ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

تشک فنری یا طبی؟

خرید تشک
جدول محتوا

تشک ها انواع بسیار مختلفی دارند، اما در این بین دو نمونه بسیار محبوب و پرفروش، تشک های فنری و طبی هستند؛ این محصولات شباهت های بسیاری نسبت به یکدیگر دارند، به همین خاطر مشتریان در حین خرید با دشواری در تصمیم گیری روبرو می شوند و نمی دانند کدام یک گزینه مناسب تری برای آنها است. در این مقاله به بررسی شباهت ها و تفاوت های این دو تشک می پردازیم تا بدین ترتیب مشتریان بتوانند انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشند.

ویژگی های تشک فنری

تشک فنری رایج ترین نوع محصولی است که در بازار وجود دارد و از لحاظ قیمتی نیز نسبت به سایر نمونه ها مقرون به صرفه تر است. ساخت تشک های فنری فرایندی نسبتا ساده را دنبال می کند، به همین خاطر است که قیمت کمتری دارد و در حجم بالا در بازار خرید و فروش می شود. بطور معمول فرایند تولید تشک فنری بدین شکل است:

  1. فنرهایی با اندازه و فریم های مختلف (معمولا با ضخامت 2.2 سانتی متر) در لایه های زیرین و میانی تشک قرار می گیرند.
  2. روی فنرها با یک لایه الیاف پوشیده می شود تا حمایت از فنرها به خوبی صورت پذیرد و جابجا نشوند.
  3. اسفنج بر روی لایه رویی فنر قرار می گیرد.
  4. در انتها نیز تولید بالاترین لایه یا همان پارچه تشک انجام می شود؛ بخش پارچه تشک در جنبه ظاهری محصول تاثیر بسیار زیادی دارد و وجود تنوع در طرح، رنگ و جنس آن می تواند به جلب توجه مشتریان و فروش بیشتر منتهی شود.
  5. تمامی لایه های ایجاد شده به وسیله چسب های مخصوص به هم چسبانده می شوند.
  6. در انتها نیز دستگاه های دوردوزی، دوختن نهایی تشک را انجام می دهند؛ به این ترتیب محصول نهایی برای ورود به بازار آماده می شود.

تشک های فنری از نظر اندازه از قاعده کلی تشک ها پیروی می کنند، این یعنی نمونه های تک نفره آن در ابعاد 90 و 120 سانتی متری و نمونه های دونفره در ابعاد 140، 160 و 180 سانتی متری هستند. طول این تشک ها نیز 2 متر است و مطابق استانداردها می باشد.

تشک طبی

انواع تشک فنری

  • تشک فنر متصل (بونل)

این تشک ها خود دارای دو دسته بندی طبی و طبی فنری هستند که برخی از آنها لایه مموری فوم دارند، به همین خاطر از استحکام بیشتری نیز برخوردار هستند و می توانند وزن های بالایی را تحمل کنند، از طرفی از بروز کمردرد و ناراحتی های احتمالی نیز جلوگیری می کنند.

معایب

نمونه های دونفره تشک های فنر متصل، ممکن است تکانه های زیادی داشته باشند، زیرا فنرهای این تشک به یکدیگر متصل هستند و در سراسر مساحت تشک پراکنده شده اند، پس با تکان خوردن یک فرد، تکانه ها در تمام قسمت های تشک احساس خواهد شد و این می تواند آرامش خواب طرف مقابل را بر هم بزند. افرادی که خواب سبکی دارند و با کوچکترین صدا و تکانه بیدار می شوند، در استفاده از این نوع تشک ها دچار مشکل خواهند شد، پس بهتر از گزینه های بهتری را انتخاب کنند.

  • تشک فنر منفصل (pocket spring)

تشک های فنر منفصل با نام طبی فنری نیز شناخته می شوند و با تکنولوژی و علوم جدید تولید می شوند، به همین خاطر سازگاری و کیفیت بیشتری دارند؛ این تشک ها کار تقسیم وزن را به درستی انجام می دهند و دارای تکانه های بسیار کمی هستند، در نتیجه طول عمر تشک افزایش پیدا می کند و مصرف کننده نیز برای مدت زمان زیادی می تواند خوابی آرام و لذتبخش را تجربه نماید. قابلیت طبی بودن این تشک نقش مهمی در پیشگیری از دردهای استخوان و مفاصل دارد، زیرا وزن فرد در قسمت های مختلف تشک تقسیم می شود و ناهمواری های بدن توسط تشک حمایت می شوند.

تشک فنری یا طبی

فنرها در داخل پاکت هایی قرار گرفته اند و با یکدیگر هیچ اتصالی ندارند، در نتیجه لرزش های به وجود آمده را منتقل نمی کنند. بدنه تشک فنر منفصل حالت شلی دارد که این موضوع ممکن است برای برخی از مصرف کنندگان خوشایند نباشد، اما همین موضوع باعث شده است تا کمترین میزان صدا و تکانه ایجاد شود و افراد تجربه بی نظیری از خوابیدن بر روی تشک ها داشته باشند.

مقایسه تشک های فنری و طبی

تشک های طبی ساختار و بافت سفتی دارند، علت این موضوع نیز طراحی های پزشکی و بحث پیشگیری یا درمانی بیماری ها و ناهنجاری های ساختاری است. تشک طبی گزینه ای مناسب برای افرادی است که دارای ناهنجاری های اسکلتی و یا دردهای مفاصل و استخوان هستند، زیرا سفت بودن بافت مانع از فرو رفتن بدن در آن می شود و ساختار طبیعی و صحیحی را به بدن می دهد. استفاده از این تشک‌ های سفت برای افرادی که مشکلی در ستون فقرات خود ندارند مناسب نیستف زیرا هم موجب صلب آسایش آنها می شود و هم در درازمدت آنها را مستعد دردها و آرتروز می کند.
در طرف مقابل تشک های فنری نیز از قواعد پزشکی پیروی نمی کنند و نمی توانند تمامی انتظارات را برآورده نمایند، به همین خاطر است که توصیه می شود مشتریان از ترکیب خصوصیات این تشک ها استفاده کنند. در صورت تهیه و استفاده از تشک های طبی فنری، هم نرمی و آسایش تشک های فنری و هم ویژگی های پزشکی تشک های طبی شامل حال مشتریان خواهد شد.
مزایای تشک طبی

آشنایی با تشک طبی فنری

تشک های طبی فنری محصولاتی ترکیبی با خواص و مزایای طبی و فنری هستند. داشتن طول عمر بالا و ایجاد شرایطی برای خواب راحت مشتریان بسیار زیادی را به سمت و سوی خرید این محصولات ترغیب کرده است. این محصولات تشابه بالایی به تشک های فنری دارند، اما تنها تفاوت بزرگ و مهم آنها، افزایش ضخامت فنرها است که همسو با هدف های مهندسی پزشکی است. اسفنج های ریباند به کار رفته شده در تولید این تشک ها نیز بسیار بیشتر است و در عین نرمی، حمایت از ستون فقرات را نیز به ارمغان می آورد.

رویه تشک های موردنظر از پارچه هایی تولید می شود که خاصیت تهویه بسیار مطلوبی دارند، از این رو ورود و خروج هوا به داخل تشک به خوبی انجام می شود. این موضوع مزایای بسیاری را به دنبال می آورد که عبارت هستند از:

  • مانع تعریق بدن در حین خواب می شود
  • کاهش احتمال تجمع باکتری و آلودگی ها در رختخواب و حفظ سلامت مصرف کننده
  • جلوگیری از بروز بیماری های پوستی
  • نرمی بیشتر رویه و سازگاری با انواع پوست ها
  • امکان درج و استفاده کردن از انواع طرح و رنگ ها و نقوش مورد نیاز در جنبه ظاهری

تشک طبی یا فنری

تشک فنری بخریم یا طبی؟

برخی از مشتریان ممکن است اصرار زیادی به خرید یکی از این نمونه ها داشته باشند، پس لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشند و بر اساس آنها دست به انتخاب و خرید بزنند.

  • همانطور که گفته شد تشک های طبی مناسب افراد دارای ناهنجاری و بیماری های ستون فقرات هستند و استفاده از آنها به افراد سالم توصیه نمی شود.
  • تشک فنری نرمتر و تشک طبی سفت است، پس این مورد را با سلایق خود بسنجید و سپس دست به انتخاب بزنید.
  • تشک های فنری قیمت مقرون به صرفه تری دارند، پس افرادی که دارای محدودیت مالی هستند می توانند نگاه بیشتری به تنوع این دسته بندی از کالاها داشته باشند.
  • به وزن خود توجه داشته باشید؛ افرادی که وزن زیادی دارند ممکن است در استفاده از تشک های فنری با محدودیت هایی روبرو شوند، زیرا فنرها توان تحمل وزن مشخصی را دارند، از طرفی خوابیدن طولانی مدت روی تشک فنری می تواند باعث فرورفتگی و ناهمواری سطح آن شود.

در صورتی که باز هم نسبت به انتخاب و خرید محصول مناسب خود سوال و ابهامی دارید، از مشاوره خرید تشک بهره مند شوید. آقای تشک تولیدکننده و عرضه کننده اصلی انواع تشک های فنری، طبی و طبی فنری است که با کیفیت بسیار بالا و ضمانت شرکتی ارائه می شوند.

مقالات مرتبط

راهنمای کامل انتخاب و خرید بهترین تشک

تشک مناسب دیسک کمر

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account