انواع تشک بیمارستانی | آشنایی با تشک طبی و موج دار

انواع تشک بیمارستانی

به طور کلی باید بگوییم تشک های بیمارستانی که تشک طبی نیز نامیده می شوند به راحتی تشک های تخت خواب خانگی شما نیستند. تشک های تختخواب بیمارستانی با تشک هایی که در خانه استفاده می کنیم بسیار متفاوت است. آنها با در نظر گرفتن استحکام لبه ها و ضخامت و همچنین نگرانی های ایمنی بیماران طراحی شده اند. تشک های بیمارستان برای رفاه حال بیماران دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به شرایط هر بیمار از آن استفاده می شود تا پشتیبان و حمایتی برای کاهش دردهای مزمن بیماران باشد. در این مقاله می خواهیم به بررسی انواع تشک بیمارستانی و اینکه چگونه تشک بیمارستانی انتخاب کنیم و تشک بیمارستانی را چگونه تمیز کنیم بپردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:
انواع مختلفی از تشک بیمارستانی در بازار موجود است اما شما باید برای خرید تشک بهترین آنها را بر اساس نیازهای خاص بیماران انتخاب کنید.

انواع تشک بیمارستانی

انواع تشک بیمارستانی شامل موارد زیر می باشد که برای شما معرفی کرده ایم:

انواع تشک بیمارستانی

پدها و پمپ فشار جایگزین :

تشک های بیمارستانی مبتنی بر پدهای فشار متناوب و سیستم پمپاژ. خروجی هوا 6-8 لیتر در دقیقه است و فشار آن از 30 میلی متر جیوه و 100 میلی متر جیوه است. مواد روکش دار دارای روکش نایلونی یا PU است.

تشک Air Jet :

این تشک های بیمارستانی سوراخ های کوچکی روی سطح دارند تا سطح رطوبت ، هوای ناپایدار و رشد میکروبی را کاهش دهند. خروجی هوا در تشک جت هوا 3.5-4 لیتر در دقیقه است و فشار از 50 میلی متر جیوه و 90 میلی متر جیوه است. ماده پوششی مورد استفاده PVC است.

تشک فوم :

تشک فومی که در بیمارستان استفاده می شود دارای تراکم بالاتر مانند تراکم 32 ، 40 است. آنها با فناوری ضد میکروبی تولید می شوند. مواد پوشش دهنده تشک به طور کلی رکسین یا پلاستیک است تا از ضد آب بودن آن اطمینان حاصل شود. مواد پوشش پارچه FR است که ضد حریق است. تشک فوم بیمارستانی می تواند ساده باشد و یا دارای 2 یا 4 قسمت است که قابلیت جمع شدن دارد.

تشک فنری

انتخاب تشک بیمارستانی به شرایط بیمار بستگی دارد. تشک فنری رایج ترین تشک بیمارستانی است. این یک تشک معمولی از ویژگی های مشترک برخوردار است و برای بیمارانی که نیازی به گذراندن دوره طولانی در رختخواب ندارند گزینه ایده آل است. تشک هایفنری مانند انواع تشک هایی است که افراد معمولاً در اتاق خواب خود استفاده می کنند. مزیت اصلی خرید این نوع تختخواب این است که شما یا بیمار می توانید به سرعت با آن سازگار شوید.

تشک پیشگیری از زخم بستر

برخی از بیماران نیاز به گذراندن مدت طولانی در رختخواب دارند و برای جلوگیری از زخم بستر به تشک پیشگیری از زخم بستر نیاز دارند. این موارد معمولاً به دلیل صرف زمان زیادی در خوابیدن روی یک تشک معمولی ایجاد می شود و می تواند وضعیت بیمار را بدتر کند. تشک زخم بستر دارای طراحی منحصر به فردی است که به جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بیمار کمک می کند. انتخاب بعضی از تشک های فومی بهتر از سایر تشک ها هستند ، اما شما باید نوع تشک مناسب شرایط خود را تعیین کنید.

تشک پیشگیری از زخم بستر
تشک پیشگیری از زخم بستر

تشک بادی و تشک طبی

اگر بیمار قبلاً دارای زخم یا زخم بستر بوده است ، پس به استفاده از تشک تسکین دهنده فشار متناوب نیاز دارد. نوع تشک دارای طرحی است که به تخلیه یا تورم سلول های هوای داخل کمک می کند تا بیمار آرام شود. مجموعه سلو لهای هوا با جابجایی نقاط فشار گردش هوا را تقویت می کنند. گردش آزاد هوا هنگامي كه فرد دچار زخم بستر شود به دليل استراحت در تخت براي مدت طولاني ضروري است. جریان هوای با کیفیت در تشک همچنین به افرادی که زمان زیادی را در رختخواب می گذرانند به جلوگیری از تعریق که می تواند در طولانی مدت روی پوست تأثیر بگذارد ، کمک می کند.

تشک بادی طبی

تشک بادی طبی نیز برای بیمارانی که پوستی لطیف دارند و بیشتر وقت خود را در رختخواب می گذرانند ایده آل است. تشک های کم هوای همراه با تشک های متناوب می توانند در درمان و پیشگیری از زخم های فشار کمک کنند. با این حال ، فن آوری های آنها به طور قابل توجهی متفاوت است ، اما آنها همان هدف را دارند.

یک تشک با جریان کم هوا برای دمیدن هوا از طریق فضاهای موجود در سیلندر هوا و پوشش طراحی شده است. حرکت هوا به این دلیل قابل توجه است که پوست را خشک نگه می دارد و برای افرادی که شب ها عرق می کنند ایده آل است. جریان هوا همچنین به کاهش فشار کمک می کند تا بدن راحت بماند.

تشک چرخشی جانبی

تشک چرخشی جانبی نوع دیگری از بالشتک است که می توانید برای بیماران بستری انتخاب کنید. این تخت دارای طرحی است که به شما امکان می دهد کاربر را به آرامی به طرفین بچرخاند تا راحتی بیشتری در آنها ایجاد کند و همچنین از بروز فشار در برابر فشار جلوگیری کند. اگر بیمار در بستر بیماری باشد ، ممکن است نتواند سمت خواب را تغییر دهد و این می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

تشک بادی طبی
تشک بادی طبی

چگونه تشک بیمارستانی مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب تشک بیمارستانی با توجه به اینکه برای افراد با نیازهای ویژه است می تواند یک کار ساده ای نباشد. چالش در این است که انواع تشک های بیمارستانی دقیقاً مانند تخت هایی وجود دارد که برخی از آنها الکترونیکی و برخی دیگر دستی هستند.

توجه به اندازه تشک

اندازه استاندارد تشک بیمارستانی 36 ″ پهن و 80 ″ طول است اما برخی از تشک ها نیز تا 84 اینچ قابل ارتقا هستند. باید به یاد داشته باشید که اندازه تشک بیمارستانی باید از قد بیمار بیشتر باشد و به راحتی روی تخت قرار گیرد.

توجه به انعطاف پذیری تشک

بعد از تنظیم تخت باید انعطاف پذیر باشد و شکسته نشود زیرا بسیاری از تخت های بیمارستانی دارای موقعیت قابل تنظیم هستند بنابراین برای چنین تخت هایی تشک های قابل تنظیم بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

توجه به تحرک بیمار

اگر بیمار ساعات بیشتری را در رختخواب سپری کند ، تشک فوم گزینه مناسبی است.

چگونه تشک بیمارستانی مناسب انتخاب کنیم؟
چگونه تشک بیمارستانی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه تشک بیمارستانی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن تشک بیمارستان بسیار مهم است. با ضد عفونی و شستشوی منظم می توانید عمر تشک خود را افزایش دهید. همیشه به یاد داشته باشید که شما از بهترین مواد شیمیایی برای تمیز کردن تشک بیمارستانی خود استفاده می کنید. از محلول های بسیار غلیظ استفاده نکنید زیرا ممکن است به پارچه آسیب برساند.

مواد اولیه تشکیل دهنده تشک بیمارستان چیست؟

بیشتر تشک های بیمارستان از یک یا چند مورد زیر تشکیل شده اند:

کف ، کویل های داخلی ، هوا یا ژل. گرچه ممکن است اشتراکات آنها محدود باشد ، این تشک ها را می توان در چندین زمینه مجزا طبقه بندی کرد (برخی از آنها شناخته شده اند که با هم همپوشانی دارند): تشک های داخلی ، تشک های کف ، تشک های کم هوا ، تشک های فشار متناوب ، تشک های چرخشی جانبی و تشک های باریاتری.

عواملی که باید هنگام انتخاب تشک بیمارستانی در نظر بگیرید چیست؟

اگر می خواهید یک تشک بیمارستانی برای یک بیمار انتخاب کنید ، به طور عمده سه عامل وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. این موارد شامل سلامتی بیمار ، بودجه و همچنین اندازه تشک است. انواع مختلفی از تخت و تشک بیمارستانی و همچنین بررسی مشتری وجود دارد که می تواند اطلاعاتی در مورد بهترین تشک برای خرید به شما ارائه دهد.

اگر می خواهید بهترین تشک بیمارستانی را تهیه کنید ، باید عواملی مانند راحتی و استحکام را در نظر بگیرید. یک بیمار برای جلوگیری از زخم بستر به پشتیبانی بیشتری نیاز دارد از این رو تهیه یک تختخواب با آسایش با کیفیت ضروری است. راحتی تشک به آنچه شما از آن نیاز دارید بستگی دارد. برخی از افراد با یک تشک محکم که می تواند آنها را در هنگام خواب گهواره کند ، احساس راحتی می کنند. در بعضی موارد ، افراد دیگر با تشک هایی که نرم هستند احساس راحتی می کنند. با این حال ، درجه نرمی متفاوت است و شما می توانید یک کوسن متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید ، نه مارک تجاری.

بیشتر تشک های بیمارستانی مانند کف و بالشتک های در گردش هوا سفت هستند و دارای لایه های بیشتری هستند که برای استفاده بیمار مناسب هستند. یک تشک فوم با چگالی بالا برای بیمارانی که بیماری های مختلف دارند ایده آل است. یک چشمه داخلی دارای تراکم بالایی است و می تواند برای نیازهای شما در خانه ایده آل باشد.

مورد دیگری که باید در انتخاب تشک با کیفیت به شما کمک کند ، تجربه خوابیدن است. اگر به پشت یا پهلو می خوابید ، باید تشکی با استحکام انتخاب کنید که باعث دردناک شدن بدن نشود. شما باید اطمینان حاصل کنید که تختخواب متناسب با نیاز شما در زمان خواب است.

قیمت تشک بیمارستانی

تشک های بیمارستانی اساسی از آنجا که به خوبی روی تخت های بیمارستان قرار می گیرند ، برای امکانات بهداشتی مناسب هستند. با این حال می توانید از یک تشک بیمارستانی پایه در خانه نیز استفاده کنید ، اما تشک های با کیفیت بالا و کاملاً قابل تنظیم برای خانه مناسب هستند. بالشتک ها همچنین برای امکانات طولانی مدت که بیماران از آنها مراقبت می کنند مناسب هستند.

تشک های بیمارستانی باکیفیت ارزش بالایی دارند زیرا از طراحی ویژه ای برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به شکستگی پوست برخوردارند. تشک با کیفیت بالا نیز با دوام است و اگر تصمیم به خرید آن داشته باشید می تواند برای مدت طولانی دوام داشته باشد.

تشک های اقتصادی متنوعی وجود دارند که می توانند نیازهای شما را برآورده کنند به شرطی که بدانید چه می خواهید. خوب است اگر چیزی را ترجیح دادید چیزی را انتخاب کنید که برای شما مفید باشد.

بعد از خرید تشک بیمارستانی ، باید سایر فاکتورها مانند گزینه های حمل و نقل و زایمان را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از شرکت ها خدمات مناسب را به مشتریان ارائه می دهند و کلیه کالاهای خریداری شده را در یک بازه زمانی خاص تحویل می دهند. اگر می خواهید تشک را بصورت آنلاین بخرید ، می توانید به راحتی این اطلاعات را از سایت شرکت دریافت کنید.

جنبه دیگری که باید در مورد گارانتی و بازده احتیاط کنید. همیشه به این دلیل نیست که اگر کالایی را بصورت آنلاین خریداری کنید ، همیشه با کیفیت خواهید گرفت. با این حال ، برخی از شرکت ها تضمین هایی را به مشتریانی ارائه می دهند که ممکن است از کالاهای خریداری شده خود راضی نباشند. بررسی اینکه آیا تأمین کننده تشک بیمارستانی از چنین امکاناتی برخوردار است ، بسیار حیاتی است.

قیمت تشک بیمارستانی
قیمت تشک بیمارستانی

اندازه تشک

تشک های بیمارستانی متناسب با تخت های بیمارستان طراحی شده اند و با تشک هایی که در خانه استفاده می کنیم تفاوت زیادی دارند. با این حال ، اگر تصمیم به خرید تشک بیمارستانی برای مصارف خانگی دارید ، تهیه یک تختخواب که به همراه بالش باشد نیز ضروری است.

تهیه تشک مناسب که به خوبی در اتاقی که بیمار از آن مراقبت می کند ، بسیار ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *