ویژگی های تشک اسفنجی | تشک اسفنجی بخریم یا نه ؟

ویژگی های تشک اسفنجی

تشک ها با توجه به متریالی که برای لایه های درونی آنها استفاده شده است دارای انواع و مدل های مختلفی هستند که از جمله آنها میتوان به تشک های اسفنجی اشاره کرد، در ساختار این تشک ها همانطور که از نامشان پیداست، از انواع اسفنج ها استفاده شده است و در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد تشک های اسفنجی و این که ویژگی های تشک اسفنجی چیست صحبت کنیم.

در فروشگاه آقای تشک مدل های مختلفی از انواع تشک ها از جمله تشک های فنری، طبی فنری، سوپر طبی فنری و تمام طبی را میتوانید خریداری کنید، لازم به ذکر است که تشک های اسفنجی در دسته بندی تشک های تمام طبی قرار دارند، برای خرید هر کدام از تشک ها در سایز های مختلف و سفارشی میتوانید سفارش خود را در وب سایت آقای تشک ثبت نمایید و همچنین برای خرید حضوری و مشاهده مدل های مختلف از نزدیک میتوانید به فروشگاه ما در آدرس درج شده در سایت مراجعه کنید، در ادامه این مقاله به معرفی کامل تشک های اسفنجی، ویژگی ها و کاربرد های آن خواهیم پرداخت، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

ویژگی های تشک اسفنجی | تشک اسفنجی بخریم یا نه ؟
ویژگی های تشک اسفنجی | تشک اسفنجی بخریم یا نه ؟

منظور از تشک اسفنجی چیست ؟

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که منظور از تشک های اسفنجی، تشکی است که در ساختار آن تنها از اسفنج استفاده شده و ویژگی اصلی آن این است که هیچ گونه فنری در ساختار آن وجود ندارد و به همین دلیل از جمله تشک های تمامی طبی است که معمولا درجه سفتی بالایی دارد و برای افرادی که عادت به خوابیدن در بستر سفت و محکم دارند مناسب می باشد.

اسفنج های موجود در بازار که برای ساخت تشک مورد استفاده قرار میگیرند در چگالی ها و تراکم های مختلف موجود هستند که هرچه تراکم اسفنج به کار رفته در تشک بیشتر باشد، تشک سفت تر بوده و طول عمر بیشتری خواهد داشت و باید توجه داشته باشید که درجه نرمی و سفتی تشک های اسفنجی باید بر اساس سلیقه و عادات خواب شما باشدف بر همین اساس اگر قصد دارید تشک اسفنجی خریداری کنید، بهتر است از فروشنده بخواهید که شما را در انتخاب تشک اسفنجی مناسب با درجه سفتی مطلوب راهنمایی کند.

منظور از تشک اسفنجی چیست ؟
منظور از تشک اسفنجی چیست ؟

ویژگی های تشک اسفنجی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، تشک های اسفنجی از جمله تشک های سفت هستند و اولین ویژگی آن هم همین مورد است.

نداشتن فنر و عدم انتقال نیرو از دیگر ویژگی های تشک اسفنجی است که موجب شده یک انتخاب ایده آل برای تشک دو نفر باشند به خصوص برای افرادی که در هنگام خواب زیاد جابه جا میشوند و نمیخواهند که حرکت آنها باعث تکان خوردن تشک شود.

تهویه در تشک های اسفنجی به خوبی انجام نمیشود و به همین دلیل گرمای بدن افراد جذب تشک میشود، بنابراین اگر گرمایی هستید و یا در مناطق گرمسیری زندگی میکنید و نمیخواهید در بستر گرم بخوابید، بهتر است دور تشک های اسفنجی را خط بکشید و به سراغ تشک هایی بروید که در ساختار آنها از فنر استفاده شده و تهویه بهتری دارند.

داشتن سطح نرم و راحت از دیگر ویژگی های تشک های اسفنجی است و بر همین اساس این نوع تشک ها برای افرادی که مشکلات عضلانی یا کمردرد دارند و لازم است بر روی بستر هایی با درجه سفتی زیاد بخوابند، نمیتواند گزینه مناسبی باشد.

طول عمر بالا از دیگر ویژگی های تشک های اسفنجی است که معمولا بین 7 الی 10 سال عمر میکنند و بر خلاف تشک های تمام طبی دیگر به راحتی گود نمیشوند، البته لازمه طول عمر بالای تشک های اسفنجی این است که اسفنج به کار رفته در آنها از کیفیت و تراکم مطلوب برخوردار باشد ، برای خرید یک تشک اسفنجی استاندارد که تمامی ویژگی های فوق را داشته باشد، توصیه میشود از یک فروشگاه معتبر خرید کنید که در این زمینه آقای تشک میتواند انتخاب مناسبی باشد و تنوع بالایی از تشک های طبی و اسفنجی را در سایز بندی های مختلف 2 و یک نفره در اختیارتان قرار میدهد.

ویژگی های تشک اسفنجی
ویژگی های تشک اسفنجی

تشک اسفنجی برای چه افرادی مناسب است ؟

تا به این جا به معرفی انواع تشک های اسفنحی پرداختیم و گفتیم که این مدل تشک ها چه ویژگی هایی دارند، اما سوال اصلی اینجاست که تشک های اسفنجی برای چه افرادی مناسب است و آیا این مدل تشک ها برای تمامی افراد مناسب می باشد یا خیر ؟

تشک های اسفنجی برای افراد سبک وزن و کسانی که تمایل دارند بر روی بستر های نرم بخوابند به هیچ عنوان توصیه نمیشود و همچنین با توجه به ماهیت تشک های اسفنجی که حرارت و گرما را در خود حفظ میکنند، خرید این مدل تشک ها برای افرادی که گرمایی هستند، اصلا مناسب نخواهد بود.

در مقابل این تشک ها برای فراد سرمایی، سنگین وزن و افرادی که میخواهند بر روی بستر های نرم یخوابند بسیار مناسب است .

تشک های اسفنجی 2 نفره به نسبت مدل های 1 نفره فروش بیشتری دارند زیرا به دلیل نداشتن فنر میتوانند نیرو هایی که در اثر جابه جایی افراد در هنگام خواب به تشک وارد میشود را دفع کنند و از بد خواب شدن هم خواب شما جلوگیری میکند.

قیمت تشک های اسفنجی

تشک های اسفنجی با توجه به طول عمر زیاد و کیفیت مطلوبی که دارند از قیمت مناسبی برخوردار بوده هرکس میتواند بر اساس بودجه ای که برای خرید تشک خود در نظر گرفته است، یکی از مدل های آن را خریدرای کند اما باید در نظر داشته باشید که کیفیت اسفنج به کار رفته در تشک، ارتباط مستقیمی با قیمت تمام شده آن دارد و هرچه اسفنج تراکم و چگالی بیشتری داشته باشد، مرغوب تر بوده و قیمت بالا تری خواهد داشت.

خرید تشک اسفنجی

برای خرید تشک  اسفنجی با سایز های مختلف و همچنین سایز های سفارشی 2 راه پیش روی شما قرار دارد، میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه های تشک و کالا خواب در تهران و یا محل زندگی خود مراجعه کنید و بعد از مقایسه و بررسی انواع تشک های اسفنجی ،یکی از آنها را خریداری کنید.

اما راه دوم که سریع تر و هوشمندانه تر است، خرید تشک اسفنجی از فروشگاه اینترنتی آقای تشک است که تنوع بالایی از مدل ها و سایز های مختلف تشک طبی و اسفنجی را برایتان فراهم کرده است و شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت ما بهترین مدل تشک اسفنجی را خریداری کنید، همچنین میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش آقای تشک در ارتباط باشید تا شما را در خریدی هدفمند و با قیمت مناسب راهنمایی کنند.

برای خرید تشک اسفنجی در سایز های غیر استاندارد میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت مدل مورد نظر را بر اساس سایز سفارشی تخت شما، اعلام کنند.

تشک اسفنجی برای چه افرادی مناسب است ؟
تشک اسفنجی برای چه افرادی مناسب است ؟

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی و بررسی یکی از بهترین و پرفروش ترین مدل های تشک موجود در بازار یعنی تشک های اسفنجی پرداختیم و گفتیم که به دلیل نداشتن هیچگونه فنری، این تشک ها از جمله تشک های طبی هستند و از مهمترین ویژگی های آن میتوان به سفت بودن بستر تشک و نداشتن تهویه در آنها اشاره کرد و استفاده از آنها برای افراد سرمایی و افرادی که میخواهند تشکشان نسبتا سفت باشد، توصیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *