نحوه اندازه گیری تخت برای خرید تشک | ابعاد انواع تشک

نحوه اندازه گیری تخت برای خرید تشک

تشک ها در ابعاد مختلف و برای مدل های مختلف تخت تولید میشوند، قبل از خرید تشک و ثبت سفارش تشک مورد نظر خود باید ابعاد تخت را به درستی اندازه گیری کنید تا بتوانید بهترین سایز تشک را با توجه به ابعاد تخت خود خریداری نمایید، نحوه اندازه گیری تخت برای خرید تشک بسیار ساده است و تنها ابزاری که برای این کار احتیاج خواهید داشت، یک متر است که میتوانید از متر خیاطی هم استفاده کنید.

نحوه اندازه گیری تخت برای خرید تشک | ابعاد انواع تشک
نحوه اندازه گیری تخت برای خرید تشک | ابعاد انواع تشک

اهمیت انتخاب تشک با سایز مناسب

یکی از مهمترین مشکلات در خرید تشک به صورت اینترنتی و حضوری این است که مشتری قبل از خرید ابعاد تخت خود را اندازه نمیزند و در هنگام خرید دچار سردرگمی میشود.

تخت های استاندارد به صورت یک نفره، دونفره و نوزاد و نوجوان هستند اما ممکن است ابعاد تشکی که باید برای آن خریداری کنید متفاوت باشد، به خصوص اگر سرویس خواب خود را به صورت سفارشی ساخته باشید، این احتمال وجود دارد که سایز تشک آن همانند تشک های استاندارد موجود در بازار نباشد.

اگر ابعاد تشک از تخت بزرگتر باشد درون آن قرار نمیگیرد و از روی قید های کناری تخت بیرون میزند در مقابل اگر تشک بیش از حد کوچک باشد ممکن است فضای خالی کنار تخت زیاد باشد.

بنابراین اندازه گیری تخت قبل از خرید تشک از اهمیت زیادی برخوردار است و برای آنکه مجبور به مرجوع کردن و تعویض تشک نداشته باشید، توصیه میشود که حتما به روش زیر ابعاد تخت را به درستی اندازه گیری کنید.

اهمیت انتخاب تشک با سایز مناسب
اهمیت انتخاب تشک با سایز مناسب

روش درست اندازه گیری تخت برای خرید تشک

برای اندازه گیری تخت باید طول و عرض قسمت های داخلی تخت را اندازه گیری کنید ، یعنی فاصله بین قید های کناری برای اندازه گیری عرض تشک و فاصله بین تاج و قسمت انتهایی تخت برای اندازه گیری طول تشک.

نکته مهمی که برای اندازه گیری باید مد نظر داشته باشید این است که باید تشک برای قرار گیری روی کفی تخت از هر 4 طرف 2 سانتی متر به عنوان باد خور فاصله داشته باشد و نباید به گونه ای باشد که تشک دقیقا به چهار طرف تخت بچسبد.

تخت های استاندارد در سایز های 1 و 2 نفره ابعاد مشخصی دارند و معمولا تولید کنندگان تشک بر اساس همین ابعاد تشک ها را تولید میکنند اما اگر سایز تخت شما استاندارد باید تشک خود ار به صورت سفارشی خریداری نمایید.

طول عرض از مهمترین مواردی هستند که باید برای خرید تشک به آنها توجه داشته باشیم اما ارتفاع تشک هم یکی دیگر از مواردیست که باید برای خرید تشک با ابعاد مناسب به آن توجه داشته باشید.

ارتفاع تشک باید به گونه ای باشد که بعد از قرارگیری روی کفی 10 الی 20 سانت بالاتر از قید ها باشد، بنابراین اگر ارتفاع کفی تخت شما کمک است باید تشک هایی که قطر بیشتری دارند را انتخاب نمایید.

روش درست اندازه گیری تخت برای خرید تشک
روش درست اندازه گیری تخت برای خرید تشک

ابعاد استاندارد انواع تشک

تشک های استاندارد موجود در بازار در سایز های یک نفره، یک و نیم نفره، دو نفره ، کودک و نوجوان به شرح زیر است:

  1. 90*200 سانتیمتر (یک نفره single)
  2. 100*200 سانتیمتر (یک نفره super single)
  3. 120*200 سانتیمتر (یک و نیم نفره)
  4. 140*200 سانتیمتر (دو نفره کوچک small double)
  5. 160*200 سانتیمتر (دونفره Queen double)
  6. 180*200 سانتیمتر (دونفره بزرگ King double)
  7. 200*200 سانتیمتر (دونفره بسیار بزرگ California)
  8. 70*130(135) سانتیمتر برای کودک یا نوازد
  9. 80*180 سانتیمتر برای نوجوان

اگر بعد از اندازه گیری ابعاد تخت خود متوجه شدید که هیچ کدام از تشک های فوق با تخت شما سازگار نیست میتوانید محصول مورد نظر را با ابعاد سفارشی خریداری نمایید.

خرید تشک با ابعاد مختلف از آقای تشک

فروشگاه آقای تشک عرضه کننده انواع تشک های طبی، فنری، طبی-فنری در سایز ها و ابعاد مختلف است که میتوانید برای مشاهده و خرید تمامی محصولات به قسمت مربوط به فروشگاه مراجعه نمایید،

برای خرید تشک در ابعاد سفارشی باید بعد از اندازه گیری دقیق تخت خود ابعاد مورد نظر را به ما اعلام نمایید تا بر اساس آن تشک مورد نیاز شما را تولید کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *