ارتفاع تشک باید چقدر باشد ؟ | قطر استاندارد تشک

ارتفاع تشک باید چقدر باشد ؟

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که مشتریان ما در هنگام خرید تشک از ما میپرسند این است که ارتفاع تشک باید چقدر باشد و این مورد یعنی ارتفاع یا همان قطر تشک از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با توجه به شرایط ، پوزیشن خوابیدن و همچنین ابعاد سرویس خواب شما انتخاب شود.

جالب است بدانید که ارتفاع تشک ارتباط مستقیمی با نوع تشک دارد و هرچه قطر تشک بیشتر باشد ،نشان دهنده مرغوب بودن تشک است،اما سوال اصلی این است که ارتفاع یک تشک استاندارد چند است و برای خرید یک تشک با قطر مناسب باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم، با ما در این مقاله همراه باشید تا هر آنچه را لازم است در مورد ارتفاع و قطر یک تشک مناسب بدانید را به شما بگوییم.

ارتفاع تشک باید چقدر باشد ؟ | قطر استاندارد تشک
ارتفاع تشک باید چقدر باشد ؟ | قطر استاندارد تشک

قطر استاندارد تشک

از آنجایی که قطر تشک تاثیر زیادی در کیفیت و سلامت خواب افراد دارد برای آن استاندارد هایی تعریف شده است و ارتفاع تشک باید به گونه ای باشد ک به خوبی از ستون فقزات حمایت کرده و اصطلاحا نه خیلی نازک باشد و نه خیلی ضخیم، این که قطر تشک ها چقدر است بستگی به مدل تشک و نوع متریالی دارد که در ساخت آن به کار رفته است و میتواند بین 15 الی 35 سانتی متر متغیر باشد و معمولا تشک های طبی کمترین میزان ارتفاع و تشک های سوپر طبی فنری بیشترین ارتفاع را دارند.

نکاتی که برای انتخاب تشک با ارتفاع مناسب باید به آن توجه داشته باشید

وزن

اولین نکته ای که برای خرید تشک با ارتفاع مناسب باید به آن توجه شود، وزن افراد است و بر همین اساس ما افراد را در دو دسته بندی سبک وزن و سنگین وزن طبقه بندی میکینم.

ازتفاع مناسب تشک برای افراد سبک وزن بین 20 تا 25 سانتی متر و برای افراد سنگین وزن بین 25 تا 35 سانتی متر می باشد.

کمردرد

پیشنهاد ما برای افرادی که با مشکل کمردرد دست و پنجه نرم میکنند، تشک های تمام طبی و یا تشک های سوپر طبی فنری است که بر همین اساس تشک مناسب برای افرادی که کمردرد دارند 15 سانتی متر (در مدل های تمام طبی) و 30 الی 35 سانتی متر (در مدل های سوپر طبی فنری) است و به هییچ عنوان تشک های فنری که ارتفاعشان 20 الی 25 سانتی متر است، برای کمردرد توصیه نمیشود.

قطر استاندارد تشک
قطر استاندارد تشک

حالت خوابیدن افراد

همانطور که میدانید افراد به حالت های مختلف می خوابند و این حالت ها بر اساس عادت و یا مشکلات فیزیکی افراد است و تاثیر زیادی در انتخاب تشک با قطر های مختلف دارد که در ادامه صورت کامل در مورد قطر تشک و حالت خوابیدن افراد صحبت خواهیم کرد:

اگر عادت دارید که به پشت بخوابید بهتر است تشک هایی که قطرشان بین 25 تا 30 سانتی متر است را انتخاب کنید، این مدل تشک ها به خوبی از انحنای طبیعی ستون فقرات حایت میکنند و از ایجاد درد در ستون فقرات جلوگیری کند و معمولا این تشک ها با لایه کناری ضخیم و اسفنج نازک تر ، پشت شما را پشتیبانی می کند و از فرو رفتن شما در تشک جلوگیری می کند، علاوه بر آن شانه ها و پاسن افراد را در بهترین حالت ممکن قرار میدهد و از ایجاد درد و کوفتگی بعد از خواب جلوگیری میکند.

اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، پیشنهاد میشود از تشک هایی که ارتفاعشان بین 30تا 35 سانتی متر است استفاده کنید، این نوع تشک ها  پوشش زیادی به شانه ها و باسن ارائه می دهند. این مناطق وزن کل بدن شما را در حالت خوابیدن پهلو تحمل می کنند. لایه های فنری و اسفنجی پوشش مورد نیاز برای کاهش فشار در شانه ها و باسن را فراهم می کنند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بر روی شکم میخوابیدف پیشنهاد ما به شما خرید تشک هایی با قطر 25 سانتی متر است زیرا درجه نرمی این مدل تشک ها به گونه ایست که احتمال آسیب زدن به کمر را به صفر میرساند.

و در نهایت اگر عادت دارید در هنگام خواب، حالت خود را تغییر داده و به صورت ترکیبی میخوابید، پیشنهاد ما به شما تشک هایست که 30 سانتی متر ارتفاع دارند و درجه نرمی متعادلی دارند.

عوامل موثر در ارتفاع تشک
عوامل موثر در ارتفاع تشک

عوامل موثر در ارتفاع تشک

مهمترین عامل که در تعیین ارتفاع تشک نقض دارد، متریالی است که در ساختار درونی تشک به کار گرفته میشود و همانطور که در مقالات قبلی گفته شد، فوم، فنر و اسفنج از جمله مهمترین متریال در ساختار درونی تشک می باشند و هر چه ضخامت و ارتفاع فوم و فنر و اسفنج در تشک بیشتر باشد، قطر آن هم بیشتر خواهد بود و در یک نتیجه گیری کلی میتوان گفت که تشک های ضخیم در به نسبت تشک های نازک از مرغوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا از مواد بیشتری در داخل آنها بهره گرفته شده است.

خلاصه مطالب

در این مقاله در مورد ارتفاع تشک و این که ارتفاع تشک باید چقدر باشد صحبت کردیم و گفتیم که انواع مختلف تشک ها با قطر 15 الی 35 سانتی متر در بازار موجود هستند و هر چه تشک ضخیم تر باشد از کیفیت بالا تری برخوردار بوده و قیمت و طول عمر بیشتری خواهد دارد، برای انتخاب تشک مناسب و با قطر استاندارد باید به عواملی از جمله وزن، وضعیت سلامت ستون فقرات و همچنین عادت هایی که در زمان خوابیدن دارید، توجه کنید، اگر برای خرید انواع تشک ها با قطر های مختلف به مشاوره احتیاج دارید ، میتوانید با کارشناسان فروشگاه آقای تشک از طریق شماره های درج شده در سایت، در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *