انواع پارچه تشک | بهترین پارچه برای تشک چیست ؟

انواع پارچه تشک

پارچه تشک از مهمترین متریالی است که در ساخت تشک به کار میرود و امروزه مدل های مختلفی از پارچه ها در بازار موجود است که برای ساخت تشک ها مورد استفاده قرار میگیرد بر همین اساس شناخت انواع پارچه های تشک برای افرادی که در زمینه تولید تشک فعالیت میکنند و یا قصد خرید تشک دارند، مفید است،پس با ما تا انتها این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مدل های مختلف پارچه که برای تولید تشک مورد استفاده قرار میگیرد ،آشنا کنیم.

انواع پارچه تشک | بهترین پارچه برای تشک چیست ؟
انواع پارچه تشک | بهترین پارچه برای تشک چیست ؟

پارچه تشکی ژاکارد

شناخته شده ترین مدل پارچه که برای تولید تشک مورد استفاده قرار میگیرد پارچه ژاکارد است که به دلیل تنوع بالا در طرح و قیمت در بیشتر تشک های موجود در بازار از آنها استفاده میشود و همچنین از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است که آن را به یک پارچه ایده آل برای تشک ها تبدیل کرده است.

پارچه ژاکارد انواع مات و براق دارد و نوع بافت طرح روی پارچه به گونه ای است که می توان طرح برجسته لوگوی شرکت تولید کننده تشک را نیز روی این پارچه طراحی کرد و از این رو بسیاری از تولید کننده های تشک تمایل به استفاده از پارچه های ژاکارد دارند.

از ویژگی های شاخص پارچه ژاکارد میتوان به قیمت مناسب،تنوع در طرح و امکان چاپ لوگو بر روی پارچه اشاره کرد.

پارچه تشکی ژاکارد
پارچه تشکی ژاکارد

پارچه تشکی نخی سوزنی

پارچه نخی سوزنی نسبت به پارچه ژاکارد دارای درصد نخ بیشتر و اصطلاحا دارای تنفس بیشتر است. جابجایی هوا در پارچه، بیشتر از پارچه ژاکارد می باشد.

این پارچه از لحاظ تنوع طرح مانند ژاکارد دارای طرح های زیادی است و تمام عملیات صنعتی که می توان روی پارچه ژاکارد انجام داد، روی این نوع پارچه هم انجام می دهند.

وجه تمایز این پارچه با پارچه ژاکارد این است که با این که از لحاظ طول عمر با پارچه ژاکارد یکسان است اما دارای درصد نخ و لطافت بسیار زیادتری نسبت به ژاکارد بوده و تنفس پارچه بیشتر است که این امر باعث می شود سطح تشک با پارچه نخی سوزنی نسبت به پارچه ژاکارد کمتر تعرق داشته باشد و از لحاظ قیمت نیز پارچه نخی سوزنی نسبت به پارچه ژاکارد به واسطه همین شاخصه دارای قیمت بالاتری می باشد.

پارچه تشکی گردبافت

پارچه گردبافت پارچه ایست که در سال های اخیر به صنعت تشک اضافه شده است. پارچه ای است که از لحاظ ضخامت از پارچه های ژاکارد و نخی سوزنی دارای ضخامت بیشتری است و دارای درصد نخ بسیار بالایی است که این خاصیت باعث می شود که هم سطح تشک تنفس بسیار بالایی داشته باشد و هم از لحاظ نخی بودن، بسیار نخی و لطیف باشد.

این لطافت به پسند مشتری بسیار کمک می کند. البته نکته قابل ملاحظه این است که به واسطه این که پارچه گردبافت دارای نخ بسیار زیادی است مطمئنا از لحاظ طول عمر از پارچه ژاکارد و پارچه نخی سوزنی عمر کمتری دارد، اما دارای کیفیت خواب بهتری است که این بسته به انتخاب فردی است که تشک را می پسندد دارد که طول عمر برایش اهمیت دارد یا کیفیت و نخی بودن پارچه تشک.

پارچه محافظ تشک
پارچه محافظ تشک

پارچه محافظ تشک

پارچه محافظ تشک می تواند از نوع پارچه ژاکارد یا نخی سوزنی یا پارچه گردبافت باشد که بسته به نوع محافظ، فرآوری های مختلفی روی آن انجام می شود.

مثلا در محافظ ضد آب، پارچه دارای نایلکس بیشتر و لایه لمینیت است که رطوبت را عبور ندهد و در برابر شستشو مقاوم باشد، ولی در محافظ ترموباند، پارچه نخی تر است و لایه زیر از نوع ترموباند است که هم تعرق کمتری داشته باشد و هم عدم عبور رطوبت در پارچه در حد تعرق بدن وسطح کم آب می باشد.

پارچه برزنتی این نوع پارچه بیشتر برای تشک های کشتی، تشک های بیمارستانی و تشک های ژیمناستیک استفاده می شود.

این نوع پارچه بیشتر بابت نفوذناپذیری و مقاومت بالایش مورد استفاده قرار می گیرد و اصلا اصول خواب و بهداشت خواب در آن رعایت نمی شود چون مورد استفاده آنها نیز خواب نیست.

بیشتر در موارد ورزشی یا مواردی که ممکن است با ترشحات بدن بیمار سروکار داشته باشد استفاده می شود.

بنابراین حتی به طور روزانه ممکن است تشک شستشو شود، در نتیجه باید از لحاظ مقاومت و نفوذناپذیری استاندارد بالایی داشته باشد.

بهترین مدل پارچه برای تشک کدام است ؟

از بین پارچه هایی که در بالا به معرفی و بررسی آنها پرداختیم ،پارچه های نخی سوزنی و پارچه های گرد بافت از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و اغلب به عنوان پارچه های تشکی بر روی تشک های لوکس و با کیفیت مورد استفاده قرار میگیرد.

اما اگر به دنبال پارچه تشکی قیمت مناسب هستید میتوانید پارچه های ژاکارد را هم مورد بررسی قرار دهید.

بهترین مدل پارچه برای تشک کدام است ؟
بهترین مدل پارچه برای تشک کدام است ؟

خلاصه مطالب

در این مقاله مدل های مختلف پارچه تشکی از جمله پارچه ژاکارد ،نخی سوزنی و گرد بافت را مورد بررسی قرار دادیم و ویژگی ها مشخصات هر کدام را مورد بررسی قرار دادیم، برای خرید انواع تشک ها در سایز های ۲ و یک نفره و همچنین سایز های سفارشی میتوانید به فروشگاه آقای تشک مراجعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *