ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

آنچه باید درباره تشک فنری و بدون فنر بدانیم

تشک فنری
جدول محتوا

تنوع در دنیای تشک ها و کالاهای خواب بگونه ای است که مشتریان برای خرید بهترین نمونه های آن نیاز به آشنایی با مدل ها و محصولات مختلف دارند؛ ویژگی های مهمی مانند نرمی، سفتی، تشک فنری و بدون فنر بودن، نوع اسفنج و فوم های استفاده شده، جنس فنرها، ابعاد و خصوصیات طراحی همه و همه در انتخاب کالایی مناسب و ارزشمند دخیل هستند.

آشنایی با انواع تشک فنری

تشک‌ های فنری در لایه های بینابینی خود دارای فنرهای زیادی هستند که بر روی انعطاف پذیری و تقسیم وزن تاثیر می گذارند؛ نوع فنرهای بکارگرفته شده و توزیع آنها اصلی ترین عواملی هستند که باعث ایجاد ویژگی های کاربردی تشک می شوند. از مزایای تشک های فنری توزیع یکنواخت وزن و پشتیبانی خوب از اندام های مختلف بدن است، بدین ترتیب فشار وارده به تشک تنها در یک نقطه متمرکز نمی شود و درد و ناخوشایندی را ایجاد نمی کند.

تشک های دارای فنر خنک تر هستند و گزینه بهتری برای افراد گرمایی محسوب می شوند، از طرفی اگر در محیط گرمی زندگی می کنید استفاده از این تشک ها می تواند برایتان بسیار خوشایند باشد؛ فنرها قابلیت تهویه فعال را به وجود می آورند و گردش هوا را افزایش می دهند، در نتیجه شرایط بهتری برای استراحت به وجود می آید.

این تشک ها دارای دو نمونه متصل و مفصل است.

فنری بونل (فنر متصل)

فنرهایی که در تشک های بونل استفاده شده اند به یکدیگر متصل هستند، به همین خاطر لرزش و حرکت های منتقل شده به تشک در سراسر آن احساس می شود و تکانه های نسبتا زیادی را به وجود می آورد. خوابیدن بر روی تشک های فنر متصل به گونه ای است که هر حرکت از سمت شما، توسط شریک خوابتان نیز احساس می شود و می تواند تجربه ناخوشایندی برای وی باشد.

خرید تشک فنری

ضخامت فنرهای بونل متغیر است و تاثیر زیادی بر روی مقاومت آنها دارد؛ با توجه به منتصل بودن فنرها به یکدیگر، میزان استقامت آنها نیز افزایش پیدا می کند و احتمال شکستن و یا آسیب دیدن فنرها کمتر می شود.

در خرید تشک خواب به تعداد فنرها و همینطور ضخامت آنها توجه داشته باشید، زیرا فنر عاملی است که نرمی تشک را نیز تعیین می کند؛ معمولا تشک های دارای فنر 13.5 نرم تر هستند و حمایت خوبی را نیز از بدن به وجود می آورند.

بزرگترین عیب تشک های فنر متصل این است که با سیم و اتصالات گوناگونی به یکدیگر اتصال داده شده اند، به همین خاطر هیچکدام به طور مستقل فعالیت نمی کنند و کمترین میزان جابجایی نیز در سراسر تشک احساس می شود.

فنری پاکتی (فنر منفصل)

از لحاظ تعداد، ضخامت و جنس فنرهای استفاده شده تفاوت چندانی میان تشک های فنر متصل و فنر منفصل وجود ندارد، اما از نظر ویژگی های دیگر بسیار متمایز هستند. فنرهای پاکتی مستقل از یکدیگر حرکت می کنند، در نتیجه پاسخ طبیعی تری به حرکات و تکانه های بدن می دهند؛ پشتیبانی و حمایت از ستون فقرات یکی از مزایای استفاده از تشک های فنر پاکتی است.

در این محصولات حرکت یک فرد هیچ تاثیری بر روی خواب فرد دیگر ندارد و حرکت در سراسر تشک احساس نمی شود. این موضوع باعث می شود بسیاری از مشتریانی که تقاضای خرید تشک های دونفره را دارند، خرید تشک فنری منفصل را ترجیح دهند.

تشک بدون فنر

مقایسه تشک بونل و پاکتی

لبه های تشک فنری متصل، ساختار مشخصی ندارد و حمایت خوبی را به وجود نمی آورد، به همین خاطر اگر جزو افرادی هستید که برای خوابیدن از لبه های تشک استفاده می کنید، تشک های فنری پاکتی گزینه های بهتری برای شما هستند.

افرادی که دارای وزن زیادی هستند، نمی توانند به خوبی بر روی تشک های فنر متصل حرکت کنند، به همین خاطر توصیه آقای تشک به آنها، استفاده از تشک های فنر پاکتی است، زیرا توزیع وزن به درستی صورت می پذیرد و هر بخش بطور مستقل از بدن حمایت می کند.

برخی تشک ها پس از مدت زمان استفاده طولانی دچار ناهمواری هایی می شوند و فرورفتگی هایی در آنها ایجاد می شود؛ این تشک ها از نمونه فنر متصل هستند. علت این مسئله افزایش فاصله بین فنرهاست که می تواند احتمال شکستگی آنها را نیز افزایش دهد.

در تشک فنر منفصل با توجه به اینکه هر فنر به صورت جداگانه کار می‌ کند، پشتیبانی بهتری از وزن و نحوه قرارگیری ستون فقرات به عمل می آید.

عدم انتقال حرکت در تشک منفصل

فنر منفصل به جای اینکه وزن بدن را در سطح تشک توزیع کند،  به شکل مجزا به فشار وارد شده واکنش نشان می‌ دهد و بدین ترتیب از بدن حمایت می کند.

استحکام بیشتر فنرهای پاکتی

مجموعه فنر در محل مشخص و ثابتی قرار گرفته اند و دامنه کشش محدودی دارند، به همین خاطر استحکام بیشتری از خود نشان می دهند.

فنر تشک

تشک بدون فنر (اسفنجی یا فومی)

اسفنج و فوم به عنوان لایه های اصلی در تمامی تشک ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما این موضوع در تشک های بدون فنر جامع تر است، یعنی کل لایه های تشک از این مواد ایجاد می شوند. عدم وجود فنر در تشک های اسفنجی باعث می شود حرکت بر روی آن هیچ تکانه ای را به وجود نیاورد.

عدم لرزش و حرکت تشک عامل مهمی در انتخاب و خرید تشک دونفره است. تشک های اسفنجی خود دارای دسته بندی های مختلفی هستند که بر اساس ضخامت اسفنج مشخص می شوند. تشک های فنری دارای خاصیت ارتجاعی هستند، در حالی که تشک اسفنجی فاقد این ویژگی است، در نتیجه فشار منفی به بدن وارد نمی شود و حالت ایستایی بیشتری تجربه می شود.

تشک اسفنجی گزینه مناسبی برای شما نیست، اگر:

فردی گرمایی هستید

تهویه تشک‌ های اسفنجی اندکی ضعیفتر از تشک های فنری است، البته این موضوع علاوه بر نوع تشک، به جنس رویه، ضخامت و رنگ آن نیز وابسته است. بطور کلی تشک اسفنجی گرما را به خود جذب می کند و این می تواند برای فرد گرمایی ناخوشایند باشد. در رابطه با افراد مناطق گرمسیر این این موارد صدق می کند، البته خرید تشک برای آنها بحثی سلیقه ای است.

افراد مبتلا به بیماری های ستون فقرات و دردهای استخوانی

تشک اسفنجی نرمی و انعطاف زیادی دارد، این درحالی است که افراد دارای ناهنجاری و درد استخوانی باید از تشک های سفت تر استفاده نمایند. تشک های طبی یا فنری طبی بهترین محصولاتی هستند که می توانند توسط این دسته از مشتریان خریداری شوند.

تشک فنر پاکتی

طول عمر تشک بدون فنر

اغلب نمونه های بدون فنر از کیفیت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند، زیرا عوامل آسیب در آنها کمتر است. تشک های فنری ممکن است با شکستگی فنر مواجه شوند، اما نمونه های بدون فنر از این مسئله از این موضوع پیروی نمی کنند. نحوه استفاده از تشک، رعایت موارد در نگهداری، نوع، کیفیت، برند و… عواملی هستند که بر روی طول عمر تشک تاثیر می گذارند.

خرید تشک فنری و بدون فنر

وجود مراکز متعدد عرضه کالای خواب دسترسی مناسبی را برای خریداران ایجاد کرده است، اما این درحالی است که هر یک از آنها قیمت های متفاوتی را ارائه می دهند. تجربه خریدی مطمئن، مقرون به صرفه و رضایت بخش نیازمند انتخاب فروشگاهی مناسب است.

در آقای تشک مفتخریم که بهترین و متنوع ترین کالاهای خواب را با نازلترین قیمت ها به مشتریان عرضه می نماییم. محصولات در دسته بندی های مشخصی قرار داده شده اند تا دسترسی خریداران آسان گردد.

امکان ثبت سفارش آنلاین به همراه خرید حضوری از فروشگاه آقای تشک، کاملترین حق انتخاب را پیش روی مشتریان قرار داده است. در صورت نیاز به مشاوره نیز می توانید از راهنمایی کارشناسان ما بهره مند شوید.

پیشنهاد می شود بخوانید…

تشک مناسب گودی کمر

چه مواردی در قیمت تشک موثرند؟

تشک مناسب دیسک کمر

تشک فنری یا طبی؟

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account