ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

تشک مناسب گودی کمر

تشک مناسب گودی کمر
جدول محتوا

گودی کمر انحنای غیرطبیعی ایجاد شده در ستون فقرات است، بطوری که انحنای پشتی کمر بیشتر از حد طبیعی است و فرد را مستعد بیماری های مختلفی می کند. گودی کمر در درازمدت گردن و کمر را نیز درگیر می کند و آسیب هایی را به آنها وارد می نماید. این ناهنجاری مستقل از سن و جنسیت است و می تواند در هر فردی و در هر سنی دیده شود.

گودی کمر با افزایش احتمال سایش مهره ها به یکدیگر، فرد را مستعد دیسک کمر می کند؛ این ناهنجاری شرایط مشابه ای را نیز در شانه و گردن به وجود می آورد.

تشک های متنوع بسیار زیادی در بازار کالای خواب وجود دارند که هرکدام برخی از توقعات مشتریان را برآورده می سازند، اما در بین این محصولات، کدام یک تشک مناسبی برای گودی کمر است؟

تشک طبی (یا همان تشک ارتوپدی) نوعی تشک است که حمایت بسیار خوبی را از مفاصل، کمر و ستون فقرات به وجود می آورد. طراحی تشک طبی به گونه ای انجام می شود که بتواند ناهمواری های بدن را پر کند و شکل طبیعی بدن را ایجاد نماید، بدین ترتیب دردهای استخوانی کاهش پیدا کرده و از بیماری های اسکلتی نیز جلوگیری می شود.

خرید تشک طبی گودی کمر

تشک های طبی فقط مخصوص به گودی کمر نیست، بلکه تمامی افرادی که دچار بیماری های اسکلتی، ناهنجاری های ساختاری و دردهای مفاصل هستند می توانند از نمونه های مختلف آنها بهره مند شوند. حتی افراد دارای زخم، کوفتگی های عضلانی و افراد مسن نیز دسته دیگری از کسانی هستند که می توانند از تشک های طبی استفاده های زیادی داشته باشند.

خرید تشک مناسب گودی کمر

کاربردهای بسیار زیاد تشک طبی و جنبه های پزشکی آن باعث شده است تولید کنندگان نیز راهکارها و روش های جدیدی را برای تولید کالاهای بهتر در پیش بگیرند، به همین خاطر است که شاهد افزایش روزانه مدل های مختلف از طرف برندهای تولید کننده هستیم.

ساختار تشک طبی از فوم های مختلفی مانند فوم ژله ای، فوم طبی پلاستیکی و همینطور اسفنج ها است، از این رو در جذب گرما نیز خوب عمل می کنند و از این طریق هم بر درد استخوان و مفاصل اثر می گذارند.

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد درد و یا ناهنجاری ها در قسمت های مختلف بدن، عدم توزیع مناسب وزن و فشار است؛ تشک طبی است کار را به بهترین شکل انجام می دهد و فشار را از روی بخش های حساسی همچون کمر، مهره های کمری و شانه ها بر می دارد و به شکل طبیعی تقسیم می کند. تشک های طبی فاقد فنر هستند، از این رو دچار فرورفتگی و یا شکستگی فنر نمی شوند، علاوه بر آن، تکانه و لرزش هایی که در تشک های فنری وجود دارد، در استفاده از تشک های طبی به هیچ وجه تجربه نمی شود.

بهترین حالت خواب برای مبتلایان به گودی کمر

نحوه خوابیدن یکی از عواملی است که هم در پیشگیری از ابتلا به گودی کمر و هم در فرایند درمان آن حائز اهمیت است. در صورتی که به حالت غیرطبیعی و مضر خوابیدن عادت داشته باشید، بهره مندی از بهترین و استانداردترین تشک و کالای خواب نیز نمی تواند شما را از درد و ابتلا به گودی کمر رها سازد. در ادامه برخی از حالات مناسب خواب برای افراد دارای گودی کمر شرح داده شده اند.

  • به پشت بخوابید و کمر و پاهای خود را در یک راستا قرار دهید؛ برای پیشگیری از کمردرد و کاهش فشار بر روی آن، بهتر است بالشتی را زیر زانوهایش خود قرار دهید
  • افرادی که در هنگام خوابیدن به پهلو احساس راحتی بیشتری دارند می توانند از این حالت استفاده کنند، اما توصیه می شود حتما یک بالشت را بین زانوهایشان قرار دهند، زیرا این کار فشار را از ستون فقرات برمی دارد و وضعیت نامطلوب خوابیدن را اصلاح می کند.

خرید تشک اسفنجی

طبیعی است که ترک عادت و شیوه خوابیدن در ابتدا سختی زیادی دارد و ممکن است تا چند شب موجب اختلال در خواب شما شود، اما ضروری است که نسبت به انجام آن اقدام نمایید؛ در صورت عدم اصلاح فرم خوابیدن خود، علاوه بر گودی کمر، مستعد بسیاری از بیماری های اسکلت و مفاصل خواهید بود.

ویژگی های تشک مناسب گودی کمر

در مطالب فوق تشک های طبی را به عنوان تشک مناسب گودی کمر معرفی کردیم، اما این تنها نمونه مناسب برای این کاربرد نیست، بلکه تشک های فنری طبی، آبی و بادی مختلفی نیز وجود دارند که می توانند در درمان دیسک کمر عملکردی معجزه آسا داشته باشند. یکی از مهمترین عوامل در خرید تشک، سلیقه و نوع نیاز مصرف کننده است، به همین خاطر است که کالاهای متنوع زیادی به بازار عرضه می شوند.

ساختار تشک

باور غلطی که در رابطه با تشک ها وجود دارد این است که هرچه ساختار تشک سفت تر باشد، گزینه بهتری برای درد و ناهنجاری های بدن است، در حالی که چنین نیست و سفتی بیش از حد بافت می تواند منجر به تشدید درد و بیماری شود. تشک مناسب گودی کمر، دیسک و گردن درد باید بطور همزمان سطح استانداری از نرمی و سفتی را داشته باشد.

انعطاف و ارتجاع

وظیفه یک تشک خوب حمایت از بخش های مختلف بدن مخصوصا گردن، شانه و کمر است؛ برای این کار لازم است که لایه های تشک از انعطاف و ارتجاع مناسبی برخوردار باشند و بتوانند وزن را به خوبی توزیع کنند. تشک های فنردار دقیقا به همین دلیل مناسب گودی کمر نیستند که ساختار متصلی دارند و بطور مستقل به حرکات بدن پاسخ نمی دهند.

تشک درمان گودی کمر

خرید اقتصادی و مقرون به صرفه

اگر از ویژگی های تشک خوب اطلاع نداشته باشید و محصولی غیراستاندارد را خریداری کنید، علاوه بر تشدید درد و وخامت وضعیت، هدر رفت سرمایه را نیز تجربه خواهید نمود؛ تشک های غیراستاندارد طول عمر کمی دارند، در نتیجه لازم است در فواصل کوتاه مدت تعویض و با تشک های دیگر جایگزین شوند، در نتیجه این کار هزینه های زیادی را برای مشتری به دنبال می آورد.

آشنایی با تشک های مموری فوم

تشک های مموری فوم یکی از تنوع تشک ها را شامل می شود که دارای لایه ای نرم و انعطاف پذیر هستند. خوابیدن روی این تشک ها تجربه بسیار خوبی را ایجاد می کند و بسیار آرامش بخش است، اما این در حالی است که تمامی ساختار تشک از مموری فوم تشکیل نشده باشد. تشک هایی که بطور کامل از مموری فوم ساخته شده اند نرمی بسیار زیادی دارند، به خاطر همین برای افرادی که دیسک کمر و گودی کمر دارند مناسب نمی باشند. در صورتی که از مموری فوم در بالایی ترین لایه استفاده شده باشد و مابقی تشک از دیگر مواد تشکیل شده باشد، میزان نرمی تشک در حد مناسبی قرار می گیرد و می تواند محصول خوبی برای افراد دارای گودی کمر به شمار رود.

تشک طبی دونفره

آیا می توان از تشک های فنری استفاده کرد؟

تشک های فنری دسته دیگری از کالاهای خواب هستند که ویژگی های متمایزی نیز دارند؛ این محصولات خود دارای دو دسته بندی تشک فنر متصل و فنر پاکتی هستند.

تشک فنری منفصل (پاکتی)

از فنرهای جداگانه ساخته شده اند که هریک بطور مستقل به نیروهای وارده پاسخ می دهند. تنها این نمونه از محصولات فنری هستند که شرایط مناسبی برای افراد دارای گودی کمر دارند. تشک های فنر متصل به دلیل نرمی زیاد، تکانه های بیش از اندازه و عدم توزیع مناسب وزن گزینه مناسبی محسوب نمی شوند.

مقالات مرتبط…

راهنمای کامل انتخاب و خرید بهترین تشک

تشک فنری یا طبی؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

تشک مناسب دیسک کمر

چه مواردی در قیمت تشک موثرند؟

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account