تشک استاندارد برای هر فرد چه ویژگی هایی دارد؟

تشک استاندارد برای هر فرد چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به این که خرید تشک خوب و استاندارد ارتباط مستقیم با سلامت جسمانی و روحی افراد دارد، انتخاب تشک مناسب و استاندارد از بین مدلهای مختلف تشک میتواند کار سخت و گاهی غیر ممکن باشد و با توجه به این که تشک مناسب باید بر اساس شرایط هر فرد خریداری شود، همواره یکی از تکراری ترین سوالات مشتریان از ما این است که تشک استاندارد برای هر فرد چه ویژگی هایی دارد؟.

در ایم مقاله به بررسی استاندارد های تشک خواهیم پرداخت و به صورت جزیی به معرفی استاندارد های جهانی برای هر نوع تشک از جمله تشک های دو نفره، یک نفره، نوجوان، فنری و …. خواهیم پرداخت، اگر شما هم به دنبال خرید یک تشک خوب و استاندارد هستید، پیشنهاد میشود تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

آقای تشک برترین تولید کننده و فروشنده انواع تشک در ایران است که تشک های تولید شده توسط آن مطابق به آخرین استاندارد های روز رنیا بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است و میتوانید برای خرید مدلهای مختلف تشک در سایز های مختلف به صورت اینترنتی و یا حضوری از ما خرید کنید.

تشک استاندارد برای هر فرد چه ویژگی هایی دارد؟
تشک استاندارد برای هر فرد چه ویژگی هایی دارد؟

استاندارد تشک نوزادی

تشک نوزادی برای نخت خواب های نوزادی مناسب است و ابعاد استاندارد تشک کودک و نوزاد در دو اندازه ۱۳۰ در ۷۰ سانتی متر و ۱۳۵ در ۷۵ وجود دارند که برای سنین بسیار پایین مناسب اند. البته ابعاد تشک نوزاد یک استاندارد جهانی دارد و آن ۱۲۰ در ۶۸ سانتی متر است که این اندازه ها بهترین حالت را برای آسایش کودک و نوزاد فراهم می نماید اما در بازار کالای خواب ایران، سایز 70*130 رایج ترین سایز تشک برای نوزادان است.

تشک های استاندارد نوزادی معمولا طبی فنری و یا تمام طبی هستند که با توجه به وزن نوزاد و وضعیت جسمانی او، بهترین انتخاب خواهند بود.

استاندارد تشک نوجوان

تشک ‌های مخصوص نوجوانان در تک‌ سایز 80*180 تولید می‌شوند در واقع تشک های 80 در 180 را در بازار کالای خواب ایران به عنوان تشک های نوجوان برای رنج سنی 3 الی 12 سال میشناسند و با توجه به قد و وزن نوجوانان این سایز به عنوان سایز استاندارد برای تشک های نوجوان شناخته شده است. این سایز برای سنین نوجوانی بسیار مناسب است و مقداری نسبت به سایز تشک تک نفره کوچک ‌تر است. لازم به ذکر است در هنگام خرید تشک برای نوجوان خود حتماً به اندازه تشک  توجه نمایید اندازه استاندارد تشک یک نفره نوجوان 80*180 باشد.

تشک های نوجوان در مدل های فنری ، طبی فنری و تمام طبی فنری موجود هستند که اگر به دنبال یک تشک استاندارد برای نوجوان هستید، مدل های طبی فنری بهترین انتخاب خواهند بود و درجه نرمی/سفتی آن با توجه به وزن نوجوانان استاندارد است.

استاندارد تشک 1 نفره

استاندارد تشک 1 نفره
استاندارد تشک 1 نفره

در بازار کالای خواب ایران تشک سایز ۹۰ در ۲۰۰ سانت را ۱ نفره استاندارد و تشک ۱۰۰ در ۲۰۰ را ۱ نفره بزرگ گویند. هردوی این سایزها استاندارد هستند اما معمولا تخت خواب های موجود در بازار با ابعاد 90*200 سانت سازگاری دارند و پرفروش ترین ابعاد برای تشک های یک نفره 200 در 90 می باشد.

تشک های استاندارد برای سایز یک نفره معمولا طبی فنری و یا سوپر طبی فنری هستند و در صورتی که مشکل کمردرد دارید میتوانید تشک های طبی استاندارد که تنها از فوم و اسفنج در ساختارشان استفاده شده است را خریداری نمایید.

 

استاندارد تشک 2 نفره

سه استاندارد مختلف برای تشک های 2 نفره در بازار موجود است که در تمامی آنها طول تشک برابر با 200 سانتی متر و عرض آنها ممکن است 160،180 و یا 200 سانتی متر باشد که در ایران با توجه به محدود بودن متراژ منازل و همچنین با در نظر گرفتن سایز استاندارد تخت خواب های دو نفره در ایران تشک های 200*160 به عنوان پرفروش ترین و استاندارد ترین سایز تشک در ایران شناخته شده اند .

مدل های سوپر طبی فنری، طبی فنری و همچنین تمام طبی از جمله تشک های استاندارد برای سایز 2 نفره میباشند که پیشنهاد آقای تشک، برای خرید بهترین تشک 2 نفره استاندارد مدل های سوپر طبی فنری می باشد.

تشک فنری استاندارد

تشک های فنری استاندارد در ساختار داخلی خود فنر، نمد و لایه نازکی از فوم دارند که موجب شده درجه نرمی بالایی داشته باشند و این مدل تشک ها برای افرادی که وزن کمی دارند و علاقه مند به خوابیدن بر روی تشک های نرم هستند، توصیه میشود.

تشک طبی استاندارد

تشک های تمام طبی استاندارد هیچگونه فنری در ساختار داخلی خود ندارد و تنها از فوم و اسفنج ساخته میشوند، برخی از تشک های تمام طبی از یونولیت ساخته میشوند که این مدل تشک ها یه هیچ وجه استاندارد نبوده و موجب تشدید درد در ناحیه کمر و گردن میشوند.

تشک طبی فنری استاندارد

تشک های طبی فنری استاندارد در ساختار داخلی خود فوم ، فنر و اسفنج دارند که مدل های مختلف آن از نظر میزان فوم و اسفنج به کار رفته در ساختارشان با هم دیگر فرق دارند.

یک تشک طبی فنری استاندارد قطری برابر با 25 سانتی متر دارد .

تشک طبی فنری استاندارد
تشک طبی فنری استاندارد

خرید تشک استاندارد

برای خرید تشک استاندارد باید از یک فروشگاه معتبر و برند شناخته شده خرید کنید که ضمن داشتن تمامی مدل های مورد نظر در سایز بندی های مختلف، قیمت مناسبی هم برای تشک ها در نظر گرفته باشد.

برای خرید تشک استاندارد میتوانید به صورت اینترنتی هم اقدام نموده و با مراجعه به وب سایت رسمی آقای تشک، تشک مورد نظر خورد را خریداری کنید و همچنین میتوانید از خدمات مشاوره ای که به صورت رایگان در اختیارتان قرار میگیرد هم استفاده کنید تا بهترین انتخاب را برای خرید تشک داشته باشید.

خرید تشک استاندارد
خرید تشک استاندارد

خلاصه مطالب

در این مقاله تمامی استاندار هایی را که برای یک تشک باید رعایت شود را از نظر، سایز، و نوع متریال به کار رفته در تشک مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که برای خرید یک تشک استاندارد باید به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید که یکی از این فروشگاه ها، آقای تشک است که مدل های مختلفی از تشک ها را در سایز های مختلف برای مشتریان خود فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *