ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

راهنمای کامل انتخاب و خرید بهترین تشک

خرید بهترین تشک
جدول محتوا

خواب یکی از اصلی ترین نیازهای انسان است که بر روی سلامت جسمی و روانی تاثیر بسیار زیادی می گذارد، به همین خاطر واجب است که شرایط مساعد برای داشتن خوابی راحت و عمیق توسط افراد فراهم شود. نوع تشک و رختخواب بر روی کیفیت خواب موثر است، در نتیجه این راهنمای کامل انتخاب و خرید بهترین تشک را گردآوری کرده ایم تا از این طریق مشتریان را در جهت خرید بهترین کالاهای ممکن هدایت نماییم. خرید تشک درجه یک و استاندارد نیازمند شناخت انواع کالاها و ویژگی های آنهاست، این در حالی است که بسیاری از مشتریان دقت خاصی در حین خرید ندارند و صرفا قیمت را معیاری برای خوب یا بد بودن محصولات در نظر می گیرند.

راهنمای خرید تشک خوب و مناسب

خواب در تنظیم فعالیت های درونی بدن و ترشح بسیاری از هورمون ها تاثیرگذار است، بدین ترتیب است که بر روی سلامت جسم و روان تاثیر می گذارد، بطوری که بسیاری از پزشکان برای پیشگیری از بیماری و یا درمان بیماران خود تاکید بسیار زیادی بر روی خواب باکیفیت دارند. میزان خواب باکیفیت مورد نیاز برای داشتن سلامت، بطور میانگین 7 ساعت در طول شبانه روز است که این عدد در دوره های مختلف سنی با تغییراتی روبرو می شود. تنها مسئله ثابتی که وجود دارد این است که خواب باکیفیت به شرایط مناسب نیازمند است؛ بدین ترتیب می توانیم به اهمیت و ارزش بسیار زیاد تشک پی ببریم.

ویژگی های بهترین تشک

یک تشک استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی و نکات پزشکی

در طراحی و تولید تشک ها از پزشکان مشورت گرفته می شود، یکی از علت های این کار، اهمیت تشک در بحث ساختاری ستون فقرات است؛ در صورتی که تشک از استانداردهای مهندسی، پزشکی و ارگونومی پیروی نکند، در دراز مدت باعث بروز درد در نواحی مختلف بدن و همینطور ناهنجاری های ساختاری استخوانی می شود. با این تفاسیر اولین و شاید مهمترین ویژگی یک تشک خوب، موارد و نکات طراحی آن است.

سایزبندی تشک

می دانیم که هر یک از تشک ها سایز، ارتفاع و شکل ظاهری خاصی دارند، در نتیجه ممکن است گزینه مناسبی برای تخت شما نباشند و یا انتظارات شما را برآورده نکنند، به همین خاطر در حین خرید این موارد نیز باید در نظر گرفته شود و طبق آن محصولی انتخاب گردد. با توجه به عدم آگاهی اغلب مشتریان از این موارد، مشاوره های کارشناسی پیش از خرید به آنها ارائه می شود.

الیاف تشک

برخی از تشک های تولید شده از جنس ابر یا اسفنج هستند، برخی دیگر با پر یا الیاف طبیعی پر شده اند؛ این یعنی تنوع بسیار زیادی در دنیای تشک ها وجود دارد و هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. پیش از اقدام به خرید مشتری باید بداند به چه چیزی نیازمند است، بدین شکل انتخاب محصول برای وی ساده تر خواهد شد، برای مثال از ابتدا می داند که تشک فنری برای او مناسب نیست، پس با گفتن این مسئله به کارشناس فروش، روند خرید خود را سریعتر و ساده تر می کند.

خرید تشک

خرید تشک تک نفره

تشک های تک نفره معمولا خود دارای دسته بندی های مختلفی هستند؛ از اصلی ترین معیارهای دسته بندی آنها می توان به جنسیت، مدل، شکل ظاهری، ابعاد و نوع الیاف اشاره داشت. از نظر طول تشک، همگی آنها دارای طول 2 متری هستند، اما در لحاظ عرض دارای دو دسته بندی می باشند.

  1. تشک تک نفره با عرض 90 سانتی متر
  2. تشک تک نفره با عرض 120 سانتی متر

از تشک های 90 سانتی متری در مراکز اقامتی استفاده می شود، از طرفی این محصولات برای نوجوانان و افراد دارای جثه متوسط مناسب است؛ خرید تشک های مورد بحث به افراد درشت هیکل توصیه نمی شود.

تشک های 120 سانتی متری برای این دسته از مشتریان تولید شده اند که عرض بسیار بیشتری دارند و خوابیدن بر روی آنها بسیار ساده تر و لذتبخش تر است. این نکته نیز گفتنی است که مادران صاحب فرزند هم می توانند از آنها استفاده نمایند و به همراه فرزند خود به استراحت بپردازند، به همین خاطر ممکن است این محصولات با نام تشک های یک و نیم نفره نیز معرفی شوند.

خرید تشک دونفره

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، تمامی تشک های استاندارد امروزی دارای طول 2 متری هستند و تفاوت آنها در عرض است. تشک های دونفره دارای سه دسته بندی عرضی هستند و این موضوع حق انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران قرار می دهد. مشتری می تواند بر اساس نیاز خود یکی از تشک های 140، 160 و یا 180 سانتی متری را خریداری نماید. بدون شک خرید تشک هایی با عرض بیشتر راحتی بیشتری را برای مشتری به دنبال خواهد داشت. اغلب هتل ها و مراکز اقامتی از تشک های 140 و 160 سانتی متری استفاده می کنند؛ تشک های 180 سانتی متری بزرگترین نوع این محصولات هستند که برای دو فرد چاق مناسب هستند و فضای بسیار زیادی را نیز اشغال می کنند.

راهنمای خرید و خرید تشک – آشنایی با انواع تشک ها

تنوع بسیار بالای موجود در دنیای این محصولات باعث شده است تمامی مشتریان با هر شرایط، هر مقدار بودجه و هر توقعاتی بتوانند کالاهای موردنیاز خود را خریداری نمایند؛ در ادامه انواع تشک ها و ویژگی های هر یک بطور مجزا مورد بررسی قرار می گیرند.

تشک بادی

این تشک ها آسیب پذیری بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند، به همین خاطر جنس رویه آنها ضخامت بیشتری دارد تا بتواند محافظت مناسبی را از تشک به وجود آورد. از دیگر نکات موجود در رابطه با این محصولات می توان به شکل پذیر بودن آنها اشاره داشت، البته این موضوع به مقدار باد تشک نیز بستگی زیادی دارد.

تشک بادی

تشک آبی

اغلب جنبه تفریحی دارند و برای خواب طولانی مدت از آنها استفاده نمی شود، به همین علت بیشتر در ویلاها و مراکز تفریحی بکار گرفته می شوند. نگهداری تشک های آبی سختی هایی را به دنبال دارد، زیرا آب درون آن می بایست در مدت های معین تعویض شود و نکات ایمنی برای جلوگیری از عدم پاره شدن آن رعایت گردند.

تشک آبی

تشک طبی

محبوب ترین و پرمصرف ترین نمونه تشک ها هستند که از جنس یونولیت یا اسفنج ساخته می شوند و سفتی بیشتری نسبت به سایر رقبای خود دارند؛ موارد رعایت شده در طراحی این تشک ها باعث پیشگیری از کمردرد و مشکلات استخوانی می شود.

تشک فنری

در این محصولات علاوه بر الیاف، فنرهایی نیز استفاده شده اند که اغلب اندازه ای 2 سانتی متری دارند و به حالت پراکنده بین بافت های تشک قرار گرفته اند؛ فنرها حالت ارتجاعی در تشک ها را به وجود می آورند و حس لذت و آسایش خاصی را به فرد القا می کنند. فنرهای تشک می توانند به هم متصل و یا از یکدیگر جدا باشند و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.

تشک طبی

تشک فومی

به مانند تشک های فنری دارای خاصیت ارتجاعی هستند، این خاصیت به واسطه استفاده از فوم ها و اسفنج های خاص به وجود آمده است، در نتیجه نرمی بسیار بیشتری نسبت به تشک های دیگر از جمله نمونه های طبی دارند.

انتخاب و خرید بهترین تشک درجه یک

با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده و آشنایی با انواع محصولات، حال می توانید نسبت به انتخاب و خرید بهترین تشک اقدام نمایید؛ در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و یا یا سوالی مواجه هستید، از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان فروش در ارتباط باشید و از مشاوره های رایگان آقای تشک بهره مند شوید.

مقالات مرتبط را بخوانید…

تشک مناسب دیسک کمر

تشک فنری یا طبی؟

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account