وجه تمایز تشک تخت با تشک های سنتی

خصوصیات تشک های طبی

وجه تمایز تشک تخت با تشک های سنتی موضوع مقاله امروز است. خرید تشک می تواند بسیار استرس زا باشد ، زیرا این یک سرمایه گذاری اساسی است و یکی از اشیایی در خانه است که بیشترین تأثیر را در کیفیت زندگی روزانه و شبانه شما دارد. به خصوص از آنجا که انواع مختلفی از تشک وجود دارد ، تلاش برای یافتن گزینه های شما با راحتی زیاد ، کیفیت بالا و هزینه مناسب می تواند گیج کننده باشد.

تشک ها  هنگام خواب پشتیبانی بیشتری از پشت و گردن شما ایجاد می کنند. همه ما دوست داریم در حالی که احساس حداکثر راحتی را داریم ، بخوابیم. برای رفع نیازهای شما ، تشک ها از موادی مانند مموری فوم ، لاتکس ، فنری ، هیبرید و غیره ساخته شده اند.

بسیاری از شرکت ها تختخواب های ترکیبی تشک را نیز تهیه می کنند. تشک های نسل جدید برخلاف تشک های سنتی در انواع و اقسام مختلف تولید می شوند. برای انتخاب و خرید تشک تخت، باید با  راهنمای خرید تشک آشنا باشید. در ادامه به این نکات و انواع تشک می پردازیم.

منظور از تشک های سنتی چیست؟

در قدیم برای تهیه مواد داخل تشک از پشم، پر و موی حیوانات، ابر و اسفنج استفاده می شد. مواد درون تشک و جنس تشک خواب برای همه افراد خانواده یکسان بود و تنها تفاوت آن در ابعاد آن بود. تشک بچه ها کوچکتر و تشک مادر و پدر دو نفره بود. همچنین برای همه افراد با هر شرایط پزشکی، از یک نوع متریال داخلی استفاده می کردند. عضوی از خانواده که از کمر درد رنج می برد هم مانند بقیه روی تشک فنری اسفنجی می خوابید و صبح ها با درد و کسالت از تشک بر می خاست.  در دوخت تشک های سنتی، به مدل خوابیدن افراد هم توجه نمی شد، افرادی که روی شکم می خوابیدند هر روز بیشتر از دیروز دچار گودی کمر می شدند و کسانی که به پهلو می خوابیدند، بیشتر در تشک فرو می رفتند و گردن شان ازرده می شد. تهیه تشک های سنتی آسان و ارزان بود. در مقابل مناسب هر فرد تهیه نمی شد.

وجه تمایز تشک تخت با تشک های سنتی

در دنیای امروز، مسئله تشک تخت، یک مسئله جدی است.  در حال حاضر تشک های تخت در انواع مختلف، برای هر فردی با هر پوزیشن خواب، هر شرایط پزشکی و هر سنی موجود است. اگر از دیسک کمر رنج می برید، با داشتن تشک مناسب خود، خوابی راحت را تجربه می کنید. اگر به شکم می خوابید حتما باید تشکی را انتخاب کنید که به سلامتی و بدن شما آسیب وارد نشود. دیگر عمر تشک های سنتی رو به زوال است. در مقابل تشک های مموری فوم، لاتکس، هیبرید و فنری از پرطرفدارترین انواع تشک هستند.

معرفی انواع تشک های تخت

انواع تشک های تختی که وجود دارند می توانند برای افراد مختلفی مناسب باشند. به همین دلیل است که در این بخش به معرفی انواع آن ها خواهیم پرداخت.

تشک های مموری فوم

در سال 1966 توسط ناسا برای بهبود ایمنی مموری فوم اختراع شد ، اکنون از مموری فوم به طور گسترده ای در انواع برنامه های تجاری از جمله تشک ، بالش ، پتو ، مبلمان ، کفش و صندلی های ویلچر استفاده می شود.

دو دهه طول کشید تا شرکت ها یک روش ارزان و قابل اعتماد برای تولید مموری فوم  و دسترسی گسترده آن را پیدا کنند. سرانجام ، در سال 1991 ، اولین تخت مموری فوم در دسترس قرار گرفت.

امروزه ، مموری فوم برای مهار شدن فرو رفتن در تشک استفاده می شود. هنگامی که وزن بدن خود را بر روی این نوع شتک فشار می دهید ، متوجه می شوید که فرم شما را به خود گرفته و پس از برداشتن وزن به آرامی باز می گردد. این بالشتک و پشتیبانی اضافی است که مموری فوم را برای به پهلو خوابیدن و افرادی که شرایط دردناکی دارند و دچار بیماری های کمر هستند ایده آل می کند.

تشک های لاتکس

لاتکس گزینه طبیعی تری برای تختخواب در نظر گرفته می شود زیرا لاتکس طبیعی محصول جانبی شیره درخت است. این ماده شبیه مموری فوم است زیرا در از بین بردن فشار و حفظ حالت بدن مانند مموری فوم است ، اما نه در حدی کیفیتی که مموری فوم انجام می دهد. اگر کسی هستید که دوست دارید در یک تشک غرق شوید ، مموری فوم گزینه بهتری برای شماست.  با این حال ، اگر به دنبال تشکی هستید که بادکنکی باشد و گرمای کمتری را در خود نگه دارد ، با تشک لاتکس حس بهتری خواهید داشت.  بنابراین اینکه شما مموری فوم را انتخاب کنید یا لاتکس کاملاً به خودتان بستگی دارد.

تشک های هیبرید

اگر شما از دسته افرادی هستید که در طول شب به مدل های مختلفی می خوابید و نیاز به پشتیبانی از بدن خود دارید، تشک های هیبرید بهترین گزینه برای شماست. تختخواب های هیبریدی استراحت را به تجربه ای دلپذیرتر از آنچه در تشک های دیگر بدست می آورید تبدیل می کنند زیرا بهترین کیفیت فن آوری های گذشته و حال را تجربه می کنید. در مطالعه و بررسی تشک ها کشف شد  که خریداران هنگام ارزیابی کیفیت و محبوبیت به شدت هیبرید را ترجیح می دهند. این نوع تخت ها از نظر رضایت نمره بهتری نسبت به سایر مجموعه های خواب کسب می کنند.

تشک های فنری

تشک های فنری هنوز هم طرفداران خود را دارند. آنها با فنرهای کویل از شما پشتیبانی می کنند.  قاعده این سیستم های جدید فنری این است که هرچه تعداد بیشتری کویل استفاده شود ، حرکت و واکنش مستقل تری در تشک است. تشک های فنری کوئل قدیمی دارای یک قاب با سیم پیچ های متصل به یکدیگر هستند. اگرچه این امر پشتیبانی خوبی را در کل سطح و دوام طولانی تری ایجاد می کند ، اما نگرانی راحتی در مورد این تشک ها وجود دارد. در بیشتر تشک های فنری امروزی ، هر سیم پیچ به صورت جداگانه درون پاکت محصور شده است. این امر به جریان هوا در رختخواب کمک می کند و از بیرون آمدن سیم پیچ ها از تشک جلوگیری می کند. تشک های فنری معمولاً بین 5 تا 10 سال دوام می آورند و نیاز به تعویض ندارند. به طور خلاصه ، تشک های فنری انتخاب بسیار خوبی هستند. آنها برای حفظ دمای مطلوب بدن در هنگام خواب مفید هستند. آنها همچنین با هزینه کم تهیه می شوند و تا 10 سال در شرایط کار هستند.

چند نکته مهم در خرید تشک

برای خرید تشک باید به خودتان رجوع کنید. به مدل خوابیدن،  شرایط پزشکی، سن، قد، وزن و فاکتورهایی که به خواب راحت به شما کمک می کند توجه کنید. هیچ تشکی نیست که بتوان گفت برای همه افراد مناسب است. افرادی که در خواب احساس گرما می کنند قطعا باید تشکی انتخاب کنند که به بهبود کیفیت خواب شان کمک کند. کسانی که وزن بالایی دارند باید تشکی انتخاب کنند که در آن فرو نروند، تشکی که درجه نرمی ان کمتر باشد. برای انتخاب تشک متناسب با شرایط بدنی خود بهتر است از مشاوران و متخصصان این حوزه کمک بگیرید. همین طور توصیه می کنیم با خرید تشک از فروشگاه های معتبر، از دام سودجویان دور بمانید.

جمع بندی

در قدیم برای انتخاب تشک گزینه های متعدد با کارایی مختلف وجود نداشت. اما حالا در انتخاب تشک هیچ کمبودی وجود ندارد. برای هر کسی با هر شرایطی قطعا بهترین تشک وجود دارد.  بنابراین مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که در  چه تشکی شما احساس راحت تری دارید. اگر باز هم نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، صرفا لازم است تا به فروشگاه آقای تشک مراجعه کنید. در آنجا هم می توانید تشک های بسیار با کیفیت و خوبی را تهیه نمایید و هم می توانید از راهنمایی های کارشناسان بخش فروش آن ها استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *