقیق ابعاد هر سایز تشک آورده شده است.

ابعاد تشک نوزادی : 70*30 سانتی متر

ابعاد تشک نوجوان : 80*180 سانتی متر

ابعاد تشک یک نفره : 90*200 سانتی متر

ابعاد تشک یک و نیم نفره : 120*200 سانتی متر

ابعاد تشک دو نفره : 160*200 سانتی متر

ابعاد تشک دو نفره اکسترا : 200*200 سانتی متر

برای خرید تشک در سایز مناسب باید قبل از اقدام به خرید کردن ابعاد داخلی تخت خواب خود را بررسی کرده و به کمک یک متر اندازه گیری کنید تا بعد از خرید با مشکل مواجعه نشوید، همچنین ممکن است سایر تخت خواب شما به گونه ای باشد که با هیچ یک از سایز های تشک استاندارد موجود در بازار سازگار نباشد که در این صورت باید تشک خود را به صورت سفارشی خریداری کنید تا بر اساس ابعاد تخت شما ساخته شود

انواع تشک بر اساس مدل

4 مدل کلی تشک در بازار موجود است که تفاوت آنها در متریال به کار رفته در ساختشان است و عبارتند از طبی، طبی فنری، فنری و سوپر طبی فنری

یکی از فاکتور ها که در تشخیص نوع تشک به کار میرود قطر یا همان ارتفاع تشک است که معمولا تشک های تمام طبی کمترین قطر و تشک های سوپر طبی فنری بیشتر قطر را دارند.

برای خرید بهترین تشک متناسب با سن و سال باید به نوع تشک توجه داشته باشید، لازم است بدانید که هر کدام از انواع تشک ها در سایز های مختلف قابل تولید هستند اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نوع تشک بر اساس وزن و فیزیک بدنی شما انتخاب شود.

بهترین تشک برای سنین مختلف

تشک های مختلف برای سنین نوزادی تا سالمندی تولید میشوند که مهم است در هنگام خرید بهترین مدل تشک را بر اساس سن و سال خود خریداری کنید، اگر نمیدانید بهترین تشک برای سن شما کدام است با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین تشک برای نوزاد

برای خرید تشک نوزادی باید توجه داشته باشید که جنس رویه تشک از الیاف طبیعی و نخی باشد تا برای پوست حساس کودک دلبند شما مشکل و یا حساسیتی ایجاد نکند.

بهترین تشک برای نوزادان تشک های فنری است که بر اساس وزن کم نوزاد تولید میشوند و به راحتی قابل حمل هستند و با تخت خواب های نوزادی که معمولا 30 در 70 سانتی متری هستند، همخوانی دارند.

بهترین تشک برای نوزاد
بهترین تشک برای نوزاد

بهترین تشک برای جوان و نوجوان

سنین نوجوانی که معمولا کودکان بین 4 تا نهایتان 9 سالگی هستند را شامل میشود و با توجه به کوچک بودن جثه کودکان معمولا توصیه نمیشود که از تشک های یک نفره کامل برایشان استفاده کنید و در این سنین بهترین سایز تشک ، تشک 80 در 180 است .

با توجه به تمایل نوجوانان به استفاده از تشک های نرم و منعطف توصیه میشود مدل های فنری و یا طبی فنری برای این سنین خریداری شود.

اگر سن شما بیشتر از 9 سال است و یا جثه بزرگتری دارید باید از تشک های یک نفره که با ابعاد استاندارد 90 در 200 تولید میشوند استفاده کنید و با توجه به وزن خود یکی از مدل های طبی فنری و یا سوپر طبی فنری را خریداری کنید.

لازم به ذکر است که درجه سفتی در تشک های سوپر طبی فنری بیشتر از تشک های طبی فنری است و باید در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید و از وزن شما زیاد است توصیه میشود مدل سوپر طبی فنری را خریداری کنید که طول عمر بیشتری داشته باشد و دیر تر گود شود.

بهترین تشک برای جوان و نوجوان
بهترین تشک برای جوان و نوجوان

بهترین تشک برای بزرگسال

برای بزرگسالان و افراد متاهل تشک هایی با سایز 1 و نیم نفره، 2 نفره و یا 2 نفره اکسترا پیشنهاد میشود که باید بر اساس سایز سرویس خواب خود یکی را انتخاب کنند.

مدلهای تشکی که برای سنین بزرگسال توصیه میشود، تشک های طبی فنری و سوپر طبی فنری و همچنین تشک های تمام طبی است که از بین این سه مدل ، تشک تمام طبی بیشترین درجه سفتی را داشته و برای افرادی که مشکلات ستون فقرات دارند، توصیه میشود و همچنین تشک های طبی فنری به نسبت 2 مدل دیگر نرم تر هستند و برای افرادی که وزن کمی دارند توصیه میشود.

برای افراد متاهل بهترین پیشنهاد تشک های سوپر طبی فنری در سایز 2 نفره است که میتوانید برای خرید آن از طریق فروشگاه آقای تشک اقدام نمایید.

بهترین تشک برای بزرگسال
بهترین تشک برای بزرگسال

بهترین تشک برای سالمندان

در سنین بالا معمولا مشکلات کمردرد و عارضه های ستون فرات بیشتر به چشم میخورد و به همین دلیل توصیه میشود از تشک های تمام طبی و یا سوپر طبی استفاده شود تا با حفظ حالت های ستون مهره و پخش کردن فشار در تمامی قسمت های تشک از مشکلات و درد های عضلانی و کمر درد جلوگیری کند.

بهترین تشک برای سالمندان
بهترین تشک برای سالمندان

معیار های انتخاب بهترین تشک

برای انتخاب بهترین تشک باید 5 معیار زیر را در نظر داشته باشید:

  1. سلیقه
  2. سن و سال
  3. سایز تخت خواب
  4. ابعاد تشک
  5. وزن

خلاصه مطالب

در مقاله پیش رو انواع تشک ها را بر اساس سایز و مدل بررسی کردیم و گفتیم که برای هر سن کدام تشک بهتر است.

فروشگاه آقای تشک تنوع بالای از انواع تشک را در سایز ها و مدل های مختلف برای گروه سنی مختلف عرضه کرده است که میتوانید بر اساس مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، بهترین تشک را متناسب با شرایط خود انتخاب کرده و خریداری نمایید و اگر برای انتخاب مردد هستید میتوانید با ما از طریق شماره های درج شده در سایت در ازتباط باشید تا کارشناسان آقای تشک شما را در خرید تشک خوب و اقتصادی متناسب با سن و سایر معیار ها، راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *