درد گردن ناشی از تشک است یا بالش؟

درد گردن ناشی از تشک

درد گردن ناشی از تشک است یا بالش؟ یک خواب خوب باید انرژی و آمادگی برای روبرو شدن با روز را در شما ایجاد کند. پس چرا گاهی اوقات با درد گردن  از خواب  بیدار می شوید؟ اگر عواملی که در طول روز می تواند باعث کمردرد شود را کنترل کرده اید، جواب ممکن است در بالش و تشک شما باشد. انتخاب تشک و بالش مناسب به قدری در ایجاد گردن درد تاثیر دارد که شگفت زده خواهید شد.

هنگام خرید بالش خود ممکن است زیاد به وضعیت بدن خود فکر نکنید. وضعیت خوابیدن و بالش شما می تواند باعث سفتی و درد در گردن شود. اگر تشک شما  خیلی سفت باشد ، نقاط فشار شما را تحت فشار قرار داده و باعث عدم انطباق می شود. اگر تشک خیلی نرم باشد ، به بدن شما اجازه می دهد تا در آن فرو برود و باعث می شود هنگام خواب گردن در حالت بدی قرار گیرد، پس انتخاب تشک و بالش مناسب می تواند منجر به کاهش درد گردن یا کمر شود.

درد گردن ناشی از تشک است یا بالش؟

اهمیت انتخاب بالش استاندراد مهم تر از تشک نباشد قطعا از آن کمتر نیست. خوابیدن روی تشکی که متناسب با شرایط بدنی شما نباشد باعث بروز کمر درد و سایر درد هایی که طاقت انسان را از بین می برند خواهد شد. در مقابل هم در انتخاب بالش هم باید به مدل خوابیدن خود توجه کنید. این مسئله برای کسانی که به شکم  یا دمر می خوابند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

کسانی که به پهلو می خوابند نیز می توانند ستون فقرات خود را با استفاده از بالش اشتباه از حالت تراز خارج کنند. بالش نادرست حتی با داشتن وضعیت خواب مناسب می تواند منجر به مسائل مهمی شود که درد گردن از مهم ترین آن هاست. دلیل آن این است که بالش شما به اندازه تشک شما هنگام چیدمان مناسب ستون فقرات مهم است. یک بالش با مقدار مناسب زیرانداز برای موقعیت خواب خود انتخاب کنید. اگر به پهلو بخوابید ، به یک بالش حمایتی بیشتر با یک ارتفاع بلندتر نیاز دارید.

برای کسانی که روی شکم می خوابند ، به دنبال بالش با اندازه ارتفاع پایین تر باشید. افرادی که به پشت می خوابند ، ممکن است بر اساس ترجیح شخصی خود ، روی بالش های بلند و کوتاه احساس بهتری داشته باشند.

 

خرید تشک استاندارد راهی برای کاهش گردن درد

انتخاب تشک نیز برای حالت های مختلف خوابیدن اهمیت بسزایی دارد. برای خرید تشک استاندارد باید به پوزیشن خواب، شرایط بدنی، وزن و باقی عوامل توجه کنید. تشک استاندراد صرفا تشکی سفت یا نرم نیست. نرم یا سفت بودن تشک روی رضایت خواب تان تاثیر دارد.

صرفا به دلیل احساس درد در کمر، به خرید تشک سفت اقدام نکنید، زیرا شرایط برای همه یکسان نیست. تشک ها در انواع مموری فوم، لاتکس، فنری و … وجود دارند. این تنوع و ویژگی هر کدام از آن ها می تواند گیج کننده باشد، بنابراین بهتر است با مشورت با متخصصان و خرید تشک از فروشگاه های معتبر، خریدی مطمئن داشته باشید.

ارتفاع بالش زیر سر

ارتفاع بالش مناسب چقدر است؟ وقتی صحبت از ارتفاع بالش است ، هیچ شکل و اندازه مطلوبی وجود ندارد. برای انتخاب بالش مناسب  توجه وضعیت خوابیدن اهمیت زیادی دارد. در جستجوی بالش های مناسب می توانید از مسیر آزمون و خطا استفاده کنید یا از راهنمایی های متخصص این زمینه پیروی کنید.در هر صورت، باید بدانید که ارتفاع مناسب بالش می تواند از بسیاری جهات خواب شما را تحت تاثیر قرار داده و از درد گردن بعد خواب جلوگیری کند.

ارتفاع بالش برای حالت خوابیدن روی شکم

هر فردی روی یک پوزیشنی خواب راحت تری دارد. اگر حالت خوابیدن شما روی شکم است ، به گردن خود لطفی نمی کنید. وقتی روی شکم می خوابید ، ممکن است گردن شما ساعت ها به یک طرف پیچ خورده باشد. این می تواند عضلات گردن شما را خسته کرده و صبح ها احساس درد و سفتی در آنها ایجاد کند. خوابیدن روی شکم همچنین می تواند به پشت شما فشار وارد کند ، به خصوص اگر روی تشک و بدون پشتیبانی زیاد بخوابید.

یکی از اشکالاتی که در خوابیدن روی شکم وجود دارد این است که در صورت عدم پشتیبانی صحیح از سر و گردن ، می تواند به گردن ، شانه و کمر شما آسیب وارد شود. اگر روی شکم خود می خوابید، بهتر است از بالش نازک استفاده کنید. هرچه بالش صاف باشد ، سر و گردن شما کمتر زاویه دارد. همچنین می توانید زیر لگن خود بالش بگذارید. این کار به شما کمک می کند کمرتان در وضعیت خنثی تری قرار گرفته و درد کمتری در ناحیه کمر و ستون فقرات ایجاد شود.

ارتفاع بالش هنگام خوابیدن به پهلو

هنگام خوابیدن به پهلو ، یک بالش باید از سر و گردن پشتیبانی کند به طوری که ستون فقرات یک خط افقی مستقیم و طبیعی را حفظ کند. وزن باید به طور مساوی توزیع شود تا خم شدن یا فشار غیر طبیعی ایجاد نشود. برخی از افراد ممکن است برای پشتیبانی بیشتر ، قرار دادن یک بالش کوچک یا حوله رول شده در زیر کمر خود را در حالی که به پهلو خوابیده اند ، ترجیح دهند.

برای خوابیدن به پهلو به بالش ضخیم تری نسبت به حالت خوابیدن به پشت نیاز است. خم شدن زانوها و قرار دادن یک بالش دیگر در بین زانوها ، ستون فقرات را در حالت خنثی نگه می دارد. وقتی هیچ بالشی بین پاها وجود نداشته باشد ، پای بالایی به سمت پایین می چرخد، لگن را می کشد و خط طبیعی ستون فقرات را تحریف می کند. بالش محکم بین زانوها معمولاً بهتر از بالش نرمتر از این چرخش رو به پایین جلوگیری می کند. افزودن پشتیبانی بین زانوها می تواند از کمردرد جلوگیری کرده و باعث شود کمر بهبود یابد و در هنگام خواب بهتر استراحت کند.

ارتفاع بالش هنگام خوابیدن به پشت

هنگام خوابیدن به پشت ، یک بالش باید از انحنای طبیعی ستون فقرات گردنی، گردن و شانه ها پشتیبانی کند. بالش باید پشتیبانی کافی از زیر سر داشته باشد. هنگام خوابیدن به پشت ، ارتفاع بالش باید کمتر از حالت پهلو باشد. قرار دادن یک یا دو بالش زیر زانو هر گونه کشیدگی پشت را کاهش می دهد و بهترین حالت خوابیدن پشت را به وجود می آورد.

ارتفاع بالش برای خواب های ترکیبی

ارتفاع بالش مناسب برای کسانی که خواب های ترکیبی دارند گیج کننده تر است. حالت خواب  ترکیبی کسی است که در طول شب بین موقعیت های مختلف حرکت کند. برای کسانی که حالت خوابی ترکیبی دارند بستگی دارد که در کدام حالت بیشتر می مانند. آنها ممکن است بیشتر از وضعیت دیگر به پهلو ، پشت یا شانه بخوابند. بنابراین ، می توانید ارتفاع بالش سفارشی را بر اساس موقعیت خواب غالب و همچنین نوع بدن خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک مدل خواب ترکیبی دارید و زمان بیشتری را روی شکم می خوابید ، بهتر است بالشی تهیه کنید که نزدیک به حالت خوابیدن به روی شکم است یعنی تشکی که نازک تر است.

جمع بندی

برا درمان دردهای کمر و گردن، درمان های دارویی یا ورزش می توانند مفید باشند. اما با انتخاب بالش مناسب می توانید از بروز این درد جلوگیری کنید. اگر حتی یک بار بعد از بیدار شدن از خواب گردن درد را تجربه کرده باشید بهتر به اهمیت تشک مناسب خودتان پی می برید.

انتخاب بالش استاندارد به معنای یک بالش واحد برای همه انسان ها نیست، بلکه باید متناسب با شرایط خوابیدن خود بالشی را انتخاب کنید. البته از اهمیت در کاهش درد های مفصلی نباید غافل شوید. خرید تشک و بالش از مهم ترین عوامل در عدم بروز درد کمر و گردن هستند. اگر قصد آزمون و خطا ندارید و می خواهید سریع بالش و تشک مناسب خودتان را پیدا کنید، می توانید از مشاوران ما در مجموعه آقای تشک نیز کمک بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *