وظیفه فنر ها و کویل ها در تشک چیست؟

وظیفه فنر ها و کویل ها در تشک چیست؟

وظیفه فنر ها و کویل ها در تشک چیست؟ تشک های اولیه حاوی مواد طبیعی متنوعی از جمله کاه ، پر یا موی اسب بودند.  در نیمه اول قرن بیستم ، یک تشک معمولی که در آمریکای شمالی فروخته می شود دارای هسته داخلی و پنبه یا پارچه الیاف بود. تشک های مدرن معمولاً شامل هسته داخلی یا موادی مانند لاتکس ، ویسکوالاستیک یا سایر پلی اورتانافوم های انعطاف پذیر هستند. سایر اجزای پر کننده شامل لنت های عایق روی کویل ها است که از جمع شدن لایه های تودوزی تخت به داخل روزنه داخلی جلوگیری می کند و همچنین فیبر پلی استر در لایه های بالایی تودوزی تخت. پیکربندی کویل می تواند توانایی انتقال حرکت روی تشک را تغییر دهد. سبک های پیکربندی کویل شامل بونل ، افست ، سیم پیوسته و پاکتی است. پیکربندی های Bonnell و Offset عملکرد تشک کلاسیک را ارائه می دهند. تشک های دارای کویل پیوسته تمایل دارند شکل خود را طولانی تر از تشک های دارای تنظیمات کویل سنتی نگه دارند. کویل های پاکتی پشتیبانی از کانتورینگ بدن و انتقال حرکت را کاهش می دهند.  به طور کلی ، تشکی که تعداد کویل بیشتری دارد ، می تواند با بدن شما مطابقت بیشتری داشته باشد.

وظیفه فنر ها و کویل ها در تشک چیست؟
وظیفه فنر ها و کویل ها در تشک چیست؟وظیفه-فنر-ها-و-کویل-ها-در-تشک-چیست

منظور از تشک فنری چیست؟

تشک های فنری که به آنها تشک های داخلی نیز گفته می شود ، تختخوابهایی هستند که از دهها تا صدها فنر فلزی برای تهیه یک لایه زیرین پشتیبانی استفاده می کنند. آنها همچنین دارای لایه های نرم تر از مواد مخمل خواب دار هستند تا راحتی را افزایش دهند. در مورد افراد سنگین وزن که نیاز به سیستم های پشتیبانی بیشتر هستند تشک های فنری گزینه مناسبی هستند.

عوامل مختلفی می توانند بر احساس یک بستر فنری تأثیر بگذارند. تعداد کویل یک عامل مهم است. اکثر تختخوابهای با کیفیت در تشک های اندازه ملکه حدود 400 سیم پیچ یا بیشتر دارند. با این حال ، به یاد داشته باشید که تعداد بیشتر سیم پیچ لزوماً برابر با یک بستر با کیفیت بالاتر نیست ، زیرا فاکتورهای زیادی در این زمینه وجود دارد.

تختخوابهای فنری همچنین غالباً دارای لایه های کف مانند کویل ها و همچنین یک لایه راحتی مخمل خواب دار یا پلی فوم در بالا هستند. کیفیت ، مواد و ضخامت این لایه ها می تواند تا حد زیادی در راحتی و احساس تشک تأثیر بگذارد. انواع مختلف فنرهای استفاده شده در تشک ها بر راحتی و سطح پشتیبانی آنها تأثیر می گذارد.

منظور از تشک فنری چیست؟
منظور از تشک فنری چیست؟

وظیفه فنر و کویل ها در تشک چیست؟

تشک های فنری کویل که به آن (innerspring) نیز گفته می شود از کویل های فلزی برای ایجاد مقاومت و پشتیبانی استفاده می کنند. بعلاوه ، بیشتر تشک های فنری کویل دارای رویه  مموری فوم ، لاتکس یا نوع دیگری از ملافه ها هستند تا سطح نرم برای خوابیدن فراهم شود.

کویل ها قطعه ای منحنی از فولاد با چگالی بالا است که در قسمت داخلی تشک از آن استفاده می شود. تولیدکنندگان تشک صدها فنر را در ردیف ها و ستون های تشک قرار می دهند تا سیستم های پشتیبانی ایجاد کنند. کویل  های جذب کننده انرژی برای حمایت از بدن و توزیع وزن برای از بین بردن فشار روانی در نقاط فشار به صورت یکپارچه کار می کنند.

ملافه های معاصر از سیستم های کویل پاکتی کاملاً مستقل از یکدیگر استفاده می کنند بنابراین نقاط فشار کمتری وجود دارد. قاعده این سیستم های جدید کویل پاکتی این است که هرچه تعداد بیشتری کویل استفاده شود ، حرکت و واکنش مستقل تری در تشک است.تشک های فنری کوئل قدیمی دارای یک قاب با سیم پیچ های متصل به یکدیگر هستند. اگرچه این امر پشتیبانی خوبی را در کل سطح و دوام طولانی تری ایجاد می کند ، اما نگرانی راحتی در مورد این تشک ها وجود دارد.

با انواع فنرها و کویل ها در تشک آشنا شوید!

کویل های بونل یا Bonnell Coils

سیم پیچ های بونل طرح اصلی استفاده شده در اولین تشک های فنری است و برخی از تولیدکنندگان هنوز هم از آنها استفاده می کنند. آنها به شکل ساعت شنی هستند و بسته به جنس سیم می توانند نرم یا محکم ساخته شوند. کویل های بونل ساده و مقرون به صرفه هستند ، بنابراین بسیاری از تشک ها از آنها استفاده می کنند.

کویل های پاکتی یا Pocket Coils

به کویل های پاکتی، سیم پیچ های جیبی  نیز گفته می شود ، سیم پیچ های فلزی به صورت جداگانه در آستین های پارچه ای پیچیده می شوند. این اجازه می دهد تا هر سیم پیچ به طور مستقل از یکدیگر حرکت کند ، که اثر اضافه شده ای در کاهش صدا دارد. از کویل جیب دار اغلب در تختخوابهای سطح بالاتر استفاده می شود و ساخت آنها به طور کلی گرانتر است. آنها در ارائه تسکین فشار هدفمند بسیار عالی عمل می کنند و در کل احساس آرامش بیشتری را ایجاد می کنند.

کویل افست یا Offset Coils

سیم پیچ های افست دارای برخی از خصوصیات سیم پیچ های پاکتی هستند ، اما آنها با سیم های لولایی به هم متصل می شوند. این ساختار اجازه می دهد تا سیم پیچ ها تحت فشار نرم خم شوند ، اما در صورت نیاز از پشتیبانی محکم برخوردار می شوند. سیم پیچ های افست می توانند استحکام بیشتری نسبت به سیم پیچ های پاکتی فراهم کنند ، بنابراین بسیاری از تختخواب های داخلی با درجه استحکام بالاتر از 7 از 10 ، از نوعی سیم پیچ افست استفاده می کنند. هرچند که از  کویل های افست معمولاً استفاده نمی شوند.

با انواع فنرها و کویل ها در تشک آشنا شوید!
با انواع فنرها و کویل ها در تشک آشنا شوید!

فنر متصل یا Continuous Coils

طرح سیم پیچ پیوسته دارای یک سیم واحد است که برای ساخت یک ردیف کامل از “سیم پیچ” استفاده می شود. سپس هر یک از این ردیف ها با استفاده از سیم های مارپیچ به یکدیگر متصل می شوند. این طرح یک سیستم پشتیبانی بسیار محکم را فراهم می کند ، اما از آنجا که هر یک از اجزا به هم متصل شده اند ، سیم پیچ های پیوسته توانایی کمتری در شکل دادن به انحنای بدن دارند.

کدام نوع فنر و کویل برای شما مناسب است؟

در نهایت ، انتخاب تشک تخت مناسب شما چیزهای دیگری بیش از انتخاب فنر و کویل  را شامل می شود. تشک های باکیفیت ، راحت هستند و پشتیبانی عالی از ستون فقرات دارند .  بنابراین در پایان ، بیشتر به انتخاب مدل تشک مناسب می پردازیم.با این اوصاف ، چند مورد وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.اکثر مردم از یک تشک با اسفنج مرغوب خوشحال خواهند شد. فوم با ارائه یک تناسب حمایتی و کاهش دهنده فشار ، ضمن اینکه احساس نرمی و راحتی می کند ، یک سطح عالی برای خواب فراهم می کند. به خصوص کسانی که به پهلو می خوابند ، تشک های مموری فوم را ترجیح می دهند ، زیرا غالباً مطابق با فرم بدن تغییر شکل  می دهند.

افرادی که وزن سنگین دارند یا  روی شکم می خوابند باید تختخواب های فومی یا بسیار محکم را انتخاب کنند تا از پشتیبانی کافی برخوردار شوند. با استفاده از مدل های نرم و به احتمال زیاد بیش از حد در تشک  فرو می روند و شاید نتوانند خواب راحتی داشته باشند.

برای خرید تشک به همه ی ابعاد آن دقت کنید. وزن خود، پوزیشن خوابیدن، شرایط پزشکی و غیره را در نظر بگیرید. سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا گیر سودجویان نیفتید.

تعداد کویل های  تشک چقدر است؟
تعداد کویل های  تشک چقدر است؟

تعداد کویل های  تشک چقدر است؟

تعداد بیشتر کویل هایتشک،  پشتیبانی بهتر از بدن را بهبود می بخشد و طول عمر تشک را افزایش می دهد. مشتریان تمایل دارند از تشک های با تعداد بالای کویل استفاده کنند. با این حال ، حداقل تعداد سیم پیچ قابل قبول از نظر اندازه تشک متفاوت است. تشک های کامل حداقل به 300 کویل ، تشک های ملکه به 400 کویل و تشک های پادشاه به 480 کویل نیاز دارند. خریداران باید توجه داشته باشند که تشک های دارای تعداد کویل بسیار بیشتر از حداقل استانداردها ، افزایش محسوسی در راحتی و پشتیبانی ندارند. برخی از تشک ها از لایه های اضافی بالشتک برای محافظت از لبه استفاده می کنند که باعث کاهش تعداد واقعی کویل های داخل تشک می شود .هنگام ارزیابی تشک ها ، برخی از خریداران ممکن است فقط بر روی تعداد کویل ها تمرکز کنند. اگرچه تعداد کویل از جنبه های مهم سیستم پشتیبانی تشک است ، اما عوامل دیگر در عملکرد سیم پیچ کمک می کنند.

در انتخاب تشک فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود ، از جمله طراحی فنر ، تعداد کویل و… . همه اینها به دوام ، نرم یا محکم بودن آن کمک می کند. مدل های بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد که وقتی می خواهید تشکی را انتخاب کنید گزینه های شما زیاد است، اما  باید یک مدل متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید. برای راهنمایی خرید تشک، با مشاوران ما در فروشگاه آقای تشک ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *